Bosch TravelPilot: Η πρώτη παραγωγή συστήματος πλοήγησης στην Ευρώπη

0

Για περισσότερα από 25 χρόνια, τα συστήματα πλοήγησης καθοδηγούν τους οδηγούς αυτοκινήτων στη Γερμανία με ασφάλεια από το Α στο Β σημείο, και πλέον είναι σε θέση να βελτιστοποιήσουν την κατανάλωση ενέργειας του οχήματος τους. Ανάλογα με την τοπογραφία της διαδρομής, η πλοήγηση μπορεί να επιτύχει μια μέση εξοικονόμηση καυσίμου περίπου εννέα τοις εκατό. Κατά συνέπεια, οι εκπομπές CO2 μπορούν επίσης να μειωθούν σημαντικά.

1-CM-18413

Το 1989 η Bosch ξεκινάει να παράγει την σειρά των IDS TravelPilot (Αναγνώριση Ψηφιοποιημένων Δρόμων), το πρώτο αυτόνομο σύστημα εύρεσης προορισμού και πλοήγησης για χρήση στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Με ένα χάρτη να εμφανίζεται σε μια οθόνη 4,5 ιντσών, κρατούσε τον οδηγό ενημερωμένο σχετικά με την τρέχουσα θέση του οχήματος του, εντός του οδικού δικτύου και χρησιμοποιούσε απλά σύμβολα για να δείχνει την κατεύθυνση προς τον προορισμό, καθώς και τις διαθέσιμες οδικές συνδέσεις που οδηγούν στον επιλεγμένο προορισμό.

Ηλεκτρονικός οδικός χάρτης για οδηγούς αυτοκινήτων
Πριν από 25 χρόνια , το TravelPilot IDS χρησιμοποιούσε την πλοήγηση για να πάρει το ακριβές στίγμα μέσα σε ένα ψηφιοποιημένο οδικό δίκτυο. Το σύστημα χρησιμοποιούσε πληροφορίες από ειδικά εγκατεστημένους στους τροχούς αισθητήρες για να επεξεργαστεί τις διαδρομές που είχε διανύσει το αυτοκίνητο και να ανιχνεύσει τυχόν αλλαγές στην κατεύθυνσή του μέσω μιας ηλεκτρονικής πυξίδας με ένα μαγνητικό γυροσκόπιο. Αυτή η μέθοδος μέτρησης ενισχύθηκε στην πορεία από τα στοιχεία που περιλαμβάνονταν στους οδικούς χάρτες. Η διάταξη των δρόμων των μεγάλων γερμανικών πόλεων και το διασυνδεόμενο οδικό δίκτυο ήταν αποθηκευμένα σε ένα compact disc.

Η Bosch εισήγαγε το TravelPilot IDS στην Γερμανία το 1989. Για να αυξήσει την ακρίβεια καθορισμού της θέσης ενός οχήματος, το σύστημα αναβαθμίστηκε το 1993 με ένα δέκτη GPS (Global Positioning System).Κατα τη διάρκεια των πρώτων ετών το σύστημα πλοήγησης της Bosch χρησιμοποιήθηκε σε πολλούς τομείς, κυρίως επαγγελματικούς. Εκείνη την περίοδο για παράδειγμα το πυροσβεστικό σώμα του L.A εξόπλισε περισσότερα απο 400 πυροσβεστικά οχήματα με το σύστημα πλοήγησης της Bosch προκειμένου να φτάνουν στον προορισμό τους γρήγορα και με ασφάλεια.

Ακουστικές και οπτικές συστάσεις κατά την οδήγηση
Στα μέσα της δεκαετίας του 90 τα συστήματα πλοήγησης είχαν πλέον τη δυνατότητα να παρέχουν στους οδηγούς κατευθύνσεις μέσω εύκολα κατανοητών ηχητικών μηνυμάτων. Ενισχυμένα με εφαρμογές λογισμικού που ανέπτυξαν οι μηχανικοί της Bosch και προσφέροντας στους οδηγούς συγκεκριμένες πληροφορίες για τουριστικούς, πολιτιστικούς και γαστρονομικούς προορισμούς, για χώρους στάθμευσης καθώς και για πρατήρια καυσίμων και συνεργεία , έδωσαν ώθηση στην τεχνολογία πλοήγησης του αυτοκινήτου την δεδομένη χρονική στιγμή.

Το 1998, οι μηχανικοί ανάπτυξης της Bosch κατέστησαν την πλοήγηση δυναμική . Τα συστήματα μπορούσαν πλέον για πρώτη φορά να επεξεργαστούν τις αναφορές για την κυκλοφοριακή κίνηση από το Traffic Message Channel (TMC), γεγονός που τους επέτρεπε να αντιδράσουν έγκαιρα σε ενδεχόμενη κυκλοφοριακή κίνηση και επιπλέον να ενισχύσουν την άνεση και την οδηγική ασφάλεια. Με αυτή την εφαρμογή η Bosch έγινε ο πρώτος κατασκευαστής που ανέδειξε τα οφέλη που προκύπτουν από τη σύνδεση των αυτοκινήτων με τον έξω κόσμο.

1-CM-18655

Φορητές συσκευές πλοήγησης προσφέρουν άμεσα plug and play.
H γενιά των συσκευών που προέκυψαν κατά την πρώτη δεκαετία του 2000 χαρακτηρίστηκε σημαντικά από την νέα αναπτυσσόμενη αγορά των φορητών συσκευών πλοήγησης (PND). Αυτές οι συμπαγείς μονάδες μπορούσαν να εγκατασταθούν σε οποιοδήποτε όχημα απλά και γρήγορα και να λειτουργήσουν εύκολα μέσω οθόνης αφής. Η γενιά κινητών της Bosch προσέφερε νωρίς λειτουργίες υποστήριξης όπως οπτικές και ηχητικές προειδοποιήσεις για το όριο ταχύτητας.

Εύκολος σχεδιασμός διαδρομής μέσω συνδεδεμένων συστημάτων πληροφόρησης.
Η πλοήγηση οχημάτων αποτελεί τμήμα των συνδεδεμένων συστημάτων πληροφόρησης, προσφέροντας μια ευρεία γκάμα επιλογών. Ο τελευταίος χάρτης πλοήγησης της Bosch διαθέτει όψεις δύο και τριών διαστάσεων, την επιλογή μιας οικονομικής διαδρομής για την εξοικονόμηση καυσίμων, λωρίδα καθοδήγησης, βοηθητική καμπύλη προειδοποίησης, συνδεσιμότητα σε εφαρμογές που υποστηρίζουν τις λειτουργίες πλοήγησης. Οι οδηγοί μπορούν άνετα να σχεδιάζουν την πορεία τους στο PC, στο laptop, στο tablet ή στο smartphone και να στέλνουν την διεύθυνση του προορισμού τους κατευθείαν από το σπίτι στο σύστημα του αυτοκινήτου.

Πλοήγηση ως αισθητήρας – ο ηλεκτρονικός ορίζοντας.
Η πλοήγηση της Bosch παρέχει επίσης έναν ηλεκτρονικό ορίζοντα, πράγμα που σημαίνει ότι το σύστημα βλέπει μακρυά και παρέχει πληροφορίες σχετικά με την πορεία της διαδρομής που οδηγείται καθώς επίσης και με λεπτομέρειες για στροφές, οδικές κλίσεις και λωρίδες οδήγησης. Αυτό επιτρέπει στο σύστημα πλοήγησης της Bosch να προτείνει διαδρομές που είναι ιδιαίτερα υψηλής ενεργειακής απόδοσης – ενθαρρύνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου αυτοκίνησης – και, στην περίπτωση των ηλεκτρικών οχημάτων, τους δίνει τη δυνατότητα να υπολογίσουν την υπόλοιπη σειρά με σημαντικά μεγαλύτερη ακρίβεια.

Τα δεδομένα πλοήγησης βελτιστοποιεί την συνολική κατανάλωση ενέργειας
Την άνοιξη του 2014, η Bosch ανέπτυξε ένα σύστημα για τα υβριδικά οχήματα που περιγράφεται ως “μια πρωτοποριακή τεχνολογία για τη μείωση των εκπομπών CO2». Το σύστημα χρησιμοποιεί δεδομένα πλοήγησης για να ρυθμίσετε την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας του οχήματος. Η τεχνολογία που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναγνωρίζει επίσης ως “οικολογική καινοτομία” παρέχει ένα όφελος που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πίστωση για να αντισταθμίσει το επιβατικό αυτοκίνητο με την κατανάλωση του στόλου του εκάστοτε κατασκευαστή.
Χρησιμοποιώντας τοπογραφικά δεδομένα πλοήγησης, όπως ανηφόρα και κατηφόρα, κλίσεις και ακτίνες καμπυλότητας, το σύστημα της Bosch μπορεί να προσδιορίσει ποια τμήματα της διαδρομής είναι κατάλληλα για την ανάκτηση της ενέργειας φρεναρίσματος. Πολύ πριν το όχημα φτάσει σε αυτά τα τμήματα, το σύστημα ρυθμίζει το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας με βάση τα δεδομένα πλοήγησης, έτσι ώστε η βέλτιστη ανάρρωση να είναι δυνατή. “Με την έξυπνη σύνδεση μεταξύ των εκτεταμένων δεδομένων πλοήγησης και των ειδικών συστημάτων μετάδοσης κίνησης, έχουμε διασφαλίσει ότι και η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 μειώνονται σημαντικά,” λέει ο Manfred Baden, Πρόεδρος του τμήματος Bosch Car Multimedia.Τα συστήματα πλοήγησης μπορούν επομένως στις μέρες μας όχι μόνο να παρέχουν άνετο και ασφαλή καθορισμό διαδρομής από το Α στο Β – όπως ήδη θα μπορούσαν πριν από 25 χρόνια – αλλά είναι επίσης ικανά να βελτιστοποιούν την συνολική κατανάλωση ενέργειας του οχήματος.

 

Share.

Leave A Reply