Browsing: SmartTalks

Η Ελλάδα διανύει την τρίτη δεκαετία μιας ραγδαίας ψηφιακής επανάστασης. Από μια χώρα όπου η πρόσβαση στο διαδίκτυο το 1995 ήταν προνόμιο για λιγότερο από το 1% του πληθυσμού, φτάσαμε στο σήμερα, όπου το 97% των Ελλήνων είναι ψηφιακοί πολίτες. Αυτή η σχεδόν καθολική υιοθέτηση, ωστόσο, κρύβει ένα βαθύ παράδοξο: το 57% των πολιτών δηλώνει ότι η τεχνολογία του δημιουργεί άγχος. Το κρίσιμο στοίχημα δεν είναι πλέον η ίδια η πρόσβαση, αλλά η διαχείριση αυτής της σύνδεσης. Σε ένα τοπίο όπου η πληροφορία είναι αδιάκοπη και η σύγκριση διαρκής, πώς χτίζει η κοινωνία την ψηφιακή της ανθεκτικότητα; Αυτό το σύνθετο ζήτημα βρέθηκε στο επίκεντρο του νέου επεισοδίου των SmartTalks με την Ξένια Κούρτογλου, Founder και Managing Partner της Focus Bari. Στη συζήτηση, η κα Κούρτογλου χαρτογράφησε την πορεία της χώρας από την τεχνολογική «νηπιακή» ηλικία στην πλήρη ψηφιακή ωριμότητα, ανέλυσε τα πέντε διαφορετικά «άγχη της τεχνολογίας» που ταλαιπωρούν τους Έλληνες και εξήγησε γιατί ο φόβος για την Τεχνητή Νοημοσύνη καταπολεμάται μόνο με την περιέργεια.

Στη σύγχρονη εποχή της απομακρυσμένης εργασίας και των σύνθετων εταιρικών δικτύων, τα τμήματα IT καλούνται να διαχειριστούν μια πρωτοφανή πρόκληση: να διασφαλίσουν την απρόσκοπτη λειτουργία, την απόδοση των συσκευών και την απόλυτη ασφάλεια χιλιάδων χρηστών, όπου κι αν βρίσκονται. Η πίεση για άμεση επίλυση προβλημάτων είναι τεράστια, όμως η πραγματική αξία κρύβεται πλέον στην πρόληψη. Πώς μπορεί μια επιχείρηση να μεταβεί από την «πυρόσβεση» στη στρατηγική πρόβλεψη; Πώς η τεχνητή νοημοσύνη αναλύει την ψηφιακή εμπειρία του εργαζομένου; Και πώς μια πλατφόρμα απομακρυσμένης πρόσβασης γίνεται το κεντρικό «οπλοστάσιο» ασφάλειας και διαχείρισης;

Η Ελλάδα διανύει μια περίοδο ραγδαίου ψηφιακού μετασχηματισμού, με το κράτος, τις επιχειρήσεις και τους πολίτες να μεταφέρουν κρίσιμες λειτουργίες στο διαδίκτυο. Αυτή η επιταχυνόμενη μετάβαση, ωστόσο, δημιουργεί ένα πρωτοφανές πεδίο ευκαιριών, όχι μόνο για την ανάπτυξη, αλλά και για τους κινδύνους. Το κρίσιμο στοίχημα δεν είναι πλέον η ίδια η ψηφιοποίηση, αλλά η θωράκισή της. Σε ένα τοπίο όπου οι απειλές είναι οργανωμένες, κρατικά υποστηριζόμενες και συχνά αόρατες, πώς χτίζει η χώρα την εθνική της άμυνα; Αυτό το σύνθετο ζήτημα βρέθηκε στο επίκεντρο του νέου επεισοδίου των SmartTalks, με καλεσμένο τον Δρ. Γιάννη Παυλόσογλου, Υποδιοικητή της Εθνικής Αρχής Κυβερνοασφάλειας. Στη συζήτηση, ο κ. Παυλόσογλου ανέλυσε το όραμα της νέας Εθνικής Στρατηγικής Κυβερνοασφάλειας, εξήγησε γιατί η μεγαλύτερη πρόκληση για τις επιχειρήσεις δεν είναι οι εξελιγμένοι hackers αλλά η έλλειψη βασικής «κυβερνοϋγιεινής», και αποκάλυψε ποια τεχνολογία –πέρα από το πολυσυζητημένο ΑΙ– θα αποτελέσει την επόμενη μεγάλη δοκιμασία για την ασφάλεια.

Καθώς η επιστημονική πρόοδος απειλεί να «χαθεί» μέσα στον ίδιο της τον πλούτο, με «ένα νέο paper να δημοσιεύεται κάθε δευτερόλεπτο», η πρόκληση είναι η διαχείρισή όλης αυτής της γνώσης. Ο ερευνητής του σήμερα σπαταλά περισσότερο χρόνο προσπαθώντας να βρει τι αξίζει να διαβαστεί, παρά να παράγει νέα έρευνα. Σε αυτόν τον «καταιγισμό της πληροφορίας» έρχεται να δώσει λύση η Τεχνητή Νοημοσύνη, όχι ως αντικαταστάτης, αλλά ως ο απόλυτος ενισχυτής της ανθρώπινης κρίσης. Αυτός είναι ο πυρήνας της αποστολής που αναλύει ο Αντώνης Μεϊμάρης, Ιδρυτής, CEO και CTO της PaperLab, στο νέο επεισόδιο των SmartTalks, περιγράφοντας πώς η πλατφόρμα του μετατρέπει το χάος χιλιάδων δημοσιεύσεων σε αξιοποιήσιμη γνώση.

Το ελληνικό τεχνολογικό οικοσύστημα βιώνει την πιο «exciting στιγμή» του, γεμάτο νέες ιδέες και φιλόδοξους founders. Το κρίσιμο στοίχημα, ωστόσο, παραμένει: τι ακριβώς μετατρέπει μια καλή ιδέα σε μια παγκόσμια, ανταγωνιστική επιχείρηση; Η απάντηση δεν βρίσκεται μόνο στο κεφάλαιο, αλλά στο είδος του κεφαλαίου, στην κουλτούρα που το περιβάλλει και στο δίκτυο που το ενεργοποιεί. Το πώς η Ελλάδα θα πάψει να βλέπει τις startups ως «κάτι ξεχωριστό» και θα τις εντάξει στον πυρήνα του επιχειρηματικού γίγνεσθαι, είναι το κλειδί για την αλλαγή του παραγωγικού της μοντέλου.

Σε μια εποχή όπου τα εταιρικά δεδομένα, από τα οικονομικά στοιχεία μέχρι τη στρατηγική τεχνητής νοημοσύνης, βρίσκονται πλέον στις κινητές συσκευές των εργαζομένων, η ασφάλεια παύει να είναι ένα απλό «χαρακτηριστικό» και μετατρέπεται σε θεμέλιο λίθο της επιχειρηματικής συνέχειας. Το smartphone έχει μετατραπεί στο νέο γραφείο, αλλά ταυτόχρονα και στη νέα, μεγαλύτερη ευπάθεια για κάθε οργανισμό. Πώς μπορεί, όμως, μια εταιρεία να θωρακίσει αποτελεσματικά αυτόν τον στόλο συσκευών, που αποτελεί ταυτόχρονα το μεγαλύτερο πλεονέκτημά της;

Σε μια εποχή που η κλιματική κρίση καθιστά την προστασία των ωκεανών πιο επιτακτική από ποτέ, μια ελληνική κοινωνική επιχείρηση επαναπροσδιορίζει τον ρόλο του ψαρά, μετατρέποντάς τον από κυνηγό σε θεματοφύλακα. Αυτό δεν είναι ένα μακρινό όραμα, αλλά η απτή πραγματικότητα που χτίζει η Enaleia. Η αφετηρία του εγχειρήματος, ωστόσο, δεν ήταν μια περιβαλλοντική ανησυχία, αλλά οι στάχτες της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, για να εξελιχθεί σε μια από τις μεγαλύτερες δράσεις καθαρισμού της Μεσογείου. Στο νέο επεισόδιο των SmartTalks, ο Λευτέρης Αραπάκης, Director και Co-Founder της Enaleia, αναλύει πώς η ενδυνάμωση των τοπικών κοινοτήτων, η κυκλική οικονομία και η τεχνολογία μπορούν να δημιουργήσουν ένα βιώσιμο μέλλον για τη θάλασσα και τους ανθρώπους της.

Σε μια εποχή όπου η διαμονή σε ένα ξενοδοχείο πολυτελείας έχει πάψει να είναι απλώς η παροχή ενός δωματίου και έχει μετατραπεί σε μια ολιστική εμπειρία, η τεχνολογία αναδεικνύεται από αφανής υποστηρικτής σε πρωταγωνιστή. Δεν έρχεται για να αντικαταστήσει τη ανθρώπινη επαφή, αλλά για να τη διευρύνει, να την εξατομικεύσει και να την κάνει πιο ουσιαστική. Αυτός είναι ο πυρήνας της φιλοσοφίας που αναλύει ο Χάρης Γερονικόλας, Διευθυντής Πληροφορικής του Ομίλου Διβάνη, στο νέο επεισόδιο των SmartTalks, περιγράφοντας πώς η ψηφιακή καινοτομία γίνεται ο «αόρατος αρχιτέκτονας» πίσω από την άριστη φιλοξενία του αύριο.

Τη στρατηγική που επιτρέπει στην LG Electronics Hellas να καταγράφει μια σταθερά ανοδική πορεία στην ελληνική αγορά, παρά τις εξωγενείς πιέσεις, αναλύει ο Country Managing Director της εταιρείας, Άρης Κουτελός, στο 88ο επεισόδιο των SmartTalks. Κεντρικοί πυλώνες αυτής της στρατηγικής αποτελούν η εστίαση σε προϊόντα υψηλής αξίας, η δυναμική ανάπτυξη του επαγγελματικού τομέα (B2B) και η προετοιμασία για το συνδεδεμένο σπίτι του μέλλοντος. Σύμφωνα με τον κ. Κουτελό, η ανθεκτικότητα της εταιρείας βασίζεται στο ευρύ προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο, το οποίο της επιτρέπει να εξισορροπεί τις επιδόσεις διαφορετικών κατηγοριών. Ως παράδειγμα, αναφέρει ότι μια κάμψη στην αγορά της τηλεόρασης μπορεί να αντισταθμιστεί από την ταυτόχρονη άνοδο των πωλήσεων στις λευκές συσκευές, διασφαλίζοντας, έτσι, μια σταθερή αναπτυξιακή τροχιά.

Στην καρδιά της ελληνικής και παγκόσμιας οικονομίας, οι οικογενειακές επιχειρήσεις αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της, κρύβοντας μέσα τους μια θεμελιώδη αντίφαση: το ίδιο στοιχείο που τις κάνει πανίσχυρες, μπορεί να τις οδηγήσει σε αδιέξοδο. Το έντονο συναισθηματικό δέσιμο είναι το «DNA» τους, μια δύναμη που γεννά πάθος και ανθεκτικότητα, αλλά ταυτόχρονα και η «αχίλλειος πτέρνα» τους, όταν οι αποφάσεις θολώνουν από την αγάπη και τον φόβο.