Μένει …από βενζίνη η ΕΕΤΤ !

0

Η χωρίς εξήγηση άρνηση του υπουργείου Υποδομών να προχωρήσει στις αναγκαίες ενέργειες προκειμένου να δοθούν λύσεις στα θέματα των κεραιών και των συχνοτήτων οι άδειες των οποίων έχουν λήξει, έχει καταστεί βραχνάς για τις τηλεπικοινωνιακές εταιρείες, ενώ παράλληλα ιδιαίτερα δυσχερής είναι η κατάσταση στο εσωτερικό της ΕΕΤΤ (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων).

eett11397738980

Η Επιτροπή, σε ένα περίπου μήνα, με τη συμπλήρωση χρόνου χωρίς πρόεδρο (τυπικά) δεν θα είναι σε θέση να λειτουργήσει ούτε καν για τις ενέργειες που άπτονται θεμάτων ασφάλειας στη χρήση των συχνοτήτων. Με την έλευση του επόμενου μήνα οι υπηρεσίες της ΕΕΤΤ μη έχοντας εγκεκριμένο προϋπολογισμό δεν θα είναι σε θέση να πληρώσουν ούτε τη βενζίνη για να κινηθούν τα αυτοκίνητα που κάνουν ελέγχους στη χρήση των συχνοτήτων ή πολύ περισσότερο για να πάνε οι αρμόδιοι υπάλληλοι να σταματήσουν μια παράνομη εκπομπή που μπορεί να δημιουργεί προβλήματα ακόμα και στην ασφάλεια των πτήσεων!

Τα δικαιώματα χρήσης συχνοτήτων που έληξαν στο τέλος του 2015 είναι αυτά στη ζώνη 24,5-26,5 GHz, τα οποία χρησιμοποιούνται από τις Cosmote, Vodafone, Wind και Forthnet. Η διαδικασία για την εκ νέου απόδοσή τους ξεκίνησε το καλοκαίρι, με την υπηρεσιακή κυβέρνηση πριν τις εκλογές του Σεπτεμβρίου, ωστόσο, έμεινε στη μέση αφού η Ολομέλεια της ΕΕΤΤ δεν είναι σε θέση να συνεδριάσει για να λάβει αποφάσεις. Τις συχνότητες αυτές τις χρησιμοποιούν οι εταιρείες στο δίκτυο κορμού τους, αλλά και για να παρέχουν υπηρεσίες σε επιχειρήσεις (μικροκυματικές ζεύξεις). Είναι προφανές ότι η τηλεπικοινωνιακή αγορά επωμίζεται κόστος από αυτή την κατάσταση η οποία δεν επιλύεται ούτε προσωρινά με παράταση της ισχύος των ληγμένων αδειών, όπως έχει προταθεί, μέχρι να γίνει κανονικά ο διαγωνισμός.

Όμως τα εν δυνάμει έσοδα για το Δημόσιο είναι πολύ μεγαλύτερα όσον αφορά τη ζώνη συχνοτήτων στα 1800 MHz, όπου το 2016 λήγουν έξι δικαιώματα χρήσης που ανήκουν σε Vodafone και Wind (αντίστοιχα το 2020 λήγουν πέντε της Cosmote). Και σε αυτή την περίπτωση η διαδικασία έχει καθυστερήσει και έχει αποσταλεί πρόσφατα ακόμα μια σχετική επιστολή στον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη από  ενδιαφερόμενη εταιρεία κινητής τηλεφωνίας. Υπενθυμίζεται ότι με βάση τις εκτιμήσεις που είχαν γίνει όταν η διαδικασία είχε εκκινήσει το καλοκαίρι και για τις δύο περιπτώσεις φάσματος (με τις δημόσιες διαβουλεύσεις) τα έσοδα του δημοσίου θα μπορούσαν να διαμορφωθούν σε περίπου 180 εκατ. ευρώ.

Αναφορικά με το μείζον θέμα που αφορά τις τηλεπικοινωνιακές κεραίες η προθεσμία για την νομιμοποίηση των υφιστάμενων έχει λήξει από τον περασμένο Οκτώβριο χωρίς η διαδικασία να έχει υλοποιηθεί για περίπου 500 από αυτές με υπαιτιότητα υπηρεσιών όπως είναι οι Περιφέρειες. Η διαδικασία προβλέπει ότι σε περίπτωση καταγγελίας για μια κεραία που δεν έχει συμπληρωθεί ο φάκελος της άδειάς της γίνεται ακρόαση στην Επιτροπή η εταιρεία πληρώνει πρόστιμο και η κεραία είτε νομιμοποιείται στη συνέχεια είτε καταργείται. Καθώς δεν υπάρχει Ολομέλεια στην ΕΕΤΤ αποφάσεις επί των ακροάσεων δεν λαμβάνονται και αυτό σημαίνει ότι σημαντικός αριθμός κεραιών αναγκαστικά παύουν να λειτουργούν, κάτι που αν συνεχιστεί πιθανότατα να το καταλάβει και ο καταναλωτής στην ποιότητα της υπηρεσίας που λαμβάνει. Και εδώ είναι θέμα νομοθετικής ρύθμισης από πλευράς υπουργείου Υποδομών, παράτασης της λειτουργίας των κεραιών μέχρι την πλήρη αδειότησή τους, αλλά και λειτουργίας της ΕΕΤΤ. Επίσης, εξαιτίας των εκκρεμοτήτων που περιγράφουμε σε αρκετές περιπτώσεις οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας δεν μπορούν να αναβαθμίσουν τις κεραίες τους.

Για τα παραπάνω θέματα οι εταιρείες έχουν στείλει επανειλημμένως επιστολές τόσο στην ΕΕΤΤ, όσο και στο υπουργείο Υποδομών χωρίς καμιά ουσιαστική απάντηση.​

Share.

Leave A Reply