Close Menu
InfoCom
  • Telecoms
  • IT
  • AI
  • Security
  • Επιχειρήσεις
    • Στρατηγική
    • Μελέτες
    • Εταιρ. Κοιν. Ευθύνη
    • Startup
    • TV
  • Πρόσωπα
    • Στελέχη
    • Συνεντεύξεις
    • Απόψεις
  • Today
  • SmartTalks
  • eMagazine
  • Weekly Telecom
  • AIBRIEF
Facebook X (Twitter) Instagram
  • ABOUT
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • NEWSLETTER
Σάββατο, 6 Δεκεμβρίου
Facebook X (Twitter) YouTube LinkedIn RSS
InfoCom
  • Telecoms
  • IT
  • AI
  • Security
  • Επιχειρήσεις
    • Στρατηγική
    • Μελέτες
    • Εταιρ. Κοιν. Ευθύνη
    • Startup
    • TV
  • Πρόσωπα
    • Στελέχη
    • Συνεντεύξεις
    • Απόψεις
  • Today
  • SmartTalks
  • eMagazine
  • Weekly Telecom
  • AIBRIEF
InfoCom
Home»AI

Εκρηκτική άνοδος στις παραπομπές AI – Ο νέος ρόλος της «συναίνεσης»

05/12/2025Χρήστος ΚοτσακάςBy Χρήστος Κοτσακάς4 Mins Read AI

Η Similarweb δημοσίευσε την ετήσια έκθεσή της με τίτλο «2025 Generative AI Landscape», χαρτογραφώντας τον τρόπο με τον οποίο η Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη μετασχηματίζει ριζικά το ψηφιακό οικοσύστημα από ένα δίκτυο συνδέσμων σε ένα δίκτυο λογικής. Βασισμένη στην ανάλυση δισεκατομμυρίων σημάτων από τον παγκόσμιο ιστό και τις εφαρμογές, η μελέτη αποκαλύπτει ότι η Gen AI έχει εξελιχθεί από πειραματικό εργαλείο σε κυρίαρχο κανάλι ανακάλυψης και λήψης αποφάσεων. Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι μέσες μηνιαίες επισκέψεις σε πλατφόρμες τεχνητής νοημοσύνης αυξήθηκαν κατά 76% σε ετήσια βάση, ενώ οι λήψεις των αντίστοιχων εφαρμογών κατέγραψαν άλμα 319%. Τον Ιούνιο του 2025, οι πλατφόρμες αυτές παρήγαγαν πάνω από 1,1 δισεκατομμύρια επισκέψεις παραπομπής, σημειώνοντας αύξηση 357%, με την κίνηση προς ιστοτόπους συναλλαγών να μετατρέπεται σε πώληση με ποσοστό περίπου 7%, αποδεικνύοντας τη μετάβαση από την περιέργεια στο εμπόριο.

Η ανάλυση της συμπεριφοράς των χρηστών καταδεικνύει ότι η τεχνητή νοημοσύνη λειτουργεί συμπληρωματικά προς την παραδοσιακή αναζήτηση, καθώς το 95% των χρηστών του ChatGPT εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τη Google. Ωστόσο, το κέντρο βάρους μετατοπίζεται, καθώς οι καταναλωτές ξεκινούν το ταξίδι τους μέσα στους AI βοηθούς, διαμορφώνοντας προτιμήσεις πριν επισκεφθούν κάποιον ιστότοπο. Όπως επισημαίνει ο Or Offer, διευθύνων σύμβουλος της Similarweb, οι μάρκες που θα βελτιστοποιήσουν την ορατότητά τους σε αυτές τις πρώιμες στιγμές αναζήτησης θα καθορίσουν τον ανταγωνισμό της επόμενης δεκαετίας. Η τεχνολογία έχει πλέον διεισδύσει στο ευρύ κοινό, με τους χρήστες άνω των 45 ετών να αποτελούν σχεδόν το 30% της χρήσης, σηματοδοτώντας την καθολική ενσωμάτωση των διαλογικών μοντέλων στην καθημερινότητα για σκοπούς έρευνας αγοράς και ενημέρωσης.

Σε επίπεδο στρατηγικής, η έκθεση αναλύει τη μετάβαση από το SEO στο AEO (Answer Engine Optimization), με τον Ethan Smith της Graphite να υπογραμμίζει τις δομικές διαφορές. Ενώ στο SEO ο στόχος ήταν η κατάταξη της ιδιόκτητης σελίδας στην κορυφή της Google, στο AEO η επιτυχία στα δημοφιλή ερωτήματα («head keywords») απαιτεί την επίτευξη συναίνεσης μέσω της εμφάνισης σε πολλαπλές αξιόπιστες τρίτες πηγές, όπως το YouTube και το Reddit. Παράλληλα, τα Μεγάλα Γλωσσικά Μοντέλα (LLMs) δημιουργούν ευκαιρίες στη «μακρά ουρά» (long tail) των αναζητήσεων, απαντώντας σε συγκεκριμένα, συνομιλιακά ερωτήματα που απαιτούν λεπτομερές περιεχόμενο. Οι μάρκες καλούνται πλέον να εστιάσουν όχι μόνο στην κατάταξη, αλλά στο να αναγνωρίζονται ως αυθεντίες από τα μοντέλα AI μέσω ενός πλέγματος αναφορών.

Η οικονομική σημασία της ορατότητας στα αποτελέσματα της AI αναδείχθηκε έντονα τον Σεπτέμβριο του 2025, όταν αλλαγές στον αλγόριθμο της Google δυσκόλεψαν τα LLMs να έχουν πρόσβαση σε αποτελέσματα πέραν της πρώτης δεκάδας. Αυτό οδήγησε σε απότομη πτώση των αναφορών του Reddit στο ChatGPT στις αρχές του μήνα, γεγονός που προκάλεσε πτώση της τιμής της μετοχής της πλατφόρμας λίγες ημέρες αργότερα. Το περιστατικό αυτό υπογραμμίζει τη μεταβλητότητα του νέου τοπίου και την ανάγκη για συνεχή μέτρηση νέων δεικτών, όπως το «Referral Rate» και το «Brand Visibility», που μετρούν το μερίδιο των απαντήσεων AI που αναφέρουν μια μάρκα. Η αγορά αντιδρά πλέον άμεσα στο πώς και πόσο συχνά μια εταιρεία εμφανίζεται στις συνθετικές απαντήσεις των μηχανών.

Το μέλλον διαγράφεται μέσα από την ενοποίηση υπηρεσιών, καθώς πλατφόρμες όπως το ChatGPT ενσωματώνουν εφαρμογές όπως το PayPal και το Spotify, δημιουργώντας ένα περιβάλλον όπου η ανακάλυψη και η δράση συμβαίνουν σε μία ροή. Ο Baruch Toledano, αντιπρόεδρος της Similarweb, τονίζει ότι η πρόκληση μετατοπίζεται από την προσέλκυση κλικ στην απόκτηση εμπιστοσύνης, καθώς η διεπαφή γίνεται ευφυής και ικανή να συλλογίζεται. Σε αυτό το «δίκτυο λογικής», η επισκεψιμότητα από παραπομπές γίνεται σήμα αξιοπιστίας και όχι απλώς όγκου. Το τελικό συμπέρασμα της έκθεσης είναι σαφές: η Generative AI είναι το νέο μονοπάτι ανακάλυψης και οι νικητές θα είναι εκείνοι που θα καταφέρουν να «διδάξουν» στην τεχνητή νοημοσύνη τι να πει στη συνέχεια, επηρεάζοντας τον τρόπο που οι άνθρωποι σκέφτονται και αποφασίζουν online.

Ακολουθήστε το Infocom.gr και στα Google News, για όλες τις τελευταίες εξελίξεις από τον κόσμο των τηλεπικοινωνιών και της τεχνολογίας!

Infocom Today
SmartTalks

similarweb
Share. Facebook Twitter LinkedIn Email Copy Link
Avatar photo
Χρήστος Κοτσακάς
  • Website
  • LinkedIn

Ο Χρήστος Κοτσακάς είναι δημοσιογράφος με πολυετή εμπειρία στον χώρο του τεχνολογικού, επιχειρηματικού και διεθνούς ρεπορτάζ, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον του στα new media, τις νέες τεχνολογίες και τις startups. Έχει συνεργαστεί με μια σειρά από ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα, σε τομείς όπως η αρθρογραφία, η επικοινωνία και η ενημέρωση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τα κορυφαία εργαλεία AI της Google διαθέσιμα χωρίς κόστος σε φοιτητές των ελληνικών πανεπιστημίων

Η Check Point παρουσιάζει το Quantum Firewall Software R82.10 για AI-driven ασφάλεια

Η IBM και η Bayer Leverkusen χρησιμοποιούν AI για ανάλυση αγώνα νέας γενιάς

Η Ευρώπη αναζητά απάντηση στις ΗΠΑ και επιταχύνει για τα εργοστάσια ΤΝ

Η EDENCORE εξασφαλίζει επένδυση seed €0.9m για παγκόσμια επέκταση και αναβάθμιση του Viewer

Η AWS φέρνει την επόμενη γενιά AI και multicloud τεχνολογιών στο re:Invent 2025

Comments are closed.

Εγγραφείτε στο Weekly Telecom
* indicates required
RSS BizNow.gr
  • Infocom Today #146: Η Ευρώπη επιταχύνει για τα εργοστάσια ΤΝ, η Ελλάδα ετοιμάζει το Gov.gr 2.0!
  • ΣΕΠΕ: Άμυνα, διάστημα και κυβερνοασφάλεια και ΤΝ στο Digital Economy Forum 2025
  • Deloitte: Χρηματοοικονομικός σύμβουλος στη διαγωνιστική διαδικασία για τα Κρατικά Λαχεία
  • ΑΑΕΕ: Τι ισχύει για το δώρο Χριστουγέννων στους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα
  • Υπερταμείο: Εκκίνηση νέου διαγωνισμού για το ακίνητο «Ολυμπιακό Ιππικό Κέντρο Μαρκόπουλου»
  • Ιστορική συμφωνία στο Χόλιγουντ: Η Netflix εξαγοράζει την Warner Bros, deal 72 δισ.
  • kariera.gr: Η αρνητική εμπειρία υποψηφίου στη διαδικασία πρόσληψης επηρεάζει τη φήμη μιας επιχείρησης
RSS itsecuritypro.gr
  • Η AWS φέρνει την επόμενη γενιά AI και multicloud τεχνολογιών στο re:Invent 2025
  • TÜV AUSTRIA στην Ελλάδα & ACTA παρουσιάζουν το ντοκιμαντέρ «Spreadsheet Champions»
  • Η Intracom Telecom και η GeoLinks Επιτυγχάνουν Multi-Gigabit Επιδόσεις σε Πιλοτική Δοκιμή στις ΗΠΑ
  • Το Vodafone Business παρουσίασε τις ολοκληρωμένες λύσεις Secure SD-WAN σε συνεργασία με τη Fortinet
  • TÜV NORD Ελλάδας: Η Διευθύνουσα Σύμβουλος, Βασιλική Καζάζη, εγκαινιάζει μια νέα εποχή ανάπτυξης του Φορέα.
  • Matt Garman για την νέα εποχή της AWS : Από cloud-infrastructure σε «agentic AI & on-prem AI factories»
  • AWS re:Invent 2025: Το Μέλλον του Cloud και της Agentic AI ξεδιπλώνεται στο Λας Βέγκας
Infocom Today

Copyright 2024 | All Rights Reserved

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.