Συνεχίζεται η πτώση στα έσοδα των τηλεπικοινωνιακών παρόχων

0

Σύμφωνα με μελέτη της Research and Markets, τα παγκόσμια έσοδα των τηλεπικοινωνιακών παρόχων παρουσίασαν μείωση κατά 6,6% σε ετήσια βάση για το τρίτο τρίμηνο -που έκλεισε τον Σεπτέμβριο του 2022- φτάνοντας στα 401,6 δισεκατομμύρια ευρώ.

Η πτώση ήταν η τέταρτη συνεχόμενη για τον κλάδο και ξεπέρασε το 6,2% που σημειώθηκε στο δεύτερο τρίμηνο της ίδιας χρονιάς.

Η μελέτη «Telecommunications Network Operators: 3Q22 Market Review» εξέτασε τα έσοδα, το CapEx (κεφαλαιουχικές δαπάνες) και τους αριθμούς των εργαζομένων σε 140 μεγάλες εταιρείες παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών παγκοσμίως. Για 80 από αυτές παρακολούθησε, επίσης, το κόστος εργασίας, τις λειτουργικές δαπάνες (OpEx) και τα λειτουργικά κέρδη.

Η Research and Markets αναφέρει ότι οι πληθωριστικές πιέσεις, η αργή οικονομική ανάπτυξη και οι τιμές της ενέργειας έχουν επηρεάσει πολλές από αυτές τις εταιρείες. Αν και ορισμένοι πάροχοι αύξησαν τις πωλήσεις τους, κανένας μεταξύ των 20 κορυφαίων (σε ετήσια έσοδα) δεν μπόρεσε να σημειώσει διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης.

Η ίδια ανάλυση σημειώνει πως η πραγματική ανάπτυξη που παρατηρήθηκε σε ορισμένους παρόχους οφείλεται κυρίως στα έσοδα εκτός υπηρεσιών, καθώς αυτά έχουν αυξηθεί σε πολλές αγορές λόγω των πωλήσεων συσκευών 5G.

«Οι telcos ελπίζουν τώρα ότι οι συσκευές με δυνατότητα 5G που έχουν ήδη αναπτυχθεί θα βοηθήσουν στη δημιουργία νέων ροών εσόδων το 2023 και μετά», σημειώνεται σχετικά.

Οι επενδύσεις των παρόχων μειώθηκαν, επίσης, για πρώτη φορά από το τέταρτο τρίμηνο του 2020, κατά 5% σε ετήσια βάση, φτάνοντας συνολικά στα 71 δισεκατομμύρια ευρώ για το τρίτο τρίμηνο του 2022.

Ο αριθμός των εργαζομένων του κλάδου έφτασε τους 4,59 εκατομμύρια στο τρίτο τρίμηνο του 2022, από 4,70 εκατομμύρια έναν χρόνο πριν. Η ανάλυση τονίζει ότι οι μειώσεις του αριθμού των απασχολουμένων θα συνεχιστούν, φθάνοντας στα 4,12 εκατομμύρια έως το 2027.

Ακόμη και μετά από αυτές τις περικοπές, οι πάροχοι αναγνωρίζουν πόσο βασικό είναι για την επιτυχία τους το εργατικό δυναμικό. Ως εκ τούτου, το μερίδιο της εργασίας στο OpEx θα παραμείνει «σχετικά σταθερό», καθώς αυξάνονται οι δαπάνες για τον μέσο εργαζόμενο.

Καθώς ο συνολικός αριθμός των εργαζομένων μειώνεται, η Research and Markets αναφέρει ότι οι πάροχοι θα ανανεώσουν τις διαδικασίες τους, επενδύοντας στον ψηφιακό μετασχηματισμό και υιοθετώντας περισσότερη αυτοματοποίηση.

Τα στρατηγικά μέτρα βελτιστοποίησης του κόστους που θα ακολουθήσουν μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια θα περιλαμβάνουν την κοινή χρήση βασικών δικτύων, τον τεμαχισμό του δικτύου και τις συνεργασίες με cloud hyperscalers.

Share.

Comments are closed.