Close Menu
InfoCom
  • Telecoms
  • IT
  • AI
  • Security
  • Επιχειρήσεις
    • Μελέτες
    • Εταιρ. Κοιν. Ευθύνη
    • Startup
    • TV
  • Πρόσωπα
    • Στελέχη
    • Συνεντεύξεις
    • Απόψεις
  • Today
  • SmartTalks
  • eMagazine
  • Weekly Telecom
  • AIBRIEF
Facebook X (Twitter) Instagram
  • ABOUT
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • NEWSLETTER
Τετάρτη, 18 Ιουνίου
Facebook X (Twitter) YouTube LinkedIn RSS
InfoCom
  • Telecoms
  • IT
  • AI
  • Security
  • Επιχειρήσεις
    • Μελέτες
    • Εταιρ. Κοιν. Ευθύνη
    • Startup
    • TV
  • Πρόσωπα
    • Στελέχη
    • Συνεντεύξεις
    • Απόψεις
  • Today
  • SmartTalks
  • eMagazine
  • Weekly Telecom
  • AIBRIEF
InfoCom
Home»Academic»Legal Points

Phorm και άλλες ιστορίες behavioural advertising

01/08/2012Βαγγέλης ΞανθάκηςBy Βαγγέλης Ξανθάκης3 Mins Read Legal Points

Γράφει ο Βαγγέλης Παπακωνσταντίνου

Η εύρεση νέων πηγών εισοδήματος είναι βασικό ζητούμενο για τις επιχειρήσεις πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών σήμερα. Ανεξαρτήτως της παρούσας οικονομικής συγκυρίας, γεγονός είναι ότι στη μεν βιομηχανία πληροφορικής οι πηγές εισοδήματος συχνά βρίσκονται εκτός της κύριας δραστηριότητας (βλ. έσοδα από διαφήμιση για την Google ή το facebook) ή βασικά μοντέλα ανατρέπονται (βλ. open source ή Software as a Service), ενώ ο τομέας των τηλεπικοινωνιών είναι ο μόνος της σύγχρονης οικονομίας που καλείται να επιβιώσει ενώ οι χρεώσεις του, σε απόλυτους αριθμούς, μειώνονται αντί να αυξάνονται με το χρόνο.

Γι αυτό το λόγο κάθε επιχείρηση νέων τεχνολογιών προσπαθεί να καινοτομήσει (και) στην ανακάλυψη πηγών εισοδήματος, ώστε να συμπληρωθούν οι υπάρχουσες που φθίνουν ή δεν αποπνέουν σιγουριά για το μέλλον.

Σε αυτό το πλαίσιο κάποιοι Πάροχοι Πρόσβασης στο Ίντερνετ (ISPs), που χρεώνουν μεν την πρόσβαση αλλά με μικροποσά που διαρκώς συμπιέζονται, σκέφτηκαν μήπως μπορούσαν ν’ αξιοποιήσουν και κάποιο άλλο περιουσιακό τους στοιχείο. Τα στοιχεία κίνησης των πελατών τους στο Διαδίκτυο ήταν το πρώτο που ήρθε στο μυαλό.

Πράγματι, ποιος δε θα ήθελε να γνωρίζει τι sites επισκέπτεται κάθε χρήστης του Ίντερνετ; Οποιοσδήποτε διαφημιστής θα χρυσοπλήρωνε μια τέτοια πληροφορία: η κίνηση καθενός από εμάς στο Ίντερνετ αποκαλύπτει τα πάντα για την προσωπικότητά μας, τις προτιμήσεις μας, τα ενδιαφέροντά μας. Με αυτή την πληροφορία στο desktop μας θα «σερβίρονταν» πληροφορίες κομμένες και ραμμένες στα μέτρα μας.

Έτσι, μερικοί Βρετανοί ISPs, συγκεκριμένα η BT, εγκατέστησαν στο σύστημά τους internet behavioural advertising εφαρμογή – συγκεκριμένα τη Phorm. Η εφαρμογή αυτή αναλύει τα sites που επισκέπτεται κάθε χρήστης-πελάτης του ISP ώστε να δημιουργήσει το προφίλ του. Στη συνέχεια του στέλνει διαφημιστικό υλικό κάθε φορά που επισκέπτεται συγκεκριμένα sites. Το 2008 η ΒΤ παραδέχτηκε ότι χρησιμοποιούσε κατά το 2006 και το 2007 τέτοια εφαρμογή, χωρίς να ενημερώσει τους πελάτες της. Η κυβέρνηση της Μεγάλης Βρετανίας αδράνησε στις καταγγελίες των καταναλωτών, έτσι παρενέβη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή που πλέον κάλεσε τη χώρα σε απολογία.

Το πρόβλημα με τη χρήση internet behavioural advertising εφαρμογών από τους ISPs είναι ότι αυτή, λιγότερο ή περισσότερο, απαγορεύεται από τις διατάξεις του Δικαίου Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Στην καλύτερη για τους ISPs περίπτωση επιτρέπεται μόνο αφού πάρουν τη, ρητή και ειδική, συγκατάθεση των πελατών τους. Όμως, δύσκολα κάποιος από εμάς θα αποδεχόταν κάτι τέτοιο, έτσι για τις ενέργειες αυτές τηρείται στάση σιωπής. Αν τυχόν αποκαλυφθούν, τότε υπάρχει πρόβλημα.

Σε κάθε περίπτωση, οι ISPs και άλλοι πάροχοι στην κατοχή των οποίων βρίσκονται δεδομένα μας, πρέπει ν’ αναζητήσουν άλλες πηγές εισοδήματος. Τα δεδομένα που τηρούν, αν τα τηρούν, τηρούνται μόνο για ένα σκοπό, αυτόν της χρέωσης του πελάτη – οποιαδήποτε άλλη χρήση τους απαγορεύεται ρητά. Στο μέλλον αυτό μπορεί να αλλάξει (βλ. data retention), μόνο όμως υπέρ σκοπών ασφαλείας. Το παράδειγμα του Phorm είναι χρήσιμο για να καταδειχθεί ότι, χωρίς εγρήγορση από τους ίδιους τους χρήστες, κανείς δεν μπορεί να εμπιστεύεται όσες επιχειρήσεις βρίσκονται σε οικονομικά αδιέξοδα και επεξεργάζονται δεδομένα τους.

Ακολουθήστε το Infocom.gr και στα Google News, για όλες τις τελευταίες εξελίξεις από τον κόσμο των τηλεπικοινωνιών και της τεχνολογίας!

Infocom Today
SmartTalks

Share. Facebook Twitter LinkedIn Email Copy Link
Βαγγέλης Ξανθάκης
  • Facebook

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τα capital controls, τα e-shops και οι κίνδυνοι

Μήνυση της AT&T εναντίον της Cox Communications

Σε ανάπτυξη δικού της λειτουργικού συστήματος προχωρά η Κίνα

Νίκη της Google εναντίον γερμανικών ειδησεογραφικών εκδοτών

BlackBerry: Ανανέωση της συμφωνίας της με τη 7digital για την παροχή υπηρεσιών μουσικής

Η Google κατά της παράνομης διακίνησης φαρμάκων

Leave A Reply Cancel Reply

Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.

Εγγραφείτε στο Weekly Telecom
* indicates required
RSS BizNow.gr
  • Η εταιρεία Μασούτης εγκαινίασε το νέο της κατάστημα στην Ηγουμενίτσα!
  • ΙΟΒΕ: Απώλεια 16 δισ. ευρώ ετησίως και 327.000 θέσεις εργασίας από την κλιματική κρίση
  • ΥΠΕΘΟ: Τα οφέλη από την πρόωρη αποπληρωμή του δημόσιου χρέους
  • Άνοιξε η πλατφόρμα smsresults.minedu.gov.gr για ενημέρωση των αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων
  • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ξεκινά κάλυψη η Mediobanca, βλέπει τιμή στόχο €28,80
  • “GAIA – AI CoDev Glassbox”: Η νέα πλατφόρμα δημιουργίας ΑΙ λύσεων της UBITECH
  • Συνεργασία Ελλάδας-Γαλλίας για τη διαχείριση των δασών
RSS itsecuritypro.gr
  • PeS και Infoblox «απογειώνουν» την κυβερνοασφάλεια επενδύοντας σε σύγχρονες λύσεις
  • Το Discord ως Δούρειος Ίππος: Πώς Κακόβουλοι Παράγοντες Εξαπέλυσαν Παγκόσμιες
  • Εθνικός Ηλεκτρονικός Φάκελος Υγείας: ένα έργο ψηφιακοποίησης της φροντίδας υγείας στην Ελλάδα από την COSMOTE TELEKOM για την Η.ΔΙ.ΚΑ
  • Operation Secure: Η Kaspersky υποστηρίζει την INTERPOL στην αντιμετώπιση των infostealer
  • Η Schneider Electric ανάμεσα στους κορυφαίους εργοδότες στην Ελλάδα για το 2025
  • Κακόβουλο Λογισμικό Μαΐου 2025: Το SafePay Αναδεικνύεται ως Κορυφαία Κυβερνοαπειλή
  • Η CPI Αναλαμβάνει Κρίσιμο Ρόλο στην υποστήριξη χρηστών του Ομίλου ΕΛΤΡΑΚ
Infocom Today

Copyright 2024 | All Rights Reserved

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.