Η επέλαση των tablets

0

Σημαντική διαφοροποίηση παρατηρείται στις προτιμήσεις των καταναλωτών αναφορικά με την επιλογή tablets, το αναδυόμενο αυτό τμήμα της αγοράς που σημειώνει την πιο γρήγορη ανάπτυξη.

Η διαφοροποίηση αυτή έχει σχέση με την απομάκρυνση των καταναλωτών από μία συσκευή «για όλα», και τον προσανατολισμό τους προς διαφορετικές συσκευές, η κάθε μία εκ των οποίων προορίζεται για διαφορετική χρήση. Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα διεθνούς έρευνας, μεταξύ 8.700 καταναλωτών που διεξήχθη σε 8 χώρες, από το Boston Consulting Group.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής ερευνητή της Boston Consulting Group, κ. Joachim Stephan «έχει ήδη ανοίξει η πόρτα για τους ανταγωνιστές του iPad, οι οποίοι προσφέρουν στον καταναλωτή μια σειρά ελκυστικών συνδυασμών στο μέγεθος, τις εφαρμογές, τις τιμές, το λογισμικό και τις υπηρεσίες».

Στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, οι καταναλωτές δηλώνουν πρόθυμοι να πληρώσουν από 140 έως 240 δολάρια για ένα tablet πολλαπλών χρήσεων, δηλαδή 35 δολάρια παραπάνω απ’ ότι δήλωναν στην αντίστοιχη έρευνα του 2010. Στην Ευρώπη, οι καταναλωτές δήλωσαν πως είναι πρόθυμοι να πληρώσουν μέχρι και 100 δολάρια περισσότερα, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά δηλαδή από 250 έως 350 δολάρια. Στη Κίνα, αντίστοιχα, οι χρήστες στις μεγάλες πόλεις, είναι πρόθυμοι να πληρώσουν από 280 έως 400 δολάρια για μια τέτοια συσκευή, δηλαδή 185 δολάρια περισσότερα από το 2010.

Τα tablets και τα e-readers είναι πιο ελκυστικά συγκρινόμενα με την αγορά των οικιακών ηλεκτρονικών υπολογιστών, των laptops, των φορητών συσκευών αναπαραγωγής ήχου και εικόνας και των netbooks.

Οι μισοί, περίπου, καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα σχεδιάζουν να αγοράσουν ένα tablet παρά ένα netbook.

Το ένα τρίτο των καταναλωτών θα προτιμούσε ένα tablet παρά έναν οικιακό υπολογιστή ή laptop.

Το ένα τρίτο, επίσης, των καταναλωτών, σκέφτεται να επιλέξει ανάμεσα από έναν e-reader από ένα netbook, ή μια φορητή συσκευή αναπαραγωγής εικόνας και ήχου και ένας στους πέντε προβληματίζεται να επιλέξει έναν e-reader από έναν οικιακό υπολογιστή ή laptop ή smartophone. Μεταξύ των κατόχων tablets το ένα τρίτο δηλώνει πως οι συσκευές τους τείνουν να αντικαταστήσουν τους προσωπικούς τους υπολογιστές, τα laptops, netbooks και τις φορητές συσκευές αναπαραγωγής ήχου και εικόνας.

Στην παρούσα συγκυρία, τα tablets χρησιμοποιούνται, κυρίως, για προσωπικές δραστηριότητες όπως το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, η πλοήγηση στο διαδίκτυο και οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης.

Περισσότεροι από το 90% των κατόχων tablets στις ΗΠΑ χρησιμοποιούν τις συσκευές τους τα απογεύματα στο σπίτι τους και το 80% από αυτούς στο κρεβάτι τους. Η έρευνα ανέδειξε ότι πολλοί καταναλωτές θα προτιμούσαν να χρησιμοποιούν τις συσκευές τους για την εργασία τους, ωστόσο δύο παράγοντες, φαίνεται, ότι λειτουργούν ανασταλτικά ως προς αυτό. Ο πρώτος είναι η ταχύτητα: οι ταχύτερες επιδόσεις είναι το ζητούμενο των 2/3 των καταναλωτών, οι οποίοι θα επιθυμούσαν να τις δουν να αυξάνονται, προκειμένου να χρησιμοποιήσουν τις συσκευές τους για την εργασία τους.

Ο δεύτερος παράγοντας είναι η απουσία συσκευών που να στηρίζονται στο περιβάλλον Windows. Οι καταναλωτές σε ΗΠΑ και Κίνα που συμμετείχαν στην έρευνα διατύπωσαν την επιθυμία τους για την απόκτηση ενός tablet με λειτουργικό σύστημα των Windows.

Τα δύο τρίτα όλων των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα δηλώνουν πως ένα tablet με λειτουργικό σύστημα των Windows θα ήταν πιο βολικό για χρήση στην εργασία τους.

Μεταξύ των άλλων ευρημάτων η έρευνα ανάδειξε:

Οι μισοί, περίπου, από τους μη κατόχους στις Η.Π.Α. δήλωσαν πως σχεδιάζουν να αγοράσουν μια συσκευή tablet μέσα στον επόμενο χρόνο. Ανάλογη είναι η τάση και σε όλες τις υπόλοιπες χώρες, όπου διεξήχθη η έρευνα, με εξαίρεση την Ιαπωνία.

Οι μισοί, περίπου, καταναλωτές ενδιαφέρονται για την αγορά ενός tablet παρά ενός netbook.

Το ένα τρίτο των καταναλωτών προτιμάει μια τέτοια συσκευή, παρά έναν οικιακό υπολογιστή ή ένα laptop.

Ανάμεσα στο ένα τρίτο και το ένα δεύτερο των σημερινών κατόχων tablets σκέφτονται να αντικαταστήσουν με τις συσκευές τους αυτές τους προσωπικούς υπολογιστές, τα netbooks και τις φορητές συσκευές ήχου και εικόνας.

Το ένα τρίτο των καταναλωτών σκέφτονται να αγοράσουν έναν e-reader αντί για ένα netbook ή μια φορητή συσκευή αναπαραγωγής ήχου και εικόνας.

Η επιθυμία να πληρώσουν για τα tablets είναι πολύ μεγαλύτερη στην Ευρώπη και την Κίνα, παρά στις ΗΠΑ με εύρος τιμών από 50% έως 95% στην Ευρώπη και 90% στην Κίνα. Στην Ευρώπη και στην Κίνα οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερο (ακόμη και 100 δολάρια παραπάνω), όταν οι καταναλωτές στις ΗΠΑ εξέφρασαν την προθυμία τους να αποδεχτούν μια πιο χαμηλή αύξηση τιμών, περίπου 35 δολάρια.

Εννέα στους δέκα καταναλωτές στις ΗΠΑ σχεδιάζουν να χρησιμοποιήσουν τα tablets για το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και πλοήγηση στο διαδίκτυο και σπανίως για να δουν κάποιο βίντεο.

Το 80% περίπου των ανθρώπων που συμμετείχαν στην έρευνα στις ΗΠΑ δήλωσαν πως θα δουν ένα βίντεο σε ένα tablet όταν μόνο το 63% των σημερινών κατόχων το έχουν ήδη κάνει.

Share.

Leave A Reply