Τις προτάσεις για τη Forthnet εξετάζει η ΕΙΤ

0

Τις δύο προτάσεις – του ΟΤΕ για την εξαγορά μόνον της Nova και των Vodafone–Wind για την εξαγορά ολόκληρης της Forthnet– θέτει στη ζυγαριά ο βασικός μέτοχος της εισηγμένης, η αραβική Emirates International Telecommunications (ΕΙΤ).

forthnet_nova (1)

Στελέχη της τηλεπικοινωνιακής αγοράς συμφωνούν πως η κατάθεση μη δεσμευτικής προσφοράς για την εξαγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης – εύρους 250 – 300 εκατ. ευρώ από τον ΟΤΕ  επιταχύνει τις εξελίξεις περί τη Forthnet.

Εκτιμάται ότι οι Vodafone– Wind δεν θα «επιτρέψουν», χωρίς μάχη, να πάει η Nova στον ΟΤΕ γιατί αυτό θα σημαίνει την περαιτέρω ενίσχυση του βασικού ανταγωνιστή τους μιας και το τηλεοπτικό περιεχόμενο έχει καταστεί σημαντικό για τα πακέτα υπηρεσιών που διαθέτουν οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι και αυτό όχι μόνον στη χώρα μας. Το τελευταίο διάστημα, άλλωστε, όλες οι κινήσεις τους μαρτυρούν τη πρόθεσή τους να παίξουν βασικό ρόλο στην ενοποίηση της αγοράς μια διαδικασία στην οποία δεσπόζει η Forthnet.

Για τις επόμενες κινήσεις των δύο εταιρειών κινητής τηλεφωνίας εξετάζονται από τους νομικούς τους όλες οι δυνατότητες. Σύμφωνα με πληροφορίες μεταξύ άλλων και πιθανή παρέμβασή τους στις αποφάσεις του διοικητικού συμβουλίου της Forthnet με δεδομένο ότι και οι δύο μαζί κατέχουν το 40% των μετοχών της.

Όπως σημειώνεται από στελέχη των Vodafone– Wind οι επιδιώξεις διαφέρουν μιας και ο ΟΤΕ θέλει μόνον τη Nova, ενώ εκείνες έχουν συζητήσει με τους μετόχους της Forthnet λύση η οποία περιλαμβάνει και τη σταθερή τηλεφωνία. Υπενθυμίζεται ότι το 2012 η Wind είχε προτείνει στο βασικό μέτοχο της εισηγμένης την εξαγορά της σταθερής τηλεφωνίας χωρίς τη συνδρομητική τηλεόραση με αντίτιμο 200 εκατ. ευρώ, η οποία απερρίφθη γιατί δεν υπήρχε πρόθεση διαχωρισμού των δραστηριοτήτων.

Βασικός παράγοντας στις εξελίξεις είναι ο δανεισμός της Forthnet που συνολικά έχει καταστεί βραχυπρόθεσμος και δεν εξυπηρετείται εξαιτίας της έλλειψης ρευστότητας.  Το μεγαλύτερο μέρος των δανείων της εισηγμένης – περί τα 325 εκατ. ευρώ – βαρύνει τη θυγατρική για τη συνδρομητική τηλεόραση. Εκτιμάται ωστόσο ότι αν πουληθεί μόνον η Nova και μείνει η σταθερή τηλεφωνία με δάνεια της τάξεως 100 – 130 εκατ. ευρώ, χωρίς δυνατότητα να λανσάρει υπηρεσίες με αιχμή το τηλεοπτικό περιεχόμενο, η εταιρεία θα περιοριστεί ως προς την ανταγωνιστικότητά της. Υπάρχει βεβαίως και σενάριο ο ΟΤΕ να διαθέτει, εφόσον το πάρει, το τηλεοπτικό περιεχόμενο της Nova και στους υπολοίπους παρόχους, εξέλιξη όμως μη επιθυμητή από τους ανταγωνιστές του.

Η EIT μέχρι τώρα φαίνεται να απορρίπτει τις προτάσεις των Vodafone– Nova γιατί δεν θεωρεί ικανοποιητικό το προτεινόμενο τίμημα.  Στην περίπτωση του ΟΤΕ το ποσό της συναλλαγής θα κατευθυνθεί στην ίδια την εταιρεία που θα πουλήσει θυγατρική και όχι στους μετόχους.

Πάντως, από την πλευρά του Οργανισμού σημειώνεται ότι «η πρότασή του θα είναι προς όφελος της Forthnet, η οποία θα μπορέσει να καλύψει τις δανειακές της υποχρεώσεις και να διασφαλίσει τη συνέχεια των υπόλοιπων δραστηριοτήτων της». Η μη δεσμευτική πρόταση του ΟΤΕ για την εξαγορά της Nova, περιγράφεται από τον Οργανισμό ως μια στρατηγική κίνηση με στόχο μεταξύ άλλων οικονομίες κλίμακας και ακόμη πιο αποτελεσματική λειτουργία στον τομέα της τηλεόρασης, μέσα από χαμηλότερη κόστη.

Η συνδρομητική τηλεόραση βάσει των δεδομένων της εγχώριας αγοράς και τις τάσεις στο home entertainement σε παγκόσμιο επίπεδο, έχει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης στη χώρα μας.  Η διείσδυσή της ανέβηκε από 11% (2011- χρονιά που ξεκίνησε ο ΟΤΕ TV) στο 18% (2013), ενώ το 2014 εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει το 20%.  Το ποσοστό αυτό παραμένει σημαντικά χαμηλότερο από τα αντίστοιχα ποσοστά διείσδυσης της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ευρώπη, με τις υπόλοιπες Μεσογειακές χώρες να κυμαίνονται στο 25%, και στην υπόλοιπη Ευρώπη να ξεπερνά το 50%.

Ενδεικτικά τα ποσοστά διείσδυσης σε Ευρωπαϊκές χώρες το 2013 έχουν ως εξής: Ισπανία, Ιταλία: ~25%, Πορτογαλία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Ουγγαρία, Πολωνία, Σλοβακία: >70%, Κροατία: ~40%, Ολλανδία: >90%, Γαλλία, Αγγλία: ~50%.

Στην Ελλάδα, η συνολική συνδρομητική βάση της συνδρομητικής τηλεόρασης στο α’ τρίμηνο του 2014 ξεπερνά τις 760 χιλιάδες.

Ο ΟΤΕ TV μέχρι στιγμής καταγράφει εντυπωσιακή ανάπτυξη, προσελκύοντας μέσα σε διάστημα δύο ετών περίπου 200 χιλιάδες συνδρομητές. Στο τέλος του α’ τριμήνου του 2014, η πελατειακή βάση του ΟΤΕ TV έφτασε τις 279 χιλιάδες.

Share.

Leave A Reply