Έρευνα για το 5G, με τίτλο «Ξεκλειδώνοντας τις Προσδοκίες», υλοποίησε η MRB Hellas για λογαριασμό της WIND µε σκοπό να καταγράψει το επίπεδο γνώσης, τον βαθμό αποδοχής και τις προσδοκίες που έχει δημιουργήσει μέχρι τώρα στους καταναλωτές.
Το 5G μπήκε στη ζωή των Ελλήνων µέσα σε ένα πανδηµικό περιβάλλον. Σε µία εποχή που ο Έλληνας καταναλωτής έχει κάνει ένα μεγάλο βήμα στη δική του τεχνολογική αναβάθμιση για να ανταποκριθεί στις νέες συνθήκες. Έχει μετατρέψει το σπίτι σε ένα hub, µε την συνδεσιμότητα της κινητής τηλεφωνίας να έχει δομικό ρόλο.
Η εγκατάσταση υποδομών δικτύου 5G έχει κεντρικό ρόλο για την ανταγωνιστικότητα της χώρας και της Ευρώπης, καθώς αναμένεται ότι θα αποτελέσουν βάση για τον ψηφιακό και τον πράσινο μετασχηματισμό. Όμως τι σκέφτεται ο καταναλωτής; Πόσο τον αφορά το 5G και ποιο είναι το επίπεδο γνώσης του; Σε τι βαθμό έχει αποδεχθεί τη νέα τεχνολογία και ποιες είναι οι προσδοκίες που έχει ως συνδρομητής από το 5G;
Τα δίκτυα 5ης γενιάς κινητής τηλεφωνίας είναι διαθέσιμα από τις 20 ∆εκεµβρίου 2020 και από τα πρώτα στάδια λειτουργίας τους, ο όρος 5G ήταν ήδη ευρέως γνωστός. Συνοπτικά ακολουθούν τα κύρια συμπεράσματα της έρευνας:
- Το 5G δημιουργεί θετική αποδοχή με πλέον ισχυρό όφελος τη «γρήγορη και αναβαθμισμένη ταχύτητα». Επειδή όμως δεν συνδέεται µε κάποιο άλλο διακριτό και ισχυρό όφελος, δεν δημιουργεί ακόμη ενθουσιασμό στον καταναλωτή.
- Η χρήση του Internet από το κινητό είναι καθολική. Σύμφωνα µε την έρευνα, η χρήση internet από το κινητό είναι καθημερινή σχεδόν καθολικά από 9 στους 10 κατοίκους Αθήνας & Θεσσαλονίκης, για διάφορες χρήσεις social media, εργασία, σερφάρισµα κλπ.
- Ο καταναλωτής έχει εξοικειωθεί με τον όρο 5G, τον αντιλαμβάνεται ως το “hot news” του κλάδου των τηλεπικοινωνιών και το 62% το συνδέει σε αυθόρμητη αναφορά με την ταχύτητα.
- Θετική φαίνεται η αποδοχή του 5G στα πρώτα του στάδια, με το 65% των ερωτηθέντων να δηλώνουν θετικά διακείμενοι
Οι προσδοκίες υπάρχουν, όπως υπάρχουν και προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν. Ο κλάδος μπορεί να συμβάλει όπως ήδη κάνει στην εκπαίδευση του καταναλωτή σχετικά με το 5G, όπως μπορεί να ανταποκριθεί στις εξατομικευμένες ανάγκες του και να του εξασφαλίσει μία συναρπαστική εμπειρία. Το 5G προσφέρει εξέλιξη, αναβάθμιση στον πολιτισμό μας, στη τεχνογνωσία, στην εμπειρία μας.