Gfk: Σημαντική αύξηση της αγοράς τεχνολογικών προϊόντων

0

Θετικό πρόσημο και μάλιστα διψήφιο παρουσίασε η αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων σύμφωνα με την τακτική έρευνα της Gfk το 3ο τρίμηνο του 2014, καθώς έκλεισε στα 477 εκατ. ευρώ, δηλαδή με αύξηση 11,8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο 3ο τρίμηνο του 2013.

Gesellschaft für Konsumforschung GfK

Σύμφωνα με την Gfk  έξι από τους επτά τομείς σημείωσαν ανάπτυξη τρείς από τους οποίους – τηλεπικοινωνίες, ηλεκτρικά καταναλωτικά προϊόντα και τα είδη Εξοπλισμού Γραφείου και Αναλώσιμα – μάλιστα διψήφια. Μόνον η κατηγορία των φωτογραφικών ειδών εμφάνισε διψήφια πτώση.

Ειδικότερα, στις τηλεπικοινωνίες παρά την σημαντική πτώση των απλών κινητών τηλεφώνων, το γεγονός ότι τα έξυπνα τηλέφωνα –που σημείωσαν έντονη πτώση μέσης τιμής – κατέγραψαν για πρώτη φορά θετικό πρόσημο το 2014, οδήγησε την αγορά αυτή σε αύξηση τζίρου κατά 16% το τρίτο τρίμηνο σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013.  Η άνοδος της Κινητής Τηλεφωνίας συνέβαλε στο να διατηρηθούν για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο τα ποσοστά ανόδου σε επίπεδα άνω του 20% και για τα ακουστικά τηλεφώνου.

Παρόμοια τάση με τον κλάδο κατέγραψαν και τα Σταθερά Τηλέφωνα σημειώνοντας αύξηση τζίρου 5% με την μέση τους τιμή να παραμένει σχεδόν αναλλοίωτη σε σχέση με την περσινή χρονιά.

Οι κατηγορίες της πληροφορικής κατέγραψαν για έκτο συνεχόμενο τρίμηνο θετική πορεία. Την εξαιρετική πορεία των tablets ακολουθούν για άλλο ένα τρίμηνο και οι σταθεροί και φορητοί υπολογιστές, δημιουργώντας τις συνθήκες ώστε να αναπτυχθούν και οι άμεσα επηρεαζόμενες κατηγορίες όπως οι οθόνες, τα ποντίκια και τα πληκτρολόγια.  Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι ενώ τόσο οι υπολογιστές όσο και τα tablets καταγράφουν σημαντική πτώση μέσης τιμής ως απόρροια του έντονου ανταγωνισμού και των προσφορών, τα περιφερειακά σημείωσαν άνοδο μέσης τιμής καθώς ο καταναλωτής αναζητά καλύτερη ποιότητα στην χρήση τους.

Στα είδη Εξοπλισμού Γραφείου και Αναλώσιμα η επιστροφή στα θρανία διατήρησε τους διψήφιους ρυθμούς ανόδου στην αγορά

Η έναρξη της σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς τον Σεπτέμβρη βοήθησε να διατηρηθούν οι ρυθμοί ανάπτυξης σε διψήφια επίπεδα +10,9%. Εκτυπωτές και πολυμηχανήματα κατέγραψαν αντίστοιχα επίπεδα ανόδου, αμφότερα λίγο πάνω από 10%. Ιδιαίτερης αναφοράς χρήζει το γεγονός ότι η μέση τιμή των πολυμηχανημάτων μετά από αρκετά τρίμηνα ήρθε ψηλότερα σε σχέση με αυτή των εκτυπωτών.

Σημαντική άνοδο παρουσιάζει κατά το τρίτο τρίμηνο του 2014 ο τομέας των λευκών συσκευών, με την μέση τιμή να διατηρείται και σε αυτή τη περίοδο σταθερή. Οδηγούς της συγκεκριμένου ανόδου αποτέλεσαν τα ψυγεία που βρίσκονται στο τέλος του εποχικού τους κύκλου, και τα πλυντήρια ρούχων.

Ο τομέας των μικρών οικιακών συσκευών παρουσίασε μικρή αύξηση κατά το 3ο τρίμηνο συνεχίζοντας την θετική του πορεία από την αρχή του έτους.

Με βάση την έρευνα της Gfk συνεχίστηκε η αρνητική τάση για τις φωτογραφικές μηχανές και για το τρίτο τρίμηνο της χρονιάς με τον τζίρο να καταγράφει απώλειες που έφτασαν το 11,3% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.  Σε αντίθεση με το σύνολο της αγοράς οι μηχανές με αποσπώμενους φακούς διατήρησαν για άλλο ένα τρίμηνο την ανοδική τους πορεία με τις αξίες να αυξάνονται κατά 20% περίπου. Σαν συνέπεια της αύξησης της συμμετοχής αυτών των μηχανών στο σύνολο της αγοράς των φωτογραφικών ήρθε και η άνοδος της μέσης τιμής κατά περίπου 18%.

Η ολοκλήρωση του Μουντιάλ τον Ιούλιο και η αλλαγή του ψηφιακού σήματος στην Αθήνα τον Αύγουστο και την Βόρεια Ελλάδα τον Σεπτέμβριο οδήγησαν σε αύξηση του τζίρου πωλήσεων της τηλεόρασης κατά 24%. Κατά το τρίτο τρίμηνο υπήρξε «στροφή» των καταναλωτών προς τις συσκευές 32 ιντσών, το οποίο σε συνδυασμό με τις συνεχιζόμενες προσφορές του λιανεμπορίου οδήγησαν σε πτώση της μέσης τιμής κατά 18%. Οι κονσόλες επωφελήθηκαν από το λανσάρισμα του Σεπτεμβρίου το οποίο συνέβαλλε στην αύξηση του ανταγωνισμού στις συσκευές νέας γενιάς και οδήγησε τον τζίρο σε άνοδο που ξεπέρασε το 70%.

Share.

Leave A Reply