Forthnet: Αποτελέσματα 1ου Τριμήνου 2014

0

Η Forthnet παρουσίασε τα οικονομικά της αποτελέσματα για το α’ τρίμηνο 2014, όπου καταγράφεται αύξηση των εσόδων λιανικής για πρώτη φορά μετά από 8 τρίμηνα.

forthnet

Άλλα σημαντικά σημεία:

  • Διατήρηση της δυναμικής απήχησης των υπηρεσιών Nova 3Playστο 1ο τρίμηνο του 2014, με τις συνολικές συνδρομές στα τέλη Μαρτίου να φτάνουν τις 1.145.948, σημειώνοντας ιστορικό υψηλό.
  • Στο 1ο τρίμηνο του 2014, το μερίδιο αγοράς σε νέους συνδρομητές LLU ανήλθε στο 83,9%, ενώ το μερίδιο αγοράς σε συνδρομητές LLU ανήλθε στο 32,3% (+2,7 π.μ. σε σχέση με 1ο τρίμηνο του 2013).
  • Στο τέλος Μαρτίου σημειώθηκε νέο ιστορικό υψηλό σε συνδρομητές PayTV (482 χιλιάδες).

 

  Q1 2014 Q1 2013 Δ
Συνολικές συνδρομές 1.145.948 946.870 21,0%
Μοναδικά νοικοκυριά 822.402 761.390 8,0%
Συνδυαστικές υπηρεσίες/3play 323.546 185.480 74,4%
Συνδρομητές Broadband 663.515 573.249 15,7%
Συνδρομητές PayTV στην Ελλάδα 482.433 373.621 29,1%
Συνολικά έσοδα 96.804 97.514 -0,7%
Προσαρμοσμένα EBITDA (.000€) 15.973 17.901 -10,8%
Δημοσιευμένα EBITDA (.000€) 15.973 15.133 5,5%

Σύμφωνα με το Διευθύνοντα Σύμβουλο, κ. Πάνο Παπαδόπουλο:
«Ο αντίκτυπος της σημαντικής αύξησης της συνδρομητικής μας βάσης σταδιακά αποτυπώνεται στα οικονομικά αποτελέσματα, βελτιώνοντας αρχικά τα έσοδα λιανικής της εταιρείας, ενώ παράλληλα ενισχύει τα μερίδια αγοράς μας».

Λειτουργικά Αποτελέσματα:

Συνδυαστικές Υπηρεσίες/3Play
Στο τέλος του Μαρτίου του 2014, οι συνδρομητές υπηρεσιών Nova3Playτης Forthnet, ανήλθαν στους 323,5 χιλιάδες, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 74,4%, σε σχέση με το 1ο τρίμηνο του 2013, ενισχύοντας την παρουσία της Forthnetστα ελληνικά νοικοκυριά. Στο 1ο τρίμηνο του 2014, οι νέοι συνδρομητές Nova3Play ανήλθαν σε 38,2 χιλιάδες, σημειώνοντας σημαντική αύξηση συγκρινόμενοι με τους 23,2 χιλιάδες της αντίστοιχης περυσινής περιόδου. Αντίστοιχα, αύξηση σημειώθηκε στο μερίδιο των συνδρομητών Nova3Play, σε σχέση με το σύνολο της συνδρομητικής βάσης της Forthnet, με την τάση αυτή να δρα υποστηρικτικά, τόσο στο μέσο έσοδο ανά συνδρομητή, όσο και στην ενίσχυση της πιστότητας των πελατών.

 

  Q1 2014 Q1 2013 Δ
Νοικοκυριά με συνδυαστικές υπηρεσίες 323.546 185.480 74,4%
Ποσοστό νοικοκυριών με συνδυαστικές υπηρεσίες 39,3% 24,4% +15,0π.μ.
Νέα νοικοκυριά με συνδυαστικές υπηρεσίες 38.231 23.238 64,5%

 

Τηλεπικοινωνιακές Υπηρεσίες
Στο τέλος του 1ου τριμήνου του 2014, οι συνδρομητές τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών αυξήθηκαν κατά 15,7% συγκριτικά με πέρυσι, καθώς ανήλθαν στους 663,5 χιλιάδες. Στο σύνολο της αγοράς LLU, το 1ο τρίμηνο του 2014 προστέθηκαν 36 χιλιάδες γραμμές, εκ των οποίων οι 30,2 χιλιάδες αφορούν νέους συνδρομητές της Forthnet. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς της Forthnetσε νέους συνδρομητές LLUέφτασε το 83,9%, επαληθεύοντας τη δυναμική απήχηση του Nova3Play.

 

  Q1 2014 Q1 2013 Δ
Συνδρομητές Broadband[1] 663.515 573.249 15,7%
Νέοι συνδρομητές 31.162 8.267 276,9%
Ενεργοί συνδρομητές LLU 627.170 541.376 15,8%
Ποσοστό LLU 94,5% 94,4% +0,1π.μ.
Νέοι συνδρομητές LLU 30.192 28.036 7,7%
Μερίδιο αγοράς σε νέους συνδρομητές 83,9% 85,7% -1,8π.μ.
Συνολικό μερίδιο αγοράς LLU 32,3% 29,6% +2,7 π.μ.

Τους τελευταίους 12 μήνες, το μερίδιο αγοράς της Forthnetσε συνδρομητές LLU, αυξήθηκε κατά 2,7 ποσοστιαίες μονάδες.

Υπηρεσίες Συνδρομητικής Τηλεόρασης
Στο πρώτο τρίμηνο του 2014, η συνδρομητική βάση αυξήθηκε κατά 29,1% συγκριτικά με πέρυσι, φτάνοντας στο ιστορικό υψηλό των 482,4 χιλιάδων συνδρομητών παρά την περιορισμένη αγοραστική δύναμη. Η απήχηση των συνδυαστικών υπηρεσιών/3play της Forthnet συνεχίστηκε δυναμικά και στο 1ο  τρίμηνο του 2014. Η εξάπλωση των υπηρεσιών 3playαναμένεται να είναι ο κύριος άξονας ανάπτυξης της αγοράς συνδρομητικής τηλεόρασης.

 

  Q1 2014 Q1 2013 Δ
Συνδρομητές PayTV Ελλάδα 482.433     373.621 29,1%

Οικονομικά Αποτελέσματα
Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών για το 1ο τρίμηνο του 2014, ανήλθε στα €96,8εκ., παρουσιάζοντας πτώση σε σχέση με το 1ο τρίμηνο του 2013, κυρίως λόγω της μείωσης των τελών τερματισμού στα σταθερά δίκτυα. Η από 1/1/14 μείωση των τελών τερματισμού στα σταθερά τηλεπικοινωνιακά δίκτυα επηρέασε τα έσοδα κατά €0,6 εκατ..

 

Ανάλυση εσόδων(€ ‘000) Q1 2014 Q1 2013 Δ
Λιανική 75.997 75.593 0,5%
   Λιανική -Telco 43.291 40.379 7,2%
   Λιανική – PayTV 32.706 35.214 -7,1%
Εταιρικοί πελάτες 14.491 14.925 -2,9%
Εταιρικοί πελάτες -Telco 9.425 10.537 -10,6%
Εταιρικοί πελάτες – Pay TV 5.067 4.387 15,5%
Διαφήμιση 3.639 2.730 33,3%
Λοιπά έσοδα 2.677 4.267 -37,3%
Συνολικά έσοδα 96.804 97.514 -0,7%

Παρότι τα έσοδα το 1ο τρίμηνο του 2014 μειώθηκαν σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013, η μείωση σταδιακά περιορίζεται. Η μείωση των εσόδων ήταν μόλις 0,7%, όταν το 1ο τρίμηνο του 2013 ήταν 5,5%. Η τάση βελτίωσης των εσόδων είναι πιο εμφανής στα έσοδα λιανικής εξαιτίας της εμπορικής επιτυχίας του Nova3Play. Η αυξανόμενη συνδρομητική βάση βελτιώνει τα έσοδα λιανικής, με το 1ο τρίμηνο να εμφανίζει αύξηση για πρώτη φορά μετά από 8 αρνητικά τρίμηνα.

 

Έσοδα λιανικής Q1 2014 Q4 2013 Q3 2013 Q2 2013 Q1 2013
Συνολικά έσοδα λιανικής

(y-o-y μεταβολή)

+0,5% -0,4% -3,6% -7,3% -8,9%

Η επίπτωση της αύξησης σε νέους συνδρομητές που συντελέστηκε το 1ο τρίμηνο, δεν αποτυπώνεται πλήρως στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας.

Τα προσαρμοσμένα EBITDA του 1ου τριμήνου του 2014 ανήλθαν στα €15,97 εκατ. έναντι €17,90 εκατ. το 1ο τρίμηνο του 2013, κυρίως λόγω της συμπίεσης των τιμών, της αυξημένης εισροής συνδρομητών και της μείωσης του μέσου εσόδου ανά συνδρομητή.

 

Ανάλυση EBITDA(€ ‘000) Q1 2014 Q1 2013 Δ
Συνολικά έσοδα (συμπ. λοιπών εσόδων) 96.804 97.514 -0,7%
Δημοσιευμένα EBITDA 15.973 15.133 5,5%
Προσαρμοσμένα EBITDA[2] 15.973 17.901 -10,8%
Περιθώριο προσαρμοσμένων EBITDA 16,5% 18,4% -1,9π.μ.

Ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός το Μάρτιο του 2014 ανέρχεται σε €325 εκ.

Πρόσφατες Εξελίξεις

  • Η εταιρεία προχώρησε στο λανσάρισμα της υπηρεσίας Nova GO. Με τη νέα αυτή καινοτόμα υπηρεσία, οι συνδρομητές των αθλητικών καναλιών Novasports και των κινηματογραφικών καναλιών Novacinema, έχουν τη δυνατότητα παρακολούθησης LIVE καναλιών, On-Demand προγραμμάτων, καθώς και προγραμμάτων catchup, όπου και αν βρίσκονται, όποια συσκευή και αν διαθέτουν. Η υπηρεσία εμφανίζει σημαντική αποδοχή και διατίθεται ήδη σε περισσότερους από 56.000 συνδρομητές.
  •  Η εταιρεία προχώρησε στη διάθεση της νέας υπηρεσίας Nova 3PlaySAT, παρέχοντας ποιοτική ψυχαγωγία και αξιόπιστη επικοινωνία, αποκλειστικά μέσω δορυφόρου, ακόμα και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές. Η υπηρεσία Nova 3PlaySAT δύναται να εμπλουτιστεί ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε οικογένειας, με όλες τις πρόσθετες υπηρεσίες του Nova 3Play.
  • Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2014, ολοκληρώθηκε η Α’ φάση αναδιάρθρωσης του Τμήματος Εξυπηρέτησης Πελατών της εταιρείας. Ως αποτέλεσμα αυξήθηκε η παραγωγικότητα του τηλεφωνικού κέντρου και βελτιώθηκε η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών εξυπηρέτησης, την ίδια στιγμή που η πελατειακή βάση αυξάνεται, αγγίζοντας ιστορικά υψηλά.
Share.

Leave A Reply