Ελπίδες ότι η ελληνική αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων μπορεί να ισορροπήσει στο άμεσο μέλλον έδωσε το γ’ τρίμηνο του 2011, καθώς ο ρυθμός μείωσης, βάσει των στοιχείων της GfK ήταν αρκετά χαμηλότερος σε σχέση με τα δύο προηγούμενα τρίμηνα. Επιπλέον, σε απόλυτα νούμερα το γ’ τρίμηνο πήγε αρκετά καλύτερα σε σχέση με τα δύο προηγούμενα τρίμηνα του τρέχοντος έτους.
Σύμφωνα με την GfK, το γ’ τρίμηνο η αξία της ελληνικής αγοράς τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων διαμορφώθηκε στα 596 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση της τάξεως του 13,6% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2010. Το ποσοστό είναι σαφώς μικρότερο σε σχέση με το –19,5% που είχε καταγραφεί στο β’ τρίμηνο και με το –29,5% στο α’ τρίμηνο. Συνολικά, στο 9μηνο του 2011, η αξία της αγοράς διαμορφώθηκε στα 1,687 δισ. ευρώ παρουσιάζοντας μία μείωση της τάξεως του 21,2%.
Από τα στοιχεία της GfK, προκύπτει ότι οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν να περικόψουν τις δαπάνες τους για προϊόντα όπως είναι οι τηλεοράσεις και τα κινητά τηλέφωνα, παρά για οικιακές ηλεκτρικές συσκευές. Είναι ενδιαφέρον ότι ο κλάδος των μικρών οικιακών συσκευών είχε τη μικρότερη μείωση στο γ’ τρίμηνο με –8,3% και διαμορφώθηκε στα 94 εκατ. ευρώ. Επίσης, οι μεγάλες οικιακές συσκευές παρουσίασαν μείωση –12,8% (στα 140 εκατ. ευρώ), ποσοστό σαφώς μικρότερο από το –14,9% που παρατηρήθηκε στα τηλεπικοινωνιακά προϊόντα, η αξία των οποίων ήταν στα 147 εκατ. ευρώ, ή το –18,3% στα ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά, όπου κυρίως περιλαμβάνουν τις τηλεοράσεις, όπου η αξία των πωλήσεων διαμορφώθηκε στα 103 εκατ. ευρώ.
Η GfK αποδίδει το χαμηλό ποσοστό των μικρών οικιακών συσκευών οφείλεται στο ότι η ψυχαγωγία έχει περιοριστεί συνήθως εντός του νοικοκυριού, ενώ στις μεγάλες οικιακές συσκευές, υπήρξαν αρκετές προσφορές και προωθητικές ενέργειες στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Αξιοσημείωτο είναι πως η κατηγορία των προϊόντων πληροφορικής κινήθηκε σχετικά καλά με ρυθμό μείωσης στο –11,6% (στα 87 εκατ. ευρώ).
Στα τηλεπικοινωνιακά προϊόντα, η GfK επισημαίνει την άνοδο των smartphones (τα οποία έχουν πλέον ξεπεράσει σε αξία πωλήσεων τα «συμβατικά» κινητά), ενώ θετική απόδοση είχαν οι σταθερές συσκευές και τα ακουστικά. Όμως, η συνολική αγορά των κινητών παρουσίασε πτώση και οδήγησε σε σημαντική μείωση της κατηγορίας.