Κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2015, τους καταναλωτές και τα μέσα ενημέρωσης απασχόλησαν πολλά σημαντικά θέματα. Οι συζητήσεις επικεντρώθηκαν σε θέματα όπως η προσφυγική κρίση, οι επιθέσεις του Παρισιού και ειδικότερα η βελτίωση των οικονομικών μεγεθών σε όλες σχεδόν τις χώρες της Ευρώπης, καθώς επίσης και το γεγονός ότι το ενεργειακό κόστος παρέμεινε εξαιρετικά χαμηλό.
Από το Σεπτέμβριο έως τον Δεκέμβριο του 2015, ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος για την Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκε κατά 1,9 μονάδες, φτάνοντας έτσι στις 12,2 μονάδες.
Κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2015, η διάθεση των καταναλωτών στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες παρουσίασε διακυμάνσεις. Αρχικά, το κυρίαρχο θέμα ήταν η συνεχής ροή προσφύγων από περιοχές της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής στις οποίες έχει ξεσπάσει κρίση. Πώς μπορεί να γίνει δίκαιη διανομή των προσφύγων στις ευρωπαϊκές χώρες; Πώς μπορούν να ενταχθούν στην κοινωνία το συντομότερο δυνατόν; Είναι δυνατή η ένταξη τόσων πολλών προσφύγων στην κοινωνία; Αρχικά, σε ορισμένες χώρες οι ερωτήσεις αυτές επηρέαζαν τις εκτιμήσεις των καταναλωτών ως προς το πώς θα εξελισσόταν η κοινωνική και οικονομική κατάσταση τους επόμενους μήνες, αν και το συγκεκριμένο ζήτημα επηρέαζε μόνο τις χώρες μέσω των οποίων είχαν ταξιδέψει οι πρόσφυγες.
Ωστόσο, στη Γερμανία, την Αυστρία, τη Δανία και τη Σουηδία, χώρες οι οποίες αποτελούν ιδιαίτερα δημοφιλείς τελικούς προορισμούς για τους πρόσφυγες, υπήρχαν όλο και περισσότερες επιφυλάξεις ως προς το εάν θα μπορούσαν πραγματικά να ενταχθούν με επιτυχία στην κοινωνία τόσοι πολλοί πρόσφυγες. Επιπλέον, το Νοέμβριο, οι επιθέσεις στο Παρίσι και οι επακόλουθες προειδοποιήσεις για άλλα πιθανά επεισόδια τρομοκρατίας στη Γερμανία, άφησαν τον κόσμο σε κατάσταση σοκ.
Τα θετικά οικονομικά στοιχεία σε όλη την Ευρώπη, έγιναν πιο διακριτά στο τέλος του έτους. Οι οικονομικές επιδόσεις παρουσίασαν σημαντική βελτίωση σε όλες σχεδόν τις χώρες οι οποίες λαμβάνονται υπόψη στην έρευνα. Χάρη στις χαμηλές τιμές του αργού πετρελαίου και της ενέργειας, καθώς και τα αμελητέα επίπεδα του πληθωρισμού, οι καταναλωτές είχαν τη δυνατότητα να ξοδέψουν χρήματα σε άλλα αγαθά. Επίσης, κατά το περασμένο έτος, η ανεργία μειώθηκε σε όλες σχεδόν τις χώρες. Αυτό σημαίνει ότι είχαν δουλειά περισσότεροι άνθρωποι και λιγότεροι ανησυχούσαν ότι θα χάσουν τη δουλειά τους. Οι θετικές ως προς τα οικονομικά προσδοκίες των Ευρωπαίων, καταγράφονται και στις οικονομικές τάσεις. Ωστόσο, ιδιαίτερα στα κράτη στα οποία επικρατούσε (στο παρελθόν) η κρίση, οι θετικές αυτές επιδράσεις δεν ήταν ακόμη επαρκείς για να αποκτήσουν οι καταναλωτές τη διάθεση να πραγματοποιήσουν αγορές. Μάλιστα, τα νοικοκυριά στις χώρες αυτές εξακολουθούν να έχουν μόλις αρκετά χρήματα για να καλύπτουν τις καθημερινές τους ανάγκες.