Close Menu
InfoCom
  • Telecoms
  • IT
  • AI
  • Security
  • Επιχειρήσεις
    • Μελέτες
    • Εταιρ. Κοιν. Ευθύνη
    • Startup
    • TV
  • Πρόσωπα
    • Στελέχη
    • Συνεντεύξεις
    • Απόψεις
  • Today
  • SmartTalks
  • eMagazine
  • Weekly Telecom
  • AI Brief
Facebook X (Twitter) Instagram
  • ABOUT
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • NEWSLETTER
Σάββατο, 17 Μαΐου
Facebook X (Twitter) YouTube LinkedIn RSS
InfoCom
  • Telecoms
  • IT
  • AI
  • Security
  • Επιχειρήσεις
    • Μελέτες
    • Εταιρ. Κοιν. Ευθύνη
    • Startup
    • TV
  • Πρόσωπα
    • Στελέχη
    • Συνεντεύξεις
    • Απόψεις
  • Today
  • SmartTalks
  • eMagazine
  • Weekly Telecom
  • AI Brief
InfoCom
Home»Πρόσωπα»Απόψεις

Νέα επανάσταση επί θύραις! Ή μήπως είναι δύο;

14/03/2014ΓΙάννης ΡιζόπουλοςBy ΓΙάννης Ριζόπουλος4 Mins Read Απόψεις Πρόσωπα

Οι προβλέψεις για το μέλλον, πότε του ενός τομέα και πότε του άλλου, συνήθως δεν έχουν τελειωμό. Τη μια διαβάζουμε ότι «σίγουρα» θα γίνει το άλφα, την άλλη ότι «όπως όλα δείχνουν» η επόμενη μεγάλη εξέλιξη θα είναι το βήτα, την παράλλη ότι «χωρίς καμιά αμφιβολία» η επόμενη μέρα θα φέρει το γάμμα και το δέλτα – γνώμες και προβλέψεις που, τις περισσότερες φορές, είναι αντιφατικές και αντικρουόμενες, ανάλογα με τα πιστεύω και τις ιδέες του κάθε «προφήτη».

6171979736_74acac0d61_n

Και τώρα τι κάνουμε; Ποιόν πιστεύουμε και ποιανού την άποψη ασπαζόμαστε, ώστε να κοιμόμαστε ήσυχοι τα βράδια, αν υποτεθεί ότι ανησυχούμε για το τι μας περιμένει; Στο χώρο της τεχνολογίας, όπου θητεύουμε, τα πράγματα ίσως είναι λίγο πιο εύκολα, απ’ ό,τι σε άλλους επιστημονικούς ή –ακόμα χειρότερα- θεωρητικούς τομείς. Εδώ υπάρχουν διαθέσιμα δεδομένα, πίνακες, τάσεις, έρευνες που βοηθάνε σε μεγάλο βαθμό είτε να πιστέψεις το ένα, είτε να απορρίψεις το άλλο… Όχι πως λύνονται όλα τα προβλήματα, όμως σίγουρα γίνονται λιγότερα, έστω κι αν κάποιες αμφιβολίες παραμένουν…

Και πώς να είναι διαφορετικά, όταν πίσω από κάθε πιθανή εξέλιξη υπάρχει και ο «ξενοδόχος» (στην περίπτωσή μας, ο χρήστης) που, θέλοντας και μη, αποτελεί τον αστάθμητο παράγοντα ο οποίος θα κρίνει με τη συμπεριφορά του (που και αυτή εξαρτάται από μύριους άλλους παράγοντες) τη ροή των εξελίξεων. Γι’ αυτό και συχνά –πυκνά γινόμαστε μάρτυρες διαφορετικών εκτιμήσεων σχετικά με τα μελλούμενα, που κάνουν την εμφάνισή τους ακόμα και την ίδια ημέρα, ακόμα και μέσα στο ίδιο κείμενο…
Όπως συνέβη πριν από λίγες ημέρες, με ένα άρθρο του καλού συναδέλφου Doug Henschen στην ιστοσελίδα του Information Week, ο οποίος μοιάζει να απορεί (και αυτός!) με τη διαφορά μεταξύ δυο γνωστών και μη εξαιρεταίων εταιριών στον χώρο των ΤΠΕ, της Salesforce και της IBM, ως προς το πώς βλέπουν το παρόν τους και κυρίως πώς προετοιμάζουν το μέλλον τους… Με ό,τι, βεβαίως, μπορεί να σημαίνει αυτό για την εμπορική επιτυχία των προϊόντων και των υπηρεσιών τους, επομένως και για την ίδια τη μακροημέρευσή τους.

Η πρώτη, εταιρία η οποία παρέχει κυρίως CRM on demand και επιχειρησιακές εφαρμογές στο cloud, είναι πιο προσγειωμένη: μ’ άλλα λόγια, φιλοδοξεί (για την ώρα, άραγε;) να αξιοποιήσει στο έπακρο την επανάσταση της δικτυωμένης επι-κοινωνίας, όπως την έχουμε σήμερα και δείχνει να εξελίσσεται, με τα κινητά μας τηλέφωνα, τις ταμπλέτες, τα κοινωνικά δίκτυα και τους αυξανόμενους με γεωμετρική πρόοδο (εκατομμύρια, πλέον) κάθε λογής αισθητήρες, που –όπως τονίζει η καλή εταιρία- «πρόκειται να μεταμορφώσουν την προσωπική και επαγγελματική ζωή μας, εισάγοντάς μας σε μια νέα εποχή διαδραστικότητας», με το Internet των Αντικειμένων να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο.

Από την άλλη πλευρά, η ΙΒΜ ευαγγελίζεται κι αυτή μια επανάσταση, αλλά διαφορετικού είδους και προσανατολισμού, που ως κύριο συστατικό της θα έχει τον «γνωσιακό» (cognitive) υπολογιστή – μια νέα υπολογιστική πλατφόρμα, στο πλαίσιο της οποίας οι υπολογιστές δεν θα προγραμματίζονται απλώς, όπως συμβαίνει σήμερα, αλλά θα μαθαίνουν (όπως περίπου και ο άνθρωπος), αξιοποιώντας τα ερεθίσματα που λαμβάνουν από τον περιβάλλοντα χώρο και παίρνοντας αποφάσεις μόνοι τους, σε πολλά θέματα (προσωπικά, ελπίζω όχι σε όλα…)

O υπερυπολογιστής αυτός υπάρχει ήδη και ονομάζεται Watson. Μάλιστα έχουμε ήδη κάποιες εφαρμογές που αξιοποιούν αυτές τις δυνατότητές μάθησής του. Στο Αντικαρκινικό Κέντρο Memorial Sloan-Kettering, ερευνητικό εταίρο της ΙΒΜ, «εκπαιδεύουν» τον Watson ως «βοηθό ογκολόγου», προκειμένου οι γιατροί να επιτυγχάνουν με τη βοήθειά του ακριβέστερες και πιο προσωποποιημένες διαγνώσεις και θεραπείες.

Μαντεύω το ερώτημά σας: ποιά από τις δυο «επαναστάσεις» είναι η σημαντικότερη; Ποιά είναι αυτή με τις καλύτερες προοπτικές επικράτησης; Αυτή της Salesforce θεωρώ (όπως και ο συνάδελφος του Information Week) πως είναι πιο κοντά στη σημερινή πραγματικότητα, με μεγάλα περιθώρια εξέλιξης όσο θα περνάει ο καιρός κι όσο το Internet των Αντικειμένων με τις εφαρμογές του θα μπαίνει ευρύτερα και βαθύτερα στη ζωή μας. Από την άλλη, η «επανάσταση» της ΙΒΜ μοιάζει πολύ πιο ενδιαφέρουσα, αλλά και πολύ πιο απομακρυσμένη χρονικά… Αφενός, ο Watson θέλει ακόμα κάμποση δουλειά, όσον αφορά στις εφαρμογές του, αφετέρου είναι μεν πανίσχυρος, αλλά όχι «αρκετός», καθώς η ΙΒΜ είναι εντελώς μόνη της σ’ αυτή την προσπάθεια: χρειάζεται να δημιουργηθεί -ουσιαστικά εκ του μηδενός- ένα ολόκληρο οικοσύστημα, στο πλαίσιο του οποίου θα αξιοποιηθούν οι τεράστιες δυνατότητες της πλατφόρμας σε καίριους τομείς όπως πχ. η ιατρική και η φαρμακολογία. Εξ ου και η σημαντικότατη επένδυση που εξήγγειλε πριν από λίγες ημέρες η κ. Ρομέτι, σε χρήμα και ανθρώπινο δυναμικό, με νέα γραφεία στην περιοχή της Νέας Υόρκης, και η έκκλησή της προς κάθε ενδιαφερόμενο πιθανό εταίρο και developer για συνέργειες που θα υλοποιηθούν, μάλιστα, γρήγορα – μέσα στους επόμενους μήνες κι όχι σε χρόνια…

Τι λέτε, λοιπόν; Ποιά «επανάσταση» θα επικρατήσει πρώτη; Θα δείξει, όταν έρθει η ώρα της…

Ακολουθήστε το Infocom.gr και στα Google News, για όλες τις τελευταίες εξελίξεις από τον κόσμο των τηλεπικοινωνιών και της τεχνολογίας!

Infocom Today
SmartTalks

CRM IBM salesforce watson
Share. Facebook Twitter LinkedIn Email Copy Link
ΓΙάννης Ριζόπουλος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Ρόη Χάικου σύμβουλος διοίκησης για θέματα επικοινωνίας και εταιρικών υποθέσεων στην ΕΤΑΔ

Η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι αόρατη, έχει αποτύπωμα

Κωνσταντίνος Παπαχαραλάμπους, EMPIST: Δεν πουλάμε τεχνολογία – Χτίζουμε λύσεις με βάση τον άνθρωπο

Weekly Telecom: Τεχνητή Νοημοσύνη με σχέδιο – δεν αρκεί μόνο η ταχύτητα

Ο Χρήστος Γεωργακόπουλος αναλαμβάνει Chief Growth Officer στη Netstudio

Η Salesforce λανσάρει νέα λύση AI για τον τομέα του Field Service

Leave A Reply Cancel Reply

Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.

Εγγραφείτε στο Weekly Telecom
* indicates required
RSS BizNow.gr
  • Θεσμική συνεργασία μεταξύ του EKT και του Πανεπιστημίου Πειραιώς
  • ΖΑΓΟΡΙ Φυσικό Μεταλλικό Νερό: Νέα Εικόνα, Ίδια Πηγή Ζωής
  • Απώλεια του Παναγιώτη Πουρσανίδη, ιστορικού στελέχους της Πέντε Α.Ε.
  • ICEYE: Επενδύει στην Ελλάδα με νέα γραφεία και γραμμή παραγωγής δορυφόρων
  • CRIVIT: Στον δρόμο για το ισχυρότερο movement brand στην Ευρώπη
  • Η Protio εξασφαλίζει νέα χρηματοδότηση €1.000.000 με τη συμμετοχή διεθνών επενδυτών
  • Η Μελανθία Τσώρακα αναλαμβάνει τη θέση Head of Marketing and Communications του MAD
RSS itsecuritypro.gr
  • Η Orthology ανακοινώνει στρατηγική συνεργασία με την Netwrix για την ενίσχυση της ασφάλειας μέσω της λύσης Netwrix 1Secure
  • Η ESET λαμβάνει για δεύτερη φορά την υψηλού κύρους πιστοποίηση Anti-Tampering
  • Το Δημόσιο στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης: 2.000 δημόσιοι υπάλληλοι εκπαιδεύονται σε Cloud και AI Τεχνολογίες εντός του 2025
  • O ENISA δημιούργησε Ευρωπαϊκή Βάση Δεδομένων Ευπαθειών (European Vulnerability Database – EUVD),
  • Συνεργασία της Akeydor Digital με τον κορυφαίο οργανισμό Barric Reqodiq Mining Company στο Πακιστάν
  • Εκπαιδευτικά ιδρύματα στο στόχαστρο: Η ESET αποκαλύπτει αυξανόμενη απειλή κυβερνοεπιθέσεων στον εκπαιδευτικό τομέα
  • Το FakeUpdates στην Κορυφή της Λίστας Κυβερνοαπειλών για τον Απρίλιο 2025
Infocom Today

Copyright 2024 | All Rights Reserved

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.