Παρασκευή, 27 Ιανουαρίου

Γιάννης Γρατσώνης, Brand Communication & OnLine Director, Sony Central and Southeast Europe

0

H Οικιακή Ψυχαγωγία έχει εξελιχθεί σε μια βιομηχανία αρκετών δισεκατομμυρίων, και η Sony έχει από καιρό λάβει στρατηγική θέση σε αυτό το χώρο. Πέρα από τις τεχνολογικές καινοτομίες στις συσκευές τις, έχει προχωρήσει σε αποϋλοποίηση του περιεχομένου, το οποίο βρίσκεται πλέον στο cloud. To αποτέλεσμα είναι περιεχόμενο και συσκευές να μην είναι πλέον οικιακή υπόθεση, αλλά προσωπική.

 

IC: H διάδοση της ευρυζωνικότητας είναι το κλειδί για την πρόσβαση των χρηστών στο περιεχόμενο της Sony. Θεωρείτε ότι η Ελλάδα μπορεί να είναι μία από τις υποσχόμενες αγορές;

ΓΓ: Η ύπαρξη προηγμένων τηλεπικοινωνιακών υποδομών αλλά και δικτυακών υπηρεσιών προς τους πολίτες είναι γνωστό ότι προωθεί την καινοτομία και αυξάνει την επιχειρηματικότητα, συμβάλλοντας σημαντικά στην βελτίωση τους, σε τομείς όπως η υγεία και η εκπαίδευση, αλλά και η ενημέρωση και η ψυχαγωγία μέσα από την ανάπτυξη νέων εφαρμογών. Η αναστολή και καθυστέρηση στην υλοποίηση έργων τεχνολογικών υποδομών  φέρνει τη χώρα σε ακόμα πιο δυσμενή θέση στην παγκόσμια ανταγωνιστική οικονομία.

Η Ελλάδα όμως είναι παρεξηγημένη σε σχέση με τις υποδομές της!

Οι διαφημίσεις για προσφορά VDSL και 4G υπηρεσιών και οι συζητήσεις για Fiber-to-the-Home, που έχουν ξεκινήσει, αποδεικνύουν ότι η Ελλάδα μπορεί να γίνει «ευρυζωνικά» δυνατή. Μια ενδεχόμενη πολιτική «τεχνολογικής» παράλυσης της χώρας, λόγω της κρίσης, θα οδηγήσει σε τεχνολογικό μεσαίωνα και απουσία της χώρας από το σύγχρονο ψηφιακό επιχειρηματικό περιβάλλον.

Ένα μειονέκτημα για τη χώρα είναι ο «υδροκεφαλισμός» της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και πρέπει να υπάρξουν παρεμβάσεις από τον «δημόσιο παράγοντα» ώστε να επιτευχθεί η λεγόμενη «ίση» και «ανοιχτή» πρόσβαση με προσφορά ευρυζωνικών υπηρεσιών υψηλών προδιαγραφών σε σχετικά μικρό κόστος με όσο το δυνατό μεγαλύτερη γεωγραφική και όχι μόνο πληθυσμιακή κάλυψη. Αυτό θα τονώσει τη ζήτηση, άρα και το μέγεθος της αγοράς (σε απόλυτο αριθμό καταναλωτών), θα φέρει μεγαλύτερη ανταγωνιστικότητα και ανάπτυξη των επιχειρήσεων, αλλά και γενικότερα καλύτερες και περισσότερες υπηρεσίες.

 

IC: Πιστεύετε ότι η οικιακή ψυχαγωγία, μετατοπίζεται προς την φορητή ψυχαγωγία ή πρόκειται για δύο ανεξάρτητα τμήματα της αγοράς;

ΓΓ: Όχι δεν αποτελούν ανεξάρτητα τμήματα της αγοράς. Νομίζω ότι η οικιακή και η φορητή ψυχαγωγία λειτουργούν συμπληρωματικά. Έχει σχέση με το πώς επιλέγεις την ψυχαγωγία σου, με ποιους τη μοιράζεσαι και που βρίσκεσαι για να το κάνεις. Θα έλεγα ότι η οικιακή ψυχαγωγία έχει πιο έντονο το κοινωνικό στοιχείο και η φορητή έχει πιο έντονο το προσωπικό, αλλά μόνο λόγω σύγκρισης, ενώ καμία από τις δυο δεν έχει την αποκλειστικότητα. Μεγάλη σημασία αποκτά η συνδεσιμότητα των συσκευών, ώστε να δίνουν στο χρήστη διαφορετικές δυνατότητες για να ζήσει την ψηφιακή εμπειρία ψυχαγωγίας. Για παράδειγμα, μπορείς να παρακολουθήσεις την αγαπημένη σου ταινία από την άνεση του καναπέ σου και να χειρίζεσαι όλες τις συσκευές σου μέσα από το Media Remote του Sony Xperia Tablet σου. Ακόμη, από το Sony Xperia Tablet S μπορείς να στείλεις τα αγαπημένα σου mp3 ή videos κατευθείαν στο Home Theater ή την τηλεόρασή σου για να θυμηθείς ή να   μοιραστείς αξέχαστες στιγμές διασκέδασης με τους φίλους σου (content throw/ sharing).

Επίσης, Πανευρωπαϊκές έρευνες δείχνουν την τάση προς τη χρήση της διπλής οθόνης (dual screen) που μοιράζει το ίδιο ή διαφορετικό περιεχόμενο και δίνει άλλη διάσταση στην εμπειρία του χρήστη. Σήμερα, η εμπειρία Sony μεταφράζεται σε μεγαλύτερη ευελιξία, καθώς η εταιρεία διαθέτει προϊόντα που επιτρέπουν στον καταναλωτή να βλέπει τηλεόραση, ενώ, ταυτόχρονα στην ίδια οθόνη, ψάχνει στο διαδίκτυο πληροφορίες για αυτό που βλέπει. Την ίδια στιγμή, ο ίδιος καταναλωτής, είτε χρησιμοποιώντας το VAIO laptop του ή το Xperia Tablet S της Sony είτε το Xperia T από τα Sony smartphones, μπαίνει σε περιβάλλον social media άμεσα και εύκολα. Ενώ αυτή η εμπειρία αποκτά συνέχεια και ομαδικότητα  σε σχέση με το πώς τη μοιράζεται με τους φίλους ή την οικογένειά του με μία σειρά εφαρμογών που του δίνουν άπειρες επιλογές.

 

IC: Με ποιες προκλήσεις ήρθατε αντιμέτωποι κατά την προώθηση της φιλοσοφίας 4-screen connectivity στο καταναλωτικό κοινό; Υπήρξαν τομείς που χρειάστηκε να δώσετε περισσότερη προσοχή;

ΓΓ: Η στρατηγική 4-screen connectivity της Sony αφορά στη διάθεση τηλεόρασης, tablet, laptop και smartphone στους καταναλωτές, τα οποία μπορούν να συνδέονται μεταξύ τους, και με τη διαχείριση του περιεχομένου να προσφέρουν εμπειρίες ψυχαγωγίας υψηλών απαιτήσεων.

Η μεγαλύτερη πρόκληση στην προώθηση αυτής της φιλοσοφίας συνδέεται με την κατανόηση του μηνύματος από τον καταναλωτή, ότι πρόκειται δηλαδή για μία πολύ απλή διαδικασία. Το σημαντικό είναι να δείξουμε στον καταναλωτή πόσο εύκολα οι προηγμένες λειτουργίες συνδεσιμότητας των συσκευών της Sony μπορούν να αξιοποιήσουν πλήρως την εικόνα και τον ήχο και να προσφέρουν ασύγκριτες στιγμές ψυχαγωγίας για τον ίδιο, με την οικογένεια ή τους φίλους του, μέσα στο σπίτι ή έξω από αυτό. Το μυστικό είναι να δει ο καταναλωτής με χειροπιαστό τρόπο πώς θα συνδυάσει τις συσκευές για να διαχειριστεί το περιεχόμενό του. Ανοίγοντας μπροστά του την πρόσβαση σε έναν ολοκαίνουργιο κόσμο απόλαυσης, ο καταναλωτής θα οδηγηθεί στο να αγοράσει περισσότερες από μία συσκευές.  Άλλωστε, η μακροχρόνια φιλοδοξία της Sony είναι να προσφέρει στους χρήστες αυτό που εκτιμούν… μία πιο απλή, πιο εύκολη, πιο διασκεδαστική και φιλική προς αυτούς εμπειρία.

 

IC: Το cloud και οι σχετικές με αυτό λύσεις, έχουν θέση στο οικοσύστημα της Sony;

ΓΓ: Η δημιουργία και παρουσίαση του Sony Entertainment Νetwork αφορά σε υπηρεσίες που βασίζονται στο cloud. Πρόκειται για μία πλατφόρμα που διαθέτει τέσσερεις περιοχές υπηρεσιών ψυχαγωγίας: παροχή ταινιών και τηλεοπτικών εκπομπών (Video Unlimited), παροχή διευρυμένης λίστας επιλογών παιχνιδιών από το PlayStation Network, υπηρεσία απεριόριστης μουσικής (Music Unlimited) και το PlayMemories, μια σειρά από εύχρηστες υπηρεσίες και εφαρμογές, που σας βοηθούν να απολαύσετε αναμνήσεις από φωτογραφίες και βίντεο από πολλές συσκευές – φωτογραφικές μηχανές, smartphone και tablet μέχρι PlayStation3 και συμβατές τηλεοράσεις BRAVIA και φυσικά την χρήση των social media.

Μέσω των υπηρεσιών αυτών συγκεντρώνονται στο cloud playlists, φωτογραφίες και βίντεο του χρήστη-συνδρομητή και μπορεί να τα μοιραστεί σε όποια από τις συσκευές του.

 

IC: Εν αντιθέσει με τον ανταγωνισμό, το οικοσύστημα της Sony είναι ανοιχτό ως προς συσκευές άλλων εταιρειών. Η υιοθέτηση αυτού του ανοιχτού μοντέλου δικαιώνει τις προσδοκίες;

ΓΓ: Στη Sony είμαστε προσανατολισμένοι στην ανάπτυξη καινοτόμων τεχνολογιών με γνώμονα τον καταναλωτή και τη δημιουργία εμπειριών ψυχαγωγίας υψηλών απαιτήσεων, χωρίς περιορισμούς από συσκευή σε συσκευή και φραγμούς στα οικοσυστήματα.  Η ύπαρξη ενός ανοιχτού οικοσυστήματος με πρόσβαση σε μεγάλο εύρος συσκευών αποτελεί απαίτηση του σημερινού καταναλωτή. Πιο σωστά θα το έθετα, λέγοντας ότι ο καταναλωτής το θεωρεί δεδομένο.

Οι υπηρεσίες του Sony Entertainment Network είναι διαθέσιμες στις περισσότερες συσκευές ψυχαγωγίας, smartphone, notebook, tablet ή PC της Sony, αλλά και σε συσκευές τρίτων κατασκευαστών. Για παράδειγμα, η υπηρεσία μουσικής παίζει σε smartphone, σε Sony Xperia Tablet S αλλά και σε Tablet με Android, σε PC, από συστήματα home theater με Blu ray που διαθέτει δυνατότητα δικτύωσης.

Επίσης, η Sony συμμετέχει σε πρωτοβουλίες όπως το webinos, το χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση πρόγραμμα, στο οποίο συμμετέχουν δεκάδες γνωστές και άγνωστες εταιρείες από το χώρο του IT, των τηλεπικοινωνιών αλλά και του αυτοκινήτου, που έχει ως στόχο τη δημιουργία μιας πλατφόρμας υπηρεσιών που θα είναι προσβάσιμες ανεξάρτητα από τη συσκευή που θα χρησιμοποιεί ο χρήστης.

 

IC: Η ίδια η ποικιλία περιεχομένου προκαλεί το πρόβλημα της διαχείρισης του από τον χρήστη. Έχει λύσεις η Sony για αυτό;

ΓΓ: Η Sony είναι δημιουργός ταινιών, τηλεοπτικών εκπομπών, μουσικής, παιχνιδιών. Ταυτόχρονα είναι και παραγωγός προϊόντων με πρόσβαση στο Internet για την χρήση αυτού του περιεχομένου. Περισσότερες από 300 εκατομμύρια συσκευές Sony με δυνατότητα δικτύωσης βρίσκονται σήμερα σε σπίτια καταναλωτών παγκοσμίως.

Γενικότερα, η εταιρεία επενδύει στο κομμάτι του δικτύου, ώστε εύκολα να μπορεί να προσφέρει και να διοχετεύσει το υπάρχον (μουσική, ταινίες) ή και άλλο περιεχόμενο. Αυτό συμβαίνει ήδη μέσω του PlayStation Νetwork, αλλά και μέσω του Sony Entertainment Network, όπου ο χρήστης μπορεί να διαχειρίζεται, να μοιράζεται και να απολαμβάνει το περιεχόμενό του με μεγαλύτερη ευκολία, αλλά και έλεγχο μέσα από μία σειρά συσκευών.

Για τον μέσο καταναλωτή το περιεχόμενο είναι πολύ σημαντικό και όσον αφορά στο εύρος του, αλλά και για το πόσο εύκολα προσβάσιμο είναι, πόσο ποιοτικό αλλά και πόσο κοστίζει.

Η δυνατότητα που δίνει σήμερα η Sony με το Internet TV για πρόσβαση στο διαδίκτυο από την τηλεόραση για την παρακολούθηση π.χ. ενός επεισοδίου της αγαπημένης σου σειράς που έχεις χάσει στην τηλεόραση αντί για το laptop ή η χρήση Skype για να επικοινωνήσεις με τους φίλους σου με σωστή εικόνα και στερεοφωνικό ήχο είναι τα στοιχεία που κάνουν το Internet TV ένα πραγματικό εργαλείο που κάνει την τηλεόρασή μας έξυπνη και στο οποίο γίνονται αυτή τη στιγμή οι μεγαλύτερες επενδύσεις.

Επιπλέον μια σειρά από προϊόντα και αξεσουάρ, όπως πληκτρολόγια,  smart phones, software ενισχύουν την εμπειρία χρήσης και την μετατρέπουν σε απόλαυση.  Όλα αυτά θα κάνουν την εμπειρία του Internet TV ακόμα πιο ενδιαφέρουσα, ιδιαίτερα σήμερα που μαζευόμαστε όλο και περισσότερο στο σπίτι.

 

IC: Η Sony διαθέτει πλέον ένα ολοκληρωμένο οικοσύστημα συσκευών. Σκέφτεστε τη δημιουργία «πακέτων» αποτελούμενων από προϊόντα διαφορετικών κατηγοριών (π.χ. τηλεόραση και παιχνιδομηχανή, φωτογραφική μηχανή και smartphone/tablet κλπ);

ΓΓ: Εάν αναφέρεστε σε consumer promo packs, δηλαδή πακέτα που συνδυάζουν προϊόντα και προσφέρονται στον καταναλωτή για αγορά σε ανταγωνιστικές τιμές, αυτή είναι μία πολιτική που έχουμε υιοθετήσει στη Sony εδώ και πολλά χρόνια και πρόκειται να συνεχίσουμε, π.χ. προσφορά πακέτου που αποτελείται από τηλεόραση BRAVIA, παιχνιδομηχανή PlayStation3 και παιχνίδια. Πρόσφατα με αφορμή τα 50 χρόνια James Bond ανακοινώσαμε πακέτα που συνδυάζουν συσκευή και περιεχόμενο, δηλαδή με την αγορά της βραβευμένης τηλεόρασης Sony BRAVIA HX850, προσφέρουμε εντελώς δωρεάν τη συλλογή των 22 κλασσικών ταινιών του θρυλικού πράκτορα σε μορφή Blu-ray. Ενώ για όσους θαυμάζουν τον Spider-Μan, η Sony προσφέρει τις συναρπαστικές περιπέτειες του ήρωα, δώρο σε Blu-ray με αγορές επιλεγμένων μοντέλων Blu-Ray players και Home Cinema. Άρα, ναι, τα «πακέτα προϊόντων» είναι μια πραγματικότητα και ένα πλεονέκτημα που έχει η Sony και την ξεχωρίζει από όλες τις εταιρείας που την ανταγωνίζονται.

 

IC: Δεδομένου ότι η Sony διαθέτει και περιεχόμενο είναι στις προθέσεις της η διανομή του είτε ανεξάρτητα, είτε μέσω των συσκευών της και αν ναι με ποιόν τρόπο;

ΓΓ: Όπως ανέφερα και πριν, για μας η διάθεση και διαχείριση ψηφιακού περιεχομένου πραγματοποιείται μέσω των συσκευών Sony και το Sony Entertainment Network που αποτελεί παράθυρο στο cloud.  Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται η διαθεσιμότητα του περιεχομένου και η διανομή του σε απεριόριστο αριθμό ταυτόχρονων χρηστών.  Οι υπηρεσίες αυτές μεταφράζονται σε απεριόριστες δυνατότητες για τον χρήστη. Έχει, για παράδειγμα, τη δυνατότητα να  χρησιμοποιεί την τηλεόραση του σαν παράθυρο αμφίδρομης επικοινωνίας με τον κόσμο, ενώ ταυτόχρονα συσκευές όπως το Sony Xperia Tablet S και τα Sony smartphones συμπληρώνουν την εμπειρία ψυχαγωγίας και κάνουν την ζωή πιο εύκολη και τις αναμνήσεις και τα αγαπημένα του πιο εύκολα και άμεσα προσιτά.

Στη Sony πιστεύουμε ότι για να παρουσιάσεις λύσεις που πραγματικά αξίζουν, χρειάζεται χρόνος έρευνας και ανάπτυξης ώστε να μπορέσεις να είσαι έτοιμος με κάτι νέο τη στιγμή που και ο καταναλωτής το έχει ανάγκη και ταυτόχρονα να ικανοποιείς υψηλές ποιοτικές προδιαγραφές. Η Sony έχοντας μια ιστορία αλλά και ένα ενημερωμένο, απαιτητικό και αυστηρό κοινό, όπως για παράδειγμα τους Ιάπωνες τους Αμερικάνους ή τους Έλληνες, δεν θα μπορούσε να κινηθεί με άλλη λογική.

 

Ο Γιάννης Γρατσώνης κατέχει τη θέση του Brand Communication & OnLine Director, Sony Central and Southeast Europe από τον Απρίλιο  του 2012.

Διετέλεσε Γενικός Διευθυντή Marketing στη Sony από τον Οκτώβριο του 1999 μέχρι το 2010, ενώ από το 2010 κατείχε τον τίτλο του Product to Consumer Director Sony Central and Southeast Europe. Η καριέρα του στη Sony ξεκίνησε το 1997, όταν ανέλαβε καθήκοντα Product Manager των προϊόντων RME (Recording Media and Energy) και του Playstation. 

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1966 και σπούδασε στο Τμήμα Οικονομικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι κάτοχος MBA από το University of Surrey. Από το 1985 έως το 1989 εργάστηκε σε αρκετές Ελληνικές εταιρείες, όπου απέκτησε εμπειρία σε διάφορες θέσεις στελέχους πωλήσεων, ενώ από το 1994 μέχρι το 1997 εργάστηκε στην εταιρεία Νestlé, ως Brand Manager του προϊόντος Nescafe.

 

Share.

Leave A Reply