Close Menu
InfoCom
  • Telecoms
  • IT
  • AI
  • Security
  • Επιχειρήσεις
    • Μελέτες
    • Εταιρ. Κοιν. Ευθύνη
    • Startup
    • TV
  • Πρόσωπα
    • Στελέχη
    • Συνεντεύξεις
    • Απόψεις
  • Today
  • SmartTalks
  • eMagazine
  • Weekly Telecom
  • AIBRIEF
Facebook X (Twitter) Instagram
  • ABOUT
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • NEWSLETTER
Κυριακή, 13 Ιουλίου
Facebook X (Twitter) YouTube LinkedIn RSS
InfoCom
  • Telecoms
  • IT
  • AI
  • Security
  • Επιχειρήσεις
    • Μελέτες
    • Εταιρ. Κοιν. Ευθύνη
    • Startup
    • TV
  • Πρόσωπα
    • Στελέχη
    • Συνεντεύξεις
    • Απόψεις
  • Today
  • SmartTalks
  • eMagazine
  • Weekly Telecom
  • AIBRIEF
InfoCom
Home»Academic»Legal Points

Αντιδράσεις για το ιντερνετικό Αγγελιόσημο

19/10/2012infocomBy infocom4 Mins Read Legal Points Απόψεις Πρόσωπα

Διχάζει τους εμπλεκόμενους παίκτες του Διαδικτύου η φημολογία περί προωθούμενης διάταξης με την οποία θα επεκταθεί και στο internet η υποχρέωση να καταβάλουν οι διαφημιζόμενοι 20% αγγελιόσημο στις διαφημιστικές τους καταχωρίσεις στο μοντέλο του μηχανισμού απόδοσης αγγελιοσήμου στα ηλεκτρονικά Μέσα (τηλεόραση και Ραδιόφωνο). Ενώ η σχετική τροπολογία και μάλιστα για επιβάρυνση μόλις κατά 10% επί του κόστους της διαδυκτιακής διαφήμισης είχε αποσυρθεί κυριολεκτικά στο παρά 5’ επί υπουργίας Α.Λοβέρδου (Εργασίας) στο ασφαλιστικό νομοσχέδιο τον Ιούλιο 2010 – όταν η κρίση δεν ήταν τόσο βαθιά και ολέθρια – το ζήτημα επανέρχεται σε μια περίοδο που η διαφημιστική δαπάνη έχει πέσει κατά 50% και η ανάγκη των διαφημιζομένων για επικοινωνία εκτονώνεται στο πολύ ανταγωνιστικότερο και οικονομικότερο αέρα του Διαδικτύου. Ηδη η κυβέρνηση έχει λάβει τις προτάσεις του ΕΤΑΠ – ΜΜΕ και του ΕΔΟΕΑΠ για ένταξη στο καθεστώς του αγγελιοσήμου των δημοσιογράφων και των διοικητικών υπαλλήλων που εργάζονται ως μισθωτοί σε ιντερνετικές ειδησεογραφικές σελίδες, τις οποίες κατέχουν εφημερίδες, τηλεοπτικοί ή ραδιοφωνικοί σταθμοί, καθώς και ανεξάρτητα ειδησεογραφικά σάιτ.

Η πρόταση παραδόθηκε στους αρμόδιους υπουργούς Εργασίας και Οικονομικών και προβλέπει, ανάμεσα στα άλλα, επέκταση του αγγελιοσήμου στις διαδικτυακές ιστοσελίδες σε ποσοστό 20%. Η κατανομή του μένει να γίνει – σύμφωνα με την πρόταση – με έκδοση Προεδρικού Διατάγματος. Σύμφωνα με πληροφορίες απώτατος στόχος της κυβέρνησης είναι να δώσει το αγγελιόσημο στα Ταμεία και στη συνέχεια να βάλει τον πόρο στον κρατικό προϋπολογισμό, εκμεταλλευόμενη την ευνοϊκή συγκυρία για το interne.

Η πρόταση των δύο ασφαλιστικών ταμείων προς την κυβέρνηση προβλέπει την ασφάλιση στον τομέα σύνταξης του ΤΣΠΕΑΘ των δημοσιογράφων και των διοικητικών υπαλλήλων σε σάιτ «που διατηρούν οι ημερήσιες εφημερίδες, οι τηλεοπτικοί ή ραδιοφωνικοί σταθμοί πανελλαδικής ή τοπικής εμβέλειας που λειτουργούν νόμιμα, καθώς και επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και έχουν ως αντικείμενο την παροχή μέσω διαδικτύου οπτικοακουστικού περιεχομένου», ενημερωτικού χαρακτήρα. Για την ασφάλισή τους καταβάλλεται εργοδοτική εισφορά 7,5% και εισφορά ασφαλισμένου 8,5% και 2% για τον τομέα ανεργίας. Οι εργαζόμενοι αυτοί ασφαλίζονται και στον ΕΔΟΕΑΠ. Στην παράγραφο δύο ορίζεται πως ασφαλίζονται στο ΤΣΠΕΑΘ και οι συντάκτες – διοικητικοί υπάλληλοι που απασχολούνται σε περιοδικά που διατηρούν ιστοσελίδα στο διαδίκτυο. Για την ασφάλισή τους καταβάλλεται για τον τομέα σύνταξης εισφορά ασφαλισμένου 9% και εργοδότη 2%. Για τον κλάδο επικούρησης εισφορά εργοδότη 2% και εισφορά ασφαλισμένου 2%, για τον κλάδο πρόνοιας 1% από εργοδότες και ασφαλισμένους και για τον κλάδο ασθενείας 4% από τους εργοδότες και 2% από τους ασφαλισμένους.

Αν, όπως όλα δείχνουν, η διάταξη γίνει δεκτή και υπερψηφιστεί, θα προκαλέσει σοβαρές εξελίξεις στα διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης αλλά και αντιδράσεις, καθώς θα επιβαρύνει το κόστος της διαφήμισης στο διαδίκτυο.

Κατά του αγγελιοσήμου τάσσονται με ανακοινώσεις τους η IAB Hellas (Internet Advertising Bureau) και η ΕΔΕΕ (Ένωση Εταιριών διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδας).  Πιο συγκεκριμένα, σε ανακοίνωσή του το IAB Hellas, αφού διευκρινίζει πως επί του παρόντος δεν έχει θεσπιστεί καμία τέτοια διάταξη, υπενθυμίζει τις πάγιες θέσεις του πάνω στις σοβαρές συνέπειες που θα είχε πιθανή τέτοια εξέλιξη στην ανακοπή της ανάπτυξης της ελληνικής αγοράς της ψηφιακής διαφήμισης. Όπως αναφέρει, «πιθανή επιβολή θα προσέκρουε σε σειρά αδυναμιών -λόγω της ιδιαίτερης φύσης του Μέσου- στον ακριβή ορισμό τόσο της διαφήμισης (και της κοστολόγησής της) αλλά και των ιστοσελίδων ενημερωτικού περιεχομένου. Τα σχετικά νομικά ζητήματα είναι δαιδαλώδη, ενώ οι όποιες δημοσιευμένες (είτε εκουσίως είτε μέσω διαρροών) γνωμοδοτήσεις δυστυχώς είναι επιφανειακές,

μονομερείς, ενώ καταδεικνύουν άγνοια της φύσης και λειτουργίας του Διαδικτύου. Ίσως πλέον κρίσιμα, μια τέτοια κίνηση, όπως πολλάκις το IAB Hellas έχει τονίσει στο παρελθόν, θα ερχόταν σε αντίθεση με το Ευρωπαϊκό Κοινοτικό Δίκαιο, καλλιεργώντας συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού σε δύο επίπεδα: πρώτον, οι Έλληνες διαφημιζόμενοι θα είχαν κίνητρο να επιλέξουν ξένες ιστοσελίδες αντί των ελληνικών

για την προβολή τους, ενώ δεύτερον, και ανάμεσα στις ελληνικές ιστοσελίδες οι πελάτες θα είχαν κίνητρο να επιλέξουν αυτές που δεν προσφέρουν (και) ειδησεογραφία, πλήττοντας εξαντλητικά τα έσοδα όσων επενδύουν στην ανάπτυξη ποιοτικών υπηρεσιών αναλυτικής ενημέρωσης, και παραβαίνοντας τη συνταγματική αρχή της

ισότητας». Παράλληλα, επισημαίνει ότι την εξέλιξη παρακολουθεί από κοντά και το IAB Europe. Από την πλευρά της και η ΕΔΕΕ, εξέφρασε εκ νέου την αντίθεσή της με την επιχειρούμενη επέκταση του αγγελιοσήμου στο διαδίκτυο, υπενθυμίζοντας στα μέλη της την επιστολή που είχε στείλει στον πρωθυπουργό και τους αρχηγούς κομμάτων που στηρίζουν την κυβέρνηση στις 2 Αυγούστου, στην οποία ανέλυε την κατάσταση.

Ακολουθήστε το Infocom.gr και στα Google News, για όλες τις τελευταίες εξελίξεις από τον κόσμο των τηλεπικοινωνιών και της τεχνολογίας!

Infocom Today
SmartTalks

Share. Facebook Twitter LinkedIn Email Copy Link
infocom

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Στην Alpha Bank ο πρώην CEO της Nova, Παναγιώτης Γεωργιόπουλος

Στους 50 πιο καινοτόμους νέους επιχειρηματίες της Ευρώπης ο CEO της Renfluence Γιώργος Καραβοκύρης

ΣΕΚΕΕ: ο Μάνος Μακρομάλλης ανανεώνει τη θητεία του στην προεδρία

Weekly Telecom: Η Ελλάδα της AI – η Ευρώπη των κανόνων!

Μάνος Πέπης, Team Candi: Η τεχνητή νοημοσύνη φέρνει μεγάλες αλλαγές στον επιχειρηματικό κόσμο

Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΕΠΕ η Γιώτα Παπαρίδου

Leave A Reply Cancel Reply

Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.

Εγγραφείτε στο Weekly Telecom
* indicates required
RSS BizNow.gr
  • Κερδίστε ένα ΔΩΡΕΑΝ Marketing Check-Up για την επιχείρησή σας!
  • ΗΠΑ: Ο Τραμπ επιβάλλει δασμούς 30% σε Ευρωπαϊκή Ένωση και Μεξικό
  • Η ΕΕ εγκαταλείπει τον φόρο ψηφιακών υπηρεσιών – Τι προβλέπεται για έσοδα και χρέος
  • Infocom Today #128: «Δεν πωλείται» η Vodafone, επανεκλογή Μακρομάλλη, 250 δισ. στην καινοτομία!
  • ΕΣΕΕ: Τακτικές Θερινές Εκπτώσεις 2025
  • ΔΥΠΑ: Νέες ειδικότητες σε 10 Επαγγελματικές Σχολές με αμειβόμενη και ασφαλισμένη μαθητεία
  • ΕΤΕπ: Τεχνική βοήθεια στην Ελλάδα, για την επίτευξη των στόχων κλιματικής ουδετερότητας
RSS itsecuritypro.gr
  • Ψηφιακή εμπιστοσύνη στην Ελλάδα: Οι millennials στο μεταίχμιο μεταξύ σύνδεσης και εξαπάτησης
  • Η Akeydor Digital γίνεται σημαντικός επίσημος Πάροχος Τεχνολογίας στην Qatar Energy
  • Η Pylones Hellas αναβαθμίζει τις τραπεζικές υποδομές της Aegean Baltic Bank με σύμμαχο την AEG
  • Η ADACOM κατακτά και το Information Protection & Governance Specialization της Microsoft
  • Η κυβερνοασφάλεια εξελίσσεται σε στρατηγικό συντελεστή αξίας, σύμφωνα με νέα έρευνα της EY
  • Στις 19 Νοεμβρίου το InfoCom World 2025 – AI-Volution: A Brave New World!
  • Η HP επεκτείνει τη διαθεσιμότητα της πλατφόρμας Workforce Experience Platform στην ελληνική αγορά
Infocom Today

Copyright 2024 | All Rights Reserved

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.