Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η καθιερωμένη ημερίδα της ΕΕΤΤ για την ταχυδρομική αγορά. Κεντρικό θέμα της φετινής διοργάνωσης ήταν «Η Ταχυδρομική Αγορά στην τελική ευθεία για την Απελευθέρωση: νέα δεδομένα, νέες δράσεις, νέα προϊόντα», ενώ την έναρξη των εργασιών κήρυξε ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μάκης Βορίδης.
Ο κ. Μιχάλης Σακκάς, Αντιπρόεδρος της ΕΕΤΤ για τον τομέα Ταχυδρομικών Υπηρεσιών, καλωσορίζοντας τους συνέδρους, αναφέρθηκε στις προκλήσεις που συνεπάγεται η απελευθέρωση της αγοράς, ειδικά υπό τις τρέχουσες οικονομικές συνθήκες. Τόνισε, ακόμα, την προετοιμασία δευτερογενούς Νομοθεσίας από την ΕΕΤΤ, σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και Δικτύων, τον Πάροχο Καθολικής Υπηρεσίας και τις επιχειρήσεις της αγοράς. Tέλος επεσήμανε ότι αν και η χώρα μας άργησε κατά δύο χρόνια να προχωρήσει στην απελευθέρωση τόσο σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης των 15, αλλά και σε σχέση με μερικές των 27, εν τούτοις τήρησε τις προθεσμίες και ετοιμάζεται πυρετωδώς για την πλήρη προσαρμογή της.
Ο Πρόεδρος της ΕΕΤΤ και Πρόεδρος του BEREC για το 2013, Δρ. Λεωνίδας Κανέλλος επεσήμανε, στην αρχή της τοποθέτησής του, το κομβικό σημείο στο οποίο βρίσκεται η ταχυδρομική αγορά. Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στη σημασία της ψήφισης του νέου ταχυδρομικού νόμου και στη διεύρυνση των αρμοδιοτήτων, που αυτός προβλέπει, για την ΕΕΤΤ, με σκοπό την ανταγωνιστική ανάπτυξη του κλάδου και τη διασφάλιση της Καθολικής Υπηρεσίας. Σχολιάζοντας την πορεία της ταχυδρομικής αγοράς, κατά τη διάρκεια του 2011, ανέφερε ενδεικτικά ότι ο αριθμός των διακινούμενων ταχυδρομικών αντικειμένων γύρισε 11 χρόνια πίσω, δηλαδή στα επίπεδα του έτους 2000, με διακίνηση 590 εκατομμυρίων αντικείμενων (μείωση 13% σε σχέση με το 2010). Σε ότι αφορά τα έσοδα, η αγορά επέστρεψε στο 2005, με συνολικά έσοδα 643 εκατ. ευρώ (μείωση 9% σε σχέση με το 2010). Σε ότι αφορά τον αριθμό απασχολουμένων στην ταχυδρομική αγορά, μέσα στο 2011 ακόμα 2.000 εργαζόμενοι έπαψαν να απασχολούνται στον ταχυδρομικό κλάδο (δηλαδή περαιτέρω μείωση 11% σε σχέση με το 2010). Με αυτά τα δεδομένα ο κ. Κανέλλος κάλεσε τις επιχειρήσεις του κλάδου να αντιστρέψουν το κλίμα, υιοθετώντας μία περισσότερο ευέλικτη και «πελατο-κεντρική» προσέγγιση, που θα δίνει έμφαση στην τεχνολογική και εμπορική καινοτομία, θα προσθέτει αξία και θα προσαρμόζει την καταναλωτική εμπειρία στις ανάγκες του χρήστη.
Στην ομιλία του, ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μάκης Βορίδης, αναφέρθηκε στο νέο ταχυδρομικό νόμο με τον οποίο μεταφέρεται στο εθνικό δίκαιο η ευρωπαϊκή οδηγία, που προβλέπει, μεταξύ άλλων, την κατάργηση του υφιστάμενου μονοπωλίου του ΕΛΤΑ και το πλήρες άνοιγμα της ταχυδρομικής αγοράς στον ανταγωνισμό. Όπως επισήμανε ο κ. Υπουργός, η ψήφιση του νέου νόμου αποτελεί ένα πετυχημένο παράδειγμα έγκαιρης και ορθής μεταφοράς ευρωπαϊκής οδηγίας στο εθνικό δίκαιο, καθώς η διαδικασία κατάρτισης και διαβούλευσης του νομοσχεδίου ξεκίνησε από το Υπουργείο έγκαιρα, υπήρξε ουσιαστική εμπλοκή των ενδιαφερόμενων φορέων, πραγματοποιήθηκαν πολύ σημαντικές βελτιωτικές τροποποιήσεις στην πορεία και η ψήφισή του έγινε πριν την καταληκτική ημερομηνία της Οδηγίας.
Στην ημερίδα συμμετείχαν, μεταξύ άλλων, εκπρόσωποι ρυθμιστικών αρχών ξένων χωρών, στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθώς επίσης και εκπρόσωποι της ελληνικής και ευρωπαϊκής αγοράς ταχυδρομικών υπηρεσιών, αλλά και του επιχειρηματικού κόσμου.