Close Menu
InfoCom
  • Telecoms
  • IT
  • AI
  • Security
  • Επιχειρήσεις
    • Μελέτες
    • Εταιρ. Κοιν. Ευθύνη
    • Startup
    • TV
  • Πρόσωπα
    • Στελέχη
    • Συνεντεύξεις
    • Απόψεις
  • Today
  • SmartTalks
  • eMagazine
  • Weekly Telecom
  • AIBRIEF
Facebook X (Twitter) Instagram
  • ABOUT
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • NEWSLETTER
Παρασκευή, 13 Ιουνίου
Facebook X (Twitter) YouTube LinkedIn RSS
InfoCom
  • Telecoms
  • IT
  • AI
  • Security
  • Επιχειρήσεις
    • Μελέτες
    • Εταιρ. Κοιν. Ευθύνη
    • Startup
    • TV
  • Πρόσωπα
    • Στελέχη
    • Συνεντεύξεις
    • Απόψεις
  • Today
  • SmartTalks
  • eMagazine
  • Weekly Telecom
  • AIBRIEF
InfoCom
Home»News

Gfk: Μικρές συσκευές και smartphones, χτίζουν ανάχωμα στην πτώση

26/03/2012infocomBy infocom3 Mins Read News Αγορά Ελλάδα Μελέτες

Σε μία από τις πλέον δύσκολες χρονιές της αγοράς τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων εξελίχθηκε το 2011, καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών GfK, η αξία της συγκεκριμένης αγοράς παρουσίασε πτώση 19,3% και διαμορφώθηκε στα 2,3 δισ. ευρώ. Το μόνο θετικό σημάδι ήταν πως το δ’ τρίμηνο το ποσοστό της πτώσης ήταν χαμηλότερο καθώς διαμορφώθηκε στο –16,1% με την αξία της αγοράς να φθάνει στα 598,8 εκατ. ευρώ, δείγμα μίας επιβράδυνσης της πτώσης που παρατηρήθηκε και στο γ’ τρίμηνο.

 

Ο προφανής λόγος της πτώσης είναι η μείωση της κατανάλωσης, αν και ρόλο διαδραμάτισαν και οι συνεχείς προσφορές στις οποίες επιδόθηκαν οι μεγάλες αλυσίδες του κλάδου, οι οποίες προσπάθησαν να διατηρήσουν όσο το δυνατόν περισσότερο τα μερίδια τους και να περιορίσουν τις απώλειες τους. Πάντως, οι πληροφορίες από την αγορά κάνουν λόγο για αρκετές αλυσίδες που βρίσκονται αντιμέτωπες με πολλά οικονομικά προβλήματα και το μέλλον τους μοιάζει εξαιρετικά δυσοίωνο.

Στο σύνολο του 2011 όλες οι κατηγορίες προϊόντων παρουσίασαν διψήφια ποσοστά μείωσης με τα υψηλότερα να παρατηρούνται στα ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά όπου ο κύριος όγκος είναι οι τηλεοράσεις όπου η πτώση ήταν στο –24,4%, στα φωτογραφικά είδη (-23%), οι μεγάλες οικιακές συσκευές (-20,9%) και τα τηλεπικοινωνιακά προϊόντα (-19,7%).

Από την άλλη πλευρά, τα τηλεπικοινωνιακά προϊόντα κατάφεραν να κινηθούν σε χαμηλά ποσοστά πτώσης το δ’ τρίμηνο, καθώς η μείωση ήταν της τάξεως του –3,4% στα 164 εκατ. ευρώ. Κύριος λόγος γι’ αυτό ήταν οι πωλήσεις «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων (smartphones) που αυξήθηκαν με διψήφιο ποσοστό, παρά το γεγονός ότι η μέση τιμή μειώθηκε σημαντικά. Καλές –σχετικά- επιδόσεις είχαν και οι μικρές οικιακές συσκευές το δ’ τρίμηνο, καθώς η πτώση ήταν οριακή (-0,3%) στα 76 εκατ. ευρώ.

Γενικότερα, οι Έλληνες καταναλωτές απέφυγαν να αγοράσουν μεγάλες συσκευές το δ’ τρίμηνο. Στις μεγάλες οικιακές συσκευές η μείωση ήταν της τάξεως του –28,5% στο τελευταίο τρίμηνο του 2011, ενώ στα τεχνολογικά καταναλωτικά προϊόντα η πτώση ήταν στο –24,1%.

Η επίπεδη τηλεόραση ήταν η κατηγορία που επηρέασε περισσότερο τον τομέα μιας και αντιπροσωπεύει σχεδόν το 75% της συνολικής αξίας. Ως εκ τούτου, είναι υπεύθυνη για τη συνολική μείωση, παρά το γεγονός ότι υπήρξε σημαντική αύξηση των πωλήσεων σε προηγμένα τεχνολογικά μοντέλα (άρα και ακριβότερα) όπως σύνδεσης στο Ιnternet (smartTV) καθώς και αυτά με 3D τεχνολογία.

Η κατηγορία των πλοηγών οδήγησης αποδίδει αρκετά καλά την αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς. Παλαιότερα, οι Έλληνες καταναλωτές είχαν την τάση να κάνουν αρκετές εκδρομές μέσα στο χρόνο με αποτέλεσμα ο ρυθμός ανάπτυξης αυτών των προϊόντων να είναι πολύ περισσότερο από 150%. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια του 2011 και ιδιαίτερα στο δ’ τρίμηνο παρατηρείται μία ύφεση στην τάση αυτή και έτσι ο αριθμός των συσκευών πλοήγησης που πωλήθηκαν ήταν λιγότεροι από τους μισούς από αυτούς που πωλήθηκαν στο δ’ τρίμηνο του 2010.

Ακολουθήστε το Infocom.gr και στα Google News, για όλες τις τελευταίες εξελίξεις από τον κόσμο των τηλεπικοινωνιών και της τεχνολογίας!

Infocom Today
SmartTalks

έρευνα
Share. Facebook Twitter LinkedIn Email Copy Link
infocom

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ψηφιακή μετάβαση με επίκεντρο τον άνθρωπο, ηθική συνέπεια και διαφάνεια

Οι Έλληνες απομακρύνονται από την Ευρώπη και κάνουν στροφή προς την Ασία

Η Lenovo Νο1 στα αποτελέσματα της IDC

Cosmote Telekom: πρωταγωνιστεί στην έρευνα για τα δίκτυα του μέλλοντος

Πανελλαδική έρευνα της ΕΕΤΤ για τα κανάλια εξυπηρέτησης των τηλεπικοινωνιακών παρόχων

Η παγκόσμια επένδυση επιχειρηματικών κεφαλαίων αυξάνεται το Α’ τρίμηνο του 2025

Leave A Reply Cancel Reply

Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.

Εγγραφείτε στο Weekly Telecom
* indicates required
RSS BizNow.gr
  • Η Ελλάδα, μέσω του IRIS Payments, εντάσσεται στο EuroPA
  • ΕΒΕΠ: Ποιες είναι οι προοπτικές της Ελληνικής Οικονομίας την πενταετία 2025-2030
  • Ο Τηλέμαχος Τσώλης Δημιουργεί την Tilemachos Holistic Therapies με την Υποστήριξη του STARTAB
  • Daiichi Sankyo: Έναν Χρόνο Παρουσίας στην Ελλάδα Εξελίσσοντας τη Θεραπεία του Καρκίνου
  • Σπίτι μου ΙΙ: Νέες Ρυθμίσεις στο πρόγραμμα για ΑμεΑ
  • Υπερψηφίστηκε με ευρύτατη πλειοψηφία ο Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας
  • Τραμπ: Η συμφωνία μας με την Κίνα έχει ολοκληρωθεί – Στο 55% οι δασμοί
RSS itsecuritypro.gr
  • Κακόβουλο Λογισμικό Μαΐου 2025: Το SafePay Αναδεικνύεται ως Κορυφαία Κυβερνοαπειλή
  • Η ΕΕ εγκρίνει σχέδιο στρατηγικής για την καλύτερη διαχείριση των ευρωπαϊκών κρίσεων και περιστατικών στον κυβερνοχώρο
  • Ξεκινά ο προκριματικός διαγωνισμός για το European Cyber Security Challenge 2025
  • Webinar: DrayTek Advanced Technical Training από τη LEXIS στις 18 Ιουνίου
  • Η PeS Cybersecurity σχεδίασε για τη Skroutz μία προηγμένη λύση κυβερνοασφάλειας με έμφαση στο cloud
  • Πώς οι χάκερ υποκλέπτουν τα δεδομένα με το κακόβουλο λογισμικό infostealer !
  • Στα ύψη η αγορά κυβερνοασφάλειας στην Ευρώπη – θα εκτοξευθεί στα 97 δισ. δολάρια το 2028
Infocom Today

Copyright 2024 | All Rights Reserved

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.