Σωτήρης Σκανδάμης, Διευθυντής Πωλήσεων Terminals, ZTE

0

Μέσα από μια πορεία γεμάτη επιτυχίες και από την πολλά υποσχόμενη τέταρτη θέση παγκοσμίως στον τομέα των κινητών τηλέφωνων, η ZTE έχει δικαιολογημένα πολλές βλέψεις για το μέλλον. Ο κ. Σωτήρης Σκανδάμης μας εξηγεί το πόσο γρήγορα εξελίσσεται το τοπίο στο χώρο των τηλεπικοινωνιών και ποιος είναι ο τομέας που ο Κινέζικος κολοσσός, δίνει αυτή τη στιγμή τη μεγαλύτερη έμφαση.

 

1. Τον τελευταίο καιρό η ΖΤΕ δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις συσκευές κινητής τηλεφωνίας. Θα συνεχίσετε με τον ίδιο ρυθμό και για το 2012; Μέσα σε περίπου 12 μήνες στην Ελλαδα η ΖΤΕ Hellas λάνσαρε αρκετά κινητά είτε στην κατηγορία των smartphones όπως τα Blade, Carl, Racer I και Racer II, Skate 4.3, είτε στην κατηγορία των feature phones όπως τα R222, R221 και R236 καθώς και tablets 7 ιντσών. Το roadmap των συσκευών μας δεν είναι τόσο μεγάλο όσο άλλων κατασκευαστών, αλλά μην ξεχνάμε ότι είμαστε και στα πρώτα μας βήματα όσον αφορά το brand ZTE. Με την καλή συνεργασία λοιπόν των πελατών μας που είναι οι γνωστές εταιρείες πάροχοι κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα, πιστεύω ότι το 2012 θα διευρύνουμε την γκάμα των συσκευών που προσφέρουμε .

2. Ποια είναι η θέση της ZTE στην παγκόσμια αγορά συσκευών κινητής τηλεφωνίας; Ποιοι είναι οι στόχοι σας για το μέλλον; Η ΖΤΕ συνεργάζεται εδώ και πολλά χρόνια με την πλειονότητα των operators κινητής τηλεφωνίας στην εξέλιξη συσκευών που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των καταναλωτών κάθε χώρας και ήταν ήδη ο μεγαλύτερος κατασκευαστής κινητών τηλεφώνων παγκόσμια με το brand του operator. Έχει λοιπόν  πραγματικά μια τεράστια εμπειρία στην κατασκευή κινητών τηλεφώνων που διατίθενται σήμερα σε πάνω από 100 χώρες σε όλο τον κόσμο. Τα τελευταία χρόνια όμως επικεντρώνεται και στην διάθεση συσκευών σε όλο τον κόσμο με το δικό της brand ΖΤΕ και έχει στόχο να μπει μέσα στην τριάδα των  μεγαλυτέρων κατασκευαστών κινητών τηλεφώνων μέσα στα επόμενα χρόνια. Ήδη λοιπόν το 2011 είναι ο 4ος μεγαλύτερος κατασκευαστής παγκόσμια σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της IDC κάτι που ίσως δεν είναι πολύ γνωστό στο ευρύ κοινό. Το χαμηλό κόστος σε συνδυασμό με τα πολύ καλά τεχνικά χαρακτηριστικά είναι το σημείο το οποίο μας έχει διαφοροποιήσει από τους ανταγωνιστές μας και πάνω σε αυτό θα είναι όλη μας η προσπάθεια.

3. Ποια είναι η κατανομή μεταξύ smartphones και feature phones στο roadmap του 2012;

Αναμφίβολα η κατηγορία των κινητών τηλεφώνων με την μεγαλύτερη προοπτική τόσο παγκόσμια όσο και στην Ελλάδα είναι τα smartphones. Η αγορά αλλάζει πλήρως κάνοντας τις συγκεκριμένες συσκευές πλήρη προϊόντα για να εκτελέσει ο καταναλωτής πλήθος καθημερινών εργασιών, κάτι που και οι operators κινητής τηλεφωνίας επιθυμούν . Η ΖΤΕ έχει μια ικανοποιητική γκάμα smartphones που θα λανσαριστεί τους επόμενους μήνες με οθόνες σε διάφορα μεγέθη από 2,8 έως 4,3 ίντσες για μεγάλη άνεση στην χρήση της συσκευής. Όλα αυτά κυρίως σε συσκευές με λειτουργικό σύστημα Android που έχει μια καταπληκτική διείσδυση στην παγκόσμια αγορά τους τελευταίους μήνες με εκατοντάδες χιλιάδες εφαρμογές. Δεν πρέπει πάντως να ξεχνάμε και τις συσκευές με απλά τεχνικά χαρακτηριστικά που στο κάτω-κάτω είναι και περισσότερες αριθμητικά από τα smartphones που και αυτές δεν μπορούν να λείπουν από μια ολοκληρωμένη πρόταση ενός κατασκευαστή συσκευών κινητής τηλεφωνίας  σε οποιαδήποτε αγορά. Συσκευές που έχουν βασικές λειτουργίες που κοστίζουν όμως πολύ φτηνά για αυτούς που δεν χρειάζονται κάτι παραπάνω παρά μια αξιόπιστη απλή συσκευή.

4. Την εποχή που οι περισσότεροι κατασκευαστές smartphones χρησιμοποιούν την πλατφόρμα Android, ποιο είναι το στοιχείο εκείνο που διαφοροποιεί τις δικές σας προτάσεις;

Αναμφίβολα η πλατφόρμα Android έδωσε τεράστια ώθηση στα smartphones και η ελεύθερη χρήση της έδωσε τη δυνατότητα να ασχοληθούν και να βελτιώσουν την απόδοση της. Παρ’ όλα αυτά, αυτό που διαφοροποιεί τους κατασκευαστές εφόσον το λειτουργικό παραμένει το ίδιο είναι η συσκευή αυτή καθ’ αύτη. Η ΖΤΕ απευθύνεται στην μεγάλη μάζα των καταναλωτών και ο στόχος μας σε αυτή την φάση είναι το προϊόν μας να αφορά αυτούς. Πολύ καλά τεχνικά χαρακτηριστικά στην καλύτερη τιμή της αγοράς.

5. Πως ανταποκρίθηκε το κοινό στην πρόσφατη συνέργεια σας με την MLS; Θα δούμε ανάλογες προωθητικές ενέργειες και για άλλα σας προϊόντα;

Εδώ και αρκετό καιρό είχε ξεκινήσει η προετοιμασία μας για το λανσάρισμα στην Ελλάδα ενός πολύ σημαντικού προϊόντος για την ΖΤΕ που είναι το  Skate 4.3. Ένα smartphone με λειτουργικό Αndroid 2.3, μεγάλη οθόνη 4,3 ιντσών για άνετη χρήση και όλες τις γνωστές λειτουργιές ενος τέτοιου τηλέφωνου (κάμερα 5 mp, Wi-Fi , Bluetooth, A-GPS κ.λπ.). Σκεφτήκαμε λοιπόν ότι θα ήταν πολύ καλή ιδέα μετά από κάποιες συναντήσεις με την MLS Πληροφορική να προσφέραμε ενσωματωμένο στην αρχική συσκευασία και το πασίγνωστο application Talk & Drive που είχαν έτοιμο μόνο για το iPhone εκείνη την εποχή και είχε εντυπωσιακές πωλήσεις αν και το κόστος δεν ήταν μικρό. Πιστεύουμε ότι και με το Talk and Drive ενσωματωμένο στο Skate 4.3 εξ’ αρχής, αυτά που προσφέρουμε στον καταναλωτή σε αυτή την συσκευή των 4.3 ιντσών με αυτή την τιμή, πραγματικά δεν έχουν σύγκριση με καμία άλλη ανάλογη στην Ελλάδα. Οι πρώτες ενδείξεις από τις πωλήσεις του προϊόντος μας δικαιώνουν και μας κάνουν χαρούμενους για την επιλογή μας. Είμαστε ανοικτοί και σε νέες προτάσεις και ιδέες γιατί θέλουμε οι συσκευές μας εκτός από το χαμηλό κόστος απόκτησης να προσφέρουν στον καταναλωτή πάντα κάτι περισσότερο.

6. Πόσο σημαντικό είναι για εσάς το κομμάτι των tablets; Ποιοι είναι οι στόχοι σας για αυτή την αγορά; Η ΖΤΕ πολύ γρήγορα λάνσαρε tablets στην ελληνική αγορά εδώ και πάνω από ένα χρόνο. Όπως και για όλα τα προϊόντα μας οι τιμές τους ήταν και συνεχίζουν να είναι πολύ ανταγωνιστικές. Όλες οι έρευνες από το εξωτερικό μιλάνε για ένα προϊόν που θα αντικαταστήσει πιθανά στο μέλλον συσκευές τύπου netbooks και θα είναι εύκολο στην μεταφορά και την χρήση έχοντας το προνόμιο της μεγαλύτερης  σχετικά οθόνης από του κινητού. Παρ’ όλα αυτά και ιδίως στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης που περνάμε παραμένουν ένα εξειδικευμένο προϊόν που αφορά προς το παρόν λίγο κόσμο. Πρόθεσή μας πάντως είναι να είμαστε στην συγκεκριμένη αγορά με ανταγωνιστικά προϊόντα αφού και κάποια στιγμή η πορεία τους θα ξεφύγει από τα επίπεδα των λίγων χιλιάδων.

 

7. Ποιο είναι το target group του κοινού στο οποίο απευθύνεστε; Θεωρείτε ότι η οικονομική κρίση ενισχύει την προτίμηση του κοινού προς τα προϊόντα σας; Η οικονομική κρίση φέρνει προβλήματα αλλά δημιουργεί και ευκαιρίες. Το κινητό τηλέφωνο είναι ένα καταναλωτικό προϊόν που επειδή βρίσκεται πάντα στην αιχμή της τεχνολογίας, έχει πάντα κάτι καινούργιο να προσφέρει στον καταναλωτή. Αν και υπάρχει σχετική μείωση τόσο του αριθμού των συσκευών που πωλούνται στην Ελλάδα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, όσο και της μέσης τιμής τους, οι καταναλωτές ξοδεύουν πιο προσεκτικά και θέλουν τα χρήματα τους να επενδύονται σε συσκευές και υπηρεσίες που προσφέρουν αυτά που πραγματικά θέλουν και χρειάζονται. Το χαμηλό κόστος σε συνδυασμό με τα πολύ καλά ποιοτικά χαρακτηριστικά θα είναι το κρίσιμο σημείο για τους κατασκευαστές – ειδικά στην χωρά μας που περνά μια πρωτοφανή κρίση –  στην προσπάθεια τους να διαθέσουν τα προϊόντα τους στους καταναλωτές. Αυτά τα ‘’value for money’’ προϊόντα έχουν ήδη αποκτήσει το 2011 μια διαφορετική δυναμική και πιστεύουμε ότι η ΖΤΕ θα πρωταγωνιστήσει έχοντας ακριβώς τα παραπάνω χαρακτηριστικά σε συσκευές που θα εκτιμήσει ο καταναλωτής.

 

8. Στο παγκόσμιο τηλεπικοινωνιακό σκηνικό, διαμορφώνεται η τάση για υπηρεσίες cloud, με την ευρεία έννοια των «κινητών» υπηρεσιών. Ποια είναι η θέση της ZTE στο νέο τοπίο;

Η ZTE έχει δηλώσει ότι ο χώρος του cloud computing είναι μία από τις στρατηγικές περιοχές ανάπτυξης. Στόχος είναι οι πωλήσεις στον τομέα προϊόντων cloud computing να αποτελούν το 1/3 των συνολικών εσόδων. H ZTE έχει δημιουργήσει το τμήμα Cloud Computing και IT με περισσότερα από 3000 άτομα στον τομέα της έρευνας και ανάπτυξης νέων προϊόντων, έχοντας ήδη στην αγορά μια ολόκληρη σειρά από λύσεις CoCloud (cloud computing), SDPaaS, και πλατφόρμες για εφαρμογές cloud όπως το App Store. Μέχρι το τέλος του 2010, η ZTE είχε πάνω από 100 διπλώματα ευρεσιτεχνίας στον τομέα του cloud computing.

 

9. Εκτός από τις κινητές συσκευές ένα μεγάλο κομμάτι των δραστηριοτήτων της ZTE αφορά στις υποδομές. Ποιο είναι το μερίδιο σας σε αυτή την αγορά και ποιοι είναι οι στόχοι σας για το μέλλον;

Την τελευταία πενταετία η εταιρία κατέγραψε ανάπτυξη άνω του 37%, φθάνοντας να μπει μέσα στην πρώτη πεντάδα των μεγαλύτερων κατασκευαστών παγκοσμίως. Σήμερα διαθέτει  προϊόντα και υπηρεσίες σε περισσότερους από 500 operators σε 140 χώρες. Επίσης η ΖΤΕ είναι μεταξύ των 3 πρώτων κατασκευαστών συστημάτων xDSL MSAN παγκοσμίως και έχει προμηθεύσει πάνω από 76 εκατομμύρια γραμμές ευρυζωνικής πρόσβασης xDSL σε 50 τηλεπικοινωνιακούς παρόχους σε 35 χώρες σε όλο τον κόσμο.

 

10. Ποιος είναι ο τομέας στον οποίο η ZTE υπερέχει όσον αφορά στις υποδομές;

Κατ αρχάς η ZTE προσφέρει σους πελάτες της στο κομμάτι των υποδομών καινοτομικά προϊόντα που τους επιτρέπουν να αυξήσουν την αποδοτικότητα του δικτύου και ταυτόχρονα να μειώσουν την αρχική επένδυση και το κόστος λειτουργίας. Έτσι λοιπόν το 2010 η ΖΤΕ καταχώρησε σχεδόν 2.000 αιτήσεις ευρεσιτεχνίας στον WIPO, φέρνοντας την  ZTE Νο. 1 στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών σε αριθμό καταχωρημένων πατεντών και Νο. 2 σε όλους τους κλάδους σε όλο τον κόσμο. Ιδιαίτερα θέλω να σταθώ στην παρουσία της ΖΤΕ σε δίκτυα 4G: 28 LTE δίκτυα σε εμπορική εκμετάλλευση παγκοσμίως και ακόμα 90 LTE δίκτυα σε δοκιμαστικό στάδιο (μέχρι το Q3 του 2011), κάνουν την ΖΤΕ ένα παίκτη παγκοσμίου βεληνεκούς.

Share.

Leave A Reply