Σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Δημαρχείο Αθηνών, παρουσία του Δημάρχου Αθηναίων Γιώργου Καμίνη και υψηλόβαθμων στελεχών της IBM, παρουσιάστηκε η έκθεση της ΙΒΜ για την υλοποίηση του σχεδίου του Δήμου Αθηναίων που αφορά στην αποκατάσταση και την αναζωογόνηση του  ιστορικού  και εμπορικού κέντρου της πόλης με την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας και την ανάκτηση των δημόσιων χώρων για τους πολίτες.

ELIS8027

Πιο συγκεκριμένα, οι στόχοι του προγράμματος αφορούν στην:

  • Αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας με χρήση έξυπνων τεχνολογιών για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στις μεταφορές και τη διαχείριση της στάθμευσης
  • Βελτίωση της πρόσβασης, ιδιαίτερα για ανθρώπους με αναπηρία
  • Αύξηση της χρήσης των δημόσιων μέσων μεταφοράς
  • Αξιοποίηση αναλύσεων πραγματικού χρόνου και αναλύσεων πρόβλεψης
  • Αύξηση της συμμόρφωσης με τους ισχύοντες κανονισμούς
  • Ελαχιστοποίηση του αντίκτυπου της κυκλοφοριακής συμφόρησης στο Περιβάλλον
  • Βελτίωση της ποιότητας ζωής για κατοίκους και επισκέπτες
  • Ενίσχυση της δημόσιας συμμετοχής και υποστήριξης
  • Εφαρμογή βέλτιστων πρακτικών από άλλες πόλεις

Υπενθυμίζεται ότι η ‘Εκθεση συντάχθηκε από ομάδα εμπειρoγνωμόνων της IBM στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας της IBM «Smarter Cities Challenge», ενός προγράμματος παροχής δωρεάν (pro bono) συμβουλευτικών υπηρεσιών  για δήμους και περιφέρειες σε όλο τον κόσμο, προκειμένου να παρασχεθεί βοήθεια για την αντιμετώπιση ζητημάτων προτεραιοτήτων των Δήμων που μπορεί να κυμαίνονται από την απασχόληση, την υγείονομική περίθαλψη, τα έσοδα, τη δημόσια ασφάλεια, τις κοινωνικές υπηρεσίες και τα δημόσια έργα.

Πιο συγκεκριμένα, μια ομάδα έξι στελεχών της IBM από όλο τον κόσμο επισκέφθηκε την Αθήνα τον περασμένο Νοέμβριο και σε συνεργασία με τον Δήμο και τους εμπλεκόμενους φορείς αξιολόγησε και ανέλυσε δεδομένα σχετικά με το κρίσιμο ζήτημα της κυκλοφοριακής διαχείρισης. Σε διάρκεια 3 (τριών) εβδομάδων, η ομάδα διεξήγαγε  33 συναντήσεις με εμπλεκόμενους φορείς και παραπάνω από 100 συνεντεύξεις με εκπροσώπους ενδιαφερόμενων μερών.

Βασιζόμενη στις πληροφορίες και τα δεδομένα που συλλέχθηκαν, η ομάδα κατέληξε σε έξι προτάσεις για τη βελτίωση των μετακινήσεων και την εξομάλυνση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στην πόλη της Αθήνας, όπως παρουσιάζονται συνοπτικά ακολούθως:

  1. Ενίσχυση της επιβολής των κανονισμών στο κέντρο της πόλης, τόσο με τη χρήση της τεχνολογίας όσο και με τη διευκόλυνση των πολιτών στην τήρηση των κανονισμών
  • Δυνατότητα αναφοράς παραβάσεων μέσω εφαρμογών κινητών και κοινωνικών δικτύων
  • Επέκταση της ηλεκτρονικής έκδοσης κλήσεων και επεξεργασίας των δεδομένων
  • Ανασχεδιασμός της διαδικασίας είσπραξης προστίμων
  • Δημιουργία χώρων στάθμευσης δικύκλων
  • CCTV (κάμερες κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης) για παράνομες καταλήψεις δημόσιου χώρου
  • Δυνατότητα πληρωμής για τη στάθμευση μέσω κινητού τηλεφώνου
  • Τεχνολογία αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας για συγκεκριμένες δράσεις ελέγχου της στάθμευσης
  • Διευκόλυνση πολιτών στην ανεύρεση θέσεων στάθμευσης και μελέτη εφαρμογής πιλοτικού πρόγραμματος  smarter parking
  1. Κατάρτιση μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής συνδυασμένων αστκών μεταφορών, προκειμένου να μειωθεί η εξάρτηση από τα αυτοκίνητα και να ενθαρρυνθεί η χρήση εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης, συμπεριλαμβανομένων των ποδηλάτων.
  • Κατάρτιση μακροπρόθεσμης συνδυαστικής στρατηγικής
  • Δημιουργία λωρίδων για ποδήλατα/σταντ στάθμευσης
  • Έκδοση αδειών δικύκλων
  • Δέσμευση για συμφωνία σχετικά με τα τουριστικά λεωφορεία
  • Μελέτη χωροθέτησης θέσεων στάθμευσης ταξί
  • Αξιοποίηση των στεγασμένων και μη στεγασμένων χώρων στάθμευσης
  • Προώθηση προγράμματος συνεπιβατισμού
  • Δημιουργία χώρων στάθμευσης και μετεπιβίβασης
  • Βελτίωση των πεζόδρομων και προσθήκη νέων
  • Προσθήκη σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων
  • Εφαρμογή δυναμικής χρέωσης λόγω συμφόρησης στα αυτοκίνητα
  1. Ανάπτυξη τεχνολογιών ευφυών μεταφορών με στόχο τον αποτελεσματικό έλεγχο της ροής της κυκλοφορίας, την ενιαία απεικόνιση όλων των μέσων μεταφοράς και την άμεση επέμβαση σε σοβαρά περιστατικά.
  • Ενοποίηση οδικών συστημάτων & συστημάτων διέλευσης
  • Επανεκκίνηση του συστήματος διαχείρισης κυκλοφορίας
  • Εφαρμογή της ηλεκτρονικής έκδοσης εισιτηρίων για όλα τα μέσα μεταφοράς
  • Εφαρμογή μεθόδων επεξεργασίας και ανάλυσης ροής βίντεο

 

  1. Ενθάρρυνση της ανταλλαγής δημόσιων και ιδιωτικών πληροφοριών για να καταστεί η Αθήνα μια πόλη που στηρίζεται στα δεδομένα, εφαρμόζει τεχνικές ανάλυσης για την άντληση καίριων πληροφοριών που αφορούν όλους τους τομείς της ζωής στην πόλη, επιτρέποντας στους πολίτες τη δυνατότητα αξιοποίησης αυτών των δεδομένων για την ανάληψη επιχειρηματικών πρωτοβουλιών.
  • Διορισμός δημοτικού Επικεφαλής Διαχείρισης Δεδομένων- Chief Data Officer (CDO)
  • Ανάληψη πρωτοβουλίας Ανοιχτών Δεδομένων
  • Δημιουργία Δημοτικού Κόμβου Πληροφοριών
  1. Προσέλκυση των Αθηναίων να μοιραστούν το όραμα για τις μεταφορές με χρήση πολυμέσων, ώστε μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα να νιώσουν οι πολίτες περήφανοι για την πόλη τους και να στηρίξουν τις πρωτοβουλίες για την αναβάθμισή της.
  • Εγκατάσταση περιπτέρων σφυγμομέτρησης
  • Διεξαγωγή εκστρατείας ενημέρωσης του κοινού
  • Χρήση των κοινωνικών δικτύων για ενημέρωση και επικοινωνία με τον πολίτη
  1. Θεμελίωση μιας Αρχής Μητροπολιτικών Μεταφορών η οποία θα συντονίζει τις διάφορες δραστηριότητες σε όλο το φάσμα των μέσων μεταφοράς, όπως τραμ, λεωφορείων, τρόλεϊ, μετρό, και στο οδικό δίκτυο.
  • Ορισμός Δημοτικού Υπεύθυνου Έργου
  • Διακυβερνητικό φόρουμ για την κινητικότητα
  • Αρχή Μητροπολιτικών Μεταφορών

Τις θερμές ευχαριστίες του καθώς και την ικανοποίηση του για την ευστοχία και την ευθυγράμμιση των προτάσεων που συνέταξε η IBM με τους στόχους των πρωτοβουλιών του Δήμου εξέφρασε ο Δήμαρχος Αθηναίων, κ. Γιώργος Καμίνης, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, σημειώνοντας: «Το γεγονός ότι η Αθήνα επελέγη από την IBM, μεταξύ δεκάδων πόλεων ως έξυπνη πόλη, είναι από μόνο του σημαντικό. Καταδεικνύει το ενδιαφέρον για το δυναμισμό που επιδεικνύει η Αθήνα και τα μεγάλα περιθώρια παρεμβάσεων που υπάρχουν. Τα συμπεράσματα που αντλεί η Αθήνα από την έκθεση είναι πολύτιμα. Είναι στο χέρι μας να τα αξιοποιήσουμε όσο πιο αποδοτικά γίνεται. Η αποκατάσταση του Εμπορικού και Ιστορικού τριγώνου και η λειτουργία του ως τρίγωνο – πρότυπο, θα επιδράσει καταλυτικά στην αλλαγή της εικόνας του κέντρου και θα συμπαρασύρει, αποτελώντας πρότυπο, κι άλλες εξίσου σημαντικές περιοχές της Αθήνας».

Με τη σειρά του ο Σπύρος Πουλίδας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΙΒΜ Ελλάδας & Κύπρου, δήλωσε  σχετικά: «Είμαστε πολύ χαρούμενοι που θέσαμε στη διάθεση του Δήμου Αθηναίων την παγκόσμια τεχνογνωσία της ΙΒΜ, αξιοποιώντας βέλτιστες πρακτικές και ευφυείς τεχνολογίες που έχουν τη δυναμική να συμβάλλουν σημαντικά στην αναβάθμιση της ποιότητας της καθημερινής ζωής των πολιτών του Δήμου της Αθήνας. Η βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας και κίνησης στην πόλη μας θα σημάνει και πρακτικά την έναρξη δημιουργίας μιας έξυπνης πόλης, η οποία φέρνει στο προσκήνιο τη ψηφιοποίηση, καθιστώντας τη σε ισχυρό μέσο για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των δημοτών της Αθήνας.»