Σε μια προσπάθεια να καταπολεμήσει την παραπληροφόρηση που διαδίδεται μέσω του διαδικτύου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητά από εταιρείες τεχνολογίας όπως οι Google, Facebook και TikTok να αρχίσουν να προσθέτουν επισημάνσεις στο περιεχόμενο που δημιουργείται μέσω τεχνητής νοημοσύνης, πριν τεθούν σε ισχύ οι νόμοι για την ψηφιακή αγορά.
Κείμενο, βίντεο και ήχος που δημιουργούνται από εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης όπως το ChatGPT και το DALL-E, παρουσιάζουν ολοένα και μεγαλύτερη διάδοση και υιοθέτηση. Η Κομισιόν καλεί τώρα τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας που αποτελούν μέρος της εθελοντικής πολιτικής κατά της παραπληροφόρησης, να διευκολύνουν τους χρήστες, ώστε να διακρίνουν τα πραγματικά γεγονότα.
«Οι υπογράφοντες που διαθέτουν υπηρεσίες με δυνατότητα διάδοσης παραπληροφόρησης που δημιουργείται μέσω τεχνητής νοημοσύνης, θα πρέπει με τη σειρά τους να εφαρμόσουν τεχνολογία για να αναγνωρίζουν τέτοιο περιεχόμενο και να το επισημαίνουν ξεκάθαρα για τους χρήστες» δήλωσε η Αντιπρόεδρος για θέματα Αξιών και Διαφάνειας, Věra Jourová.
Οι πολύ μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες και οι μηχανές αναζήτησης θα πρέπει να εντοπίζουν εικόνες, ήχο και βίντεο που αποτελούν «deep fakes» και να τους προσθέσουν την κατάλληλη σήμανση, από τις 25 Αυγούστου, σύμφωνα με τον Νόμο για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες – ή να βρεθούν αντιμέτωπες με πρόστιμα πολλών εκατομμυρίων ευρώ.
Εν τω μεταξύ, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πιέζει για εφαρμογή παρόμοιου κανόνα σε όλες τις εταιρείες που παράγουν περιεχόμενο μέσω τεχνητής νοημοσύνης, συμπεριλαμβανομένου του κειμένου, ως μέρος του νόμου για το AI, ο οποίος θα μπορούσε να τεθεί σε ισχύ το 2025.
Η Jourová ζητά, επίσης, από τις εταιρείες του Big Tech να υιοθετήσουν διασφαλίσεις για τις υπηρεσίες τους, ώστε κακόβουλοι χρήστες να μην μπορούν να χρησιμοποιούν τη λεγόμενη γενετική τεχνητή νοημοσύνη. Τόνισε ότι ο διευθύνων σύμβουλος της Google, Sundar Pichai, της είπε ότι η εταιρεία του αναπτύσσει αυτήν τη στιγμή τέτοιες τεχνολογίες.
Πρόσθεσε ότι οι 44 συμμετέχοντες του κώδικα ορθής πρακτικής για την παραπληροφόρηση -συμπεριλαμβανομένων εταιρειών κοινωνικής δικτύωσης και διαφημιστικών ενώσεων- θα δημιουργήσουν ένα νέο γκρουπ για να συζητήσουν πώς θα ανταποκριθούν καλύτερα στις νέες τεχνολογίες. Την ίδια στιγμή, επέκρινε το Twitter επειδή εγκατέλειψε τον εθελοντικό κώδικα, λίγους μήνες πριν τεθεί σε ισχύ ο DSA.
Οι συμμετέχοντες στον κώδικα θα πρέπει, στα μέσα Ιουλίου, να δημοσιεύσουν αναφορές με λεπτομερείς αναλύσεις σε σχέση με τον τρόπο κατά τον οποίο εμπόδισαν τη διάδοση ψευδών αναφορών και τα σχέδιά τους για τον περιορισμό της παραπληροφόρησης.