weekly D 21-1-22 sent

Η ΔΕΗ έχει «ρεύμα»

Να λοιπόν που για ακόμη μία φορά αποδεικνύεται πως πλέον δεν υπάρχουν στεγανά σε ότι αφορά στον εδραιωμένο ως τώρα ρόλο μεγάλων οργανισμών στην αγορά.
Με την εξαγορά της Κωτσόβολος από τη ΔΕΗ, αποδείχθηκε περίτρανα ότι η εποχή των «ΔΕΚΟ» έχει περάσει, και οι γίγαντες ξύπνησαν, ανακατεύοντας την τράπουλα στις επιχειρήσεις.
Όπως φαίνεται λοιπόν, το παζλ που συνθέτει τη νέα εποχή της ΔΕΗ, μετά την ανάπτυξη προγραμμάτων ενέργειας και τις τηλεπικοινωνίες μέσω της Fibergrid, τώρα βλέπουμε την εντυπωσιακή της είσοδο στο λιανεμπόριο μέσω της εξαγοράς της αλυσίδας καταστημάτων Κωτσόβολος.
Έτσι, βλέπουμε να συμπληρώνεται η εικόνα που θέλει μία επιχείρηση αυτού του μεγέθους και αναγνωρισιμότητας, να ξεκινά από την παραγωγή και να φτάνει στην κατανάλωση, χωρίς να φοβάται να κάνει βήματα έξω από το comfort zone της.
Άρα, για να επικεντρωθούμε στις τηλεπικοινωνίες και στην επίδραση της ΔΕΗ στον κλάδο, βλέπουμε δύο βασικούς πυλώνες.
Ο ένας είναι η Fibergrid (επί το επισημότερον «ΔΕΗ Οπτικές Επικοινωνίες Μονοπρόσωπη ΑΕ») και ο άλλος η λιανική διάθεση τεχνολογικών προϊόντων και ηλεκτρικών συσκευών, μέσω της αλυσίδας λιανικής. Και βέβαια όταν λέμε «τεχνολογικών» εννοούμε και τηλεπικοινωνιακών.
Είναι πάντως ξεκάθαρο ότι το μοντέλο όπου μία μεγάλη επιχείρηση αποκτά άλλες επιχειρήσεις, που θα προστεθούν ως plug-in modules, και θα υπηρετήσουν τα αναπτυξιακά της σχέδια άμεσα, αρχίζει και κερδίζει έδαφος, σπάζοντας στεγανά και θεμελιωμένες επιχειρηματικές πρακτικές.
Το είδαμε στο σχέδιο -και στην πράξη- μετασχηματισμού του ΟΤΕ, και το βλέπουμε τώρα στη ΔΕΗ.
Αν θέλαμε να προβάλουμε όλα τα παραπάνω σε ένα αντικείμενο, αυτό δεν μπορεί παρά να είναι ένα έξυπνο ψυγείο, που κάνει upload τη λίστα με τα ψώνια, και download συνταγές, για την καλύτερη διαχείριση των περιεχομένων του.
Όλα αυτά με ενεργειακή κλάση Α++ και την εγγύηση της ΔΕΗ.
Φανταστείτε πόσοι απίστευτοι συνδυασμοί bundle και cross selling προϊόντων, ανοίγονται μπροστά στους product managers της εταιρείας.
Και να σκεφτεί κανείς ότι είμαστε μόνο 5 χρόνια μακριά από δημοσιεύματα που ήθελαν τη ΔΕΗ να χρεωκοπεί… Και που την αποτιμούσαν στα… 600 εκατ!!!
Είδες η ΔΕΗ; Πόσο σοβαρά πήρε το “ή αλλάζουμε ή βουλιάζουμε” και… άλλαξε!

Πόσο fair είναι το share?

Την προηγούμενη εβδομάδα είχαμε αναφερθεί στην πρόοδο -η τη μη πρόοδο- των συζητήσεων στην Ευρωπαική Ένωση σχετικά με το fair share, τη συμμετοχή δηλαδή των εταιρειών περιεχομένου στο κόστος ανάπτυξης των δικτύων, όπως ζητούν οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι.
Δεδομένου του γεγονότος ότι δεν φαίνεται να υπάρχει ομοφωνία στις χώρες της ΕΕ, το θέμα είχε «παγώσει», αλλά σιγά σιγά -πάντα με ρυθμούς ΕΕ- το ζήτημα αρχίζει να επανέρχεται, και η ώρα για να πάρει θέση και η χώρα μας, πλησιάζει.
Η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για μία δύσκολη απόφαση, καθώς η χώρα μας, διεκδικεί να γίνει μία χώρα φιλοξενίας πολλών παρόχων δεδομένων και υπηρεσιών των ΗΠΑ, με τη δημιουργία data centers και διασύνδεσης, φιλοδοξώντας να αποκομίσει προστιθέμενη αξία και θέσεις εργασίας υψηλής τεχνολογίας.
Μία τοποθέτηση, λοιπόν, αναφανδόν υπέρ του fair share, θα μείωνε τον υψηλό βαθμό προτίμησης που έχει η χώρα μας, στα μάτια αυτών των ομίλων, ενώ δεν είναι καθόλου βέβαιο αν θα της προσέθετε κάποιο ανταποδοτικό πλεονέκτημα.
Οι πληροφορίες λένε ότι στις αρχές του περασμένου καλοκαιριού, και ενώ είχαμε υπηρεσιακή κυβέρνηση, η Ελλάδα κλήθηκε να πει την άποψή της για το θέμα, σε συνάντηση υπηρεσιακών παραγόντων των χωρών μελών της ΕΕ, και η τοποθέτησή μας τότε ήταν υπέρ των τηλεπικοινωνιακών παρόχων.
Όμως η νέα ηγεσία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης δεν έχει αποσαφηνίσει τη θέση της χώρας για το θέμα, ενώ ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, και ο Υφυπουργός, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, είναι «προσεκτικοί», όταν αναφέρονται στο fair share.
Τη ίδια στιγμή, στο τραπέζι βρίσκονται και άλλες συμβιβαστικές προτάσεις που ετοιμάζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στην προσπάθειά της να βρει κοινό τόπο μεταξύ των μελών της.
Άρα ο τίτλος θα έπρεπε να γίνει: Το share είναι fair! Ναι, αλλά για ποιον;

Κωτσόβολος και πάσης… ΔΕΗ

Δεν περιμένατε βέβαια να μη διαβάσετε στο Weekly Telecom για την εξαγορά της Κωτσόβολος. Εδώ, η γιαγιά που μένει στον 3ο, με ρώτησε αν μπορεί να πληρώνει τώρα τον λογαριασμό της ΔΕΗ στον Κωτσόβολο!
Η εξαγορά έχει πολλές παράπλευρες ωφέλειες και θα πρέπει να την δει κανείς σε σχέση με το δίκτυο οπτικών ινών που χτίζει η ΔΕΗ.
Τότε έχει τα ⅔ της εικόνας. Το ⅓ που απομένει, είναι το Smart Home και όλες οι ηλεκτρικές εφαρμογές από φορτιστές αυτοκινήτων μέχρι φωτοβολταϊκά και αντλίες θερμότητας. Αυτό που ονομάζουμε “νέο εξηλεκτρισμό”.
Για σκεφτείτε πόσα θα έπρεπε να ξοδέψει η ΔΕΗ για όλα τα παραπάνω, και τι θα έπρεπε να διαθέσει για να τα στελεχώσει, για να καταλάβετε ότι τα οφέλη είναι πολύ περισσότερα από τα 100 εκατ. ευρώ που αναφέρθηκαν.
Και βέβαια όλα αυτά σημαίνουν ότι οι πάροχοι τηλεπικοινωνιών θα πρέπει να τα λάβουν υπόψη τους στα πλάνα της νέας χρονιάς.
Μας ενθουσίασε το γεγονός ότι η DT επένδυσε 5 εκατ. στην Desquared για το 20%. Είναι η εταιρεία που έχει φτιάξει το application της Cosmote αλλά και του BOX. Παράλληλα, έχει πολλές εφαρμογές για e-business αλλά και ένα γρήγορο σύστημα ανάπτυξης εφαρμογών. Εμείς θα μείνουμε στο γεγονός ότι οι Γερμανοί επένδυσαν σε μία ελληνική εταιρεία, με νέους ανθρώπους και της ανοίγουν ένα παράθυρο στη διεθνή αγορά. Πάντα τέτοια!
Το Weekly Telecom είναι ένας ζωντανός οργανισμός. Αλλάζει, προσαρμόζεται στις απαιτήσεις των καιρών και ακούει τους αναγνώστες του. Μας ζητήσατε να μειώσουμε τον όγκο. Well, χωρίς να κόψουμε περιεχόμενο σήμερα το περιορίσαμε κατά 50%. Πως έγινε αυτό; Με σύντομα κείμενα και με links. Έτσι, σκανάρετε γρήγορα όλο το weekly και κάνετε click σε ότι σας ενδιαφέρει. Και αυτό είναι μόνο η αρχή. Τα καλύτερα έρχονται!
Σημειώστε ότι σιγά - σιγά διαμορφώνεται το πρόγραμμα του 25ου Συνεδρίου InfoCom που φέτος θα γίνει στο Divani Caravel στις 14 Δεκεμβρίου. Και βέβαια δεν θα είναι απλά ένα συνέδριο, αλλά μία μεγάλη γιορτή. Μία τριπλή σπάνια γιορτή για να ακριβολογούμε. Συγκεκριμένα, θα γιορτάσουμε:
  • 50 χρόνια από την εφεύρεση της Κινητής Τηλεφωνίας
  • 30 χρόνια από το ξεκίνημα της Κινητής στην Ελλάδα
  • 25 χρόνια του Συνεδρίου InfoCom
  • και βέβαια τον 1 χρόνο από τότε που βρεθήκαμε και πάλι όλοι μαζί στο ετήσιο ραντεβού της αγοράς: το συνέδριο InfoCom!
Θα τιμήσουμε αυτούς που ξεκίνησαν αυτή την αγορά. Θα δούμε παλιούς φίλους. Θα κρατήσουμε και πάλι στο χέρι μας συσκευές που είχαμε 20 ή 30 χρόνια να δούμε. Και πολλές - πολλές εκπλήξεις ακόμα, που αν σας τις πούμε… δεν θα είναι εκπλήξεις.
Καλό θα είναι να πιάσετε από τώρα θέση δηλώνοντας συμμετοχή με ένα click.
Καλή Εβδομάδα!
ΦΑΣΑ INSIDE 600x300_WEEKLY LEAKS1
  • Η ΔΕΗ ήθελε τον Κωτσόβολό της (και θέλει και τις τηλεπικοινωνίες)…
    Η ΔΕΗ ανακοίνωσε ότι υπέγραψε συμφωνία με την Currys για την εξαγορά της Κωτσόβολος και των 95 καταστημάτων της, έναντι αντιτίμου που αντιστοιχεί 200 εκατ. ευρώ, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο δανεισμός, τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας και εξαιρουμένων των μισθώσεων κατά το IFRS 16.
    Η ΔΕΗ προτίθεται να χρηματοδοτήσει την εξαγορά μέσω ιδίων κεφαλαίων. Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με την ΔΕΗ, η εξαγορά της Κωτσόβολος θα φέρει εξοικονόμηση ποσού περίπου €100 εκατ. το οποίο, σύμφωνα με το επενδυτικό πλάνο, προοριζόταν για την δημιουργία δικτύου logistics και υποδομών μεταφορών αλλά και συστημάτων πληροφορικής για διαχείριση αυτών. Και δεν θα είναι το μόνο παράπλευρο κέρδος...
    Υπάρχουν βέβαια κάποιες τυπικές διαδικασίες ακόμη. Έτσι, η ολοκλήρωση της εξαγοράς αναμένεται να πραγματοποιηθεί εντός του πρώτου τριμήνου του 2024 και υπόκειται στις συνήθεις για εγκρίσεις από αρμόδιες αρχές.
    Με τη “δύναμη της ΔΕΗ” για να θυμηθούμε τον συμπαθή CEO της πάλαι ποτέ Tellas του …2003, η ΔΕΗ μπαίνει με το δεξί και το μόνο βέβαιο είναι ότι ακόμα κι αν δεν αλλάξει τίποτα -ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει- θα αλλάξει ένα πράγμα. Η δυναμική του Ομίλου στην αγορά!
    Και κάτι ακόμα: Αμφιβάλλει κανείς ότι ότι τελικά η ΔΕΗ θα μπει και στη λιανική στις τηλεπικοινωνίες; Είναι δυνατόν να έχεις ένα τέτοιο δίκτυο με 95 καταστήματα (εκ των οποίων 27 Megastores), να φτιάχνεις δίκτυο fiber να μιλάς κάθε μέρα με τους καταναλωτές και να αρκείσαι στη χονδρική; Θα αφήσει η ΔΕΗ τέτοια ευκαιρία; Δε νομίζω…
    Τελικά η ΔΕΗ ήθελε τον Κωτσόβολό της και το είπε με την προσφορά της. Οι περισσότεροι βλέπουν το δέντρο που είναι το κουτί σύνδεσης και ο μετρητής και αγνοούν το δάσος των νέων προϊόντων και υπηρεσιών. Να θυμίσω πως όταν ο ΟΤΕ αγόρασε τον Γερμανό, όλοι μιλούσαμε μόνο για “συνδέσεις”. Δείτε σήμερα τι πουλάνε τα καταστήματα “Γερμανός”: από ποδήλατα και πατίνια μέχρι τηλεοράσεις και κάθε είδους συσκευές και υπηρεσίες. Όχι, payzy-με!
  • Με νέες δυνατότητες το πολυδιαφημισμένο Cosmote app!
    Με νέες λειτουργικότητες εμπλουτίζεται το Cosmote app, προσφέροντας σε όλους τους πελάτες Cosmote μια νέα εμπειρία ψηφιακής εξυπηρέτησης μέσα από το κινητό τους. Από την παρακολούθηση της παραγγελίας νέας σύνδεσης με τον εξοπλισμό που τη συνοδεύει ή την παρακολούθηση της κατάστασης πιθανού αιτήματος βλάβης, μέχρι και τις βασικές λειτουργικότητες ανανέωσης προγράμματος και πληρωμής λογαριασμών που ήδη απολάμβαναν, το Cosmote app αποτελεί ένα ολοκληρωμένο εργαλείο εξυπηρέτησης για τους πελάτες Cosmote.
    Στη νέα αυτή εποχή του Cosmote app οι συνδρομητές Cosmote μπορούν να εξυπηρετούνται για οποιοδήποτε θέμα ή ερώτημα αντιμετωπίζουν μέσα από την αναβαθμισμένη ενότητα «Βοήθεια», αλλά και μέσω Chat.
    Το Cosmote app αποτελεί σημαντικό εργαλείο και για τους επαγγελματίες, καθώς μπορούν να διαχειρίζονται όλες τις εταιρικές τους συνδέσεις, κινητής και σταθερής. Με περίπου 2 εκατ. ενεργούς χρήστες κάθε μήνα, το Cosmote app καλύπτει κάθε ανάγκη επικοινωνίας. Τους τελευταίους μήνες, χρησιμοποιούν καθημερινά την εφαρμογή, κατά μέσο όρο, 300.000 πελάτες.
    Το ότι 300.000 πελάτες χρησιμοποιούν την εφαρμογή για να πάρουν απάντηση στα ερωτήματά τους, σημαίνει ότι αντίστοιχα στα call centers της Cosmote όλοι αυτοί δεν θα απασχολήσουν κάποιον agent για να τους λύσει τις απορίες. Διαφορετικά, θα απασχολούσαν περισσότερους από 3000 agents επί 8 ώρες (με μέσο όρο απάντησης τα 5 λεπτά)! Δεν ξέρω πόσο κόστισε το app, αλλά τελικά μάλλον αξίζει τα λεφτά του!
  • H DT επενδύει στην Desquared του Βαγγέλη Λιάσκα
    Και αφού μιλήσαμε για το application της Cosmote, ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για… τον κατασκευαστή του. Διότι, λίγοι είδαν τη συνάφεια του νέου app που διαφημίζεται στην TV, με την εξαγορά του 20% αντί 5 εκατ. ευρώ, που ανακοίνωσε η DT.
    Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι η Desquared του Βαγγέλη Λιάσκα αποτιμήθηκε σε 20-25 εκατομμύρια ευρώ. Pas mal, για μια εταιρεία που ιδρύθηκε πριν από 11 χρόνια, θα έλεγε κανείς.
    Ποιες είναι οι εφαρμογές που έχει δημιουργήσει η εταιρεία; Well, ξεκινάμε από το πολυδιαφημισμένο My Cosmote App, αλλά υπάρχει και το BOX.
    Ποιο θα μπορούσε να είναι το επόμενο βήμα για την εταιρεία: να αξιοποιήσει τη διεθνή εμβέλεια της DT για να πουλήσει στις μεγάλες αγορές του πλανήτη την πλατφόρμα delivery φαγητού Box, τις πλατφόρμες e-commerce (παραγγελιών και διαχείρισης εμπειρίας) Wave CXM & Wave Grocery και το καινοτόμο σύστημα σχεδιασμού και ανάπτυξης εφαρμογών RADD.
    Λίγο με το payzy, λίγο με όλα τα παραπάνω, είναι προφανές ότι τα ελληνικά μυαλά έχουν μεγάλο “ειδικό βάρος”. Και όταν αυτό αναγνωρίζεται από έναν κολοσσό όπως η DT, τα λόγια περιττεύουν…
  • Ανοιγόμενα ή ανακλινόμενα παράθυρα, περί van σκιάς ο λόγος!
    Μια φορά και έναν καιρό ήταν ένας διαγωνισμός της ΕΕΤΤ με χρηματοδότηση 41 εκατ ευρώ από το ΕΣΠΑ, που προκηρύχθηκε το 2021.
    Αφορούσε τον έλεγχο του φάσματος και συγκεκριμένα προέβλεπε 160 σταθερούς, 10 μεταφερόμενους και 6 κινητούς σταθμούς ελέγχου ήτοι 176 συνολικά.
    Σήμερα, ο διαγωνισμός βρίσκεται στο ΣτΕ και κινδυνεύει με ολική ματαιωση και επαναπροκήρυξη, με ότι αυτό σημαίνει για τα κονδύλια του ΕΣΠΑ, αλλά και για τη δουλειά της ΕΕΤΤ, διότι κάποιος -πονηρά σκεπτόμενος- έκανε την εξής απίθανη ερώτηση: Ναι, αλλά τα van θα έχουν ανοιγόμενα ή ανακλινόμενα παράθυρα; -¨Οπως θέλετε απάντησε η άλλη πλευρά. Ναι, αλλά έπρεπε να το είχατε δηλώσει και με κάτι τέτοιες λεπτομέρειες περί van σκιάς θα φύγουν τα van όπως στο μύθο του Αισώπου και θα μείνουμε χωρίς διαγωνισμό, χωρίς έλεγχο του φάσματος και με το ΕΣΠΑ να “παίζεται”.
    Φοβάμαι πως ακόμα και αν λυθεί το θέμα των παραθύρων θα σκαλώσουμε στα… μπουλόνια των τροχών. Θα είναι επινικελωμένα ή επιχρωμιωμένα; Και γιατί δεν μας το είπατε από πριν; Το θέμα θα είναι πάντα, να μη στάξει η ουρά του γαϊδάρου!
  • EE: «Μεγάλο» χάσμα στις ταχύτητες. Θεωρία και Πράξη!
    Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει θέσει φιλόδοξους στόχους για την «Ψηφιακή Δεκαετία 2030».
    Ένας από τους πρωταρχικούς στόχους αυτής της στρατηγικής είναι η βελτίωση της συνδεσιμότητας, με υπηρεσίες 100 Mbps έως το 2025 και gigabit για όλα τα νοικοκυριά έως 2030.
    Σε νέα ανάλυση της Ookla, αναφέρεται πως οι στόχοι είναι πράγματι υψηλοί. Εντούτοις, «οι ευρυζωνικές υπηρεσίες μπορεί να υπόσχονται ταχύτητες άνω του 1 Gbps, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι οι χρήστες σπάνια βιώνουν αυτό το επίπεδο ταχύτητας».
    Ωστόσο, σύμφωνα πάντα με την Ookla, ενώ το χάσμα μεταξύ των διαφημιζόμενων ταχυτήτων και των πραγματικών για υπηρεσίες gigabit είναι μεγάλο, οι ταχύτητες που πλησιάζουν τα 100 Mbps είναι πολύ πιο συνηθισμένες. Την ίδια στιγμή, αρκετές ευρωπαϊκές χώρες παρουσιάζουν σημαντική πρόοδο στην παροχή ευρυζωνικών συνδέσεων υψηλής ταχύτητας. Η Δανία, η Ισπανία, η Γαλλία και η Ρουμανία έχουν ιδιαίτερα γρήγορες μέσες ταχύτητες λήψης, κυρίως λόγω των επενδύσεών που έχουν πραγματοποιήσει σε FTTH.
    Το μεν πνεύμα πρόθυμο η δε ταχύτης ασθενής! Τα φιλόδοξα σχέδια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την «Ψηφιακή Δεκαετία 2030» έρχονται αντιμέτωπα με τον πραγματικό κόσμο. Ενώ οι υπηρεσίες υπόσχονται ταχύτητες άνω του 1 Gbps, η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Η πρόκληση είναι σαφής: η ανάγκη για γρήγορες και αξιόπιστες συνδέσεις είναι πιεστικότερη από ποτέ. Ας ελπίσουμε ότι η βιομηχανία θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και των αναγκών!
  • Η Vodafone πουλάει τις δραστηριότητες στην Ισπανία
    Η Vodafone συμφώνησε να πουλήσει την ισπανική της δραστηριότητα σε ένα fund που ιδρύθηκε από δύο πρώην στελέχη της Virgin Media, σε ένα deal που θα φτάσει ακόμη και τα 5 δισεκατομμύρια ευρώ.
    Ο τηλεπικοινωνιακός πάροχος ανακοίνωσε την Τρίτη ότι θα πουλήσει την επιχείρηση, η οποία ελέγχει σχεδόν το ένα τέταρτο της ισπανικής αγοράς, στη Zegona Communications. Η Zegona, η οποία ιδρύθηκε το 2015 από τους Eamonn O’Hare και Robert Samuelson με στόχο την εξαγορά περιουσιακών στοιχείων από την αγορά των telecoms, θα πληρώσει τουλάχιστον 4,1 δισ. ευρώ σε μετρητά.
    Η Vodafone θα εξαγοράσει, επίσης, προνομιούχες μετοχές έως και 900 εκατ. ευρώ στη Zegona, η οποία είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Λονδίνου. Η συμφωνία, όπως αναφέρουν τα διεθνή μέσα, φαίνεται πως αποτελεί το μεγαλύτερο βήμα της Vodafone στον εξορθολογισμό των ευρωπαϊκών δραστηριοτήτων της. Τα έσοδα στην ισπανική μονάδα μειώθηκαν κατά 6,5% σε ετήσια βάση, στα 3,9 δισεκατομμύρια ευρώ.
    Η πώληση της ισπανικής Vodafone ενδεχομένως σηματοδοτεί μια εποχή αλλαγών στην τηλεπικοινωνιακή βιομηχανία. Είναι, άραγε, ένα σημάδι επερχόμενων σημαντικών αλλαγών στην αγορά; Οι επόμενες κινήσεις της Vodafone αναμένεται πως θα είναι καθοριστικές και πολύ ενδιαφέρουσες.
  • Ισπανική Κυβέρνηση: Εξετάζει Επένδυση στην Telefónica…
    Η ισπανική κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο απόκτησης μεριδίου στην Telefónica, σε μια κίνηση που θα λειτουργούσε ως «αντίβαρο» στο σαουδαραβικό STC Group, το οποίο έχει δηλώσει ότι θέλει να πάρει στα «χέρια» του το 9,9% της εταιρείας.
    Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, μετά από εβδομάδες συζητήσεων σχετικά με την κίνηση της STC, μια ισπανική κρατική εταιρεία χαρτοφυλακίου ανακοίνωσε ότι «διεξάγει μια εσωτερική διερευνητική ανάλυση για μια πιθανή απόκτηση μετοχών στην Telefónica».
    Η ανακοίνωση, σύμφωνα με τα διεθνή μέσα, έφερε στο προσκήνιο τη σημασία του ζητήματος για την ισπανική κυβέρνηση, στην οποία προκλήθηκαν ανησυχίες, όταν ο σαουδαραβικός όμιλος δήλωσε τον Σεπτέμβριο ότι επενδύει 2,1 δισ. ευρώ για να αποκτήσει μερίδιο στην Telefónica.
    Η STC, η οποία ανήκει κατά πλειοψηφία στο σαουδαραβικό κρατικό επενδυτικό ταμείο, έχει αποκτήσει μερίδιο 4,9% στην εταιρεία, αλλά χρειάζεται την έγκριση της κυβέρνησης για να το αυξήσει στο 9,9%. Η απόφαση της κυβέρνησης δεν αναμένεται πριν από το επόμενο έτος.
    Η πιθανή είσοδος της ισπανικής κυβέρνησης στην Telefónica αναδεικνύει την κρίσιμη σημασία των τηλεπικοινωνιών για την εθνική ασφάλεια και την οικονομική κυριαρχία. Πρόκειται για μια κίνηση που ενδέχεται να αλλάξει το τοπίο της βιομηχανίας και να οδηγήσει σε περαιτέρω πολιτικές «παρεμβάσεις» στον τομέα. Οι τηλεπικοινωνίες είναι μία κρίσιμη δομή και όλες οι χώρες οφείλουν να το λάβουν υπόψη τους. Με τη λογική βέβαια και όχι με κυνήγι μαγισσών…
  • Nokia: Αυξάνονται οι συνδρομητές 5G και αγγίζουμε τα 50GB το 2030!
    Μελέτη της Nokia προβλέπει πως, μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, η παρουσία των δικτύων πέμπτης γενιάς θα είναι κυρίαρχη έναντι του 4G. Σύμφωνα με την εταιρεία, έως το 2030, περίπου οι μισοί συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας στον κόσμο θα βρίσκονται σε δίκτυο 5G.
    Η Nokia αναφέρει ότι οι συνολικές συνδρομές κινητής τηλεφωνίας σε όλο τον κόσμο θα αυξηθούν από 8,5 δισεκατομμύρια σε 10,3 δισεκατομμύρια έως το 2030.
    Οι συνδρομές 5G θα φτάσουν τα 5,6 δισεκατομμύρια, αντιπροσωπεύοντας το ήμισυ του συνόλου. Επίσης, μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, πάνω από το 92% των συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας θα χρησιμοποιούν είτε 4G είτε 5G. Η έκθεση αναφέρει ότι η παγκόσμια μηνιαία χρήση ανά συνδρομητή, σε ένα μέσο σενάριο, θα είναι 46,4 GB το μήνα, έως το 2030. Φυσικά, από χώρα σε χώρα, αυτό θα διαφέρει πολύ.
    Η εταιρεία σημειώνει ότι «το βίντεο αποτελεί τη συντριπτική πλειοψηφία της κίνησης δεδομένων κινητής τηλεφωνίας».
    Η πρόβλεψη της Nokia για την επικράτηση του 5G αποτελεί σημαντική ένδειξη για την εξέλιξη της τεχνολογίας. Αυτή η αλλαγή θα επηρεάσει όχι μόνο την καθημερινότητά μας, αλλά και την παγκόσμια οικονομία, ιδιαίτερα με την έλευση του SA. Αξιοσημείωτο και το μέγεθος των δεδομένων που μεταφέρουμε - και που έχει φέρει στο προσκήνιο θέματα όπως το fair share…
  • Το Starlink του Musk προσεγγίζει τη Γάζα
    Ο Elon Musk δεσμεύτηκε ότι η δορυφορική υπηρεσία Starlink θα παρέχει συνδεσιμότητα σε ανθρωπιστικές ομάδες που παρέχουν βοήθεια στη Γάζα, κατά τη διάρκεια ενός διακοπής των επικοινωνιών που επέβαλαν οι ισραηλινές δυνάμεις.
    O Musk, ιδιοκτήτης της SpaceX και της Starlink, έκανε την ανακοίνωση στην πλατφόρμα X. Παρά τους ισχυρισμούς του Musk, το εάν είναι εφικτή μια τέτοια σύνδεση, παραμένει αβέβαιο. Το Starlink έχει χρησιμοποιηθεί προηγουμένως σε περιοχές με κατεστραμμένη ή απενεργοποιημένη υποδομή διαδικτύου, συμπεριλαμβανομένων του Ιράν και της Ουκρανίας.
    Η απόφαση του Musk να επεκτείνει το Starlink στη Γάζα αναδεικνύει την τεχνολογία ως εργαλείο ανθρωπιστικής βοήθειας. Παρά την αβεβαιότητα για την εφικτότητα της προσπάθειας, η πρωτοβουλία αυτή θέτει προς συζήτηση τον ρόλο των τεχνολογικών κολοσσών σε παγκόσμιες κρίσεις. Χρειάζεται ρύθμιση; Και αν ναι από ποιους;
  • Διαγωνισμός ΑΙ για… τηλεπικοινωνιακές επαναστάσεις
    Η Deutsche Telekom και η T-Mobile US ξεκίνησαν το τέταρτο T Challenge, αναζητώντας ιδέες για το πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να βελτιώσει τη διαχείριση των τηλεπικοινωνιακών δικτύων και την εμπειρία του πελάτη.
    Ο διεθνής διαγωνισμός προσφέρει μια πλατφόρμα για καινοτόμες ιδέες, με τους νικητές να λαμβάνουν χρηματικά έπαθλα και την ευκαιρία να συνεργαστούν με τεχνικές ομάδες από τις δύο εταιρείες.
    Το πρώτο έπαθλο είναι 150.000 ευρώ, με επιπλέον βραβεία για τις "πιο βιώσιμες", "πιο ηθικές" και "πιο ενδιαφέρουσες" παρουσιάσεις. Οι υποβολές είναι ανοιχτές μέχρι τις 26 Ιανουαρίου 2023, με μια τελετή απονομής βραβείων στις 10 και 11 Ιουνίου στα κεντρικά γραφεία της Telekom στη Βόννη.
    Η Deutsche Telekom και η T-Mobile US προσφέρουν μια ευκαιρία να αναδειχθούν καινοτόμες ιδέες στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης. Δεν είναι απλά ένας αγώνας για χρηματικά έπαθλα, αλλά μια πρωτοβουλία που μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικές αλλαγές στη βιομηχανία των τηλεπικοινωνιών!
  • Συνεχίζουν μαζί Cosmote TV + Mega, ANT1, MAK TV
    Αθόρυβα, σεμνά και ταπεινά, φαίνεται να συνεχίζουν μαζί Cosmote TV με τους τηλεοπτικούς σταθμούς Mega του Β.Μαρινάκη και ANT1 και ΜΑΚ TV του Θ.Κυριακού.
    Έτσι τα κανάλια εθνικής εμβέλειας θα παραμείνουν στην πλατφόρμα της συνδρομητικής τηλεόρασης του ομίλου ΟΤΕ με τους ίδιους όρους (οικονομικούς) όπως λένε οι πληροφορίες.
    Αντιθέτως δεν φαίνεται να έχει εκτονωθεί η κρίση που ξέσπασε μεταξύ United Media (Nova) με τα κανάλια ΑΝΤ1, ΜΑΚ TV και Mega τον περασμένο Ιούλιο όταν η συνδρομητική πλατφόρμα έθεσε εκτός τους τηλεοπτικούς σταθμούς μετά από πόλεμο ανακοινώσεων και χτυπήματα κάτω από τη μέση όταν δεν ικανοποιήθηκαν οι ανανεωμένες απαιτήσεις για 3,5 φορές υψηλότερες χρεώσεις για τα δικαιώματα αναμετάδοσης των καναλαρχών.
  • Nova: Φέρνει το Marquee TV στην πλατφόρμα ΕΟΝ
    Η Nova, μέλος της United Group, εμπλουτίζει ακόμη περισσότερο την πλατφόρμα EON, με ένα νέο κατάλογο στην EON On Demand, το Marquee TV.
    Από την 1η Νοεμβρίου και μέσα από το περιβάλλον της ΕΟΝ, οι συνδρομητές της Nova θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν παγκόσμια κλασικά έργα θεάτρου, όπερες, σύγχρονο χορό και μουσική.
    Μιας και ο λόγος περί τέχνης θυμηθήκαμε το εξής επιτυχημένο: “Διανοούμενος είναι κάποιος που μπορεί να ακούσει το Overture του William Tell και να μην σκέφτεται τον Lone Ranger” - Dan Rather
Supervoice_Banner_for_WeeklyTelecom_Feb2023_Final
  • Που θα στρέψει η Ελλάδα την προσοχή της στον τομέα του ΑΙ
    Σε πρακτικές εφαρμογές προς όφελος των πολιτών, όπως για την καλύτερη παροχή υπηρεσιών υγείας και την ταχύτερη απονομή δικαιοσύνης, αλλά και η διαχείριση κρίσεων, όπως οι φυσικές καταστροφές, θα στρέψει η Ελλάδα την προσοχή της, όσον αφορά την τεχνητή νοημοσύνη.
    Η εθνική στρατηγική για το ΑΙ τέθηκε επί τάπητος στην πρώτη συνεδρίαση της Συμβουλευτικής Επιτροπής για την Τεχνητή Νοημοσύνη, η οποία έγινε χθες και στην οποία προήδρευσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στο Μέγαρο Μαξίμου.
    Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης έγινε μία προκαταρκτική συζήτηση για τους στόχους της Επιτροπής και τους άξονες στους οποίους θα κινηθεί το έργο της.
    Μεταξύ άλλων συζητήθηκαν οι προσαρμογές που απαιτούνται στην παιδεία, ώστε τα παιδιά να αποκτούν από νεαρή ηλικία κατάρτιση στο νέο γνωστικό αντικείμενο. “Η Τεχνητή Νοημοσύνη θα αξιοποιηθεί ως ένα εργαλείο δημόσιας πολιτικής σε πολλούς τομείς. Ο σκοπός της Επιτροπής είναι να μάς βοηθήσει πολύ πρακτικά στον τρόπο, με τον οποίο η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αξιοποιηθεί ως ένα εργαλείο δημόσιας πολιτικής σε διάφορους τομείς πολιτικής, τους οποίους στη συνέχεια μπορούμε να προσδιορίσουμε”, τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
    Ναι σε όλα: Αν και υποψιαζόμαστε ότι η επιτροπή θα πρέπει να κάνει …διμέτωπο αγώνα. Διότι, είναι πάντα επίκαιρος ο Steve Polyak που έχει πει: «Πριν ασχοληθούμε με την τεχνητή νοημοσύνη, γιατί δεν κάνουμε κάτι για τη φυσική βλακεία;» Μια ματιά στα social media και στην TV θα σας πείσει!
knowcrunch-elearning-masterclass-600x80-2x-02
  • Μοχλός Ανάπτυξης ή Ανισότητας
    «Ο τομέας της υψηλής τεχνολογίας θεωρείται βασικός μοχλός για την οικονομική ανάπτυξη και την παραγωγικότητα και συχνά παρέχει καλοπληρωμένες ευκαιρίες απασχόλησης» σημειώνει η Eurostat, σε έρευνα της γύρω από την απασχόληση στο high-tech.
    Σύμφωνα με τη σχετική ανάλυση, το 2022, 9,8 εκατομμύρια άνθρωποι απασχολούνταν σε δραστηριότητες γύρω από την υψηλή τεχνολογία σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, κάτι που αντιστοιχεί στο 4,9% της συνολικής απασχόλησης της ΕΕ.
    Στην εκπροσώπηση των φύλων σε αυτόν τον τομέα, οι άνδρες αντιπροσωπεύουν κάτι περισσότερο από τα δύο τρίτα (67,2%) του συνόλου.
    Σε περιφερειακό επίπεδο, οι περιφέρειες πρωτευουσών της Γαλλίας (Ile-de-France) και της Ισπανίας (Comunidad de Madrid) κατέγραψαν τον υψηλότερο αριθμό ατόμων που απασχολούνταν σε τομείς υψηλής τεχνολογίας, 420.000 και 289.000, αντίστοιχα.
    Στο κάτω μέρος του πίνακα, υπήρχαν πέντε περιφέρειες με λιγότερα από 3.000 άτομα που απασχολούνταν γύρω από την υψηλή τεχνολογία: η ιταλική περιφέρεια Μολίζε και τέσσερις ελληνικές: Ανατολική Μακεδονία – Θράκη, Πελοπόννησος, Ήπειρος και Στερεά Ελλάδα.
    Η υψηλή τεχνολογία αναδεικνύεται σε ακρογωνιαίο λίθο της οικονομικής ανάπτυξης, αλλά παράλληλα φέρνει στο φως και τις ανισότητες. Είδατε που είναι η Ελλάδα. Σωστά;
GY-1537-600X80-1
  • Η NASA εισβάλλει στην αγορά του streaming
    Η NASA ετοιμάζεται να λανσάρει τη νέα υπηρεσία streaming, το NASA Plus, στις 8 Νοεμβρίου. Αυτή η υπηρεσία, που βρισκόταν προηγουμένως σε δοκιμαστική φάση, θα είναι διαθέσιμη σε όλους, προσφέροντας streaming χωρίς διαφημίσεις και συνδρομές.
  • Το YouTube Premium γίνεται πιο ακριβό
    Το YouTube Premium, μια streaming πλατφόρμα της Google, πρόκειται να αυξήσει το κόστος της συνδρομής του σε αρκετές χώρες, με στόχο να αυξήσει τα έσοδά του.
  • Google και mobile-first ευρετηρίαση
    Η πρωτοβουλία του Google για mobile-first ευρετηρίαση, η οποία ξεκίνησε πριν από επτά χρόνια, έχει πλέον ολοκληρωθεί, όπως ανακοίνωσε ο John Mueller από την Google.
  • Υψηλό το κόστος για την πρώτη θέση στις μηχανές αναζήτησης: Μέσω της δίκης US v. Google αποκαλύφθηκε ότι η Google δαπάνησε $26,3 δισεκατομμύρια το 2021 για να διασφαλίσει την κυριαρχία της ως προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης σε πολλαπλές πλατφόρμες.
  • Νέα CEO στο Web Summit
    Η Katherine Maher, πρώην επικεφαλής της Wikipedia, ανέλαβε Διευθύνουσα Σύμβουλος της Web Summit.
  • Σε δύο εταιρείες η Western Digital
    Η Western Digital ανακοίνωσε πως θα διαχωριστεί σε δύο ξεχωριστές οντότητες, επικεντρωμένες στους σκληρούς δίσκους και τη μνήμη flash αντίστοιχα, με τον διαχωρισμό να αναμένεται στο δεύτερο εξάμηνο του 2024.
  • Νέα σύμβαση για την Active
    Η Active υπέγραψε την πρώτη σύμβαση με το Δήμο Αχαρνών. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει έξυπνες στάσεις, σύστημα πρόληψης ατυχημάτων σε πεζοδρόμια, ηλεκτρονική υπηρεσία για αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες, ηλεκτρονική πληρωμή εισιτηρίων, έξυπνο σύστημα ποτίσματος με αισθητήρες και σύστημα διαχείρισης και ανάλυσης περιβαλλοντικών δεδομένων και θορύβου με αισθητήρες.
  • Η Teracloud έφτασε στην Ελλάδα
    Η Teracloud ανακοίνωσε το άνοιγμα του νέου της γραφείου στην Αθήνα, επεκτείνοντας τη διεθνή του παρουσία. Η εταιρεία, θεωρεί την Ελλάδα ως την ιδανική τοποθεσία για την επέκταση της Ε&Α λόγω του εξαιρετικά εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού στην μηχανική, την τεχνολογία και τις επιστήμες.
600x80 LTBC digital banner
Supervoice Banner for Weekly Telecom_July2020_Final
  • Στα €220 εκατ. ο τζίρος των οnline supermarket
    Οπαδοί των online αγορών και για τα ψώνια του super market παραμένουν οι Έλληνες. Ως αποτέλεσμα, τόσο ο τζίρος των online supermarket, όσο και ο αριθμός των παραγγελιών, συνεχίζουν να βαίνουν αυξανόμενα.
    Ειδικότερα, σύμφωνα με την κλαδική έκθεσή της Convert Group, η οποία, μάλιστα, δεν προσμετρά τους παίκτες Q-Commerce, ο τζίρος των online supermarket στην Ελλάδα γνώρισε μεγάλη άνθηση κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2023, με τους καταναλωτές να συνεχίζουν να επιλέγουν τα online καταστήματα για τις ανάγκες τους.
    Τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2023, η αύξηση του τζίρου των online supermarket ήταν 15% με την αξία των αγορών να αγγίζει τα €220 εκατ. (σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ).
    Όπως μάλιστα σημειώνει, η εταιρεία σε αυτόν τον τζίρο δεν περιλαμβάνονται Q-Commerce παίκτες με δικές τους αποθήκες, όπως οι eFood Market, Pop Market, Rabbit & Wolt Market, αλλά και παίκτες που συνεργάζονται με τοπικά καταστήματα grocery, όπως το Box και το Instashop, που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά.
600x80 avm 7-7-20 sent
cl8-sept-2019-600x80
  • Ο Ανδρέας Αθανασόπουλος Group CEO στον Όμιλο Olympia
    Ο Όμιλος Olympia ανακοίνωσε πως υποδέχεται στην ομάδα διοίκησης τον Ανδρέα Αθανασόπουλο, ο οποίος από τις 2 Ιανουαρίου 2024 αναλαμβάνει τα καθήκοντα του Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου (Group CEO). Ο Ανδρέας Αθανασόπουλος διαθέτει εκτενή εμπειρία εντός και εκτός Ελλάδος, πλέον των 24 ετών, στον τραπεζικό χώρο και στον χώρο της λιανικής και των επιχειρήσεων.
    Την περίοδο 2020-2023, διετέλεσε Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Eurobank έχοντας τον ρόλο του Group Chief Transformation Officer. Από τις αρχές του 2018 έως τα τέλη του 2020 διετέλεσε Chief Customer Officer and CEO Financial Services της Dixons/Carphone στα κεντρικά του Ομίλου στο Λονδίνο ενώ, από το 2013 έως το 2017, ήταν Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Κωτσόβολος, όπου υλοποίησε έναν επιτυχημένο μετασχηματισμό της εταιρείας επαναφέροντας την σε πλήρη κερδοφορία. Την περίοδο 2001-2013 εργάστηκε σε θέσεις Γενικού Διευθυντή στην Τράπεζα Πειραιώς, Eurobank και Εθνική Τράπεζα.
  • Η Μαριάννα Ντάβου Διευθύντρια Επικοινωνίας @ Olympia Group
    Η Μαριάννα Ντάβου, διευθυντικό στέλεχος της εταιρείας PITCH, αναλαμβάνει από 27 Νοεμβρίου τη θέση της Διευθύντριας Επικοινωνίας και Εταιρικών Υποθέσεων του Olympia Group (στη θέση της Νικόλ Ιωαννίδη που μετακινήθηκε στην Alpha Bank).
    H Μαριάννα Ντάβου, έχει μακρά θητεία στην αγορά ως στέλεχος σε εταιρείες του χώρου (CIVITAS, Όμιλος Κοπελούζου, Fraport Greece, ΔΕΗ Ανανεώσιμες και Ελληνικό Οργανισμό Αιολικής Ενέργειας).
16-05-2018-BANNER-FOR-WEEKLY-TELECOM-600x74
  • Πλέον ο κόσμος μας, διασυνδέεται, έχει περισσότερη επικοινωνία, έχει περισσότερη πληροφορική, συστήματα κλπ. Θα πρέπει -και η Ευρώπη το έχει διαγνώσει το ζήτημα αυτό- πλέον να φτιάξουμε άλλες δομές για να νιώθουμε και να είμαστε πιο ασφαλείς. Ξέρετε, οι επόμενοι πόλεμοι δεν θα είναι αυτοί τους οποίους βλέπουμε δυστυχώς στη Μέση Ανατολή, θα είναι υβριδικοί πόλεμοι, θα είναι πόλεμοι μέσω ενός πληκτρολογίου. Πρέπει να θωρακιστούμε εγκαίρως. Αυτός ο νέος οργανισμός της κυβερνοασφάλειας αυτό ακριβώς κάνει. Οριζόντια πλέον, απλώνει μια ομπρέλα πάνω από φορείς του δημοσίου αλλά και ιδιωτικούς φορείς. Για παράδειγμα σήμερα ναι, κάνουμε ελέγχους σε επίπεδο τηλεπικοινωνιών, ενέργειας. Τι θα γίνει αν κάποιος αύριο χάκερ χτυπήσει τη διατροφική αλυσίδα;
    Δημήτρης Παπαστεργίου, Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης
  • Θα δημιουργηθεί ένας διαδραστικός χάρτης στον οποίο θα υπάρχουν όλες οι απαραίτητες πληροφορίες για κάθε ακίνητο σε όλη τη χώρα, όπου ο κάθε ενδιαφερόμενος, με ένα «κλικ», θα βλέπει τι ενέργειες απαιτούνται για την κατοχύρωση του περιουσιακού του στοιχείου.
    Κωνσταντίνος Κυρανάκης, Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ

(powered by inCITES Consulting)

Κινητή Συνδεσιμότητα

Σταθερή Συνδεσιμότητα

Δεδομένα & Ασφάλεια

Άλλα Νέα

facebook twitter youtube instagram linkedin