Close Menu
InfoCom
  • Telecoms
  • IT
  • AI
  • Security
  • Επιχειρήσεις
    • Μελέτες
    • Εταιρ. Κοιν. Ευθύνη
    • Startup
    • TV
  • Πρόσωπα
    • Στελέχη
    • Συνεντεύξεις
    • Απόψεις
  • Today
  • SmartTalks
  • eMagazine
  • Weekly Telecom
  • AIBRIEF
Facebook X (Twitter) Instagram
  • ABOUT
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • NEWSLETTER
Σάββατο, 14 Ιουνίου
Facebook X (Twitter) YouTube LinkedIn RSS
InfoCom
  • Telecoms
  • IT
  • AI
  • Security
  • Επιχειρήσεις
    • Μελέτες
    • Εταιρ. Κοιν. Ευθύνη
    • Startup
    • TV
  • Πρόσωπα
    • Στελέχη
    • Συνεντεύξεις
    • Απόψεις
  • Today
  • SmartTalks
  • eMagazine
  • Weekly Telecom
  • AIBRIEF
InfoCom
Home»AI

Η νέα εποχή της αναζήτησης, η AI και το μέλλον των δημιουργών – Όσα είπαμε στο ΕΡΤ News

27/05/2025Χρήστος ΚοτσακάςBy Χρήστος Κοτσακάς4 Mins Read AI Focus - Ελληνική Αγορά Απόψεις

Κάτι αλλάζει στη μεγάλη εικόνα του διαδικτύου – και δεν είναι απλώς η Google ή μια τεχνολογία που μας απειλεί. Είναι η φυσική εξέλιξη μιας αγοράς που εδώ και χρόνια απαιτεί προσαρμογή, επένδυση και συνεχή καινοτομία από όσους θέλουν να ξεχωρίσουν. Ναι, σήμερα η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει το τοπίο του search και μετασχηματίζει την εμπειρία της αναζήτησης – όμως αυτό φέρνει μαζί του και μια νέα σειρά από εργαλεία, λύσεις και τρόπους να γίνουν τα πράγματα καλύτερα και πιο γρήγορα για όλους.

Πλέον, η αναζήτηση δεν είναι απλώς μια λίστα με links. Το AI σου δίνει τη δυνατότητα να πάρεις άμεση, στοχευμένη απάντηση σε ό,τι ψάχνεις, πολλές φορές μέσα σε δευτερόλεπτα, χωρίς να χρειάζεται να χαθείς μέσα σε δεκάδες ιστοσελίδες. Για τους χρήστες, αυτή η εξέλιξη σημαίνει μεγαλύτερη ευκολία, λιγότερο χαμένο χρόνο, και -σε αρκετές περιπτώσεις- μια εμπειρία προσαρμοσμένη στις δικές τους ανάγκες. Ταυτόχρονα, η τεχνητή νοημοσύνη ανοίγει δρόμους για εργαλεία που, μέχρι πρόσφατα, έμοιαζαν επιστημονική φαντασία: φωνητική αναζήτηση χωρίς πληκτρολόγηση, «έξυπνες» απαντήσεις, εξατομικευμένες προτάσεις. Είναι μια επανάσταση που δεν θα θέλαμε να γυρίσει πίσω.

Αλλά κάθε επανάσταση έχει το τίμημά της – και αυτή εδώ το φέρνει πρώτα απ’ όλα για τους δημιουργούς περιεχομένου και όσους επιχειρούν στο διαδίκτυο. Για χρόνια, ένα μεγάλο μέρος των εσόδων για sites, blogs και ανεξάρτητους εκδότες στηριζόταν στα «οργανικά» clicks από τις αναζητήσεις και τις διαφημίσεις που ακολουθούσαν. Τώρα, όσο περισσότερο η αναζήτηση γίνεται «κλειστό κύκλωμα» και το AI απαντά τα πάντα μέσα στην πλατφόρμα, τόσο λιγότερα clicks φεύγουν προς το ίδιο το site. Και λιγότερα clicks σημαίνει λιγότερες προβολές, λιγότερα έσοδα, λιγότερες ευκαιρίες να μεγαλώσεις το κοινό σου ή να ζήσεις από το περιεχόμενό σου. Ήδη, οι έρευνες μιλούν για πτώση 30% στα οργανικά clicks – ένα νούμερο που κάνει κάθε εκδότη να προβληματίζεται σοβαρά για το πώς θα επιβιώσει.

Το πρόβλημα για τους δημιουργούς δεν είναι η τεχνητή νοημοσύνη ως τεχνολογία. Είναι η ταχύτητα και το βάθος με τα οποία αλλάζει το «παιχνίδι» της προβολής, της διανομής και -φυσικά- του monetization. Πάντα έπρεπε να επενδύσεις για να φανείς περισσότερο: σε διαφήμιση, σε ανθρώπους, σε τεχνολογία. Τώρα, όμως, αυτό γίνεται ακόμη πιο ξεκάθαρο και απόλυτο. Αν δεν διαφοροποιηθείς, αν δεν επενδύσεις σε νέα κανάλια, σε δικές σου πλατφόρμες ή σε περιεχόμενο που δύσκολα «συνοψίζεται» σε μια απάντηση AI, το πιθανότερο είναι πως η θέση σου στην αγορά θα συρρικνωθεί. Πολλοί δημιουργοί συνειδητοποιούν ότι όσο η πληροφορία «κλείνει» μέσα σε λίγα μεγάλα συστήματα, τόσο τα μοντέλα εσόδων γίνονται πιο αβέβαια – και πρέπει να κινηθούν πιο ευέλικτα από ποτέ.

Φυσικά, τίποτα από αυτά δεν σημαίνει ότι το AI είναι εχθρός ή εμπόδιο στην εξέλιξη. Απεναντίας, για όσους τολμούν να πειραματιστούν, να δοκιμάσουν νέα formats, να «ξεφύγουν» από το μονόδρομο της όποιας εταρείας και να πιάσουν τον παλμό του κοινού τους, τα νέα εργαλεία fφέρνουν τεράστιες ευκαιρίες: καλύτερο περιεχόμενο, νέες αγορές, αληθινή καινοτομία. Αρκεί να μην έχει κανείς την ψευδαίσθηση ότι το παλιό μοντέλο μπορεί να δουλέψει όπως πριν – ή ότι θα επιστρέψουμε ποτέ στην εποχή της «αθωότητας».

Το μήνυμα, λοιπόν, είναι συγκεκριμένο: όποιος δημιουργεί, πρέπει να βρει τρόπους να «επιβιώσει» σε ένα περιβάλλον όπου το κοινό έχει πια απεριόριστες επιλογές, αλλά και οι ευκαιρίες monetization είναι πιο δύσκολες και λιγότερο δεδομένες. Αυθεντικότητα, διαφοροποίηση, έξυπνη χρήση των νέων εργαλείων και διαρκής προσαρμογή θα κρίνουν ποιος θα ξεχωρίσει πραγματικά. Οι πραγματικοί νικητές της νέας εποχής δεν θα είναι απλώς όσοι προσαρμόζονται, αλλά όσοι επενδύουν συνειδητά στη δική τους φωνή, προσθέτουν αξία και τολμούν να κοιτάξουν μπροστά, ακόμη και όταν το τοπίο μοιάζει πιο δύσκολο από ποτέ.

Αφορμή για αυτές τις σκέψεις είναι η συζήτηση που είχα στην εκπομπή PRIME της ΕΡΤ News με τον δημοσιογράφο Ηλία Σιακαντάρη, όπου επιχειρήσαμε να βάλουμε στο μικροσκόπιο τις μεγάλες αλλαγές που φέρνει η τεχνητή νοημοσύνη στο online οικοσύστημα. Μπορείτε να παρακολούθησε τη συζήτηση μας από το παρακάτω βίντεο:

Ακολουθήστε το Infocom.gr και στα Google News, για όλες τις τελευταίες εξελίξεις από τον κόσμο των τηλεπικοινωνιών και της τεχνολογίας!

Infocom Today
SmartTalks

AI
Share. Facebook Twitter LinkedIn Email Copy Link
Avatar photo
Χρήστος Κοτσακάς
  • Website
  • LinkedIn

Ο Χρήστος Κοτσακάς είναι δημοσιογράφος με πολυετή εμπειρία στον χώρο του τεχνολογικού, επιχειρηματικού και διεθνούς ρεπορτάζ, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον του στα new media, τις νέες τεχνολογίες και τις startups. Έχει συνεργαστεί με μια σειρά από ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα, σε τομείς όπως η αρθρογραφία, η επικοινωνία και η ενημέρωση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΟΗΕ: Παγκόσμια έκκληση για κοινωνική πρόοδο μέσω εικονικών κόσμων με τεχνητή νοημοσύνη

SmartTalks #77: Σπυρίδων Παπαγεωργίου & Αθανάσιος Στάβερης-Πολυκαλάς – Εθνική Κυβερνοασφάλεια!

Γ. Καραγεώργος (Freedom24) για ελληνική αγορά: Βρεθήκαμε στο σωστό μέρος τη σωστή στιγμή

Εντείνεται ο ανταγωνισμός στην αγορά των τηλεπικοινωνιών με την είσοδο της ΔΕΗ στο FTTH

Η τεχνητή νοημοσύνη «κόβει» την επισκεψιμότητα στα ειδησεογραφικά sites

Τις λύσεις Supermicro HPC/AI παρουσίασαν οι ASBIS και AMPLUS στο Ολυμπιακό Μουσείο

Comments are closed.

Εγγραφείτε στο Weekly Telecom
* indicates required
RSS BizNow.gr
  • Το ΕΛΚΑΚ Ανανεώνει τον Προγραμματικό Ορίζοντα Έργων για το 2025 και Ανακοινώνει Νέα Πρόσκληση
  • Επιβεβαιώνεται η θετική πορεία υλοποίησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης
  • Εθνικός Ηλεκτρονικός Φάκελος Υγείας: Ένα έργο ψηφιακοποίησης της φροντίδας υγείας στην Ελλάδα
  • ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 5,9% παρουσίασε ο δείκτης μισθολογικού κόστους το Α’ τρίμηνο του 2025
  • Vodafone: 10 χρόνια δράσης για την ισότητα και τη συμπερίληψη στον χώρο εργασίας
  • ΕΛΣΤΑΤ: Πτώση 26,5% στις κενές θέσεις εργασίας για το Α΄τρίμηνο
  • Τάκης Θεοδωρικάκος: «Στρατηγικές επενδύσεις 2 δισ. ευρώ με χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας»
RSS itsecuritypro.gr
  • PeS και Infoblox «απογειώνουν» την κυβερνοασφάλεια επενδύοντας σε σύγχρονες λύσεις
  • Το Discord ως Δούρειος Ίππος: Πώς Κακόβουλοι Παράγοντες Εξαπέλυσαν Παγκόσμιες
  • Εθνικός Ηλεκτρονικός Φάκελος Υγείας: ένα έργο ψηφιακοποίησης της φροντίδας υγείας στην Ελλάδα από την COSMOTE TELEKOM για την Η.ΔΙ.ΚΑ
  • Operation Secure: Η Kaspersky υποστηρίζει την INTERPOL στην αντιμετώπιση των infostealer
  • Η Schneider Electric ανάμεσα στους κορυφαίους εργοδότες στην Ελλάδα για το 2025
  • Κακόβουλο Λογισμικό Μαΐου 2025: Το SafePay Αναδεικνύεται ως Κορυφαία Κυβερνοαπειλή
  • Η CPI Αναλαμβάνει Κρίσιμο Ρόλο στην υποστήριξη χρηστών του Ομίλου ΕΛΤΡΑΚ
Infocom Today

Copyright 2024 | All Rights Reserved

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.