Σημαντικό βήμα στον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους συνιστά ο πρώτος Ψηφιακός Βοηθός, «mAigov», στο πλαίσιο του gov.gr που βασίζεται στην Τεχνητή Νοημοσύνη και τέθηκε σε πιλοτική λειτουργία από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Οι πολίτες μπορούν να «συνομιλήσουν» με τον Ψηφιακό Βοηθό από το κινητό και από τον ηλεκτρονικό τους υπολογιστή. Υποβάλλουν το ερώτημά τους σε φυσική γλώσσα, γραπτά ή φωνητικά, ώστε να εντοπίσουν την υπηρεσία που ψάχνουν, ενώ στο τέλος της «συνομιλίας» έχουν τη δυνατότητα να αξιολογήσουν την εφαρμογή.
Η αναζήτηση πραγματοποιείται στις έως σήμερα 1610 υπηρεσίες του gov.gr και τις 3270 διοικητικές διαδικασίες του Εθνικού Μητρώου Διοικητικών Διαδικασιών – MITOS. Ωστόσο, η εφαρμογή έχει τη δυνατότητα να απαντά και σε ευρύτερα ερωτήματα παραπέμποντας στους σχετικούς νόμους, όπως π.χ. που πρέπει να απευθυνθεί κάποιος αν αντιληφθεί κακοποίηση ζώου. Ο ψηφιακός βοηθός θα συνεισφέρει επίσης στην μεγαλύτερη εξοικείωση του μέσου πολίτη με το gov.gr και την ηλεκτρονική παροχή υπηρεσιών από το κράτος.
Το μοντέλο έχει συλλογιστική και απαντάει με βάση τα στοιχεία που καταχωρούνται, ενώ θα βελτιώνεται διαρκώς με τη χρήση όπως συμβαίνει δηλαδή με τις εφαρμογές που βασίζονται στην Τεχνητή Νοημοσύνη.
Όπως είπε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου κατά την παρουσίαση του Ψηφιακού Βοηθού δεν έχει αποφασιστεί το χρονικό διάστημα που θα παραμείνει σε δοκιμαστική λειτουργία καθώς, μεταξύ άλλων, είναι ανάγκη να αναβαθμιστεί και η διαθέσιμη υπολογιστική ισχύ.
Το mAigov Beta παρέχει αυτή τη στιγμή τη δυνατότητα εξυπηρέτησης έως 240 συνομιλιών στα ελληνικά ανά λεπτό. O χρόνος αλληλεπίδρασης κάθε πολίτη με το σύστημα δεν υπερβαίνει τα 5 λεπτά ανά συνεδρία. Με στόχο να διασφαλιστεί μια καλή εμπειρία για τον τελικό χρήστη, αλλά και η διαθεσιμότητα της υπηρεσίας για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό πολιτών, ειδικά το πρώτο διάστημα όπου αναμένεται αυξημένο ενδιαφέρον, το σύστημα του mAigov περιλαμβάνει εξειδικευμένο μηχανισμό αναμονής (queueing).
Για την υλοποίηση του έργου έχουν αξιοποιηθεί πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης, ενώ ανάδοχος είναι ο ΟΤΕ με υπεργολάβους την Accenture και τη UBITECH η οποία έκανε την υλοποίηση. Τεχνολογικός πάροχος είναι η Microsoft με την τεχνολογία Azure Open AI.
Το πρώτο chatbot του ελληνικού Δημοσίου σχεδιάστηκε ειδικότερα χρησιμοποιώντας τεχνολογίες αιχμής που βασίζονται σε μοντέλα Τεχνητής Νοημοσύνης και υπολογιστικού νέφους και υλοποιήθηκε σύμφωνα με το Πρότυπο Υπεύθυνης Τεχνητής Νοημοσύνης της Microsoft (Microsoft Responsible AI Standard) διασφαλίζοντας μεταξύ άλλων την ιδιωτικότητα των χρηστών και την προστασία των προσωπικών δεδομένων (GDPR).
Ο Γρηγόρης Χριστόπουλος Chief Commercial Officer Business Segment Ομίλου ΟΤΕ σημείωσε σχετικά πως με τον Ψηφιακό Βοηθό «γίνεται ένα πρώτο, αλλά πολύ σημαντικό βήμα, για την επόμενη γενιά επικοινωνίας των πολιτών με τις υπηρεσίες του δημοσίου. Είναι μια καινοτόμα εφαρμογή, που δείχνει στην πράξη πώς οι τεχνολογίες αιχμής, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη, μπορούν να διευκολύνουν την καθημερινότητα των πολιτών. Είμαστε χαρούμενοι που ο Όμιλος ΟΤΕ έχει την ευκαιρία να συμβάλλει σε ένα ακόμη μεγάλο έργο που επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό του δημόσιου τομέα».