Το brand Nova για σταθερή και κινητή – τίτλοι τέλους στο Wind

0

Επικράτησε η ονομασία Nova για τη νέα εταιρική οντότητα που συγκροτείται με την σε εξέλιξη συγχώνευση των τηλεπικοινωνιακών εταιρειών Wind – Nova, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους.

Η νέα τηλεπικοινωνιακή εταιρεία υπόσχεται πως θα λανσάρει καινοτόμες υπηρεσίες και προϊόντα, συνδυάζοντας την εμπειρία και τη γνώση της αγοράς των δύο εταιρειών, με την τεχνογνωσία της United Group (ιδιοκτήτρια των Wind – Nona, πάροχος τηλεπικοινωνιών και media στη Νοτιοανατολική Ευρώπη με βασικό μέτοχο την BC Partners) και με πελατοκεντρική φιλοσοφία.

Επίσης χθες η διοίκηση της Nova επανέλαβε την πρόθεση των μετόχων της εταιρείας να υλοποιήσει επενδύσεις, ύψους 1,3 δισ. ευρώ. Θα κατευθυνθούν για την επέκταση του δικτύου οπτικών ινών στο σπίτι (Fiber to the Home) και την πανελλαδική κάλυψη του δικτύου 5G, χωρίς πάντως να δημοσιοποιείται ο χρονικός ορίζοντας της υλοποίησής τους και η ακριβής κατανομή τους.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της Nova «με την ολοκλήρωση της συγχώνευσης η νέα εταιρική οντότητα θα αποτελέσει τον δεύτερο μεγαλύτερο πάροχο σταθερής και συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα, καθώς και ηγετική δύναμη στην περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου των τηλεπικοινωνιών και τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας».

Προστίθεται επίσης ότι «θα δράσει καταλυτικά στην σταθερή και κινητή τηλεφωνία, θα αναβαθμίσει την τηλεοπτική εμπειρία των πελατών της μέσω του περιεχομένου της EON – της κορυφαίας πλατφόρμας συνδρομητικής τηλεόρασης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, ενώ θα παρέχει στους συνδρομητές αποκλειστικά «εισιτήριο διαρκείας» για όλους τους αγώνες της Premier League, για τις επόμενες 6 σεζόν».

Ο Παναγιώτης Γεωργιόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Nova – Wind δήλωσε σχετικά: «Η Nova και η Wind βρίσκονται στην τελική ευθεία για τη συγχώνευσή τους σε μια εταιρική οντότητα, υπό το όνομα Nova. Με πολυετή και πολυσχιδή εμπειρία στους τομείς των τηλεπικοινωνιών και του τηλεοπτικού θεάματος, με σημαντικές επενδύσεις, αλλά και με πελατοκεντρική φιλοσοφία, είμαστε έτοιμοι να προσφέρουμε καινοτόμες υπηρεσίες σε καταναλωτές και επιχειρήσεις, συμβάλλοντας ουσιαστικά στον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας».

Με δεδομένο πλέον ότι στην τηλεπικοινωνιακή αγορά δραστηριοποιούνται τρεις μεγάλοι παίκτες το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στο κατά πόσο θα διαφοροποιηθούν τα μερίδια αγοράς. Για να συμβεί αυτό χρειάζεται να γίνουν σημαντικές επενδύσεις από τους παρόχους σε δίκτυα και ενέργειες προώθησης υπηρεσιών.

Βάσει στοιχείων που παραθέτει η ΕΕΤΤ σε πρόσφατη ανάλυσή της (η οποία βρίσκεται σε διαβούλευση) ο ΟΤΕ έχει διαχρονικά το υψηλότερο μερίδιο αγοράς το οποίο από το 2016 έως και σήμερα παρουσιάζει συνεχώς αυξητική τάση. Στο τέλος του 2021 ο ΟΤΕ είχε μερίδιο περίπου 51% και ακολουθούν οι εναλλακτικοί πάροχοι (Vodafone, Wind και Nova) με μερίδια 22%, 15% και 12%.

Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της ΕΕΤΤ μερίδιο της τάξεως του 57% έχει ο ΟΤΕ και στις υψηλές ταχύτητες πρόσβασης, δηλαδή στις συνδέσεις μέσω τεχνολογιών VDSL (οπτική ίνα στην υπαίθρια καμπίνα) και FTTH (οπτική ίνα στο σπίτι).

Ο ΟΤΕ στο μεταξύ (και πάλι στοιχεία ΕΕΤΤ) βασίζει την παροχή λιανικών υπηρεσιών σχεδόν αποκλειστικά σε ιδιόκτητες υποδομές πρόσβασης, διατηρώντας έτσι ικανοποιητικό περιθώριο κέρδους, ενώ το ποσοστό των συνδέσεων στις οποίες βασίζεται στις υποδομές άλλων παρόχων είναι περίπου 6%. Τα στοιχεία αντιστρέφονται για τους άλλους παρόχους (Vodafone, Wind και Nova), με το ποσοστό των ενεργών συνδέσεων που βασίζεται σε χονδρικές υπηρεσίες πρόσβασης τις οποίες λαμβάνουν κατά κύριο λόγο από τον ΟΤΕ να αγγίζει το 100%, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κερδοφορία τους.

Share.

Comments are closed.