weekly D 21-1-22 sent

Ενοποίηση: καρτέλ ή ισχυροποίηση;

Αναθερμαίνεται η ιδέα ενοποίησης της ευρωπαϊκής τηλεπικοινωνιακής αγοράς. Όπως φαίνεται, πληθαίνουν οι φωνές που υποστηρίζουν ότι η ευρωπαϊκή αγορά είναι κατακερματισμένη, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακος, κεντρικές πολιτικές ή μεγάλες συνεργασίες.
Από τον Φεβρουάριο μάλιστα, στο πλαίσιο του MWC της Βαρκελώνης, οι συζητήσεις για μία ενιαία ευρωπαϊκή αγορά τηλεπικοινωνιών εντάθηκαν, με αποκορύφωμα επίσημη αναφορά του επίτροπου για θέματα εσωτερικής αγοράς, Thierry Breton, ο οποίος υπερθεμάτισε, λέγοντας ότι η Κομισιόν ενδιαφέρεται για τη συνεργασία παρόχων από διαφορετικές αγορές, προάγοντας ακόμη πιο διευρυμένη ενοποίηση.
Η ιδέα εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο διασυνοριακής ενοποίησης των παρόχων, ως αντίδοτο στον ανταγωνισμό από τις ΗΠΑ, όπου οι πάροχοι απολαμβάνουν τη δυνατότητα δραστηριοποίησης σε ένα τεράστιο πελατολόγιο μίας ενιαίας αγοράς με ίδιους κανόνες.
Βέβαια, υπάρχουν και φωνές που διαφωνούν με μία ενοποίηση της Ευρωπαϊκής τηλεπικοινωνιακής αγοράς, καθώς θεωρούν ότι θα μειωθεί ο ανταγωνισμός και θα προκριθούν πολιτικές εναρμονισμένων πρακτικών.
Την προηγούμενη εβδομάδα, η υπουργός εξωτερικών της Ισπανίας για τις τηλεπικοινωνίες και τις ψηφιακές υποδομές, Maria Gonzalez Veracruz, αποκάλυψε ότι η ισπανική προεδρία της ΕΕ θα προωθήσει το στόχο βελτίωσης της θέσης των φορέων εκμετάλλευσης τηλεπικοινωνιακών δικτύων της Ευρώπης στην παγκόσμια αγορά.
Τόνισε, ότι ένα από τα μέσα που μπορεί να οδηγήσει προς αυτή την κατεύθυνση είναι η ενοποίηση της αγοράς, ώστε να ισχυροποιηθεί η θέση της Γηραιάς Ηπείρου στην παγκόσμια τηλεπικοινωνιακή αγορά, μέσω αύξησης των επενδύσεων με ισχυρότερο ROI, και επιτάχυνση των δεικτών ανάπτυξης.
Ταυτόχρονα, η φιλοδοξία είναι να υποχρεωθούν οι μεγάλες OTT εταιρείες τεχνολογίας να πληρώσουν για το εύρος ζώνης που χρησιμοποιούν, ή να συμβάλουν, κατά κάποιο τρόπο, στην εξάπλωση του 5G και των οπτικών ινών.
Εμείς, θα θυμίσουμε την παροιμία «κακό χωριό τα λίγα σπίτια» και θα επισημάνουμε ότι είμαστε βέβαιοι πως αν γίνουν βήματα προς την ενοποίηση η ΕΕ θα λάβει τα μέτρα της για να μην υπάρξουν καταχρήσεις. Στο φινάλε, ρώτησαν την καμήλα αν θέλει ανηφόρα ή κατηφόρα και εκείνη απάντησε «γιατί χάθηκε το ίσωμα;». Ας αναζητήσουμε λοιπόν το ίσωμα που θα εξασφαλίζει την ανταγωνιστικότητα αλλά και θα διασφαλίζει ότι δεν θα προκύψουν καταχρήσεις.

Ψηφιακός απολογισμός και άμεσα «to do»

Απάντηση για το αν και κατά πόσο η ψηφιοποίηση του Δημοσίου είναι συνδεμένη με την ανάπτυξη, έδωσαν οι καλεσμένοι στο πάνελ συζήτησης στο πλαίσιο του 8oυ Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών.
Όπως τονίστηκε, η κυβέρνηση έχει εστιάσει στην ψηφιοποίηση του δημοσίου τομέα, καθώς συνδέεται άμεσα με την αύξηση της εμπιστοσύνης των πολιτών στους θεσμούς, κάτι που ήταν είδος εν ανεπαρκεία κάποια χρόνια πριν. Επίσης, οι παριστάμενοι συμφώνησαν ότι οι άμεσες ξένες επενδύσεις είναι ευθέως ανάλογες με τον βαθμό ψηφιοποίησης της χώρας, καθώς η χρήση της, προσφέρει ταχύτητα και διαφάνεια, μειώνει τη γραφειοκρατία, και βελτιώνει τη διαλειτουργικότητα.
Ο Γενικός Γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Λεωνίδας Χριστόπουλος, κάνοντας ένα μίνι απολογισμό, ανέφερε πως από τις 500 υπηρεσίες που είχαν ψηφιοποιηθεί έως το 2019, πλέον ξεπερνούν τις 500.000.
Ειδική μνεία έκανε στη νέα δυνατότητα που παρουσιάστηκε πρόσφατα για την ψηφιακή ίδρυση εταιρείας, ενώ υπογράμμισε πως έως σήμερα έχει ψηφιοποιηθεί το 30% του δημοσίου τομέα.
Τα ψηφιακά εργαλεία ενισχύουν και τις επενδύσεις, κάτι που επισήμανε η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας, Αθηνά Χατζηπέτρου, αναφερόμενη και στο πρόγραμμα «know your customer», που προσφέρει τη δυνατότητα ορατότητας για πρόσβαση σε χρηματοδότηση. Υποσχέθηκε ότι μέσα στο επόμενο διάστημα θα «πέσουν» στην αγορά, ως ενίσχυση ρευστότητας 2,5 δισ. ευρώ.
Στα βήματα που ακόμη πρέπει να γίνουν, επικεντρώθηκε ο Κωνσταντίνος Κόλλιας, Πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος. Οι ψηφιακές δεξιότητες, η ψηφιοποίηση του κτηματολογίου, η ψηφιακή ταυτότητα κτηρίου, καθώς και οι φορολογικές υπηρεσίες, θα πρέπει να μπουν άμεσα στην ατζέντα του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής.
Στα «to do», o Νίκος Χριστοδούλου, Partner & Consulting Leader της Deloitte, προσέθεσε το ζήτημα της δικαιοσύνης, καθώς αυτό αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για την επιλογή εισόδου ξένων επενδυτών στην χώρα.
Τέλος, τόνισε ότι η ψηφιακή μετάβαση είναι σίγουρα ένα ζητούμενο, αλλά για την προσέλκυση επενδύσεων είναι η διασφάλιση της υπευθυνότητας, συνέπειας και σοβαρότητας σε πολιτικές και διαδικασίες οι οποίες χαράσσουν τη γενική κατεύθυνση.
ΦΑΣΑ INSIDE 600x300_WEEKLY LEAKS1

ΔΙΚΤΥΑ - ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ - ΠΑΡΟΧΟΙ

  • ΟΤΕ 1: Με τη συνήθη διάρθρωση βρίσκεται σε εξέλιξη η ετήσια εθελουσία έξοδος εργαζομένων στον ΟΤΕ με τους ενδιαφερόμενους να είχαν δικαίωμα να δηλώσουν συμμετοχή μέχρι την περασμένη Παρασκευή. Η πρόσκληση αφορά δύο κατηγορίες εργαζομένων, όσους βρίσκονται κοντά στη σύνταξη και ειδικότερα θεμελιώνουν δικαίωμα μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2026 και όσους πληρούν δύο προϋποθέσεις, είναι άνω των 40 ετών και έχουν προϋπηρεσία στον ΟΤΕ, τουλάχιστον 10 έτη. Ωστόσο, να σημειωθεί ότι για τη δεύτερη κατηγορία υπάρχουν κάποια τμήματα της επιχείρησης (π.χ. ICT) τα οποία εξαιρούνται και οι εργαζόμενοί τους δεν έχουν δικαίωμα να δηλώσουν συμμετοχή στην εθελουσία. Οι εργαζόμενοι της πρώτης κατηγορίας που θα επιλέξουν να αποχωρήσουν θα λάβουν, μεταξύ άλλων, τη νόμιμη αποζημίωση απόλυσης, το 70% του καθαρού μισθού τους μέχρι την ημερομηνία συνταξιοδότησης και τις ασφαλιστικές εισφορές που αντιστοιχούν σε αυτά τα χρόνια. Για τη δεύτερη κατηγορία προσφέρεται αποζημίωση που αντιστοιχεί σε 20 έως 60 μεικτούς μισθούς συν έναν έως τέσσερις μισθούς, ανάλογα με τον αριθμό παιδιών του εργαζόμενου που θα επιλέξει την οικειοθελή αποχώρηση.
    Σε αυτές τις περιπτώσεις υπάρχει πάντα η προσέγγιση: Μη φοβάστε να εγκαταλείψετε το καλό, για να πάτε σε κάτι σπουδαίο!
  • ΟΤΕ 2: Έργο αξίας 10 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ) για λογαριασμό του υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου ανέλαβε σύμφωνα με πληροφορίες ο ΟΤΕ, μεγαλώνοντας το χαρτοφυλάκιό του με τα ψηφιακά έργα του δημοσίου που έχει κατοχυρώσει. Ο διαγωνισμός για το εν λόγω έργο βγήκε στα τέλη του προηγούμενου έτους από την Κοινωνία της Πληροφορίας και αντικείμενό του αποτελεί η λειτουργία 4 Κέντρων Λήψης Βιομετρικών Δεδομένων, σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Σκοπός του έργου είναι η επίλυση των χρόνιων καθυστερήσεων αναφορικά με τις αιτήσεις για άδειες διαμονής στη χώρα από πολίτες τρίτων χωρών, καθώς με το εν λόγω σύστημα θα αποθηκεύονται όλα τα στοιχεία σε μία κεντρική βάση δεδομένων, μειώνοντας τον χρόνο έκδοσης αλλά και συλλογής πληροφοριών.
    Best late than never!
  • Cosmote: Τα καταστήματά της σε όλη την Ελλάδα αναβαθμίζει η Cosmote, με μια νέα φιλοσοφία που έχει στο επίκεντρο την ψηφιακή εμπειρία των πελατών της. Ήδη σε δεκαοχτώ νέα καταστήματα στην Αττική, τη Θεσσαλονίκη, την Αχαΐα, την Μεσσηνία, τα Ιωάννινα, τις Σέρρες και το Ηράκλειο Κρήτης οι καταναλωτές μπορούν να γνωρίσουν από κοντά ό,τι πιο σύγχρονο τεχνολογικά υπάρχει. Στόχος είναι μέσα στη χρονιά να αναβαθμιστούν επιπλέον δώδεκα καταστήματα της εταιρείας. Τα νέα καταστήματα υποδέχονται τον πελάτη σε ευχάριστους, οικείους χώρους, με μοντέρνα αισθητική και καινοτόμα υλικά. Διαθέτουν θεματικές ζώνες και νέες σχεδιαστικές γραμμές που διευκολύνουν την περιήγηση του πελάτη και αναδεικνύουν τη μεγάλη γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών του Ομίλου ΟΤΕ σε σταθερή τηλεφωνία, κινητή, Internet και τηλεόραση. Επίσης, έχουν εμπλουτιστεί με περισσότερα live demos, ψηφιακές οθόνες και Social Media Walls που τα κάνουν ακόμα πιο διαδραστικά.
    Η αλλαγή είναι η μόνη σταθερά στη ζωή μας και η omnichannel προσέγγιση προσφέρει στην ΑΕ τον Phygital πελάτη, την εμπειρία που προσδοκά.
  • ΓΕΡΜΑΝΟΣ: Υπάρχουν ιδέες και λαμπρές ιδέες στο marketing. Που ξεκινούν από απλές προωθητικές ενέργειες και εκπτώσεις και φτάνουν μέχρι την Black Friday, όπου όλοι κυνηγάμε τις ευκαιρίες της χρονιάς!
    Ε λοιπόν ο Γερμανός αποφάσισε να έχει κάθε βδομάδα…Black Friday κάνοντας θεσμό τις εκπτώσεις στα Weeknd και τα τριήμερα, που δόξα τω Θεώ -χάρη στο ελληνικό καλοκαίρι- αφθονούν από δω και μπρος. Για να έχετε λοιπόν Black Friday κάθε Σαββατοκύριακο, κάντε κλικ στο www.germanos.gr βρείτε τι σας κάνει “κλικ”, δείτε την τιμή και θα μας θυμηθείτε.
    Ο Μάϊος μας έφτασε, εμπρός βήμα ταχύ, μα όποιος θα πάει στο Γερμανό, κάνει καλή αρχή.
  • Vodafone 1: Το περιβάλλον πολλαπλών και αλλεπάλληλων κρίσεων, αλλά και τις ευκαιρίες που αναδύονται για την Ευρώπη και την Ελλάδα το επόμενο χρονικό διάστημα, είχε την ευκαιρία να αναπτύξει ο Χάρης Μπρουμίδης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Vodafone Ελλάδας σε συζήτηση με την Άννα Διαμαντοπούλου, Πρόεδρο του οργανισμού «Το Δίκτυο», στο πλαίσιο του Delphi Economic Forum VIII. Όπως ανέφερε ο Χάρης Μπρουμίδης, έχουμε εισέλθει σε μια «τέλεια καταιγίδα» που χαρακτηρίζεται από ένα πρωτοφανές καθεστώς μόνιμων, διεθνών και γρήγορα μεταδιδόμενων κρίσεων (perma-crisis) υπό διαφορετικές μορφές και τελικά με ιδιαίτερη ανθεκτικότητα. Σε αυτή την ανθεκτικότητα, υπογράμμισε, πρέπει να προτάξουμε την ανθεκτικότητα των κοινωνιών και των οικονομιών μας και να μετατρέψουμε το «perma-crisis» σε «perma-opportunity», μέσω μιας διαρκούς ευελιξίας, καινοτομίας και ευρηματικότητας με κοινό παρονομαστή τις ψηφιακές τεχνολογίες.
    Πάντως, Μπρουμίδης και Διαμαντοπούλου, ήταν από τις καλύτερες στιγμές των Δελφών. Τώρα για το ηθκό δίδαγμα: Πάσσαλος, πασσάλω εκκρούεται..
  • Vodafone 2: Η δωρεάν ψηφιακή εφαρμογή “Bright Sky” που διατίθεται και στην Ελλάδα από το Ίδρυμα Vodafone, με στόχο να συμβάλλει στην πρόληψη και την καταπολέμηση της έμφυλης και ενδοοικογενειακής βίας, είναι διαθέσιμη πλέον και στη γαλλική γλώσσα, εκτός από την ελληνική και την αγγλική.
    Το “Bright Sky” με κεντρικό μήνυμα «Βγες από το silent mode», από την πρώτη μέρα λειτουργίας του στην Ελλάδα έχει ήδη καταγράψει περισσότερα από 19.500 website clicks και app downloads, επιβεβαιώνοντας την ανάγκη ενημέρωσης, παροχής συμβουλευτικής υποστήριξης και καθοδήγησης για την αντιμετώπιση τέτοιων περιστατικών.
    Bright Company + Bright Idea = Bright Sky: Δες κατάματα τον ήλιο, έτσι όλες οι σκιές θα πέσουν πίσω σου!
  • Vodafone 3: Το Vodafone Group επέλεξε τη Margherita Della Valle ως τη νέα διευθύνουσα σύμβουλό του, βάζοντας τέλος σε πέντε μήνες αβεβαιότητας, από τότε που αποχώρησε ο Nick Read από το ρόλο του επικεφαλής του τηλεπικοινωνιακού ομίλου. Η Della Valle, η οποία κατείχε τη θέση της CFO της εταιρείας, ήταν επικεφαλής της Vodafone σε προσωρινή βάση. Θα συνεχίσει στο ρόλο της ως CFO, έως ότου βρεθεί αντικαταστάτης, όπως ανέφερε σχετική ανακοίνωση που δόθηκε στη δημοσιότητα.
    Ο πρόεδρος του ομίλου, Jean-Francois van Boxmeer, είπε ότι το group πραγματοποίησε «μια αυστηρή εσωτερική και εξωτερική έρευνα» και πως το διοικητικό συμβούλιο έχει εντυπωσιαστεί με «τον ρυθμό και την αποφασιστικότητά της, ώστε να ξεκινήσει τον απαραίτητο μετασχηματισμό της Vodafone».
    Η Della Valle συνεχίζει μια παράδοση, κατά την οποία υποψήφιοι από το εσωτερικού του ομίλου αναλαμβάνουν το «τιμόνι» του. Ο προκάτοχος της Della Valle, ο Read, ήταν επίσης οικονομικός διευθυντής.
    Και γιατί όχι. Γιατί να μην επενδύσει στα δικά της στελέχη, από το ψάχνει εξωτερικούς «μάγους». Όπως έχει πει και η Μ. Θάτσερ «αν θέλεις να ειπωθεί κάτι, ρώτησε έναν άνδρα, αν θέλεις να γίνει κάτι, ρώτα μία γυναίκα». Ακόμα καλύτερα, κάνε την CEO!
  • Vodafone 4: Τους τρόπους με τους οποίους η τεχνολογία γίνεται σύμμαχος των γυναικών στην μάχη κατά των διαχωρισμών με βάση το φύλο, είχε την ευκαιρία να παρουσιάσει η Μαρία Σκάγκου, Αντιπρόεδρος ΔΣ και Διευθύντρια Εξωτερικών Σχέσεων της Vodafone Ελλάδας, στο Inclusivity Lounge που διοργανώνει το Women On Top, στο πλαίσιο του Delphi Economic Forum VIII. Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, η Μαρία Σκάγκου μίλησε για τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει η Vodafone, ώστε να συμβάλλει στην άμβλυνση των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες σε σχέση με την εκπαίδευση, την υγεία, την ασφάλεια, αλλά και την εργασία, προσφέροντας τους ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο υποστήριξης.
    Άλλοι θα μιλούσαν για… περίληψη της συμπερίληψης. Η Μαρία Σκάγκου πήγε τόσο βαθιά, που όσα ανέφερε θα μπορούσαν να είναι η Βίβλος της συμπερίληψης. Μπράβο!
  • Vodafone 5: Η Vodafone παρουσίασε αυτό που ισχυρίζεται ότι αποτελεί την πρώτη αυτόνομη υπηρεσία ιδιωτικής δικτύωσης κινητής τηλεφωνίας 5G (SA), ανοίγοντας τον δρόμο για πιο εξειδικευμένες υπηρεσίες που απαιτούν υποδομή 5G από άκρο σε άκρο.
    Το κυριότερο στοιχείο του private 5G SA είναι το slicing, το οποίο θα επιτρέψει στους πελάτες της να βελτιστοποιήσουν την απόδοση του δικτύου και την πρόσβαση για διαφορετικούς τύπους κίνησης ή συγκεκριμένα μέλη του προσωπικού τους.
    «Με την εγκατάσταση ενός ιδιωτικού και προσαρμόσιμου δικτύου, η Vodafone μπορεί να υποστηρίξει την καινοτομία καλλιεργώντας νέες περιπτώσεις χρήσης σε ένα περιβάλλον που προσφέρει τις καλύτερες ευκαιρίες», δήλωσε ο Nick Gliddon, business director της Vodafone UK.
    H «προσαρμοσμένη εμπειρία», είναι το κλειδί για να ανοίξουμε τις υπηρεσίες της επόμενης ημέρας…
  • Deutsche Telekom: Η Deutsche Telekom προχωρά σε συνεργασία με την Amazon Web Services (AWS). Το νέο πρόγραμμα που θα προκύψει από τη συνεργασία συνδυάζει υπηρεσίες AWS με ιδιωτικές ασύρματες λύσεις που βασίζονται σε 5G και LTE από το χαρτοφυλάκιο campus network της Deutsche Telekom. Η συνεργασία με την AWS μας δίνει την ευκαιρία να κλιμακώσουμε τις λύσεις campus network και να προσφέρουμε ακόμη μεγαλύτερη αξία στους επιχειρηματικούς πελάτες μας», λέει η Antje Williams, ανώτερη αντιπρόεδρος, 5G Campus Networks, Deutsche Telekom. «Βλέπουμε τη συνεργασία ως μια πολλά υποσχόμενη προσέγγιση πωλήσεων, όπου συνδυάζουμε τις υπηρεσίες AWS και τα campus network προς όφελος των πελατών μας».
    "Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
  • Grid Telecom: Ο ΑΔΜΗΕ εισέρχεται στον κλάδο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων με την GRID Charge, τη νέα επιχειρηματική μονάδα της θυγατρικής εταιρείας του Ομίλου, GRID Telecom, για την ηλεκτροκίνηση. Μέσω της GRID Charge, ο Όμιλος ΑΔΜΗΕ επενδύει στην ανάπτυξη ενός εκτεταμένου και ισχυρού δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, το οποίο θα επιταχύνει τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην ελληνική αγορά, συμβάλλοντας στη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος στις μεταφορές. Η GRID Charge θα δραστηριοποιηθεί στον τομέα της υπερταχείας φόρτισης, εγκαθιστώντας σε επιλεγμένα σημεία σε όλη τη χώρα φορτιστές σύγχρονης τεχνολογίας (Superchargers DC, Ultra-rapid DC chargers), που είναι πιστοποιημένοι σύμφωνα με τα υψηλότερα διεθνή πρότυπα ποιότητας και ασφάλειας. Θα διαθέτουν ισχύ εξόδου έως 360 kW για την εύκολη και γρήγορη εξυπηρέτηση ελαφρών και βαρέων οχημάτων στο εθνικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων και σε κόμβους εισόδου-εξόδου των πόλεων.
    H Grid Telecom τα πάει τόσο καλά στις τηλεπικοινωνίες, που ο ΑΔΜΗΕ διευρύνει το ρόλο της. Αν αναπτυχθεί δίκτυο και από το συγκεκριμένο τμήμα με προσέγγιση και ταχύτητα ανάλογη αυτής που υπάρχει στις τηλεπικοινωνίες, σύντομα θα μπορούμε να ταξιδέψουμε σε όλη την Ελλάδα, χωρίς να φοβόμαστε ότι θα μείνουμε από… ρεύμα!
    Άλλωστε αν δεν «έχει ρεύμα» ο ΑΔΜΗΕ ποιος θα έχει; Ίσως μάλιστα, το νέο BU, να ανατρέψει και το γνωστό ρητό: “γρήγορα”, “οικονομικά” και “καλά”, διάλεξε δύο από τα τρία!
  • Lancom: Που τερματίζει η Islalink; Μα στη Lancom βέβαια. Τώρα, αν αυτό σας δίνει μία ιδέα για τη μορφή των πραγμάτων που έρχονται αλλά και για την ποσότητα των data που θα πηγαίνουν προς τα Βαλκάνια, σωστά μαντέψατε. Ο Γιώργος και ο Νίκος έχουν στήσει ΣΕΟ στην Εθνική Οδό των data, αντιλαμβανόμενοι τη σημασία του… περάσματος. Αν προσθέσει κανείς και την ποιότητα των υπηρεσιών, καταλαβαίνει γιατί όλοι περνούν από εκεί….
    Γιατί τα γράφουμε όλα αυτά; Γιατί, το υποβρύχιο καλώδιο που συνδέει την ιταλική πόλη του Κρότωνα με την Πρέβεζα, επεκτείνεται με δύο επίγειους δακτυλίους οπτικών ινών που συνδέουν την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη με το Μιλάνο και τη Ρώμη. Στην Θεσσαλονίκη τα 2 άκρα των δακτυλίων τερματίζουν στο Balkan Gate, όπου η ISLALINK έχει εγκαταστήσει το υπερσύγχρονο σύστημα DWDM της Nokia.
    Τι είδε η Islalink; Μα, αυτό που έχει δει εδώ και χρόνια η Lancom!
  • New Space: Τις δυνατότητες των δορυφορικών επικοινωνιών και τις νέες προοπτικές για την Ελλάδα, ανέλυσαν οι ομιλητές του πάνελ με τίτλο “The challenge of satellite communications”, στο πλαίσιο του 8oυ Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών. Ο Αθανάσιος Στάβερης Πολυκαλάς, Γενικός Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, τόνισε, ότι μας δόθηκε μία μοναδική ευκαιρία από το Ταμείο Ανάκαμψης να επενδύσουμε 200 εκ. ευρώ στο πρόγραμμα μικροδορυφόρων. Ο Χριστόδουλος Πρωτοπαπάς, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος “Hellas Sat S.A.” υπογράμμισε, ότι το Μάιο συμπληρώνονται 20 χρόνια, που η Ελλάδα και η Κύπρος έγιναν διαστημική δύναμη, ενώ αναφέρθηκε στις μελέτες για τον Hellas Sat 4, που θα χρησιμοποιεί τεχνολογία αιχμής.
    Δεν χρειάζεται να πάει κανείς στο Μαντείο για να ακούσει για την επόμενη ημέρα της διαστημικής τεχνολογίας στην Ελλάδα. Ο εθνικός μας πάροχος, η Hellas Sat, μέσα σε 20 χρόνια, βρίσκεται έτη φωτός μπροστά.
  • Nokia: Ως μια «μεγάλη αγορά», η οποία παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη και ευκαιρίες, χαρακτήρισε την Ελλάδα ο κ. Rolf Werner, Head of Europe της Nokia, μιλώντας στο InfoCom, κατά τη διάρκεια του Europe Sales Conference της εταιρείας που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, στα μέσα Απριλίου.
    Ο ίδιος σημείωσε πως ο φινλανδικός κολοσσός διαθέτει σημαντικά αναπτυξιακά πλάνα για την ελληνική αγορά, τονίζοντας πως η επιλογή της χώρας μας για την πραγματοποίηση του συγκεκριμένου συνεδρίου, το οποίο φιλοξένησε στελέχη πωλήσεων της Nokia από όλη την Ευρώπη αλλά και τους προέδρους των Business Groups της, ήταν «συνειδητή».
    Η Ελλάδα βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος για τηλεπικοινωνιακούς κολοσσούς όπως η Nokia, η οποία έχει έτσι κι αλλιώς επενδύσει σημαντικά στο κέντρο R & D που βρίσκεται στη χώρα μας, πολλά χρόνια πριν την ανακαλύψουν οι σύγχρονοι επενδυτές...
  • Telecom Italia: Ο διευθύνων σύμβουλος της Telecom Italia (TIM), Pietro Labriola, αναμένεται να επιδιώξει περαιτέρω βελτιώσεις των προσφορών που υπάρχουν για το δίκτυο σταθερής τηλεφωνίας της εταιρείας, σε συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου που θα πραγματοποιηθεί στις 4 Μαΐου. Η πώληση του δικτύου σταθερής και της μονάδας υποβρυχίων καλωδίων Sparkle αποτελεί βασικό στοιχείο του σχεδίου του για να μειώσει το χρέος των 25 δισεκατομμυρίων ευρώ του ομίλου και να ενισχύσει την εγχώρια δραστηριότητα του, που βρίσκεται υπό πίεση εδώ και αρκετά χρόνια, λόγω του σκληρού ανταγωνισμού στις τιμές. Οι KKR και μια κοινοπραξία που αποτελείται από την ιταλική CDP και τη Macquarie έχουν προσφέρει, σύμφωνα με πληροφορίες, 21 δισεκατομμύρια ευρώ και 19,3 δισεκατομμύρια ευρώ αντίστοιχα, αυξάνοντας τις αρχικές προσφορές κατά 1 δισεκατομμύριο ευρώ. Και οι δύο προσφορές δεν πλησίασαν τα 31 δισεκατομμύρια ευρώ που ζήτησε ο βασικός επενδυτής της TIM, η Vivendi.
    Αν θέλετε να κερδίσετε ένα δισ ευρώ, ξεκινήστε με 31 δισ και αγοράστε έναν πάροχο!
  • Space 1: Η Κίνα θα αρχίσει να κατασκευάζει δορυφόρους που μέχρι το 2030 θα λειτουργούν ως γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ των αποστολών στο φεγγάρι και παραπέρα, και των χερσαίων επιχειρήσεων στη Γη. Ένας «πιλότος» του δορυφορικού αστερισμού -που ονομάζεται Queqiao-2, ή Magpie Bridge-2- και είναι στην ουσία ένας δορυφόρος αναμετάδοσης επικοινωνιών μεταξύ της μακρινής πλευράς του φεγγαριού και της Γης θα εκτοξευθεί στο 2024, για την υποστήριξη σεληνιακών αποστολών που θα πραγματοποιηθούν, χωρίς ανθρώπινα πληρώματα, μέσα στην τρέχουσα δεκαετία.
    Space: the final frontier.
  • Space 2: Η Κίνα κατασκευάζει εξελιγμένα «κυβερνοόπλα» για να «πάρει τον έλεγχο» εχθρικών δορυφόρων, καθιστώντας τους άχρηστους για μετάδοση σημάτων δεδομένων ή επιτήρηση κατά τη διάρκεια πολεμικών συγκρούσεων, σύμφωνα με έκθεση των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών που διέρρευσε στον Τύπο. Οι ΗΠΑ εκτιμούν ότι το σχέδιο της Κίνας να αναπτύξει δυνατότητες «εκμετάλλευσης ή αεροπειρατείας» δορυφόρων αποτελεί βασικό μέρος του στόχου της να ελέγξει την κυκλοφορία πληροφοριών, τις οποίες το Πεκίνο θεωρεί βασικό «τομέα πολέμου». Όπως αναφέρεται, μια τέτοια δυνατότητα θα ξεπερνούσε κατά πολύ οτιδήποτε έχει αναπτύξει η Ρωσία στην Ουκρανία.
    Τι μας θυμίζει, τι μας θυμίζει… α, ναι! Ο πόλεμος των άστρων γίνεται πραγματικότητα! Τουλάχιστον στα (λιγοστά) μυαλά που κουβαλούν οι ιέρακες, ανεξαρτήτως εθνικότητας…

TV - MEDIA - AI

  • Cosmote TV: Η Cosmote TV κινήθηκε “καταδρομικά” και κινήθηκε και «άρπαξε» τη διοργάνωση του κυπέλου Γερμανίας. Το συνδρομητικό κανάλι θα μεταδώσει τους δύο ημιτελικούς και τον τελικό της διοργάνωσης. Στα ημιτελικά αναμετρώνται σήμερα 2 Μαΐου Φράιμπουργκ – Λειψία και αύριο Στουτγκάρδη – Αϊντραχτ Φρανκφούρτης. Τέλος, ο τελικός διεξάγεται στις 3 Ιουνίου στο Βερολίνο.
    Κάποιος έχει πει ότι το ποδόσφαιρο δεν είναι απλά ένα παιχνίδι. Είναι τρόπος ζωής. Και τρόπος τηλεόρασης θα συμπληρώναμε!
  • Ertflix: Στα τρία του χρόνια το Ertflix ωριμάζει και επενδύει σε τεχνολογία προκειμένου να μπορεί ο τηλεθεατής να συνεχίζει από εκεί που άφησε μια ταινία, μια σειρά ή ένα ντοκιμαντέρ. Η δωρεάν συνδρομητική πλατφόρμα της ΕΡΤ έχει καταφέρει να σημειώνει πάνω από 9,3 εκατ. θεάσεις μηνιαίως και από την αρχή της σεζόν έως τώρα έχουν καταγραφεί συνολικά 70 εκατ. θεάσεις.
    Ποιος θα φανταζόταν ποτέ ότι η ποιότητα, μπορεί να είναι δωρεάν; Respectflix!
  • Netflix: Στο Netflix το «Σμύρνη μου Αγαπημένη» που κόστισε περισσότερα από 4 εκατ. ευρώ. Να θυμίσουμε ότι η ταινία προβλήθηκε αρχικά στο σινεμά, ενώ στη συνέχεια τα δικαιώματα της Tanweer Productions πήρε αρχικά η streaming πλατφόρμα του ΑΝΤ1+ και μεταδόθηκε και σε τέσσερα επεισόδια από τον ΑΝΤ1. Καιρός ήταν να δούμε και ελληνικές παραγωγές στο Netflix. Πήξαμε στα νοτιοαμερικάνικα… Απλά το Netflix είναι σαν το Hotel California: Μπορείς να κάνεις check out, αλλά δεν μπορείς να φύγεις!
  • CINOBO: Η συνδρομητική πλατφόρμα Cinobo (Cinema No Borders) για σινεφίλ ανανέωσε το ψηφιακό περιβάλλον των υπηρεσιών και των δυνατοτήτων που προσφέρει (με δωρεάν δοκιμή για 14 ημέρες) έχοντας καταγράψει 3.6 εκατομμύρια ώρες παρακολούθησης ταινιών, 20.000 κριτικές αλλά έχοντας στο ενεργητικό της και ευρωπαϊκές συνέργειες.
    Η αλήθεια είναι ότι η ποιότητα των ταινιών της Cinobo δεν συγκρίνεται… Πονέσανε τα μάτια μας με το Netflix!
Supervoice_Banner_for_WeeklyTelecom_Feb2023_Final

DIGITAL TRANSFORMATION - TECHNOLOGY - SECURITY

  • Vodafone: Πανελλαδική έρευνα για την ασφάλεια στο διαδίκτυο διενήργησε και παρουσίασε η Metron Analysis, για λογαριασμό της Vodafone Ελλάδας με την επιστημονική καθοδήγηση του ΕΛΙΑΜΕΠ, στο πλαίσιο του Delphi Economic Forum VIII, που πραγματοποιείται μεταξύ 26-29 Απριλίου 2023.
    Η έρευνα προσεγγίζει την εμπειρία και τις αντιλήψεις των χρηστών του διαδικτύου, αλλά και του συνολικού πληθυσμού στην Ελλάδα, εστιάζοντας στον τρόπο που αξιοποιούμε την τεχνολογία, τους αντιλαμβανόμενους κινδύνους αλλά και τις μορφές προστασίας έναντι αυτών.
    Όπως καταδεικνύουν τα ευρήματα της έρευνας, η συντριπτική πλειονότητα θεωρεί ότι η χρήση του διαδικτύου εγκυμονεί κινδύνους (84%) ανεξαρτήτως δημογραφικών χαρακτηριστικών με τους περισσότερο αναφερόμενους κινδύνους να είναι κατά σειρά: το ενδεχόμενο εξαπάτησης σε μια ηλεκτρονική συναλλαγή ή αγορά (48%), η κατάχρηση προσωπικών δεδομένων από τρίτους (32%), η σεξουαλική κακοποίηση και εκμετάλλευση ανηλίκων (26%) και το κακόβουλο λογισμικό ή το χακάρισμα των κοινωνικών δικτύων ή/και της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας (14%).
    Είναι πάντα καλό να είσαι προσεκτικός, αλλά δεν χρειάζεται να τρέμεις και την… ψηφιακή σκιά σου. Λίγη προσοχή, χρήση των κατάλληλων εργαλείων, ενημέρωση, εκπαίδευση και, πάνω από όλα, χρήση κοινής λογικής, αρκεί.
  • Ψηφιακό γουάν: Οι δημόσιοι υπάλληλοι σε μια πόλη της ανατολικής Κίνας θα αμείβονται εξ ολοκλήρου σε ψηφιακό γουάν, καθώς η χώρα προχωράει σε ενίσχυση της διάδοσης του ψηφιακού νομίσματος. Σύμφωνα με επίσημο κυβερνητικό έγγραφο, η πόλη Changshu, που βρίσκεται στην επαρχία Jiangsu, θα ξεκινήσει τη σχετική διαδικασία τον Μάιο. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη καμπάνια κυκλοφορίας του νομίσματος, γνωστό και ως e-CNY, μέχρι σήμερα, όπως αναφέρουν τα κρατικά μέσα ενημέρωσης. Η συγκεκριμένη απόφαση αναμένεται να επηρεάσει κυβερνητικούς υπαλλήλους, καθώς και το προσωπικό σε κρατικές εταιρείες και δημόσιους οργανισμούς, όπως σχολεία, νοσοκομεία, βιβλιοθήκες, ερευνητικά ινστιτούτα και οργανισμούς μέσων μαζικής ενημέρωσης.
    Και μετά τα βάζετε με τον Γιάνη (με ένα ν) και τη… Δήμητρα. Απλά, “ο δικός μας”, θέλει να κλείσει και τις τράπεζες. Οι οποίες ως γνωστόν βιοπορίζονται από το… ευγενές επάγγελμα του τοκογλύφου… Κατά τα άλλα, όχι μόνο δεν προσφέρουν καμία ασφάλεια, αλλά πρόσφατα αποδείχτηκε ότι γνωστή συστημική τράπεζα είχε γίνει σουρωτήρι. Και χρέωσε τους πελάτες για τις «τρύπες» της…
  • ESET: Η ESET παρουσίασε νέα έρευνα σχετικά με εταιρικές συσκευές δικτύων που αποσύρθηκαν και στη συνέχεια πουλήθηκαν σε δευτερογενή αγορά. Η ESET εξέτασε τα δεδομένα διαμόρφωσης από 16 διαφορετικούς εταιρικούς routers και διαπίστωσε ότι πάνω από το 56% – εννέα routers – περιείχαν ακόμα ευαίσθητα εταιρικά δεδομένα. Σε λάθος χέρια, αυτά τα δεδομένα είναι αρκετά για να πυροδοτήσουν μια κυβερνοεπίθεση που θα οδηγούσε σε παραβίαση δεδομένων, βάζοντας σε κίνδυνο την εταιρεία, τους συνεργάτες και τους πελάτες της. Οι οργανισμοί συχνά ανακυκλώνουν τις παλαιές συσκευές μέσω τρίτων εταιρειών που είναι επιφορτισμένες με την επαλήθευση της ασφαλούς καταστροφής ή ανακύκλωσης του ψηφιακού εξοπλισμού και της διάθεσης των δεδομένων που περιέχονται σε αυτόν. Είτε λόγω σφάλματος της εταιρείας ανακύκλωσης είτε λόγω των διαδικασιών απόρριψης της εταιρείας, στους εταιρικούς routers βρέθηκε μια σειρά από δεδομένα.
  • 6G 1: Ο Λευκός Οίκος πραγματοποίησε συνάντηση μεταξύ κυβερνητικών αξιωματούχων, επιχειρηματιών και μελών της αμερικανικής ακαδημαϊκής κοινότητας, ώστε να συζητηθούν οι στρατηγικές για την ανάπτυξη του 6G και τα «μαθήματα» που υπήρξαν από την υλοποίηση των δικτύων πέμπτης γενιάς.
    Όπως αναφέρει το CNN, αν και το 6G βρίσκεται αρκετά χρόνια μακριά από την εμπορική του διάθεση, η προσπάθεια της αμερικανικής κυβέρνησης φαίνεται πως αποτελεί μέρος μιας διαδικασίας για να ανταγωνιστεί την Κίνα, καθώς και για να αναπτύξει νέες τεχνολογίες που θα είναι απαραίτητες στην εθνική ασφάλεια και την τοπική οικονομία. Είναι κάτι σαν ένα ακόμη «space race».
    Στις μέρες που ζούμε, η πληροφορική και οι τηλεπικοινωνίες αποτελούν έναν βασικό παράγοντα ανάπτυξης γεωπολιτικής στρατηγικής. Και θα συνεχίσουν να είναι, με μεγαλύτερη ένταση. Ό αγώνας είναι ανελέητος αλλά όποιος χάσει, χάθηκε!
  • 6G 2: Η ξαφνική άνοδος του generative AI δείχνει τις δυσκολίες σχεδιασμού περιπτώσεων χρήσης γύρω από το 6G, όπως υποστήριξε ο David Lister, senior R&D manager του Vodafone Group, αναφερόμενος σε τέσσερις μεγάλες κατηγορίες που αναμένεται να διαμορφώσουν την επόμενη γενιά κινητών επικοινωνιών. Η συμμαχία εργάζεται εδώ και ένα χρόνο για να διαχωρίσει τα use cases του 6G σε τέσσερα τμήματα, μετά από συζητήσεις που πραγματοποιήθηκαν με περίπου 40 διαφορετικούς οργανισμούς. Παρά τη δουλειά που γίνεται για το σχεδιασμό του 6G και της δικτυακής υποδομής, ώστε να ταιριάζει σε περιπτώσεις χρήσης που μπορεί να προκύψουν μέσα στη δεκαετία του 2030, ο Lister αναφέρθηκε στο πρόσφατο «hype» που έχει υπάρξει γύρω από τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη ως απόδειξη ότι κανείς δεν μπορεί «να προβλέψει το μέλλον».
    Υπάρχει ένα εντεινόμενο άγχος σε σχέση με τα use cases του 6G. Ίσως αυτό προκύπτει και από την μέχρι σήμερα «αποτυχία» ανάπτυξης killer apps για το 5G παρά τις έντονες υποσχέσεις του marketing. Όποιος καίγεται στο χυλό του 5G φυσάει και το γιαούρτι του 6G!
  • 6G 3: Ερευνητές από τα Nokia Bell Labs και την Ericsson υποστηρίζουν πως η διαθεσιμότητα φάσματος μεταξύ 7 GHz και 15 GHz (centimetric waves) θα είναι απαραίτητη για να γίνουν πραγματικότητα οι δυνατότητες που μπορούν να προσφέρουν τα δίκτυα έκτης γενιάς (6G). Κατά τη διάρκεια της εναρκτήριας ομιλίας στη δεύτερη ημέρα του 6G Symposium που πραγματοποιείται στη Βρετανία, ο αντιπρόεδρος και επικεφαλής της Ericsson Research, Magnus Frodigh, κάλεσε για μια «ώθηση» σε ολόκληρη τη βιομηχανία, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι ρυθμιστικές αρχές θα διαθέσουν το απαραίτητο φάσμα για το 6G.
    Ένα και μοναδικό το άσμα: Να τους δώσουνε το φάσμα να γεφυρωθεί το χάσμα!
  • 6G 4: Το IMDEA Networks Institute, σε συνεργασία με την Telefonica, τη NEC και την BluSpecs, ανακοίνωσε την έναρξη του έργου ENABLE-6G. Η πρωτοβουλία στοχεύει να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που θα έρθουν στα προσκήνιο με τα μελλοντικά δίκτυα 6G, όπως οι αυξημένες δυνατότητες συνδεσιμότητας, οι υψηλότερες απαιτήσεις απόδοσης και η προηγμένη ανίχνευση και επικοινωνία αντικειμένων και περιβάλλοντος. Το έργο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το ισπανικό Υπουργείο Οικονομικών Υποθέσεων και Ψηφιακού Μετασχηματισμού.
  • 6G 5: Κατά τη διάρκεια του 6G Symposium που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο, ο Adrian Scrase, CTO του European Telecommunications Standards Institute (ETSI), χαρακτήρισε τον πιθανό κατακερματισμό του 6G ως έναν σημαντικό «ελέφαντα στο δωμάτιο», μια κατάσταση που επιδεινώνεται από τις τρέχουσες γεωπολιτικές εξελίξεις, προειδοποιώντας ότι χρειάστηκαν 30 χρόνια ώστε να συμμορφωθεί η βιομηχανία με ένα ενιαίο πρότυπο για τον προκάτοχο του. Ο Scrase σημείωσε ότι «υπάρχει τρομερή ένταση» στον κόσμο αυτή τη στιγμή, με ορισμένες χώρες, περιοχές και εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο της προσοχής, και πως αν κάποια από αυτές νιώσει ότι μένει εκτός του παιχνιδιού, είναι πιθανό να απομακρυνθεί και να κάνει το δικό της.
    Για αυτό και οι ΗΠΑ προσπαθούν να προλάβουν την Κίνα… Είναι ένας αγώνας ταχύτητας που το καλύτερο θα ήταν να μην έχει «νικητή» κάποια συγκεκριμένη χώρα, αλλά την ίδια την τεχνολογία και τον τελικό χρήστη της. "United we stand, divided we fall"
  • Εξοπλισμός: Οι ελλείψεις εξακολουθούν να ταλαιπωρούν τους παρόχους, ωθώντας τους να στραφούν στον ανακατασκευασμένο εξοπλισμό. Αυτό προκύπτει από έρευνα που δημοσιεύθηκε από την TXO, εταιρεία που -θα πρέπει να σημειωθεί πως- δραστηριοποιείται στον συγκεκριμένο τομέα. Σύμφωνα με τη μελέτη, το 85% των παρόχων δήλωσε ότι τα χρονοδιαγράμματα των project που «τρέχουν» έχουν διαταραχθεί λόγω των προβλημάτων στην αλυσίδα εφοδιασμού, με το 34% να αντιμετωπίζει καθυστερήσεις έξι μηνών ή παραπάνω. Την ίδια στιγμή, αυξάνονται και τα κόστη, με το 54% να αναφέρεται σε αυξήσεις τιμών της τάξης του 11-30%. Επιπρόσθετα, το 42% των παρόχων ισχυρίζεται ότι η ικανοποίηση των πελατών έχει διακυβευτεί και ότι το 39% ότι έχει δει να επηρεάζονται τα έσοδα. Το 45% προειδοποίησε ότι έχουν υπάρξει επιπτώσεις και στην απόδοση του δικτύου.
    Αν και η εταιρεία πουλάει ανακατασκευασμένο εξοπλισμό, και προφανώς «ευλογεί τα γένια της», μια επαφή με την πραγματικότητα, σίγουρα υπάρχει.
knowcrunch-elearning-masterclass-600x80-2x-02

ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ - ΕΡΓΑ - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

  • PartnerNet: Η PartnerNet, πάροχος ICT λύσεων και έμπειρος value added διανομέας, ανακοίνωσε την συνεργασία της με την Akuvox Company, έναν πρωτοπόρο και παγκόσμιο ηγέτη στα προϊόντα ενδοεπικοινωνίας και smart IP(έξυπνη ενδοεπικοινωνία (Smart Intercom Solutions)). Η δραστηριότητά της επεκτείνεται παγκοσμίως από την Ασία στην Βόρειο Αμερική και την Ευρώπη και δεσμεύεται να παρέχει στους πελάτες της τεχνολογία αιχμής και ανώτερη εξυπηρέτηση. “Είμαστε ενθουσιασμένοι που συνεργαζόμαστε με την Akuvox και μπορούμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας την πιο πρόσφατη τεχνολογία ενδοεπικοινωνίας και ελέγχου πρόσβασης” δήλωσε ο CEO και ιδρυτής της PartnerNET, Angelo Gentili.
  • Microsoft 1: Η Microsoft δεν θα κατασκευάζει πλέον ποντίκια, πληκτρολόγια και κάμερες web που θα φέρουν το brand της. Αντίθετα, θα εστιάσει στην κατασκευή περιφερειακών για υπολογιστές που θα χρησιμοποιούν το brand Surface, στα οποία θα περιλαμβάνονταΙ ποντίκια, πληκτρολόγια, stylus και άλλα, που έχουν και ακριβότερη τιμή.
  • Microsoft 2: Η Microsoft θα σταματήσει να αναγκάζει τους χρήστες του Office να αποκτούν, αυτόματα, και μια εγκατάσταση του Teams, σε μια κίνηση που έχει σχεδιαστεί για να αποτρέψει την έναρξη μιας επίσημης αντιμονοπωλιακής έρευνας από τις ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ. Ο αμερικανικός τεχνολογικός κολοσσός έκανε την παραχώρηση για να αποφύγει σχετική έρευνα, όπως αναφέρουν τα διεθνή μέσα.
  • Microsoft 3: Η Microsoft ανακοίνωσε ότι εγκαινίασε μια νέα cloud «περιοχή» στην κεντρική Πολωνία, τον πρώτο κόμβο αποθήκευσης και επεξεργασίας δεδομένων μεγάλης κλίμακας του είδους του στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Η περιοχή cloud, η οποία αποτελεί μέρος του σχεδίου μετασχηματισμού της Microsoft του 1 δισ. δολαρίων για την Πολωνία, αποτελείται από τρεις ξεχωριστές φυσικές τοποθεσίες γύρω από τη Βαρσοβία. Η Microsoft λέει ότι θα δώσει στις επιχειρήσεις γρήγορη και αξιόπιστη πρόσβαση σε υπηρεσίες cloud, επιταχύνοντας την ψηφιοποίηση της τοπικής οικονομίας και ενισχύοντας την ανθεκτικότητα και την ασφάλεια των δεδομένων.
    Το μόνο που ταιριάζει εδώ, είναι «άντε και στα δικά μας».
  • Quest: Ο Όμιλος Quest συγκαταλέγεται για άλλη μία χρονιά στις «The Most Sustainable Companies in Greece 2023», τους Ελληνικούς Οργανισμούς που αναγνωρίζονται για την ηγετική τους θέση και την ολιστική προσέγγιση που εφαρμόζουν στα θέματα της Βιώσιμης Ανάπτυξης, σύμφωνα με την αξιολόγηση του QualityNet Foundation. Οι εταιρείες που διακρίθηκαν αξιολογήθηκαν για τις επιχειρηματικές τους επιδόσεις στη Βιώσιμη Ανάπτυξη, σύμφωνα με τα κριτήρια ESG του «Sustainability Performance Directory», που περιλαμβάνουν ένα μεγάλο εύρος θεματικών, όπως τις πρωτοβουλίες που αναπτύσσουν οι επιχειρήσεις, την ανάπτυξη διαλόγου με τα ενδιαφερόμενα μέρη, τη συστημική παρακολούθηση της επίδρασής τους μέσω πολιτικών, διαδικασιών και δεικτών, καθώς και του τρόπου δημοσιοποίησης των μη χρηματοοικονομικών πληροφοριών.
    If the answer is Quest, what was the Question? Μα, ESG φυσικά!
  • Apple 1: Η Apple δημοσίευσε μια νέα σειρά μετρήσεων για τα ηλεκτρονικά καταστήματα εφαρμογών που λειτουργεί στην Ευρώπη, προκειμένου να συμμορφωθεί με τον ευρωπαϊκό Νόμο για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες. Οι μετρήσεις αποκαλύπτουν των μηνιαίων ενεργών χρηστών για τα app stores για iOS, iPadOS, watchOS, macOS και tvOS. 101 εκατομμύρια χρήστες χρησιμοποιούν το iOS App Store κάθε μήνα στην Ευρώπη κατά μέσο όρο. Ακολουθούν εκείνα για το iPadOS (23 εκατομμύρια), το macOS (6 εκατομμύρια), το tvOS (1 εκατομμύριο) και το watchOS (λιγότερο από 1 εκατομμύριο) αντίστοιχα. Η Apple πρόσθεσε ότι οι συνδρομές επί πληρωμή για τα Podcasts και τα Apple Books χρησιμοποιούνται από λιγότερους από 1 εκατομμύριο χρήστες.
  • Apple 2: Απόφαση εφετείου έκρινε ότι η Apple δεν κατέχει μονοπώλιο στην αγορά του mobile gaming, υποστηρίζοντας απόφαση του 2021 ενός κατώτερου δικαστηρίου. Ορισμένοι developers εφαρμογών υποστήριξαν ότι οι αυστηρές πολιτικές της εταιρείας καταπνίγουν τον ανταγωνισμό και παίρνουν μέρος από τα κέρδη τους. Βάσει της απόφασης που τέθηκε σε ισχύ, οι developers εφαρμογών που πωλούν συνδρομές ή ψηφιακές υπηρεσίες θα μπορούσαν να έχουν τη δυνατότητα να κατευθύνουν τους πελάτες τους σε εξωτερικούς ιστότοπους για να ολοκληρώσουν τις αγορές τους, αποφεύγοντας, έτσι, τη χρέωση της Apple.
  • Google: Η Google ανακοίνωσε ότι τα podcast είναι πλέον διαθέσιμα στο YouTube Music, σε Android, iPhone και στο web, στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η λειτουργία δεν απαιτεί συνδρομή YouTube Music Premium. «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να μοιραστούμε ότι τα podcast στο YouTube είναι πλέον διαθέσιμα στο YouTube Music», ανέφερε σχετική ανακοίνωση. «Τα διαθέτουμε σε όλους τους ακροατές μας στις Ηνωμένες Πολιτείες, σταδιακά. Αυτή η ενημέρωση επιτρέπει σε όσους ακούνε podcast στην κύρια εφαρμογή του YouTube να συνεχίσουν να τα ακούνε στο YouTube Music».
    Άλλος ένας τεχνολογικός κολοσσός που στρέφει το ενδιαφέρον του προς τα podcast και που προσαρμόζει τις εφαρμογές του ώστε να εξυπηρετούν καλύτερα το σχετικό κοινό. Το να μπορείς να φτιάξεις το δικό σου podcast και να το ανεβάσεις άμεσα και δωρεάν σε όλες τις μεγάλες πλατφόρμες, αποτελεί μια ακόμη έκφανση εκδημοκρατισμού που μας έφερε η ψηφιακή τεχνολογία.
  • SAS Technology: ​​Την Τρίτη 25/4, η SAS Technology έγραψε μια νέα σελίδα στην ιστορία της ελληνικής αλλά και της διεθνούς αμυντικής βιομηχανίας, ολοκληρώνοντας με επιτυχία εναέρια βολή του UCAV SARISA με ρουκέτα 2.75’’ τύπου Hydra 70 και ειδικότερα τον τύπο FZ- 90 κατασκευής της Thales Belgium. Η βολή πραγματοποιήθηκε σε πεδίο βολής που ανήκει στην Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών. Σημειώνεται ότι αυτή η προσπάθεια έχει και μια διεθνή πρωτιά αφού η ρουκέτα HYDRA 70, για πρώτη φορά διεθνώς, εβλήθη και μάλιστα με απόλυτη επιτυχία, από ένα μικρό σχετικά εύκολα μεταφερόμενο Drone. Το σύστημα αυτό, αποδεδειγμένα πια μπορεί να δώσει σημαντικές δυνατότητες οργανικής ΕΑΥ (Εγγύς Αεροπορικής Υποστήριξης), ακόμα και σε μικρές στρατιωτικές ομάδες.
GY-1537-600X80-1

e-GOVERMENT - ΔΗΜΟΣΙΟ

  • ΚτΠ: Διαγωνισμό συνολικής αξίας 38,282 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) με δικαίωμα προαίρεσης έως του ποσού των 20 εκατ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ) για να λάβει «Υπηρεσίες Εξειδικευμένης Τεχνικής και Επιχειρησιακής Υποστήριξης Ψηφιακών Δράσεων» ολοκλήρωσε η Κοινωνία της Πληροφορίας. Στόχος είναι η σύναψη συμφωνιών πλαισίου με 10 οικονομικούς φορείς, στους οποίους περιλαμβάνονται οι μεγαλύτερες συμβουλευτικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη χώρα. Αναλυτικά οι δέκα οικονομικοί φορείς που συμμετείχαν στη διαγωνιστική διαδικασία και επελέγησαν είναι οι: Grant Thornton, κοινοπραξία Pricewaterhousecoopers Business Solutions – ABK Solutions, Ερνστ & Γιανγκ, κοινοπραξία Lever Σύμβουλοι Ανάπτυξης – Remaco – ΙΑΠΕΤΟΣ, Deloitte Business Solutions, κοινοπραξία Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Υπολογιστών – ΙΝΙΤΙΑ, Diadikasia Business Consulting, κοινοπραξία KPMG – MAST, Planet και κοινοπραξία Priority Quality Consultants – Intraway – Bright Business.
  • Ψηφιακό ευρώ: Το φθινόπωρο θα πρέπει να αναμένονται οι αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) για το ψηφιακό ευρώ, μετά από τη διετή περίοδο έρευνας της Ευρώπης για την έκδοση ή μη του digital euro. “Το Ευρωσύστημα έχει δεσμευτεί να διασφαλίσει ότι ένα ψηφιακό ευρώ είναι κατάλληλο σε μια ψηφιακή οικονομία. Η απόφαση μας για το μέλλον του έργου θα ληφθεί το φθινόπωρο”, σχολίασε το μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της ΕΚΤ, Fabio Panetta, ο οποίος προεδρεύει της Task Force υψηλού επιπέδου για το ψηφιακό ευρώ. Σύμφωνα με την τρίτη έκθεση προόδου της κεντρικής τράπεζας για το ψηφιακό ευρώ, αυτό θα είναι δυνητικά διαθέσιμο αρχικά σε κατοίκους της ζώνης του ευρώ, εμπόρους και κυβερνήσεις. Πρόσβαση ενδέχεται να έχουν και πολίτες μη κάτοικοι της ζώνης του ευρώ, υπό την προϋπόθεση ότι διατηρούν λογαριασμό σε πάροχο υπηρεσιών πληρωμών στη ζώνη του ευρώ (PSP).
  • Βρετανία: Περισσότερα από τα μισά νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος στη Μεγάλη Βρετανία δεν έχουν πληροφορηθεί για τα φθηνά πακέτα ευρυζωνικότητας, σύμφωνα με νέα έκθεση της Ofcom. Η ρυθμιστική αρχή ανησυχεί ότι οι Βρετανοί δεν λαμβάνουν την κατάλληλη ενημέρωση, όσον αφορά στη μετάβαση στα λεγόμενα κοινωνικά τιμολόγια – πακέτα χαμηλού κόστους που προσφέρονται με προνομιακή τιμή, μεταξύ 10 και 20 λιρών το μήνα. Αν και η υιοθέτηση τους έχει τετραπλασιαστεί από τον Ιανουάριο του περασμένου έτους, φαίνεται πως η πλειονότητα των Βρετανών δεν εκμεταλλεύεται τα συγκεκριμένα πακέτα. Ένας από τους κύριους λόγους, σύμφωνα με τη ρυθμιστική αρχή, είναι ότι δεν υπάρχει η κατάλληλη ενημέρωση για αυτά.
    Υπάρχει λύση. Να τους δώσουν κουπόνια. Κι αν δεν έχουν τεχνογνωσία (για τα κουπόνια) να τους δώσουμε! Στην Ελλάδα «για να πας», πρέπει να χεις πάντα pass…
600x80 LTBC digital banner

e-COMMERCE – e-BUSINESS

  • Μετά τη δημιουργία ενιαίου e-shop, η Attica Πολυκαταστήματα ισχυροποιεί τις ηλεκτρονικές πωλήσεις με το atticabeauty.gr, που προσφέρει δυνατότητα αγοράς επώνυμων προϊόντων ομορφιάς. Μάλιστα, εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 140% στο 9μηνο του 2020 συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Του επιτυχημένου λανσαρίσματος του atticadps.gr ακολούθησε ο εμπλουτισμός του με προϊόντα ένδυσης.
  • Jumbo: Μειωμένες κατά 33% εμφανίζονται οι πωλήσεις του ομίλου Jumbo στο ηλεκτρονικό κανάλι. Για το 2022, η μητρική στην Ελλάδα με τα 53 καταστήματα και το e-shop της, παρουσίασαν καθαρές πωλήσεις 546,18 εκατ. ευρώ -αυξημένες κατά 13,64% σε σχέση με το 2021, με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις να συνεισφέρουν μόλις 3% στις συνολικές πωλήσεις της εταιρείας στην Ελλάδα.
    Τελικά, άλλη είναι η χαρά του να πηγαίνεις με το βλαστάρι σου στο Jumbo. Εκεί, ψωνίζουν και τα μάτια…
  • Glami: Το GLAMI, αξιοποιεί την τεχνολογία Τεχνητής Νοημοσύνης ήδη από το 2015, προτού αυτή αναδειχθεί σε ισχυρό παράγοντα διεθνώς. Μέσω της χρήσης machine learning τεχνολογιών, το GLAMI παρέχει στα συνεργαζόμενα ηλεκτρονικά καταστήματα τα οφέλη της ΑΙ τεχνολογίας, όσο και στους καταναλωτές τη βέλτιστη εμπειρία αναζήτησης και εύρεσης προϊόντων μόδας, μέσα από προσωποποιημένες προτάσεις αγορών. Η πληθώρα των προσφερόμενων προϊόντων και τα χιλιάδες ηλεκτρονικά καταστήματα μόδας, μπορεί όμως να αποτελούν πρόκληση για τους καταναλωτές που ψάχνουν να βρουν προϊόντα ένδυσης και υπόδησης, με εύκολο και απλό τρόπο.
    Glamourous προσέγγιση!
Supervoice Banner for Weekly Telecom_July2020_Final

STARTUPS – ΝΕΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

600x80 avm 7-7-20 sent

ΣΤΕΛΕΧΗ - HR - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

  • Cisco: Ο Βαγγέλης Ασβεστάς ανακοίνωσε πως ανέλαβε τη θέση του Managed Services Leader, South Region της Cisco.
  • Specisoft: Σύμβουλος Διοίκησης σε θέματα στρατηγικής και οργάνωσης ανέλαβε ο γνωστός επιχειρηματίας και επιτυχημένος manager, Αχιλλέας Χατζηνίκος, στον Όμιλο SPECISOFT (SpeciSoft AE, OPEN AI). H SPECISOFT δραστηριοποιείται στον χώρο της Πληροφορικής και συγκεκριμένα στην ανάπτυξη ανωτέρου επιπέδου Χρηματοοικονομικών και Χρηματιστηριακών λογισμικών (software), με ανάπτυξη και χρήση εξειδικευμένων αλγορίθμων και με ενσωμάτωση μεθόδων Τεχνητής Νοημοσύνης που αναπτύσσει η θυγατρική OPEN AI.
    Στον Όμιλο SPECISOFT ο Αχιλλέας Χατζηνίκος θα ασχοληθεί κατά προτεραιότητα με την Στρατηγική Ανάπτυξης του ομίλου, την αναδιάρθρωση του Χαρτοφυλακίου των προϊόντων και των λύσεων, την οργάνωση των Πωλήσεων και την εξέλιξη του Ανθρώπινου δυναμικού, με απώτερο στρατηγικό στόχο την εισαγωγή της SPECISOFT στο ΧΑΑ.

ΕΙΠΑΝ:

  • «Το πρόγραμμα μικροδορυφόρων μας βάζει σε μία νέα εποχή, αυτό, που ονομάζεται newspace, δίνοντας τη δυνατότητα πλέον και σε ελληνικές επιχειρήσεις να αυξήσουν τις δυνατότητές τους να παράγουν τεχνολογία… το 65% των επίγειων υποδομών θα φτιαχτούν από ελληνικές εταιρείες, όπως και το 35% του διαστημικού κομματιού… Είναι game changer, γιατί θα μιλάμε για κβαντικές τηλεπικοινωνίες και κβαντική κρυπτογράφηση.»
    Αθανάσιος Στάβερης, Γενικός Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων
  • «Η Ελλάδα διαθέτει ένα αναπτυξιακό απόθεμα που δεν το έχουν άλλες χώρες και πρέπει να το αξιοποιήσει, παρέχοντας στους επενδυτές σταθερότητα και συνέπεια… Η χώρα βρίσκεται σε ένα κομβικό σημείο και δεν πρέπει να γυρίσει πίσω.»
    Νίκος Σταθόπουλος, Πρόεδρος,
    BC Partners
  • «Από την εφεύρεση του μικροεπεξεργαστή στους κλασικούς υπολογιστές, είχαμε το νόμο του Moore που έλεγε ότι αν δεκαπλασιάσετε τον αριθμό των bits, δεκαπλασιάζεται και η ποσότητα των πληροφοριών που μπορείτε να επεξεργαστείτε. Αλλά στους κβαντικούς υπολογιστές, αν αυξήσετε τον αριθμό των qubits κατά 10 φορές, αυξάνει η υπολογιστική ισχύς 1000 φορές. Αυτό, σημαίνει ότι οι υπολογιστές του μέλλοντος θα είναι εκθετικά ταχύτεροι, από τους υπολογιστές που υπάρχουν σήμερα.»
    Kareem Saleh, Διευθύνων Σύμβουλος, FairPlay AI

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ

(powered by inCITES Consulting)
incites-teams

Κινητή Συνδεσιμότητα

Σταθερή Συνδεσιμότητα

Δεδομένα & Ασφάλεια

Άλλα Νέα

ΦΑΣΑ INSIDE 600x300_Mobilus in Mobilis_2
Η Apple θα ξεκινήσει να χρησιμοποιεί microLED panels από τις αρχές του 2024, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του The Korea Herald.
Φυσικά, δεν είναι η πρώτη φορά που ακούμε φήμες γι’ αυτή την αλλαγή αλλά η 3η και φαρμακερή, με αποτέλεσμα η μετάβαση να θεωρείται σχεδόν δεδομένη.
Σύμφωνα με έκθεση του Institute for Information & Communications Technology Promotion (IITP), η Apple αναζητά τρόπους να κατασκευάσει μόνη της τα panels, όμως δε θα είναι έτοιμη να το επιτύχει στο αρχικό στάδιο της μετάβασης.
Γι’ αυτό, φημολογείται ότι αναζητά panels από τη Νότια Κορέα, με το 60% των παραγγελιών να πηγαίνουν στη Samsung Display και την LG Display.
Η μετάβαση από OLED σε microLED θα ξεκινήσει το 2024 με το Apple Watch Ultra.
Μόλις "ωριμάσουν" τα panels και βελτιωθούν οι αποδόσεις και οι τιμές, θα δούμε iPhone με οθόνες microLED.
Ωστόσο, αυτό δε θα συμβεί πριν από το 2025. Η έκθεση ανέφερε επίσης το γεγονός ότι η προσπάθεια της Apple για "ανεξαρτησία" στα chips, με τον επεξεργαστή M1 στα MacBook, θα μπορούσε να αποδυναμώσει την κυριαρχία της Intel, της Qualcomm και της Broadcom στην αγορά, ενισχύοντας τις TSMC και Samsung Semiconductor.
Ο κατασκευαστής της Ταϊβάν μπορεί να έχει το πλεονέκτημα σε αυτή τη μάχη, καθώς επεκτείνει ένα εργοστάσιο στην Αριζόνα, που θα είναι έτοιμο το επόμενο έτος.
cl8-sept-2019-600x80
«Μήλον της Έριδος» έχει καταντήσει το περιβόητο μπλε tick στο Twitter, καθώς ο νέος ιδιοκτήτης Elon Musk αποφάσισε ότι η απόκτησή του προϋποθέτει την ανάλογη συνδρομή και δεν είναι κάτι που προσφέρεται πια δωρεάν.
Παρόλα αυτά, όπως έγινε γνωστό τις τελευταίες ώρες, οι λογαριασμοί που έχουν πάνω από 1 εκατ. followers θα αποκτούν τα μπλε ticks τους χωρίς να χρειάζεται να πληρώσουν.
Ο Elon Musk αφαίρεσε όλα τα μπλε tick από τους λογαριασμούς το προηγούμενο διάστημα, αφήνοντας διασημότητες και άλλα σημαντικά δημόσια πρόσωπα, όπως η Beyoncé, ο Harry Kane και η Victoria Beckham, χωρίς κανένα σημάδι ότι οι λογαριασμοί τους είναι γνήσιοι.
H κίνηση αυτή δεν άρεσε σε πολλούς, αφού άγγιζε τα όρια του εκβιασμού, τώρα όμως ορισμένες διασημότητες και δημοσιογράφοι δείχνουν μπερδεμένοι, καθώς δηλώνουν ότι δεν έχουν εγγραφεί στο Twitter Blue και ότι δεν έχουν ιδέα γιατί τα μπλε tick τους έχουν επιστρέψει.
Προτού ο Musk αναλάβει την εταιρεία τον Οκτώβριο - αφού πλήρωσε 44 δισεκατομμύρια δολάρια - δόθηκαν μπλε tick για να επαληθευτεί ότι οι λογαριασμοί που ισχυρίζονταν ότι ανήκουν σε διασημότητες, οργανισμούς ή επαγγελματίες δημοσιογράφους, ήταν αυτοί που έλεγαν ότι ήταν. Ωστόσο, ο δισεκατομμυριούχος πρόσφατα διέλυσε αυτό το σύστημα και ξεκίνησε μια συνδρομητική υπηρεσία επί πληρωμή όπου οποιοσδήποτε λογαριασμός θα μπορούσε να εγγραφεί στο «Twitter Blue» και να λάβει το σύμβολο επαλήθευσης. Πως λέμε μπλε tick και πράσινα άλογα;
Το Twitter Blue είναι διαθέσιμο σε όλους τους χρήστες του Twitter με το αντίτιμο των 8 περίπου ευρώ το μήνα, με αποτέλεσμα οι verified λογαριασμοί να χάσουν το status τους. Ωστόσο, το αρχικό λανσάρισμα της υπηρεσίας δεν πήγε όπως αναμενόταν.
Όπως αναφέρει το BBC, το μπλε αυτό tick ήταν αρχικά εργαλείο επαλήθευσης και γνησιότητας χρηστών, προορισμένο να διαχωρίζει τους γνήσιους από τους fake λογαριασμούς και να προστατεύει τους χρήστες από τη διασπορά παραπληροφόρησης. Πλέον, είναι δείγμα εγγραφής ενός χρήστη στην premium υπηρεσία, Twitter Blue. Άρα και κάποιος «μη γνήσιος» πληρώνει 8 δολάρια το μήνα και φιγουράρει για γνήσιος. Άντε να δούμε τι άλλο θα κάνει ο Μασκ για να κατεδαφίσει το twitter.
16-05-2018-BANNER-FOR-WEEKLY-TELECOM-600x74
Με την τεράστια ανάπτυξη της Τεχνητής Νοημοσύνης έρχονται στην επιφάνεια -όπως ήταν αναμενόμενο- και μια σειρά από ερωτήματα ηθικής φύσεως.
Αυτό είναι κάτι απολύτως λογικό από τη στιγμή που η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει αυτή τη στιγμή τη δυναμική να μετασχηματίσει όλες τις πτυχές της ανθρώπινης κοινωνίας.
Φέρνοντας μια «τεχνολογική επανάσταση» αντίστοιχης του ηλεκτρονικού υπολογιστή που εμφανίστηκε στα 80s και που όλοι γνωρίζουμε ότι άλλαξε για πάντα το εργασιακό τοπίο αλλά και την μορφή της καθημερινότητας μας εκμηδενίζοντας την έννοια της «απόστασης», το μόνο σίγουρο είναι ότι η Α.Ι. ήρθε εδώ για να μείνει.
Μέχρι στιγμής, έχουμε δει συζητήσεις που αφορούν στη δυνατότητα της A.I. να μεταβάλλει την παραγωγική διαδικασία, την οικονομία και τον τρόπο σκέψης μας και σίγουρα δύναται να αποτελέσει ένα πολύτιμο και ισχυρό τεχνολογικό εργαλείο στον user που κάνει ορθή χρήση της.
Παρόλα αυτά, η ανεπτυγμένη A.I. αρχίζει να κάνει ολοένα και πιο αισθητή την παρουσία της στον τομέα των στρατιωτικών εφαρμογών.
Πρόσφατα, η αμερικανική Palantir μια εταιρεία υψηλής τεχνολογίας που ίδρυσε ο δισεκατομμυριούχος Peter Thiel και που ασχολείται με την… «τέχνη του πολέμου» και την ανάπτυξη υπηρεσιών παρακολούθησης, παρουσίασε στους επικεφαλείς του Πενταγώνου την Artificial Intelligence Platform (AIP), μια πλατφόρμα, η οποία είναι σχεδιασμένη με τέτοιο τρόπο ώστε να ενσωματώνει τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα (όπως το GPT-4 και το Google Bard) σε μια σειρά από δίκτυα ιδιωτικής χρήσεως.
Απώτερος στόχος είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη να γίνει τμήμα του σύγχρονου πεδίου της μάχης.
Στο σχετικό video που προβλήθηκε στο στρατιωτικό staff του Πενταγώνου, η AIP αναλαμβάνει να ενεργοποιήσει σε συνεργασία με τον στρατιώτη χειριστή της, τις άμυνες σε μια υποθετική αιφνίδια στρατιωτική επιχείρηση.
Σύμφωνα με τα όσα παρουσιάστηκαν στο εν λόγω demo, η AIP (με ερωτήσεις και απαντήσεις στο στυλ του ChatGPT) αναλαμβάνει να οργανώσει την στρατηγική αντίδραση, προτείνοντας στον υπεύθυνο χειριστή της, την καλύτερη και πιο αποτελεσματική λύση αντεπίθεσης.
Κάνοντας χρήση των LLMs (Large Language Models) και εξελιγμένων αλγορίθμων, η εν λόγω Α.Ι. ταχείας απόκρισης δύναται να εκτιμήσει τη σύνθεση και τις δυνατότητες των εχθρικών δυνάμεων, εκτοξεύοντας ένα drone σε μια αναγνωριστική αποστολή, έτσι ώστε ο χειριστής της πλατφόρμας να σχηματίσει μια πιο ξεκάθαρη εικόνα του πεδίου της μάχης.
Κρίνοντας με βάση τα παραπάνω, μπορούμε να συμπεράνουμε ότι η A.I. αναμένεται να αλλάξει και το πρόσωπο των μελλοντικών στρατιωτικών συγκρούσεων, καθώς προσφέροντας την ταχύτερη συγκέντρωση των πληροφοριών, αναμφίβολα η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αλλάξει την ροή και την εξέλιξη μιας στρατιωτικής σύγκρουσης.
Είναι άγνωστο εάν το αμερικανικό Πεντάγωνο θα κλείσει ένα συμβόλαιο με την Palantir, ωστόσο η ανθρωπότητα θα πρέπει να είναι σε εγρήγορση, καθώς η ολοένα αυξανόμενη εξάρτηση από την A.I. σε στρατιωτικό επίπεδο, ενδέχεται να οδηγήσει σε εφιαλτικές καταστάσεις τύπου… Skynet.
Ας ελπίσουμε ότι μια μέρα όπου η A.I. θα πάρει τα όπλα ενάντια στην ανθρωπότητα δεν θα ξημερώσει ποτέ! Όλα πάντως δείχνουν ότι δεν υπάρχει έλλειμα τεχνητής νοημοσύνης. Από την έλλειψη ανθρώπινης νοημοσύνης πάσχουμε…
facebook twitter youtube instagram linkedin