600x telecom times 14-2-23 sent
weekly D 21-1-22 sent
Επιτέλους τριήμερο!
Για όλους εσάς βέβαια -που ελπίζουμε να βρίσκεστε κάπου εκτός και να το απολαμβάνετε, γιατί εμείς θα γράψουμε χιλιόμετρα στη Βαρκελώνη στο
Mobile World Congress.
Για τη δική σας ενημέρωση!
Από σήμερα και κάθε μέρα θα λαμβάνετε την ειδική ημερήσια έκδοση του
Weekly Telecom + Telecom Times.
XIAOMI-13

MWC 2023: Τι θα δούμε φέτος στη Βαρκελώνη!

Τo Mobile World Congress είναι αναμφισβήτητα η Μέκκα της τεχνολογίας και η Fira Grand Via ο ναός της. Φέτος, αναμένονται περισσότερα από 80.000 άτομα στη Βαρκελώνη. Και μπορεί ο αριθμός να είναι μακριά από το ρεκόρ του 2019 (προ COVID), όπου το κοντέρ έγραψε 109.000, αλλά είναι σημαντικά αυξημένος από τα 61.000 άτομα του 2022. Total recall!
Βέβαια, δεν έχει σημασία μόνο η ποσότητα αλλά και η ποιότητα. Και για την ποιότητα της Ελληνικής αποστολής που φέτος συμπληρώνει 10 χρόνια έχουμε να πούμε πολλά θετικά, βλέποντας τις αναχωρήσεις από την Αθήνα.
Βλέπετε το Smart Press Team πήρε διαφορετικές πτήσεις και έτσι ήμασταν πανταχού παρόντες και τα πάντα πληρούντες. Από το αεροδρόμιο όπου η Oppo και η ΖΤΕ έκαναν παρέλαση, μέχρι τα Cafe της Ράμπλας και την Πλάθα ντε Καταλούνια, όπου συναντήσαμε αρκετούς φίλους από την Ελλάδα και όχι μόνο.
Στην αναβαθμισμένη έκθεση λοιπόν, συμμετέχουν φέτος 2.000 επιχειρήσεις από 200 χώρες και εταιρείες όπως η Samsung, η Huawei, η ΖΤΕ και η Amdocs έχουν ήδη δηλώσει ότι τα περίπτερά τους θα είναι μεγαλύτερα από την προ-COVID εποχή.
Όσον αφορά το περίπτερο της Ελλάδας η φετινή επετειακή 10η συμμετοχή, είναι η καλύτερη που είχαμε ποτέ, διπλασιάζοντας μάλιστα τα τετραγωνικά μέτρα. Η ισχύς και η καλή παρουσία, στο M.W.C. εν τη ενώσει!
Που θα εστιάσει φέτος η έκθεση: Well, θα έχει ένα κυρίως πιάτο από 5G, μπόλικα green σαλατικά, αλλά και μερικά ορεκτικά από 6G. Θα γίνουν πολλές συζητήσεις για ιδιωτικά δίκτυα, γιατί οι πάροχοι αναζητούν νέες πηγές εσόδων από το 5G, εκτός από το FWA.
Θα συζητηθούν επίσης το cybersecurity, η βιωσιμότητα και η εξοικονόμηση ενέργειας ως απάντηση στο ενεργειακό, το cloud και οι συνέργειές του με άλλες τεχνολογίες, το virtualization, το RAN, το ΑΙ, η αυτοματοποίηση, η ψηφιοποίηση των γραμμών παραγωγής, τα αυτοκίνητα, η υγεία, το metaverse, το fintech, NFT, ολογραφικές επικοινωνίες κ.α.
Γενικά η τεχνολογία όπως παρουσιάζεται φέτος στο M W C, μοιάζει λίγο με την “παέγια”. Περιέχει, λίγο απ’ όλα, αλλά όλα συμμετέχουν στην αρτιότητα του πιάτου.
Από πέρσι μάλιστα, έχει παρατηρηθεί το γεγονός ότι με δεδομένη την διάδοση της τεχνολογίας σε όλα τα verticals, το 52% των επισκεπτών προέρχονται από τομείς εκτός του κλάδου των τηλεπικοινωνιών (αυτοκίνητο, μεταφορές, βιοιατρική, βιομηχανία κ.α.). Εκτιμάται μάλιστα ότι το ποσοστό αυτό θα ανέβει ακόμα περισσότερο φέτος.
Stay Tuned: Το Smart Press Team έχει κάνει ήδη απόβαση στη Βαρκελώνη και θα σας μεταδίδουμε καθημερινά και σε real time, όλα όσα συμβαίνουν εκεί!
HUAWEI
pre-01
pre-02
pre-03
600x80 banner 13-1-23 sent

Συμβαίνουν στην Αθήνα…

Η μεγάλη απόβαση στη Βαρκελώνη έχει ξεκινήσει. Τα πρώτα pre-event κάνουν σήμερα (Κυριακή) πρεμιέρα, οι κατασκευαστές βάζουν τις τελευταίες πινελιές στα περίπτερα και οι ομιλητές ρίχνουν μία τελευταία ματιά στις παρουσιάσεις τους. Όπως είπαμε το μεγαλύτερο μέρος του Smart Press Team βρίσκεται στη Βαρκελώνη. Από την άλλη κάποιοι μείναμε να κάνουμε το back office και να καλύψουμε την Ελληνική αγορά.
Αποφασίσαμε μάλιστα να κάνουμε πιο light το Weekly Telecom, διότι αν το συνδυάσετε με το τριήμερο, το χταποδάκι, τα καλαμαράκια, τους γίγαντες και τα συναφή, θα θέλετε σόδα και Losec ως επιδόρπιο! Ας περάσουμε λοιπόν στην Ελληνική επικαιρότητα, που -δόξα την αγορά- μας δίνει πάντα ειδήσεις!
INTRACOM

ΔΙΚΤΥΑ - ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ - ΠΑΡΟΧΟΙ

  • ΟΤΕ: Παρά την αβεβαιότητα, λόγω της μακροοικονομικής και γεωπολιτικής αστάθειας και της έντασης του ανταγωνισμού, ο ΟΤΕ διαθέτει τα εχέγγυα για να διατηρήσει τη θέση του στην αγορά, επεσήμανε στους αναλυτές, με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του 2022, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου, Μιχάλης Τσαμάζ. Πρόσθεσε, πως οι επενδύσεις θα διατηρηθούν σε υψηλά επίπεδα, περίπου στα 640 εκατ., για να επιτευχθούν οι στόχοι όσον αφορά στην κάλυψη FTTH στα σταθερά δίκτυα (στόχος η ίνα να φτάσει φέτος σε 1,4 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις) και το 5G στην κινητή. Επιπλέον, ο ΟΤΕ θα συνεχίσει να επεκτείνεται σε νέες αγορές που σχετίζονται με την τεχνολογία. Ειδικότερα, για την ένταση του ανταγωνισμού από τις κινήσεις των Nova και Vodafone, ο κ. Τσαμάζ απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις αναλυτών, σημείωσε πως δεν είναι κάτι καινούργιο στην αγορά. Ο ΟΤΕ απαντά με στοχευμένες εμπορικές κινήσεις έχοντας βασικό στόχο να διατηρήσει την πελατειακή του βάση και να αυξήσει τους συνδρομητές του στο FTTH. "In the business world, the rearview mirror is always clearer than the windshield." - Warren Buffett. Βέβαια, όταν υπάρχουν τόσα χρόνια επιτυχημένης πορείας, μάλλον είναι καλός και ο οδηγός. Σωστά;
  • Cosmote - Box: Με περισσότερα από 11.000 καταστήματα σε 70 πόλεις, το BOX της COSMOTE, επεκτείνεται σε νέες περιοχές, σε συνεργασία με αλυσίδες εστίασης, δημοφιλή brands, food markets και τοπικές επιχειρήσεις. H πλατφόρμα ενέταξε το «Fine Ordering», στην οποία ο χρήστης μπορεί στην αρχική σελίδα να βρίσκει τα πιο καλά μαγαζιά της πόλης του.
  • Cosmote TV: Με την προβολή του ντοκιμαντέρ «Ρωμανιώτες: Οι Έλληνες Εβραίοι των Ιωαννίνων» το Cosmote History τιμά τη μνήμη του Μωυσή Ελισάφ, μίας σπουδαίας προσωπικότητας της ελληνικής εβραϊκής κοινότητας που «έφυγε» πρόσφατα από τη ζωή. Το ντοκιμαντέρ, σε συμπαραγωγή Cosmote TV και σκηνοθεσία των Ανιές Σκλάβου και Στέλιου Τατάκη, μεταδόθηκε τη Δευτέρα 20/2 στις 22.00 στο Cosmote History, ενώ είναι διαθέσιμο για δωρεάν θέαση και στον on demand κατάλογο Cosmote TV PLUS. Λένε ότι η τηλεόραση είναι τσίχλα για τα μάτια. To Cosmote History είναι κάτι διαφορετικό. Απευθύνεται σε σκεπτόμενους ανθρώπους!
  • Vodafone I: Το Vodafone Business παρουσιάζει τέσσερις καινοτόμες λύσεις που προστατεύουν τις επιχειρήσεις από κακόβουλες ενέργειες, απλοποιούν τις καθημερινές δραστηριότητες και μειώνουν το λειτουργικό κόστος για όλες τις μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Με τα ψηφιακά εργαλεία Trend Micro, Epsilon Smart, Vodafone Business Tag & Track και την υπηρεσία Σταθερής και Internet Vodafone One Net Start οι επιχειρήσεις έχουν την ευκαιρία να εκσυγχρονίσουν τις λειτουργίες τους με ασφάλεια και χαμηλό κόστος, εξοικονομώντας πόρους και σχεδιάζοντας το αύριο με σύμμαχό τους την τεχνολογία. Κάθε εταιρεία πλέον, είναι κατά βάθος εταιρεία τεχνολογίας… Θυμάστε εκείνο το περίφημο “ή αλλάζουμε ή βουλιάζουμε”;
  • Vodafone III: Η Vodafone παρουσίασε ένα πρωτότυπο δίκτυο 5G που βασίζεται σε έναν υπολογιστή μεγέθους πιστωτικής κάρτας, ένα Raspberry Pi, αλλά και ένα εξίσου μικρό, προηγμένο chipset. Αυτό θα επιτρέψει στις μικρές επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά να επεκτείνουν την κάλυψη 5G και να αυξήσουν τη χωρητικότητα ανάλογα με τις ανάγκες τους, αλλά και να έχουν το δικό τους, προσιτό και φορητό ιδιωτικό δίκτυο κινητής 5G. Συνδυάζοντας τη δύναμη του εκτεταμένου πανευρωπαϊκού δικτύου 5G της Vodafone με την απλότητα και την ευελιξία ενός Raspberry Pi, η Vodafone στοχεύει να καταστήσει τα ιδιωτικά δίκτυα κινητής τηλεφωνίας (MPN) πιο προσιτά σε 22 εκατομμύρια μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε όλη την Ευρώπη. Τι λέγατε; Δεν έχετε σήμα 5G στην περιοχή σας; Με ένα Raspberry Pi, θα κάνετε τη δουλειά σας!
  • Vodafone Βusiness: Το Vodafone Βusiness, ως ανάδοχος του διαγωνισμού που διενεργήθηκε από την Κοινωνία της Πληροφορίας για το έργο: Σχεδιασμός Υλοποίηση και Λειτουργία του Συστήματος για την χορήγηση οικονομικής ενίσχυσης από τον κρατικό προϋπολογισμό με σκοπό την κάλυψη μέρους του αυξημένου κόστους των νοικοκυριών λόγω της σημαντικής αύξησης του δείκτη τιμών καταναλωτή (MARKET PASS), ολοκλήρωσε τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της εν λόγω εφαρμογής. Στο πλαίσιο της σύμβασης, το Vodafone Βusiness παρέδωσε μια διαλειτουργική και φιλική προς το χρήστη εφαρμογή με βάση τις προδιαγραφές που ορίστηκαν από την διαγωνιστική διαδικασία. Το Vodafone Business είναι PASS (e)partout για όλες τις επιχειρήσεις που θέλουν να ανοίξουν την πόρτα του ψηφιακού μετασχηματισμού.
  • Vodafone: Ίδρυμα Vodafone: Το Ίδρυμα Vodafone, με κεντρικό μήνυμα «Βγες από το silent mode», ανακοινώνει τη διάθεση της δωρεάν ψηφιακής εφαρμογής και ιστοσελίδας Bright Sky στην χώρα μας, με στόχο την ενημέρωση σχετικά με την έμφυλη και ενδοοικογενειακή βία, την παροχή συμβουλευτικής υποστήριξης και καθοδήγησης για την αντιμετώπιση τέτοιων περιστατικών. Το Bright Sky είναι μία κρυπτογραφημένη εφαρμογή η οποία λειτουργεί υποστηρικτικά παρέχοντας ολοκληρωμένες οδηγίες αντιμετώπισης περιστατικών κακοποίησης και πλήρη ενημέρωση για τις αρμόδιες δομές υποστήριξης σε οποιαδήποτε γυναίκα μπορεί να βρίσκεται σε καθεστώς κακοποιητικού περιβάλλοντος. H ενδοοικογενειακή βία δεν είναι γυναικείο θέμα. Είναι πρωτίστως ανθρώπινο, γιατί μας επηρεάζει όλους.
  • NOVA TV: Ως προοίμιο εξελίξεων για το μέλλον που έρχεται θεωρείται το fade out που κάνει ο όμιλος Βαρδινογιάννη με το brand Alpha. Συγκεκριμένα, με ελαφρά πηδηματάκια εγκαταλείπει το brand “Alpha” η οικογένεια Βαρδινογιάννη μετά και τη διάθεση του 50% της Alpha Δορυφορικής στην Primos Media Sarl με έδρα το Λουξεμβούργο και την παράλληλη εµπλοκή στελεχών της United Media στο µετοχικό σχήµα του Alpha αλλά και της Star Investments στην οποία έχει πουληθεί η Alpha Ραδιοφωνική Α.Ε. (Alpha 989). Τώρα ο Alpha radio μετονομάζεται και από Τετάρτη 1η Μαρτίου επαναλανσάρεται σε Talk Radio. Ήδη οι παραγωγοί σταμάτησαν να αναφέρουν το παλιό όνομα του ραδιοσταθμού, εν αναμονή του νέου. Να περιμένετε εξελίξεις… Πως λέμε τι κάνει νιάου – νιάου στα κεραμίδια;
  • NOVA TV II: Συνεχίζεται με αμείωτη ένταση η διαφημιστική καμπάνια της Nova που τα δίνει όλα σε ένα (και συμφέρει). Οι πληροφορίες λένε ότι υπάρχει μεγάλη ανταπόκριση, αλλά κυρίως ότι οι συνδρομητές είναι ευχαριστημένοι από το service. Το βασικό χαρακτηριστικό των προτάσεων της Nova είναι η απλότητα, κάτι που ο διευθύνων σύμβουλος Παναγιώτης Γεωργιόπουλος είχε επισημάνει πριν πολλούς μήνες στην πρώτη του συνέντευξη. Δεν ήταν εύκολο μου έλεγε τις προάλλες ένα στέλεχος της Nova. Η τέχνη της απλότητας, είναι ένα παζλ πολυπλοκότητας!
  • Netflix: Το Netflix μειώνει το κόστος των συνδρομών του σε επιλεγμένες χώρες, καθώς ο ανταγωνισμός στην αγορά του streaming συνεχίζει να αυξάνεται. Η εταιρεία μείωσε την τιμή ορισμένων πλάνων σε περισσότερες από 30 χώρες τις τελευταίες εβδομάδες, όπως η Υεμένη, η Ιορδανία, το Ιράν, η Κένυα, η Κροατία, η Βενεζουέλα, η Ινδονησία, μεταξύ άλλων. «Πάντα διερευνούμε τρόπους για να βελτιώσουμε την εμπειρία των μελών μας» δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας. Άλλο ένα δείγμα του αυξανόμενου ανταγωνισμού στην αγορά του streaming ή μήπως προσπάθεια να γλυκάνουμε το χάπι του μη διαμοιρασμού του κωδικού -που κάποτε το ίδιο το Netflix πριμοδοτούσε- αλλά πλέον κατάλαβε πόσο του κοστίζει, το έκοψε και ακούει ότι μπορεί να φανταστεί κανείς στα social;
  • Samsung: Η Samsung παρουσίασε τη δική της λύση για δορυφορικές επικοινωνίες μέσω smartphone. Η εταιρεία παρουσίασε το μόντεμ μη επίγειων δικτύων 5G (NTN), ώστε οι συσκευές να μπορούν να επικοινωνούν με δορυφόρους σε τοποθεσίες όπου δεν υπάρχει συνδεσιμότητα κυψελοειδούς δικτύου. Η εταιρεία αναφέρει ότι στοχεύει να ενσωματώσει αυτήν την τεχνολογία στο chipset Exynos, το οποίο χρησιμοποιείται σε πολλά smartphone της — αλλά όχι στην τρέχουσα ναυαρχίδα, το Samsung Galaxy S23. Είναι δεδομένο ότι η επόμενη γενιά κινητών θα δουλεύει παντού. Θα φροντίσουν οι LEO για αυτό. Είναι επίσης βέβαιο ότι από Δευτέρα στη Βαρκελώνη θα δούμε αρκετές ανάλογες λύσεις.
XIAOMI

DIGITAL TRANSFORMATION - TECHNOLOGY

  • Vantage Towers: Με στόχο την «έξυπνη σύνδεση» του οικοσυστήματος της κινητής τηλεφωνίας για την επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού και την ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών σε κρίσιμους τομείς της οικονομικής δραστηριότητας, με έμφαση στον Τουρισμό, τη Βιομηχανία, την Υγεία, το Εμπόριο και το Επιχειρείν, η Vantage Towers πραγματοποίησε ημερίδα σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας. Στην ημερίδα υπό τον τίτλο «Connect Smart, Gain Customers – Increase Enterprise Values» μίλησε και ο γενικός γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, Αθανάσιος Στάβερης. H Vantage δημιουργεί avantage στον ψηφιακό μετασχηματισμό.
  • ΕΣΠΑ: Την Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου ξεκίνησαν οι υποβολές των αιτήσεων για τη δέσμη δράσεων κρατικών ενισχύσεων «Ψηφιακός Μετασχηματισμός ΜΜΕ» στο πλαίσιο της νέας προγραμματική περιόδου ΕΣΠΑ 2021-2027. Αφορά το σύνολο των επιχειρήσεων, πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, ενώ συμπεριλαμβάνονται και τα Franchise. Οι αιτήσεις χρηματοδότησης θα αξιολογηθούν με σειρά προτεραιότητας (first in first served), σύμφωνα με την ημερομηνία και ώρα οριστικής ηλεκτρονικής υποβολής, μέχρι εξάντλησης του προϋπολογισμού. Στις επιλέξιμες δαπάνες, ανάλογα τη Δράση, περιλαμβάνονται ενδεικτικά : ψηφιακός εξοπλισμός γραφείου, κατασκευή ιστοσελίδας, e-shop, mobile εφαρμογές, λογισμικά (ERP, WMS, IoT, Blockchain, κλπ..), καθώς και τεχνολογικός εξοπλισμός αιχμής όπως ρομποτικά συστήματα, εξοπλισμός RTLS – Real Time Location System, μηχανισμοί CNC, κλπ. Υπάρχουν στο ταμείο 300 εκατομμύρια που περιμένουν τους ενδιαφερόμενους. Βρείτε ένα σοβαρό γραφείο μελετών, γιατί υπάρχουν και πολλοί αλεξιπτωτιστές, αναθέστε του τη μελέτη και προχωρήστε.
  • Accenture: Έπειτα από πολλά έτη παγκόσμιας αστάθειας, οι άνθρωποι αποκτούν μεγαλύτερη πρόσβαση σε αναδυόμενες τεχνολογίες -όπως η τεχνητή νοημοσύνη, το web3 και το tokenization- οι οποίες δημιουργούν ένα νέο τοπίο σε επίπεδο δημιουργικότητας, κοινωνίας και ιδιωτικότητας δεδομένων. Σύμφωνα με τη μελέτη Accenture Life Trends 2023, οι επιχειρήσεις και οι ηγέτες τους θα πρέπει να προετοιμαστούν για αλλαγές στα επιχειρηματικά τους μοντέλα λόγω της μεταβαλλόμενης συμπεριφοράς των καταναλωτών, οι οποίοι βρίσκουν μεγαλύτερη αξία σε νέες, αναδυόμενες τεχνολογίες. Με βάση την 15ετή παρακαταθήκη των Fjord Trends, η φετινή μελέτη -με τίτλο πλέον Accenture Life Trends 2023– εντοπίζει πέντε παγκόσμιες τάσεις στην ανθρώπινη συμπεριφορά που θα διαμορφώσουν τις επιχειρήσεις, την κουλτούρα και την κοινωνία τον επόμενο χρόνο. Δίνοντας … “accenture” στις επερχόμενες αλλαγές, δεν έχασε κανείς…
  • Cloud: Αυξημένες, αν και με βραδύτερο ρυθμό έναντι του 2022, θα είναι και το τρέχον έτος οι δαπάνες για υποδομές cloud, σε παγκόσμιο επίπεδο. Για το σύνολο του 2022, η αγορά υποδομών για το cloud διευρύνθηκε κατά 29%, φθάνοντας τα $247 δισ. από $191,7 δισ. το 2021, σύμφωνα με τα στοιχεία της Canalys. Η εταιρεία προβλέπει ότι το 2023 ο αντίστοιχος ρυθμός αύξησης θα είναι ελαφρά βραδύτερος και θα διαμορφωθεί στα επίπεδα του 23%. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της, ενώ η ζήτηση από πλευράς επιχειρήσεων για υπηρεσίες cloud παραμένει, ο ρυθμός ανάπτυξης για υποδομές cloud θα συνεχίσει να επιβραδύνεται για τα επόμενα τρίμηνα. "Cloud computing is a better model for IT because it allows you to be more efficient, more agile, more flexible. And that's why it's the future." - Michael Dell
KASPERSKY

ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ – ΕΡΓΑ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

  • Entersoft: Το 2022 υπήρξε για την Entersoft χρονιά έντονης δραστηριότητας καθώς ολοκληρώθηκαν 4 εξαγορές σε διάστημα 13 μηνών, η ανάπτυξη των νέων προϊόντων εισήλθε στα τελευταία στάδιά της, επιταχύνθηκε η είσοδος σε νέες γεωγραφικές και κάθετες αγορές, δημιουργήθηκαν περιφερειακά κέντρα απομακρυσμένης υλοποίησης στην Πάτρα και τη Λάρισα και ολοκληρώθηκε το σχέδιο εσωτερικής αναδιάρθρωσης και απλοποίησης της δομής με την συγχώνευση εταιρειών στην Ελλάδα και τη Ρουμανία. Σε αυτό το πλαίσιο, η Entersoft υλοποίησε με συνέπεια τον προϋπολογισμό της, πετυχαίνοντας ισχυρή ανάπτυξη εσόδων κατά 23%, τόσο οργανική όσο και προερχόμενη από εξαγορές, σε ένα μακροοικονομικό περιβάλλον που χαρακτηρίστηκε από ένα σπάνιο μίγμα πολλαπλών παραγόντων αστάθειας.
  • Amazon I: Μια προσπάθεια ευρύτερης ανάπτυξης στην αγορά των τηλεπικοινωνιακών δικτύων φαίνεται πως κάνει η Amazon Web Services (AWS), με δύο νέες πρωτοβουλίες: αρχικά, με την ανακοίνωση μιας νέας συνεργασίας με την T-Mobile και, στη συνέχεια, παρουσιάζοντας τη δική της πλατφόρμα ανάπτυξης και διαχείρισης τηλεπικοινωνιακών δικτύων. Αρχικά, η AWS συνεργάζεται με την T-Mobile για να προσφέρει συνδεσιμότητα 5G σε συνδυασμό με λύσεις που βασίζονται στο δικό της cloud, μέσω του χαρτοφυλακίου 5G Advanced Network Solutions της T-Mobile. Οι δύο εταιρείες θα αναπτύξουν και προϊόντα για συγκεκριμένες περιπτώσεις χρήσης, μέσω του Amazon Integrated Private Wireless. Αυτά θα σχεδιαστούν για να παρέχουν δυνατότητες δικτύωσης που απαιτούνται σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, όπως η παρακολούθηση της δραστηριότητας των εργαζομένων σε απομακρυσμένες τοποθεσίες.
  • Amazon II: Πάντως, μια ομάδα εργαζομένων της Amazon προτρέπουν τον CEO της εταιρείας, Andy Jassy, να επανεξετάσει την οδηγία που εξέδωσε, σύμφωνα με την οποία οι υπάλληλοι θα πρέπει να επιστρέψουν στο γραφείο. Την Παρασκευή, ο Jassy ανακοίνωσε ότι η Amazon θα απαιτήσει από το προσωπικό να περνά τουλάχιστον τρεις ημέρες την εβδομάδα στο γραφείο, από την 1η Μαΐου. Η γνωστή συζήτηση, για το αν κάποιες δουλειές μπορούν να γίνουν με τον ίδιο τρόπο από το γραφείο, ή αν ο εργαζόμενος θα πρέπει να βρίσκεται στους χώρους της εταιρείας. Και σωστή απάντηση, να ξέρετε, μάλλον δεν υπάρχει!
  • Microsoft: Η Microsoft ανακοίνωσε ότι συμφώνησε σε συνεργασίες με τη Nvidia και τη Nintendo, καθώς προσπαθεί να πείσει τους αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης να εγκρίνουν την εξαγορά της Activision Blizzard, της εταιρείας πίσω από το δημοφιλές franchise παιχνιδιών Call of Duty, έναντι 69 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η εταιρεία δήλωσε ότι έχει συνάψει 10ετή συνεργασία με τη Nvidia, για να μεταφέρει τα παιχνίδια Xbox PC στην cloud υπηρεσία της Nvidia. Παράλληλα, αποκάλυψε ότι έχει οριστικοποιήσει μια 10ετή συμφωνία για να προσφέρει την τελευταία έκδοση του "Call of Duty" στην πλατφόρμα της Nintendo, μόλις ολοκληρωθεί η συγχώνευση με την Activision.
  • Εξαγορές: Κεφάλαια ύψους 12 δισ. ευρώ προσέλκυσαν οι ελληνικές επιχειρήσεις το 2022, μέσα από Εξαγορές και Συγχωνεύσεις, εκδόσεις εταιρικών ομολόγων, αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου και ιδιωτικοποιήσεις, καταγράφοντας το υψηλότερο ποσό ιστορικά. Έτσι, το 2022 αποτελεί χρονιά-σταθμό για τις ελληνικές επιχειρήσεις που αξιοποίησαν τη θετική δυναμική της οικονομίας παρά την ενεργειακή και πληθωριστική κρίση αλλά και την άνοδο των επιτοκίων. Όπως προκύπτει από τη σχετική μελέτη της PwC Ελλάδας, εντός του 2022 πραγματοποιήθηκαν συνολικά 94 εξαγορές και συγχωνεύσεις συνολικής αξίας 10,4 δισ. ευρώ από 4,3 δισ. ευρώ το 2021.
  • PeopleCert: Η PeopleCert ανακοίνωσε την εξαγορά του DevOps Institute, μιας παγκόσμιας κοινότητας μάθησης που έχει σχεδιαστεί για να δώσει τη δυνατότητα στους επαγγελματίες της πληροφορικής να αξιοποιήσουν στο έπακρο τα DevOps. Το DevOps Institute αποτελεί μια κοινότητα με πάνω από 45.000 επαγγελματίες της πληροφορικής, που δραστηριοποιείται σε 160 χώρες και περιλαμβάνει ένα δίκτυο 150 εξουσιοδοτημένων συνεργατών σε όλο τον κόσμο. Ο Βύρων (Νικολαΐδης) προχωράει ασταμάτητος, κατακτώντας την παγκόσμια αγορά!
  • Fintech: Μετά το ρεκόρ των $238.9 δισ. μέσω 7 321 συναλλαγών το 2021, οι συνολικές παγκόσμιες επενδύσεις fintech με εξαγορές & συγχωνεύσεις, ιδιωτικά κεφάλαια και επιχειρηματικές συμμετοχές μειώθηκαν στα $164.1 δισ. μέσω 6 006 συναλλαγών το 2022. Ενώ τα αποτελέσματα ήταν σημαντικά χαμηλότερα σε σύγκριση με τα υψηλά του 2021, το 2022 δεν ήταν γενικά μια κακή χρονιά. Στην πραγματικότητα, ήταν η τρίτη καλύτερη χρονιά για τις επενδύσεις fintech και η δεύτερη ισχυρότερη σε όγκο συναλλαγών, σύμφωνα με το Pulse of Fintech του β’ εξαμήνου του 2022 - την εξαμηνιαία έκθεση της KPMG που αναδεικνύει τις παγκόσμιες τάσεις επενδύσεων σε fintech.
600x80 banner 16-2-23 sent

e-GOVERMENT – ΔΗΜΟΣΙΟ

  • Aegean: Η AEGEAN αξιοποιεί τις δυνατότητες του gov.gr και φέρνει πρώτη στην Ελλάδα την υπηρεσία «Digital ID», καθιστώντας ακόμη πιο γρήγορο και εύκολο τον έλεγχο των στοιχείων των επιβατών κατά την επιβίβασή τους. Η νέα υπηρεσία που είναι πλέον διαθέσιμη μέσω του AEGEAN App, επιτρέπει στους επιβάτες εσωτερικού της AEGEAN και της OLYMPIC Air μετά την πραγματοποίηση του check in και σε μόλις λίγα, απλά βήματα να ενσωματώσουν τα στοιχεία της ταυτότητάς τους στην ψηφιακή κάρτα επιβίβασης. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται η άμεση ταυτοποίηση των στοιχείων του κάθε επιβάτη, επισπεύδοντας και απλουστεύοντας τη διαδικασία ελέγχου κατά την επιβίβαση.
AVM

e-COMMERCE – e-BUSINESS

  • Holland & Barret: Τον Μάρτιο το e-shop της Holland & Barret, από τον όμιλο Fourlis που συνήψε συνεργασία με τη βρετανική αλυσίδα με καταστήματα σε Γλυφάδα, Κηφισιά και The Mall.
  • ΑΑΔΕ: Η ΑΑΔΕ προχωρά από το 2024 στην υιοθέτηση απόφασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, βάσει της οποίας θα ζητεί από τους παρόχους υπηρεσιών πληρωμών να αποστέλλουν πληροφορίες για διασυνοριακές πληρωμές που εκκινούν από κράτη-μέλη, όπως επίσης και για τον δικαιούχο αυτών των διασυνοριακών πληρωμών.
voltetel

STARTUPS – ΝΕΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

  • Joist: Το Πάρκο Καινοτομίας «JOIST», στη Λάρισα, το οποίο λειτουργεί από τον Μάιο του 2022, επισκέφθηκε κατά την περιοδεία του στον νομό ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Πρόκειται για ένα δυναμικό phygital οικοσύστημα που ενισχύει την καινοτομία και τη μεταφορά γνώσης στους τομείς της επιχειρηματικότητας, της τεχνολογίας, της επιστήμης, της τέχνης και του design και αποτελεί το μεγαλύτερο Πάρκο Καινοτομίας σε ολόκληρη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. «Έχει πολύ ενδιαφέρον να βλέπουμε κι αυτή την αναπτυξιακή πτυχή. Σκεφτόμαστε τη Λάρισα, ως μία πόλη που πρωτίστως ασχολείται με τον αγροτικό τομέα. Το γεγονός ότι μετατρέπεται σε ένα κέντρο καινοτομίας με δράσεις που πραγματικά είναι ανταγωνιστικές, όχι μόνο σε ελληνικό, αλλά σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικό», τόνισε σε δηλώσεις ο πρωθυπουργός.
  • Φαιστός: H 5G Ventures ανακοινώνει τη συνεπένδυση του Επενδυτικού Ταμείου «Φαιστός» στην ελληνική εταιρεία Pandas.io μαζί με διεθνείς επενδυτές από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Η Pandas.io αλλάζει τη διαδικασία ανταλλαγής (trade in) μεταχειρισμένων smartphones, μετατρέποντας μία χρονοβόρα και πολύπλοκη διαδικασία σε μία πλήρως αυτοματοποιημένη εμπειρία διάρκειας λίγων λεπτών. Στην εταιρεία, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της οποίας είναι ο Φάνης Κουτουβέλης, συμμετέχουν στελέχη από την Ελλάδα και το εξωτερικό με πολυετή εμπειρία στην τεχνολογία και τις συμβουλευτικές υπηρεσίες.
600x80 banner 22-2-23 sent

ΣΤΕΛΕΧΗ - HR

  • Stagedoor: Ο Ελληνοκύπριος Μιχάλης Χατζηιωσήφ, co-founder και CEO της Stagedoor, της startup με έδρα το Λονδίνο που επικεντρώνει το ενδιαφέρον της στην ανακάλυψη νέων θεατρικών παραστάσεων, ανακοίνωσε πως ανέλαβε ρόλο Director Strategic Development της Trafalgar Tickets, μετά την εξαγορά της εταιρείας του από την Trafalgar Entertainment.
  • Free Now: Η FREE NOW επεκτείνει την ομάδα της καλωσορίζοντας τη νέα Head of Marketing, Κατερίνα Παπαζαχαρίου. Η ανακοίνωση συμπίπτει με μια χρονιά ισχυρής δυναμικής για τη FREE NOW, ολοκληρώνοντας με ιδιαίτερη επιτυχία τη μετάβαση από ένα ιστορικό και ιδιαίτερα αγαπητό brand, την Beat, στη FREE NOW και καταγράφοντας το υψηλότερο επίπεδο υπηρεσιών και αριθμό συνεργαζόμενων οδηγών της τελευταίας δεκαετίας. Συνολικά, η FREE NOW εδραίωσε τη θέση της ως η κορυφαία πλατφόρμα μετακίνησης με τη μεγαλύτερη προσφορά οχημάτων στην Ευρώπη το 2022.

ΕΙΠΑΝ

  • «Το μέλλον ή το σχεδιάζεις ή το υφίστασαι.»
    Κυριάκος Πιερρακάκης, Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης (στο συνέδριο του Economist)
600x200 telecom newsletter 24-2-23 sent
facebook twitter youtube instagram linkedin