Newsletter Banner 600x150_Nokia
600x80 banner 19-7-21 sent

Data Centers: show me the money!

Εδώ και χρόνια μιλάμε για την πολλαπλασιαστική επίδραση των ψηφιακών επενδύσεων στην οικονομία, και τώρα, έρχεται μία ακόμη μελέτη να το επιβεβαιώσει.
Ειδικά σε αυτή την χρονική περίοδο, όπου έχουν ωριμάσει οι συνθήκες και υπάρχει η βούληση για την είσοδο της Ελλάδας στον ψηφιακό χάρτη, τα νούμερα φαίνονται ιδιαιτέρως ενθαρρυντικά.
Σύμφωνα με την έρευνα της ΙDG Research Services με αντικείμενο: «Ψηφιακές Υποδομές: το θεμέλιο για οικονομική ανάκαμψη και ανταγωνιστικότητα», κάθε 1 ευρώ επένδυσης σε κέντρα δεδομένων, αποφέρει 8,23 ευρώ προστιθέμενης αξίας στην ελληνική οικονομία.
Ειδικότερα, η έρευνα διαχωρίζει σε τρείς κατηγορίες τα οφέλη από τη δημιουργία data center στην Ελλάδα.
Πρόκειται για τα άμεσα οφέλη, όπου κάθε 1 ευρώ επένδυσης αποφέρει 2,45 ευρώ στην οικονομία, τα έμμεσα οφέλη, όπου κάθε 1 ευρώ επένδυσης αποφέρει 4,38 ευρώ, και τα επαγωγικά οφέλη, με κάθε 1 ευρώ επένδυσης να παράγει 1,41 ευρώ.
Επίσης, πέρα από τα πλήρως μετρήσιμα θετικά αποτελέσματα, η στροφή σε μία ψηφιακή οικονομία είναι στο επίκεντρο των στρατηγικών για τη βιώσιμη ανάκαμψη, επιτυγχάνοντας οικονομίες κλίμακος και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Επιπλέον, υπάρχουν και θετικές επιπτώσεις στο περιβάλλον, δεδομένου ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός μπορεί να λειτουργήσει καίρια και στη μετάβαση προς μία πιο «πράσινη» οικονομία, αφού σε μελέτη της ΙΕΑ με τίτλο «Data Centres and Data Transmission Networks» διαπιστώθηκε ότι, οι ενεργειακές απαιτήσεις των data centres είχαν παραμείνει σταθερές από το 2010 ως το 2019, παρά το γεγονός ότι στο ίδιο διάστημα το έργο τους οκταπλασιάστηκε και ο όγκος δεδομένων που διακινείται στο διαδίκτυο δωδεκαπλασιάστηκε!
Τώρα, περισσότερο από ποτέ, είναι η ευκαιρία της χώρας να γίνει cloud nation και να θέσει τις προδιαγραφές για τη δημιουργία του.
Εκτός από την πολιτική βούληση για φιλοξενία υποδομών και επενδύσεων, θα πρέπει να τυποποιηθεί σε εθνικό επίπεδο η διαδικασία ίδρυσης, χωροθέτησης και επενδυτικής εξασφάλισης, ώστε να είναι σταθερό το πλαίσιο εγκατάστασης και λειτουργίας των υποδομών.
cosmote-october-2021
dei-cosmos

Προχωράει το UFBB με ερωτηματικά για τη ΔΕΗ

Συνεχίζεται η διαδικασία «έναρξης εργασιών» για το έργο UltraFast BroadBand, με το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών που κατατέθηκαν στις 17 Σεπτεμβρίου. Η αίσθησή είναι πως αν όχι αυτή, την επόμενη εβδομάδα θα έχουμε τα τελικά αποτελέσματα.
Μετά την επεισοδιακή, μη εμπρόθεσμη συμμετοχή της ΔΕΗ, και τον αποκλεισμό της από τη διαδικασία, έμειναν δύο διεκδικητές: ο ΟΤΕ και η κοινοπραξία Grid Telecom - Τέρνα Ενεργειακή.
Η αξιολόγηση των προσφορών ολοκληρώθηκε και υπογράφηκε από τον υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Θεόδωρο Λιβάνιο, ουσιαστικά ολοκληρώνοντας το στάδιο της ανακήρυξης αναδόχων του έργου συνολικού προϋπολογισμού 870 εκατ. ευρώ, με αντικείμενο την εγκατάσταση 750.000 συνδέσεων ταχύτητας τουλάχιστον 100 Mbps, με δυνατότητα αναβάθμισης σε 1 Gbps, σε περιοχές που δεν παρουσιάζουν εμπορικό ενδιαφέρον.
Οι δύο φορείς θα μοιραστούν τις 7 γεωγραφικές περιοχές του έργου.
Η κοινοπραξία των Grid Telecom- Τέρνα Ενεργειακή διεκδικεί τέσσερις περιοχές και ο ΟΤΕ τρεις.
Όσον αφορά στην ΔΕΗ, θεωρητικά έχει αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο προσφυγής κατά της διαδικασίας, υποστηρίζοντας ότι η είσοδός της στο Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων έγινε ένα λεπτό και λίγα δευτερόλεπτα πριν τελειώσει η σχετική προθεσμία, παρά το γεγονός ότι η τελική υποβολή δεν πραγματοποιήθηκε πριν το κλείσιμο του συστήματος.
Είναι δεδομένο ότι η κυβέρνηση επιθυμούσε σφόδρα τη συμμετοχή της ΔΕΗ στο έργο, ώστε αυτό να μοιραστεί σε τρείς αναδόχους.
Έτσι, ήδη από την πρώτη εκδήλωση ενδιαφέροντος είχε δώσει επιπλέον παράταση για να προσφέρει την ευκαιρία συμμετοχής στην εταιρεία.
Όμως φαίνεται ότι η ΔΕΗ δεν ήταν έτοιμη να μπει στην πραγματική υλοποίηση του έργου, και με την οριακά εκπρόθεσμη υποβολή προσφοράς, την αποφεύγει με τον πιο εύσχημο δυνατό τρόπο. Ως εκ τούτου μάλλον δεν πρόκειται να δούμε προσφυγή, αφού αυτό που θέλουν είναι να «ξεχαστεί» το θέμα όσο πιο γρήγορα γίνεται.
Με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο τα χρονικά περιθώρια στενεύουν, και η προθεσμία για την υλοποίησή του είναι μέχρι το τέλος του 2023, αφού χρηματοδοτείται από το τρέχον ΕΣΠΑ (2014-2020) με 300 εκατ. ευρώ.
Web Banners for website and more
ebsmw-2021
Απολογισμός: 10ο συνέδριο e-Business & Digital Media world:
H ώρα του Social Commerce και του Social Intelligence (Day 1)

Μια αναλυτική και σε βάθος ακτινογραφία της αγοράς αλλά και τις τάσεις και προοπτικές του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, των
Social Media και του Digital Marketing παρουσίασαν οι ομιλητές και keynote-speakers στους 4.000 και πλέον e-συνέδρους που παρακολούθησαν το 10ο e-business and social media world.
Η γενική αίσθηση είναι ότι η αγορά και των δύο κλάδων ωρίμασε με γεωμετρική πρόοδο ενσωματώνοντας εργαλεία και τάσεις που οι «γκουρού» του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, της Έρευνας και των Social Media υπολόγιζαν ότι θα κατακτούσε η Ελλάδα μετά το 2025.
Η συντριπτική πλειονότητα των ομιλητών του συνεδρίου, συμφωνεί ότι η πανδημία υπήρξε καταλυτική.
Με αυτή τη διαπίστωση άλλωστε άνοιξε την πρώτη ημέρα του συνεδρίου που ήταν αφιερωμένη στο e-commerce ο κ. Κώστας Νόστης, Διευθύνων Σύμβουλος της Smart Press για να δώσει το λόγο στους Μάκη Σαββίδη, Αντιπρόεδρο του GRECA και Μάνο Μακρομάλλη, Αντιπρόεδρο του ΣΕΚΕΕ, Founding Member Excelon, οι οποίοι μοιράστηκαν από θεσμικής πλευράς τις δικές τους εμπειρίες για τη ραγδαία εξέλιξη του e-Commerce.
Στην πρώτη ενότητα της πρώτης ημέρας οι σύνεδροι έμαθαν από τους ομιλητές… τα μαθήματα της επιτάχυνσης που προκάλεσε η πανδημία (Lessons from the Covid acceleration!) με τον κ. Αθανάσιο Καμέα, CEO and Founder της PlusHost.Gr να εστιάζει στο καινοτόμο μοντέλο λειτουργίας της εταιρείας του, το ADP (Adaptation, Data, Personalization), το οποίο συνιστά το «μεγάλο στοίχημα για το ηλεκτρονικό εμπόριο στη νέα εποχή».
Στη συνέχεια η κ. Νανά Ιωακειμίδου, Chief Commercial Officer, Junior Partner, Generation Y μίλησε για τον τρόπο με τον οποίο μπορεί ένας e-λιανέμπορος να εντυπωσιάσει τους πελάτες του και να χαράξει μια κερδοφόρα πορεία, ενώ ο κ. Κάρολος Τσιλιγκιριάν, CEO, GIM μοιράστηκε την τεχνογνωσία του αναφορικά με το πώς τα e-shops μπορούν να αναβαθμίσουν τις δομές και τις επιδόσεις τους. Στην τεράστια αξία που αντλεί ένα e-shop από το Trustmark, το Ελληνικό σήμα αξιοπιστίας, αναφέρθηκε ο κ. Αλέξανδρος Λεούσης, Μέλος Δ.Σ. GRECA και Founder & General Manager Digilex ενώ ο κ. Δημήτρης Δημητριάδης, Chief Innovation Officer, TheFutureCats, παρουσίασε τις θετικές πτυχές του Social Commerce στο Facebook και το Instagram. Η κ. Φωτεινή Σκαπινάκη, Commercial Manager, Logika αναφέρθηκε στο νέο «χρυσάφι» στον χώρο των logistics, την επίδοση (Performance) ενώ η κ. Ξένια Κούρτογλου, Founder & Managing Partner, Focus Bar παρουσίασε τις τελευταίες τάσεις στις συμπεριφορές των Ελλήνων καταναλωτών επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι:
Όλοι οι Έλληνες ηλικίας 13-74 ετών είναι πλέον χρήστες internet και περισσότεροι από 3 στους 4 πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές.
Όσον αφορά στους «αμιγώς digital retailers» σε σύγκριση με τους «omnichannel big players», παρατηρούμε από στοιχεία της BrandIndex από 11/9/20 έως 23/9/21 ότι οι πρώτοι κερδίζουν σημαντικό έδαφος σε θετικό buzz και σε consideration επόμενης αγοράς, έχοντας μπει ενεργά στο top of mind των καταναλωτών, ενώ… οι «omnichannel» μεγάλοι παίκτες του λιανεμπορίου διατηρούν σχετικό προβάδισμα ως προς την αντιλαμβανόμενη ποιότητα των προϊόντων τους.
FortinetAP-Promo-banner-600x80px
Η δεύτερη ενότητα εμβάθυνε περαιτέρω σε θέματα ανάπτυξης και κερδοφορίας με τον κ. Τίμο Χαϊκάλη, General Manager, Zackret Sport να ξεκινά τη συζήτηση και τους κ. Φώτη Αντωνόπουλο, Γενικό Διευθυντή, ToFarmakeioMou.gr και Βασίλη Αλεξόπουλο, General Manager, Protean Technologies να προδιαγράφουν τη δυναμική και τις μελλοντικές προοπτικές ενός χώρου όπου η «αλλαγή» είναι η μόνη σταθερά.
Η 3η ενότητα με τίτλο «The Backbone & the Ecosystem» ξεκίνησε με ομιλητή τον κ. Δημήτρη Θεοφάνους, Managing Director, eTURN ο οποίος μίλησε για την αξία της Επιχειρηματικής Υπομονής ή Ανοχής στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο. Ο κ. Hugo Lebre, Sales Director, Sitecore International, αναφέρθηκε στην ανάγκη ανάλυσης του περιεχομένου, της εμπειρίας και του εμπορίου για την προσφορά συναρπαστικών ψηφιακών εμπειριών ενώ ο κ. Κωστής Μπισκίνης, Group Account Director / Media Head - Communication Factory ανέφερε ότι η πανδημία «ενηλικίωσε» βίαια το ψηφιακό κανάλι πωλήσεων προσθέτοντας ότι προ πανδημίας το e-commerce ήταν το territory των e-businesses ενώ σήμερα το e-purchase είναι territory όλου του λιανεμπορίου. Την ενότητα έκλεισαν οι κ. Γιάννης Ελπίδης, Managing Director, Darkpony (Shopify or WooCommerce?), Θοδωρής Καυκής, Co-founder & COO, Mynext.io (Deliver like Amazon!), Νικόλας Χατζηδάκης, Co Founder & CTO, AfterSalesPro!, o οποίος αναφέρθηκε στην αυτόματη και μαζική έκδοση Voucher, Ιωάννης Κισκιπελής, Data Driven Marketer | Head of Digital @ONIT! (ONIT! TikTok ads for e-Commerce), Γεώργιος Μαρκατάτος, CEO, Regate, Πρόεδρος ΣΕΚΕΕ (Leveraging the power of WordPress, WooCommerce and Regate Effective Mobile CRM, to achieve maximum Customer Experience), Δημήτρης Λυκούρης, CEO, StoFerno.gr (Stoferno.gr: Transforming Courier for e-Commerce). Τέλος, η κα Έλενα Σπυροπούλου, Δικηγόρος, DPO, Διαμεσολαβήτρια έδωσε πολύ εύστοχα και κατατοπιστικά ορισμένες κρίσιμες νομικές διαστάσεις του Ηλεκτρονικού Εμπορίου.
Με δεδομένο ότι η στελέχωση με εξειδικευμένους συνεργάτες αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα του χώρου, η ενότητα Careers and Recruiting, έβαλε στο τραπέζι μια κρίσιμη διάσταση: Ο κ. Θεόφιλος Βασιλειάδης, Founder and CEO Socital & Kariera.GR έκανε λόγο για ανάγκη διαρκούς upskilling τονίζοντας ότι «συχνά τα στελέχη της αγοράς πρέπει να ξεμάθουν ό,τι έμαθαν για να προσθέσουν νέες γνώσεις». Οι κ. Δημήτρης Μανιάτης, CEO Upstream και Φάνης Ρήγας, Founder Accelerate Growth, αναφέρθηκαν στις δεξαμενές αλίευσης στελεχών, στο επίπεδο εκπαίδευσης και εμπειρίας και στις αμοιβές και τις βέλτιστες πρακτικές των επιχειρήσεων.
Η 4η ενότητα ήταν αφιερωμένη σε πετυχημένα Case Studies των: Αθανάσιου Καμέα, CEO and Founder, PlusHost.Gr: PERSONALIZATION: Το reasons why του success story της NOBACCO, Γιάννη Στεργίου, CEO, Δίαυλος Μεταφορική: The transport (r)evolution!, Κωνσταντίνου Ουζούνη, Founder & CEO, LiveOn: Enabling Digital Communication & Events through the LiveOn platform, Φώτη Ε. Ζαμπνάρη, Head of Development, YouNet: Ο τουρισμός στο δρόμο του ψηφιακού μετασχηματισμού. Την επόμενη εβδομάδα θα σας παρουσιάσουμε την δεύτερη ημέρα του συνεδρίου που ήταν αφιερωμένη στα Social Media και το Digital Marketing.
ΦΑΣΑ INSIDE 600x300_WEEKLY LEAKS1
Fortinet-Cyber-Threat-Assessment-banner_600x80
ΔΙΚΤΥΑ - ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
  • Στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών περνά ο διαγωνισμός για το έργο ανάπτυξης υποδομών υπερυψηλής ευρυζωνικότητας Ultra Fast Broadband συνολικού προϋπολογισμού 870 εκατ. ευρώ. Τα πρακτικά αξιολόγησης της Επιτροπής του διαγωνισμού που περιλαμβάνουν τις τεχνικές προσφορές των ΟΤΕ και Grid Telecom - Τέρνα Ενεργειακή, που υπέβαλαν εμπρόθεσμα προσφορές, εγκρίθηκαν. Οι δύο φορείς θα μοιραστούν τις 7 γεωγραφικές περιοχές του έργου αναλαμβάνοντας ο ένας τις 3 και ο άλλος τις 4.
  • Περιμένουμε εναγωνίως το τελικό αποτέλεσμα που μάλλον θα προκύψει μέσα στην εβδομάδα. Η αλήθεια είναι ότι οι καθ’ ύλην αρμόδιοι δεν είναι πολύ ενθουσιασμένοι από την …μικρή συμμετοχή. Ούτε βεβαίως από την… επιδέξια ντρίπλα με την οποία απέφυγε τον σκόπελο η ΔΕΗ. Αν ήθελαν ωστόσο μεγαλύτερη ας βελτίωναν τις προδιαγραφές για να γίνεται «πατείς με πατώ σε» από τους υποψηφίους…
  • Εδώ, στράβωσε το πράγμα από την αρχική προσέγγιση, που έγινε επί υπουργίας Νίκου Παππά, και έδινε μικρό χρόνο -γιατί και η επιμήκυνση του χρόνου εκμετάλλευσης πριν οι υποδομές περιέλθουν στην κυριότητα και διαχείριση του δημοσίου, ήταν κάτι που θα μπορούσε να βοηθήσει.
  • Στη συνέχεια τα πράγματα έγιναν χειρότερα, γιατί μπορεί να αυξήθηκε το κονδύλι, αλλά «κουτσουρεύτηκαν» κάποιες περιοχές (lots) με αποτέλεσμα να γίνουν λιγότερο ελκυστικές
  • Το ότι βρέθηκαν έστω δύο εταιρείες που αποφάσισαν να συμμετέχουν δεν οφείλεται τόσο στα εκατομμύρια που θα βγάλουν, αλλά στα παράπλευρα οφέλη. Στο υπουργείο πρέπει να θεωρούν τον εαυτό τους τυχερό που δεν έπεσαν σε …άγονο έδαφος!
  • Γιατί είναι γνωστό ότι υπήρχαν αρκετοί (9 για να ακριβολογούμε) ενδιαφερόμενοι, οι οποίοι αφού δούλεψαν το project, είδαν ότι δεν τους βγαίνουν τα κουκιά και αποχώρησαν λέγοντας στους αρμοδίους (μετρημένα) κουκιά έσπειρες (μετρημένα) κουκιά θα θερίσεις…
  • Σε κάθε περίπτωση όλα τα παραπάνω είναι απλές επισημάνσεις και σε καμία περίπτωση δεν μειώνουν ούτε τη γρηγοράδα του υπουργείου ούτε το γεγονός ότι είναι το μεγαλύτερο ΣΔΙΤ στην Ελλάδα και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη.
  • Προχωρά με την ψηφιοποίηση του ο ΑΔΜΗΕ, ο οποίος παράλληλα, δείχνει να έχει φιλόδοξα σχέδια για την Grid Telecom, η οποία -όπως προαναφέραμε- διεκδικεί 4 από τις 7 περιοχές του UFBB, όπως δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ, Μάνος Μανουσάκης, μιλώντας στο συνέδριο Cyber Greece.
  • Η αίσθηση είναι ότι η Grid αλλάζει πίστα και δείχνει έτοιμη να παίξει πολύ μπάλα. Ενδεχομένως, σε συνεργασία με τη Lamda Hellix που κάνει τα εγκαίνια του δικού της data center παρουσία του πρωθυπουργού.
  • Τα νέα για το άλλο μεγάλο hub -αυτό της Microsoft- είναι περιορισμένα, καθώς όλοι περιμένουμε. Έχουν γίνει κινήσεις, όπως η δημιουργία εταιρείας και η αγορά χώρου, αλλά πέραν τούτου ουδέν. Εκτός αν το κρατάνε τις καλές ανακοινώσεις για τα 30 χρόνια της Microsoft Hellas!!!
  • Στην Κάντζα έχουμε ησυχία και διατελούμε εν αναμονή δεδομένου ότι «απαγορεύεται» σε αυτή τη φάση, η επικοινωνία μεταξύ Nova και Wind. Οι σχετικές εγκρίσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού αναμένονται κάπου μεταξύ Φεβρουαρίου και Απριλίου, οπότε …καλό Πάσχα!
  • Εντύπωση κάνει ωστόσο το γεγονός ότι στη Wind δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους με νέα προϊόντα, δράσεις και πρωτοβουλίες, μία εκ των οποίων μάλιστα θα έχει «άρωμα γυναίκας»!
  • Επίσης, όλα δείχνουν ότι τόσο από την πλευρά της Wind όσο και από αυτήν της Nova δουλεύεται καλά ο τομέας των μεγάλων έργων. Το ερώτημα είναι τι θα προκύψει με την συν-ένωση των τμημάτων. Μία καινούργια εταιρεία ίσως που θα ενισχυθεί με μία εξαγορά, εν όψει του δημόσιου και ιδιωτικού digital transformation; Ίδωμεν!
  • Η Nova, εξασφάλισε αποκλειστική, πολυετή συμφωνία με την NBCUniversal Global Distribution για τα δικαιώματα πρώτης προβολής σε συνδρομητική τηλεόραση των ταινιών και σειρών της NBCUniversal.
  • Το Vodafone Business Temperature Tag, που αναπτύχθηκε στην Ελλάδα και διατέθηκε για πρώτη φορά στη Vodafone Ισπανίας το καλοκαίρι του 2021, παρέχει στις επιχειρήσεις ειδοποιήσεις και πρόσβαση σε κρίσιμες πληροφορίες σχετικές με τη θερμοκρασία, την υγρασία, την τοποθεσία και τον γεωεντοπισμό υλικών πόρων, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει πρόσβαση σε διαγράμματα και ιστορικό μετρήσεων.
  • Η ενεργοποίηση της υπηρεσίας γίνεται εύκολα και γρήγορα μέσω της εφαρμογής Vodafone Temperature Tag που είναι διαθέσιμη στο App Store της Apple και στο Play Store της Google. Ο εξοπλισμός της υπηρεσίας ενεργοποιείται και τοποθετείται από τον ίδιο τον πελάτη, χωρίς να απαιτείται εγκατάσταση από τεχνικό, ενώ είναι κατάλληλος για ακραίες συνθήκες λειτουργίας, χρησιμοποιώντας πιστοποιημένους αισθητήρες και μπαταρία μεγάλης διάρκειας.
  • Τα έσοδα του ΟΤΕ από τα έργα ΤΠΕ αναπτύσσονται με ρυθμό 21%, συνέπεια της δεκαετούς ενασχόλησης του με το συγκεκριμένο τομέα. Από τα πλέον γνωστά έργα που έχει υλοποιήσει είναι η άυλη συνταγογράφηση, με 2,6 εκατ. εγγεγραμμένους χρήστες.
  • Μέχρι σήμερα, έχουν εκδοθεί πάνω από 26 εκατ. άυλες συνταγές φαρμάκων και 10 εκατ. άυλα παραπεμπτικά, ενώ έχουν σταλεί στους εγγεγραμμένους 66 εκατ. αυτοματοποιημένα SMS έκδοσης και εκτέλεσης συνταγών και παραπεμπτικών και 50 εκατ. emails.
  • Έντονη δραστηριότητα έχει αναπτύξει επίσης αναλαμβάνοντας σύνθετα έργα ανάπτυξης και διαχείρισης υποδομών και συστημάτων ΤΠΕ για οργανισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης και διεθνείς οργανισμούς. Βάσει στοιχείων που έχει ανακοινώσει ο ΟΤΕ, το δεύτερο τρίμηνο του 2021 τα έσοδά του από έργα ΤΠΕ αυξήθηκαν 21%, όπως είπαμε, σε σχέση με το περσινό αντίστοιχο διάστημα, ενώ σε επίπεδο πρώτου εξαμήνου η αύξηση ήταν 11,5%.
  • Δύο από τα μεγαλύτερα έργα ψηφιοποίησης αρχείων του Δημοσίου, συνολικού προϋπολογισμού 389 εκατ. ευρώ (μαζί με τα δικαιώματα προαίρεσης 535,9 εκατ. ευρώ) τα οποία θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης εισέρχονται σε τροχιά προκήρυξης.
  • Πρόκειται για την «Ψηφιοποίηση αρχείου Υποθηκοφυλακείων για το Εθνικό Κτηματολόγιο» και την «Ψηφιοποίηση Αρχείων Πολεοδομικής Πληροφορίας». Το πρώτο υλοποιείται από την Ελληνικό Κτηματολόγιο και το δεύτερο από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος.
protocol_banner
DIGITAL TRANSFORMATION
  • Σύμφωνα με έρευνα του BrokerChooser, η Ελλάδα είναι στην 35η θέση στη χρήση κρυπτονομισμάτων, καθώς το 1,87% των Ελλήνων τα έχει ήδη υιοθετήσει. Συνολικά 194.860 Έλληνες είναι κάτοχοι κρυπτονομισμάτων.
  • Σε δημόσια διαβούλευση έχει τεθεί η στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του ειδικού πολεοδομικού σχεδίου για την έκταση των 757 στρεμμάτων στην παράκτια ζώνη ανατολικά του οικισμού Περαίας, νοτιοδυτικά της Θεσσαλονίκης, στην οποία θα κατασκευαστεί το Τεχνολογικό Πάρκο 4ης Γενιάς, με τη χαρακτηριστική ονομασία Thess Intec. Η δημόσια διαβούλευση αποτελεί ένα από τα πρώτα βήματα για την αδειοδότηση του έργου και θα διαρκέσει ένα μήνα.
  • Με βάση τις εκτιμήσεις των εμπνευστών του, το συνολικό του οικονομικό αποτύπωμα θα προσθέσει στο ΑΕΠ της χώρας 432 εκατ. ευρώ, τα οποία στη δεκαετία εκτιμάται ότι θα ανέλθουν σε 2 δισ. και στην εικοσαετία σε 11 δισ. ευρώ, ενώ αναμένεται να δημιουργηθούν συνολικά 7.000 θέσεις εργασίας.
  • Σε λειτουργία τέθηκε η πλατφόρμα edupass.gov.gr, το νέο εργαλείο για την υγειονομική θωράκιση της δια ζώσης λειτουργίας των δημόσιων εκπαιδευτικών δομών. Στόχος του edupass.gov.gr είναι να συμβάλει στην προστασία της δημόσιας υγείας, αλλά και στην απλούστευση των διαδικασιών ελέγχου για την τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων.
  • Σε πρώτη φάση το edupass.gov.gr ενεργοποιείται για τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και τις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες. Στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα η λειτουργία της πλατφόρμας θα επεκταθεί και στις δημόσιες σχολικές μονάδες.
  • Ολοκληρώθηκε και φέτος ο πανευρωπαϊκός διαγωνισμός κυβερνοασφάλειας European Cyber Security Challenge 2021 που πραγματοποιήθηκε στην Πράγα, με την Ελλάδα να συμμετέχει για 7η συνεχή χρονιά. Η Ελληνική αποστολή, με επικεφαλής τον καθηγητή Χρήστο Ξενάκη, βρέθηκε στη 13η θέση της κατάταξης, μεταξύ των 19 συνολικά χωρών που συμμετείχαν στο διαγωνισμό.
  • Η PAX, πάροχος λύσεων τερματικών πληρωμών, ανακοίνωσε τη διάθεση στην ευρωπαϊκή αγορά των Android PayPhones M30 & M50. Τα πρωτοποριακά αυτά κινητά, είναι τα πρώτα smartphones με ενσωματωμένη τεχνολογία POS, συνδυάζοντας τα οφέλη ενός ασφαλούς τερματικού πληρωμών με πιστοποίηση EMV & PCI 6, μέσα από το οικοσύστημα του Android.
  • Προγραμματική συμφωνία για την ένταξη 43 δράσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στο εθνικό πρόγραμμα απλούστευσης διαδικασιών υπέγραψαν την περασμένη Πέμπτη ο ΥΝΑΝΠ Γιάννης Πλακιωτάκης και ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, με τον συντονισμό των δράσεων να πραγματοποιείται από τον Διευθυντή του Γραφείου του Πρωθυπουργού, Γρηγόρη Δημητριάδη.
  • Τρεις εξ’ αυτών χαρακτηρίζονται ως δράσεις - τομές οι οποίες αναβαθμίζουν δομικά τον τρόπο λειτουργίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Συγκεκριμένα αφορούν στο ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα για τη ναυτιλία, στο Port Community System, δηλαδή σε ψηφιακές υπηρεσίες για τη δραστηριοποίηση των εταιρειών στα λιμάνια, και στην συνολική ψηφιοποίηση των αρχείων του ΥΝΑΝΠ.
GY-1537-600X80-1
ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ - ΕΡΓΑ - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • Μαύρη Δευτέρα για το fb! Η εξάωρη πτώση των Facebook, Instagram και WhatsApp έφερε τα πάνω κάτω στα Social Media και όλο τον κόσμο στο Twitter, το οποίο αντέδρασε με χιούμορ, αναρτώντας ένα τιτίβισμα που έλεγε «Γεια σε όλους. Στην κυριολεξία σε όλους» παίρνοντας 3.300.000 likes! Το μήνυμα το «τσίμπησε» η Mc Donalds και απάντησε «Γεια σας. Τι να σας φέρω». Τελικά μπορεί να χάθηκαν δισεκατομμύρια, αλλά κάποιοι βγήκαν κερδισμένοι!
  • Δεν έλειψαν βέβαια και εκείνοι που ισχυρίστηκαν ότι σκόπιμα έγινε η πτώση για να σβήσουν ενοχοποιητικά στοιχεία, καθώς την επόμενη ημέρα ήταν προγραμματισμένη μία σημαντική κατάθεση στην Επιτροπή Εμπορίου του Κογκρέσου για τον τρόπο λειτουργίας της εταιρείας. Θεωρία συνομωσίας ή πραγματικότητα; Who knows?
  • Την υπογραφή δεσμευτικής συμφωνίας με τη Netcompany για την μεταβίβαση του συνόλου των μετοχών της Intrasoft, ανακοίνωσε η Intracom. Με βάση τα προβλεπόμενα, η Netcompany πρόκειται να αποκτήσει το σύνολο των μετοχών της Intrasoft, εκ των οποίων ποσοστό 91,74% ανήκει στην Intracom Technologies (θυγατρική της Intracom Holdings), ενώ το υπόλοιπο ποσοστό ανήκει σε ανώτατα και ανώτερα στελέχη της Intrasoft.
  • Η συναλλαγή αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2021, εφόσον έχουν πληρωθεί οι προβλεπόμενοι όροι και αιρέσεις και έχουν χορηγηθεί οι απαραίτητες εγκρίσεις. Πολλοί, θα σταθούν στο τίμημα που έφθασε συνολικά τα 235 εκατ. ευρώ, αν και το πιο ενδιαφέρον είναι πως πρακτικά η Intracom Holdings γίνεται ένας όμιλος που δεν θα έχει πλέον κάποια αμιγώς digital δραστηριότητα.
  • Η αίσθηση είναι ότι η επόμενη κίνηση του Σωκράτη, θα είναι η συγχώνευση των υπολοίπων εταιρειών του Ομίλου σε ένα ενιαίο, συμπαγές και δυναμικό σχήμα. Πως λέμε «όλα σε ένα νοικοκυρεμένα»;
  • Παράλληλα, σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση «ο συνδυασμός ρευστότητας και δυνατότητας μόχλευσης που αποκτά η INTRACOM HOLDINGS, της προσδίδει επενδυτική ισχύ που ξεπερνά τα € 300 εκατ., ποσό το οποίο θα επιδιωχθεί να ενισχυθεί περαιτέρω μέσα από τα ευρωπαϊκά προγράμματα χρηματοδότησης μέσω της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας Επενδύσεων, στα οποία η INTRACOM HOLDINGS έχει σχεδιάσει να συμμετάσχει». Τι θα τα κάνει τόσα χρήματα; Ευκαιρίες πάντα υπάρχουν…
  • Αν δεν ξέρετε την Netcompany, μην ανησυχείτε. Ελάχιστοι την ήξεραν μέχρι προχθές. Βέβαια, το γεγονός ότι η αποτίμηση της στο χρηματιστήριο της Κοπεγχάγης είναι πάνω από 4,6 δις. ευρώ, απαρτίζεται από 18 εταιρείες και έχει 3500 άτομα προσωπικό, κάτι δείχνει.
  • FYI, η δανέζικη εταιρεία έχει 20πλάσια αποτίμηση και πενταπλάσια λειτουργικά κέρδη. Και αυτό αναφέρεται σε σχέση με ορισμένες ελληνικές εταιρείες πληροφορικής που «βλέπουν το ίσκιο τους και νομίζουν ότι είναι το μπόι τους».
  • Άσε που σε σχέση με τα startups οι αποτιμήσεις των «παραδοσιακών» εταιρειών είναι μέρα με τη νύχτα. Τη στιγμή που η Intrasoft International π.χ. που είναι από τους μεγαλύτερους system integrators στην Ελλάδα και έχει ισχυρή παρουσία στην ΕΕ αποτιμάται 235 εκατ. ευρώ, η Lenses.io που πέρασε πρόσφατα στην Γερμανική Celonis, ασχολείται με τη διαχείριση των δεδομένων και ιδρύθηκε το 2016, αποτιμάται στα 70 εκατ. ευρώ (αν και επίσημα δεν ανακοινώθηκε κάποιο ποσό)!!!
  • Αν ψάχνουμε τον πρώτο ελληνικό unicorn των ψηφιακών τεχνολογιών, μάλλον τον βρήκαμε. Άλλο που δεν είναι αυτός που περίμεναν πολλοί.
  • Και αυτό, γιατί κανείς δεν θα πίστευε μέχρι πριν μερικούς μήνες ότι η PeopleCert θα είχε αποτίμηση κοντά στα 1,8 δισ. ευρώ. Και αν νομίζετε ότι οι υπολογισμοί είναι … «φιλόδοξοι», μάλλον πρέπει να δείτε λίγο με περισσότερη προσοχή την πορεία της εταιρείας τους τελευταίους μήνες για να καταλάβετε τι παίζει.
  • Η Dynacomp, κέρδισε τον διαγωνισμό που έκανε το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ) για υλοποίηση του υπολογιστικού του νέφους. Το σύνολο της προσφοράς ήταν 1,36 εκατ. ευρώ και σε αυτόν συμμετείχαν επίσης οι εταιρείες Byte και Space Hellas.
  • Η προσωρινή ανισορροπία της αγοράς και η ιδιότυπη «ομηρεία» της Ευρώπης από τη Ρωσία, που προκάλεσαν έκρηξη τιμών στο φυσικό αέριο, το πετρέλαιο και την ενέργεια είναι προφανές ότι θα επηρεάσουν την αγορά. Όπως μου έλεγε CEO ενεργειακής εταιρείας αγόραζαν πριν ένα χρόνο 67 και την Παρασκευή που μιλούσαμε έκλεισε τα 200, ενώ η Ιταλία στα 300!
  • Και βέβαια, τα φωτοβολταϊκά πάρκα, όπως οι επενδύσεις των RWE και Juwi, με ισχύ 1,3 GW σε συνεργασία με τη ΔΕΗ και τα Ελληνικά Πετρέλαια αντίστοιχα, καθώς και τα projects που έπονται για 2,5 GW και επενδύσεις 2,4 δισεκατομμύρια ευρώ, ή τα πλωτά αιολικά, τα οποία ακούγονται πολύ τελευταία, αποτελούν μία ελπίδα για την παραγωγική ενίσχυση του κλάδου, αλλά θέλουν και πολύ χρόνο.
  • Το 2005 δηλαδή πριν από 16 χρόνια το Zaitech Fund είχε αποκτήσει το 9.8% της Performance Technologies. Πριν λίγες ημέρες το ποσοστό μεταβιβάστηκε εξωχρηματιστηριακά σε Έλληνες και ξένους θεσμικούς αντί 5,3 εκατ. ευρώ παίρνοντας πέντε φορές τα χρήματα που έβαλε! Ποιος είπε ότι η υπομονή δεν είναι η μεγάλη αρετή του επενδυτή;
  • Οι Cosmote και Neurosoft συνεχίζουν στον διαγωνισμό που διενεργεί η Περιφέρεια Αττικής αναφορικά με την προμήθεια εξοπλισμού για την ολοκλήρωση της κατασκευής του γηπέδου της ΑΕΚ, συνολικού προϋπολογισμού 14,3 εκατ. ευρώ. Αν κρίνουμε από τις προδιαγραφές, οι κιτρινόμαυροι θα κάνουν τεχνολογικό πρωταθλητισμό!
  • Έχει πάρει το δρόμο της η δικαστική διαδικασία, μέσω της οποίας η CNL Capital διεκδικεί 631 χιλ. ευρώ συν τόκους και έξοδα που της οφείλει η MLS. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, «η CNL Capital έχει επιτύχει την έκδοση διαταγής πληρωμής από το Πρωτοδικείο Αθηνών με ημερομηνία έκδοσης την 9/9/2020. Δυνάμει αυτής, η εταιρεία έχει προβεί ήδη σε νομικές ενέργειες, πετυχαίνοντας την είσπραξη μέρους της απαίτησής της. Κατά της εκδοθείσας διαταγής πληρωμής, έχει ασκηθεί ανακοπή από την εταιρεία ΜLS, η εκδίκαση της οποίας εκκρεμεί».
  • Διάβασα κάπου ότι το 2018 ο Elon Musk αποκάλυψε ότι πλήρωσε 11.000.000 δολάρια για να αγοράσει το tesla.com. Μέχρι τότε η διεύθυνση της εταιρείας ήταν teslamotors.com. Ε, μάλλον τα έβγαλε τα λεφτά του και με το παραπάνω. Και δεν βοήθησε μόνο το όνομα σε αυτό… αλλά και το πράγμα! Και τι πράγμα. Model S!
  • Μιλώντας για αυτοκίνητα η Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης που ήταν προγραμματισμένη για το 2022 θα αναβληθεί για έναν χρόνο, λόγω των δυσκολιών που αντιμετωπίζει ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας, που σχετίζονται με τη μεγάλη παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών. Για το MWC δεν ανακοινώθηκε τίποτα…
  • Ωστόσο, στην αγορά καταναλωτικών όλοι ανησυχούν για τις επιδράσεις της έλλειψης ημιαγωγών, αλλά και την εκτίναξη των μεταφορικών, ελπίζοντας ότι δεν θα επηρεάσει την Black Friday και την αγορά των Χριστουγέννων. Άλλωστε, των φρονίμων τα παιδιά…βάζουν νωρίς τις παραγγελίες τους!
  • Ο διαγωνισμός που αφορά το σχεδιασμό και την κατασκευή διαδικτυακής πύλης για τους πελάτες ΕΛΤΑ Courier κατακυρώθηκε στην Qubiteq αντί 497.760 ευρώ.
  • Η Intracom Telecom ανέλαβε την υλοποίηση του έργου βελτίωσης της ποιότητας του αέρα στην πόλη του Βελιγραδίου, μέσω παρακολούθησης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Η υλοποίηση θα γίνει σε συνεργασία με την εταιρεία Ecomaks Solutions.
17367_Acbg-Banner-New-applied-now-600x80-01_18_02-768x102
E-COMMERCE
  • Εξαγορών συνέχεια με το efood να αγοράζει το Kioskys και όχι μόνο. Το ωραίο είναι πως η συμφωνία έκλεισε στις 2 Σεπτεμβρίου, αλλά ουδείς το πήρε πρέφα. Και χρειάστηκε μία πληρωμένη καταχώριση στην Καθημερινή για να το μάθουμε.
  • Η οποία βέβαια ήταν υποχρεωτική, γιατί έπρεπε να δημοσιοποιηθεί η εξαγορά στην Επιτροπή Ανταγωνισμού!!! Πάντως, το ότι δεν το είχε πάρει πρέφα ο ανταγωνισμός θα πρέπει να προκαλεί ανησυχία. Στον… ανταγωνισμό βεβαίως - βεβαίως!
  • Από εκεί και πέρα, έχει ενδιαφέρον ότι το efood μπαίνει στα φυσικά σημεία πώλησης, ότι το q-commerce (quick commerce) ανεβαίνει και ότι προφανώς θα μας απασχολήσει πολλαπλώς τους επόμενους μήνες, καθώς οι συνήθειες των καταναλωτών αλλάζουν. Τέλος, δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι μία online εταιρεία αγοράζει μία offline, γεγονός που σηματοδοτεί ότι το online τείνει προς το offline.
  • Στην ίδια λογική, οι εταιρείες super market αυξάνουν ταχύτητα στο ηλεκτρονικό εμπόριο προκειμένου να εξυπηρετήσουν χιλιάδες παραγγελίες στα ηλεκτρονικά τους καταστήματα. Ωστόσο, υπάρχει και μία ανησυχία δεδομένου ότι η άσκηση δεν βγαίνει, αφού τα κόστη υλοποίησης της παραγγελίας (picking) και μεταφοράς, ροκανίζουν την κερδοφορία.
  • Από τη μία θέλουν να χρεώσουν τα μεταφορικά και από την άλλη οι ανατιμήσεις καθιστούν ακριβότερο το ηλεκτρονικό καλάθι. Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα δηλαδή και όλοι αναζητούν έναν εύσχημο τρόπο που θα οδηγήσει σε κερδοφορία το ψηφιακό τους κανάλι πωλήσεων.
  • Η ACS στο πλαίσιο της συνεχούς αναβάθμισης των υπηρεσιών της, προσφέρει στους πελάτες της τη δυνατότητα ανέπαφης παραλαβής των αποστολών τους, με τη χρήση μοναδικού κωδικού (PIN), χωρίς να απαιτείται η υπογραφή του παραλήπτη της αποστολής. Δείτε το σχετικό video.
  • Ο ιδρυτής της Amazon, Τζεφ Μπέζος, συμμετείχε στον πρόσφατο κύκλο χρηματοδότησης της σειράς Β, ύψους 87 εκατομμυρίων δολαρίων, στην νεοσύστατη εταιρεία Ula από την Ινδονησία.
  • Η εταιρεία προσφέρει τεχνολογικές λύσεις σε μικρούς λιανοπωλητές συνεργάζεται με πάνω από 70.000 φυσικά καταστήματα και διαθέτει περισσότερα από 6.000 προϊόντα στην πλατφόρμα της. Κρατήστε αυτό: Ένας από τους κύριους στόχους της είναι η ανάπτυξη των υπηρεσιών buy now - pay later.
combox
ΣΤΕΛΕΧΗ
  • H SUNLIGHT ανακοίνωσε ότι ο Todd M. Sechrist αναλαμβάνει Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της SUNLIGHT Batteries USA, και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της εταιρείας SUNLIGHT, από τις 18 Οκτωβρίου 2021. Πρόκειται για πεπειραμένο στέλεχος του κλάδου της ενέργειας, με περισσότερα από 25 χρόνια εμπειρίας
  • H SUNLIGHT Batteries USA διαθέτει μια υπερσύγχρονη μονάδα αποθήκευσης, παραγωγής και συναρμολόγησης μπαταριών μολύβδου-οξέος και ιόντων λιθίου στο Γκρίνσμπορο της Βόρειας Καρολίνας, συνολικής έκτασης 9.600 τ.μ. και υλοποιεί επενδυτικό πλάνο $150 εκατ. δολ. σε βάθος διετίας.
  • Καθήκοντα οικονομικού και διοικητικού διευθυντή στην Entersoft ανέλαβε o Γρηγόρης Τσούρτος. Έχει πολυετή εμπειρία σε διάφορες θέσεις ευθύνης σε εταιρείες όπως: Upstream, Huawei και TΕΡΝΑ Ενεργειακή, ενώ τα τελευταία επτά χρόνια εργάσθηκε για την ιταλική εταιρεία ενέργειας ENEL.
Supervoice Banner for Weekly Telecom_July2020_Final
ΦΑΣΑ INSIDE 600x300_Mobilus in Mobilis_2
anycast-m4-plus-600x80
Μια νέα εποχή ξεκινά από σήμερα για τα Windows, καθώς είναι επιτέλους διαθέσιμη η τελευταία έκδοση του δημοφιλούς λειτουργικού συστήματος για υπολογιστές της Microsoft.
Από 5 Οκτωβρίου διατίθενται διεθνώς τα Windows 11 ως δωρεάν αναβάθμιση για τους χρήστες των Windows 10.
Τα νέα Windows θα είναι απλούστερα για τον χρήστη. H αναβάθμιση τους δεν θα δυσκολέψει ούτε τον πιο αδαή.
Έχουν προηγηθεί εκτεταμένες δοκιμές του νέου συστήματος από ειδικούς, ώστε να μην υπάρξουν προβλήματα από το πέρασμα από το ένα λειτουργικό σύστημα στο άλλο.
Οι αλλαγές που έρχονται είναι ότι το «Start Menu» της έναρξης θα βρίσκεται στο κέντρο της οθόνης πλέον και όχι κάτω αριστερά (με δυνατότητα τοποθέτησης στα αριστερά όμως).
Επίσης, η εφαρμογή Microsoft Teams έχει ενσωματωθεί πλήρως στο νέο σύστημα, αντικαθιστώντας το Skype, ενώ το ηλεκτρονικό κατάστημα Microsoft Store έχει ανασχεδιαστεί και επιτρέπει τη διάθεση εφαρμογών και από τρίτους.
Η αναζήτηση μέσω Bing έγινε ταχύτερη, όπως και η εκτέλεση των βιντεοπαιχνιδιών.
Η Microsoft διευκρίνισε ότι τα Windows 11 έχουν ορισμένες ελάχιστες απαιτήσεις για την εγκατάστασή τους.
Μπορεί να μην τις πληρούν όλοι οι υπολογιστές, γι’ αυτό ορισμένοι χρήστες πιθανώς δεν θα μπορούν να εγκαταστήσουν το νέο σύστημα στον υπολογιστή τους, ιδίως αν αυτός είναι παλαιότερος.
Τα Windows 10 θα συνεχίσουν να υποστηρίζονται και να δέχονται αναβαθμίσεις ασφαλείας, έως τον Οκτώβριο του 2025.
cl8-sept-2019-600x80
Η Google ανακοίνωσε ότι η «αποκάλυψη» για τη νέα σειρά smartphones Pixel 6 θα λάβει χώρα την Τρίτη 19 Οκτωβρίου.
Η εταιρεία θα αποκαλύψει τα Pixel 6 και Pixel 6 Pro στη διάρκεια του πρώτου Pixel-only event.
Οι πρώτες ανακοινώσεις είχαν δημιουργήσει θόρυβο γύρω από τον επεξεργαστή Tensor που σχεδίασε η ίδια, αλλά και έδωσε μια πρώτη εικόνα της εμφάνισης των δύο νέων smartphones.
Στη νέα εκδήλωση, ωστόσο, θα μάθουμε αναλυτικές λεπτομέρειες για τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις δυνατότητες.
Είναι πιθανό να ανακοινωθεί επίσης η επίσημη ημερομηνία κυκλοφορίας για το Android 12 για τις συσκευές Pixel. Με βάση τις μέχρι τώρα διαρροές, το Pixel 6 («Oriole») πιθανότατα θα έρθει σε δύο διαμορφώσεις - 8/128 GB και 8/256 GB.
Tο βασικό μοντέλο θα κοστίζει 650 €. Θυμίζουμε ότι το Pixel 5 με το chipset μεσαίας εμβέλειας και τη βασική, διπλή κάμερα κυκλοφόρησε στα 630 € (8/128 GB). Το Pixel 6 Pro («Raven») θα ξεκινά από 900 €.
Αυτό θα πρέπει να έχει τρεις διαμορφώσεις: 128 GB, 256 GB και 512 GB αποθηκευτικού χώρου, όλα με 12 GB RAM.
Αναμένεται να υπάρχει μια χρηματική διαφορά της τάξεως των 100 € μεταξύ κάθε επιλογής αποθήκευσης.
16-05-2018-BANNER-FOR-WEEKLY-TELECOM-600x74
Δεν αποτελεί μυστικό το γεγονός ότι η Apple επιθυμεί διακαώς να ανοίξει τα φτερά της σε νέες κατηγορίες. Οι συζητήσεις και οι φήμες για το επερχόμενο αυτοκίνητο δίνουν και παίρνουν αυτό το διάστημα. Προς το παρόν, αυτό που γνωρίζουμε με σιγουριά, είναι ότι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο βρίσκεται στο δρόμο και θα υλοποιηθεί σε ορίζοντα πενταετίας.
Σίγουρα δεν πρόκειται για ένα εύκολο εγχείρημα, αν λάβει κανείς τον ανταγωνισμό μεταξύ των εδραιωμένων αυτοκινητοβιομηχανιών. Παρόλα αυτά, το ενδιαφέρον αυτή την περίοδο, συγκεντρώνεται γύρω από τις συνεργασίες που θα συνάψει η εταιρεία, προκειμένου να υλοποιήσει το πλάνο της.
Φήμες λένε ότι η ομάδα του αυτοκινήτου της Apple έχει νέες προσθήκες. Η εταιρεία, σύμφωνα με το MacRumors, φαίνεται να προσέλαβε 2 πρώην μηχανικούς από τη Mercedes. Παρά το γεγονός ότι δεν είναι γνωστό το παρασκήνιο, το γεγονός ότι εργάζονταν στη Mercedes κάτι δηλώνει. Το πιθανότερο σενάριο είναι η Apple προχώρησε σε αυτές τις προσλήψεις, εξαιτίας της εμπειρίας των συγκεκριμένων ατόμων στη μαζική παραγωγή.
Αυτή δε θα είναι βέβαια η πρώτη φορά που η εταιρεία προσλαμβάνει ανθρώπους με μεγάλη εμπειρία. Μέχρι στιγμής, την έχουμε δει να προσλαμβάνει άτομα που εργάζονταν στην Porsche, τη Volkswagen, τη BMW, την Audi και την Tesla.
Η Apple δεν έχει επιβεβαιώσει τίποτα μέχρι στιγμής για το πλάνο της σχετικά με το αυτοκίνητο. Είναι γνωστό όμως ότι έχει τεστάρει τις τεχνολογίες της σε δημόσιους δρόμους. Τελευταίες φήμες πάλι θέλουν την παραγωγή να ξεκινά το 2024.
clickevents 600x80 banner 21-4-20 sent
facebook twitter youtube instagram linkedin