Newsletter-Banner-600x150_mgn
600x80 security 17-3-20 sent
stay-home

G.O.T. Forthnet: new episodes

Νέα επεισόδια στη σειρά GOT «εξαγοράζοντας τη Forthnet» άρχισαν να προβάλλονται την εβδομάδα μετά το Πάσχα. Τώρα τι σημαίνει GOT θα σας γελάσω. Από Game Of Thrones μέχρι Give Or Take…
Στις νέες εξελίξεις, κυρίαρχο ρόλο παίζει η έναρξη αποκλειστικών διαπραγματεύσεων των τραπεζών, με τη μία από τις ενδιαφερόμενες επενδυτικές εταιρείες, τη BC Partners, της οποίας η πρόταση θεωρήθηκε η πιο σοβαρή.
Φαίνεται ότι η στρατηγική των επενδυτών του City, προβλέπει ότι ο τηλεπικοινωνιακός κλάδος θα πληγεί λιγότερο από πολλούς άλλους, αφού όσο περισσότερο οι καταναλωτές κάθονται στα σπίτια τους, τόσο το Internet και η συνδρομητική τηλεόραση γίνονται απολύτως αναγκαία.
Στο ελληνικό γήπεδο, η BC Partners κατεβαίνει με τα χρώματα της θυγατρικής της, United Group, η οποία δεν είναι καθόλου άγνωστη στην αγορά. Έχει εξαγοράσει, μέσω διαφόρων σχημάτων και συνδυασμών, κάμποσες βαλκανικές εταιρείες τηλεπικοινωνιών σε Σερβία, Σλοβακία, Κροατία, Βουλγαρία, Βοσνία, Μαυροβούνιο, Βόρεια Μακεδονία και Αλβανία, και έχει πωλήσεις της τάξεως του 1,5 δισ. ευρώ ετησίως, κέρδη περί τα 500 εκατ. ευρώ και ρευστότητα περί τα 250 εκατ. ευρώ.
Παρομοίως γνωστός στην τηλεπικοινωνιακή αγορά, είναι και ο επικεφαλής του «project Forthnet» εταίρος, πρόεδρος της Επιτροπής Διαχείρισης Χαρτοφυλακίου και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της BC Partners, Νίκος Σταθόπουλος, o οποίος έγινε γνωστός στην ελληνική τηλεπικοινωνιακή αγορά όταν το 2004, με την APAX Partners, εξαγόρασε την ΤΙM Hellas, σήμερα Wind Ελλάς, που αργότερα πουλήθηκε στον Αιγύπτιο επιχειρηματία, Naguib Sawiris, και από αυτόν πέρασε στους σημερινούς μετόχους της.
Φαίνεται ότι, αν ευοδωθεί η διαπραγμάτευση, η Forthnet θα πέσει σε καλά χέρια, ενώ νέοι ορίζοντες στα σενάρια, θα ανοίξουν αν οι ιδιοκτήτες της Wind αποφασίσουν να ξαναβγάλουν την πώλησή της στις αγορές.
Οι αρθρογράφοι της στήλης, ήδη τρίβουν τα χέρια τους…
cosmote-april-2020-600x80
syzefksis-2

Τα μέτρα φεύγουν, το ΣΥΖΕΥΞΙΣ έρχεται

Η σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων λόγω κορονοϊού, ενεργοποιεί πάλι τις εξελίξεις για το πολυαναμενόμενο ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ. Ένα έργο -για την ακρίβεια μία σειρά έργων- που θα φέρει τη χώρα στην πραγματική ψηφιακή εποχή.
Στο πλαίσιο της επανέναρξης, η ΚτΠ προχώρησε στην ανακοίνωση τριών ακόμα προσκλήσεων για το έργο. Οι προσκλήσεις προσφορών, συνολικού προϋπολογισμού 22,5 εκατ. ευρώ αφορούν το Υποέργο «Συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας και συσκευών και Συνδέσεις για ανταλλαγή δεδομένων» για το μεγαλύτερο μέρος των συγκεκριμένων αναγκών που έχουν προδιαγραφεί στο έργο της Ασύρματης Νησίδας του ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ.
Σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα ακολουθήσουν 2 ακόμα συμπληρωματικές προσκλήσεις, ανάλογου περιεχομένου και προϋπολογισμού με τις παρούσες.
Επιπλέον, αναμένεται αυτή την εβδομάδα να ανακοινωθούν από την εταιρεία ακόμα 6 διαγωνισμοί από την Συμφωνία-Πλαίσιο του ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ «Υποδομές ασφάλειας / τηλεφωνίας / τηλεδιάσκεψης / καλωδίωσης», συνολικού προϋπολογισμού περίπου 130 εκατ. ευρώ, ολοκληρώνοντας ουσιαστικά το μεγαλύτερο μέρος των διαγωνιστικών διαδικασιών, ώστε να ξεκινήσει σύντομα η φάση της υλοποίησης των έργων.
Η κρίση του κορονοϊού μας έφερε πιο κοντά στην φιλοσοφία των ηλεκτρονικών υπηρεσιών και προλείανε το έδαφος για τον ολοκληρωμένο μετασχηματισμό του Δημοσίου σε πραγματικό e-government.
Έτσι, όσοι είχαν τον παραμικρό ενδοιασμό για την αλλαγή, πείστηκαν ότι έχει παρέλθει πλέον η εποχή που ο πολίτης πήγαινε στη διοίκηση και έχει φτάσει η εποχή που η διοίκηση πηγαίνει ψηφιακά -αλλά ενίοτε και με courier- στον πολίτη.
Samsung_S20_Family_680x80
financial-aid

Επικροτούν τις ψηφιακές υπηρεσίες οι πολίτες

Προς επιβεβαίωση των ανωτέρω, σύμφωνα με έρευνα υπό τον τίτλο «COVID Control» της εταιρείας Interview, οι Έλληνες δήλωσαν πολύ ικανοποιημένοι από τις δράσεις για τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό της δημόσιας διοίκησης που εφαρμόστηκαν εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού.
Οι πολίτες επιδοκίμασαν ψηφιακές ευκολίες, όπως η άυλη συνταγογράφηση, η ηλεκτρονική έκδοση υπεύθυνων δηλώσεων και εξουσιοδοτήσεων, αλλά και η αποστολή SMS, που χρησιμοποιήθηκαν για την καλύτερη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης και αποτέλεσαν παράδειγμα για μίμηση και σε άλλες χώρες.
Συγκεκριμένα, το 92% των πολιτών θεωρεί τις συγκεκριμένες δράσεις ψηφιακού μετασχηματισμού του ελληνικού κράτους πολύ / αρκετά χρήσιμες, και μόλις το 8% των ερωτώμενων που συμμετείχαν στην έρευνα, αξιολογεί αυτές τις δράσεις ως «λίγο / καθόλου χρήσιμες».
Στην ερώτηση της έρευνας «συμφωνείτε ή διαφωνείτε με την άποψη ότι η Ελλάδα και οι Έλληνες έκαναν ψηφιακά μέσα σε λίγες εβδομάδες ότι δεν έγινε για πολλά χρόνια», το 90% απαντά «συμφωνώ» / «μάλλον συμφωνώ» και μόλις το 10% δηλώνει «διαφωνώ» / «μάλλον διαφωνώ» με την παραπάνω άποψη.
Μάλιστα ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, έλαβε την υψηλότερη βαθμολογία (8,1) μεταξύ των υπουργών που πρωταγωνιστούν στην αντιμετώπιση της πανδημίας.
Με αξιολόγηση από το 1 έως το 10 (1 πολύ κακή αξιολόγηση και 10 πολύ καλή αξιολόγηση) ο υπουργός Υγείας, Βασίλης Κικίλιας, έλαβε 7,6 και ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Ιωάννης Βρούτσης, 6,6. Ο τελευταίος έλυσε γρήγορα τον γόρδιο δεσμό του κουπονιού για τους επιστήμονες, που κινδύνευε από την προχειρότητα που το αντιμετώπισαν κάποιοι από τον ιδιωτικό τομέα.
ΦΑΣΑ INSIDE 600x300_WEEKLY LEAKS1
tv-box-4k-600x80
Έχετε δει στις ταινίες, τη γνωστή τυπική σκηνή, όπου κάποιος νομίζει ότι κάνει μία τελευταία δουλειά πριν αποσυρθεί, και τελικά του λένε «θα πρέπει να κάνεις και κάτι ακόμα»; Κάτι τέτοιο μας θύμισε η επέκταση των περιοριστικών μέτρων, από τις 27 Απριλίου στις 4 Μαΐου.

Για να μιλήσουμε σοβαρά, αυτό ήταν όχι μόνο λογικό αλλά και αναμενόμενο. Όταν μετά από δύο μήνες πεις σε 10 εκατομμύρια κόσμο ότι είναι ελεύθεροι να κυκλοφορούν, και σε λίγες μέρες ακολουθεί η Πρωτομαγιά, πόσες πιθανότητες έχουν όλοι αυτοί να μην ξεχυθούν στους δρόμους και στην εξοχή; Ακριβώς όσες πιθανότητες υπάρχουν να δείτε πράσινο κασκόλ στο Καραϊσκάκη.

Λίγη υπομονή ακόμα, λοιπόν, για να μη χαθεί σε μία μέρα το αποτέλεσμα του κόπου που έχουμε κάνει όλοι, από τις αρχές Μαρτίου. Εξ άλλου, το ελληνικό καλοκαίρι θα αναλάβει να… βάλει δύσκολα στον κορονοϊό, και ίσως να κάνει αυτόν να… μείνει (από) σπίτι, δηλαδή ά-στεγος!

H διαφήμιση της εβδομάδας έρχεται από τη WIND και αφορά τους συνηθισμένους ήρωες. Είναι υπέροχη και έχει και ένα φοβερό μήνυμα με μεγάλο κοινωνικό αποτύπωμα: Όταν οι άνθρωποι προσπαθούν οι εταιρείες πρέπει να προσπαθήσουν περισσότερο!

Και αφού είμαστε στο You Tube, απολαύστε ένα κατεδαφιστικό video του Κυρίτση αναφορικά με την παραπληροφόρηση για το 5G και όλα τα απίθανα που του καταμαρτυρούν. Θα μάθετε τα πάντα για τη σχέση του 5G με την υγεία, τους μασόνους, την αλλαγή του καιρού, τον κορονοϊό, το 666 και το σατανισμό, και πολλά ακόμη. Θα πάρετε μία γερή δόση γέλιου που τόσο μας λείπει αυτή την εποχή!
GY-1537-600X80-1
Η ελληνική εταιρεία κυβερνοασφάλειας TwelveSec ανακάλυψε ένα κενό ασφαλείας στα SMS μέσω πενταψήφιων αριθμών, που επιτρέπει σε κάποιον να φανεί ψευδώς ως αποστολέας.

Αυτά τα SMS περιέχουν links προς κακόβουλα sites που ζητούν από τον χρήστη να εισάγει προσωπικά δεδομένα του. Το κενό ασφαλείας αφορά την ίδια την υποδομή GSM, και κατά συνέπεια επηρεάζει όλες τις χώρες και περιλαμβάνει ακόμα και το 13033.

Το υπουργείο αναγνωρίζει αυτό τον κίνδυνο και προειδοποιεί ότι η γενική γραμματεία πολιτικής προστασίας δεν θα ζητήσει ποτέ από τους πολίτες να επισκεφτούν κανένα link.

Όχι απλώς κανονικά, αλλά πολύ δυνατά προχωράει το Σύζευξις 2, με την Κοινωνία της Πληροφορίας να ανακοινώνει τρεις επιπλέον προσκλήσεις. Συγκεκριμένα για τις Συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας και συσκευών και Συνδέσεις για ανταλλαγή δεδομένων, με συνολικό προϋπολογισμό 22,5 εκατομμυρίων ευρώ.

Το υπουργείο ψηφιακής διακυβέρνησης αποφάσισε να προσφέρει έκτακτη οικονομική ενίσχυση στην Κοινωνία της Πληροφορίας, στο Εθνικό Δίκτυο Τεχνολογίας και Έρευνας, και στην Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης. Ο καθένας θα λάβει από 1 εκατομμύριο ευρώ, για την αντιμετώπιση λειτουργικών αναγκών και για δημιουργία εφαρμογών που θα βοηθήσουν στη διάρκεια της κρίσης του κορονοϊού.
17367_Acbg Banner New applied now, 600x80 01_18_02
Ενδιαφέρον έχουν τα αποτελέσματα της έρευνας Covid Control από την εταιρεία Interview. Σύμφωνα με αυτή τη μελέτη, οι Έλληνες δήλωσαν πολύ ικανοποιημένοι από τις δράσεις για τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό της δημόσιας διοίκησης, που εφαρμόστηκαν εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού.

Ακόμα περισσότερο ενδιαφέρον, έχει το γεγονός ότι ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να βαθμολογήσουν τους υπουργούς! Ο «δικός μας» Κυριάκος Πιερρακάκης βγήκε νικητής με διαφορά, ή τουλάχιστον θα έβγαινε αν ήταν διαγωνισμός. Που μεταξύ μας, είναι, αν και άτυπος… Συγκεκριμένα, έλαβε 8.1 στα 10, ενώ ο Βασίλης Κικίλιας 7.6 και ο Γιάννης Βρούτσης 6.6.

Όσον αφορά το κουπόνι για τους επιστήμονες η κυβέρνηση με πολύ γρήγορα αντανακλαστικά διόρθωσε το γεγονός ότι κάποιοι το είδαν σαν «αρπαχτή». Το να κάνεις λάθος είναι ανθρώπινο. Το να το παραδέχεσαι είναι θεϊκό, ιδιαίτερα αν είσαι κυβέρνηση. Είναι κάτι που κοντεύαμε να το ξεχάσουμε στη χώρα που λάθη κάνουν μόνο οι άλλοι… Μπράβο!

Μέσω… process of «elimination» προχωρά η υπόθεση της Forthnet, με σημαντικές εξελίξεις να έχουν λάβει χώρα την περασμένη εβδομάδα. ANT1, Duet Private Equity και BC Partners, ήταν οι τρεις που πέρασαν στον «τελικό», καταθέτοντας δεσμευτικές προσφορές.

Τελικά η Nomura έκρινε ότι η BC Partners, μέσω της θυγατρικής United Group, είναι -ενδεχομένως- η πλέον κατάλληλη για να αποκτήσει τα assets της εισηγημένης, και έτσι οι πιστώτριες τράπεζες Εθνική, Πειραιώς, Αττικής και Alpha, θα διαπραγματευτούν αποκλειστικά με αυτή. Μάλιστα γίνεται λόγος ότι η BC Partners έχει κάνει παρόμοια προσφορά με αυτή του Βαγγέλη Μαρινάκη, αλλά με πιο ελκυστικούς όρους!
PanelTV_infocom_website_600x80_06_2018
Οι διαπραγματεύσεις αναμένονται να κρατήσουν για ένα μήνα, οπότε θα συζητηθεί επιπλέον τι ακριβώς θα γίνει μεταξύ της υπογραφής σύμβασης και της εφαρμογής της, καθώς σε αυτό το διάστημα θα αναλάβει η επιτροπή ανταγωνισμού της ΕΕΤΤ να επιβεβαιώσει ή να απορρίψει τη συμφωνία. Αν ευοδωθεί η συμφωνία, η BC Partners θα είναι σχεδόν πλήρης διαβαλκανικός πάροχος. Καθόλου άσχημα ως προσέγγιση. Και ως κέρδη αν κρίνουμε από τους αριθμούς…

Ενδιαφέρον concept, το προσπάθησαν και οι μεγάλοι (DT μέσω ΟΤΕ και Telenor), αλλά δεν τους βγήκε ιδιαίτερα, αν κρίνουμε τουλάχιστον από τον ΟΤΕ που έχει ήδη πουλήσει Σερβία, Βουλγαρία, Αλβανία και τώρα ετοιμάζεται και για τη Ρουμανία. Μέσα πάντως πάμε καλά!

Σε κάθε περίπτωση έχουμε μάθει πια να κρατάμε μικρό καλάθι, όσο πλούσιες και αν φαίνονται οι κερασιές της Κάντζας. Όπως κάνουμε τόσα χρόνια, θα παρακολουθούμε την πορεία της υπόθεσης και θα σας ενημερώνουμε. Μέχρι τον Ιούνιο που ευελπιστούμε ότι θα φανεί λευκός καπνός, ή όσο κρατήσει αυτή η ιστορία τέλος πάντων. Τράπεζες είναι αυτές…

Το ενδιαφέρον των funds για την Ελλάδα πάντως δείχνει να μην έχει σταματήσει παρά την κρίση της πανδημίας, και αυτό μόνο καλό το λες. Δεν είναι τυχαίο ότι μπαίνει στο Skroutz η CVC Partners, που είναι πολύ μεγάλο fund. Το ποσοστό που πήραν είναι στο 45% σύμφωνα με τις πληροφορίες, και δεν γίνεται με αύξηση μετοχικού κεφαλαίου. Τίμημα δεν μάθαμε, αλλά οι φήμες λένε ότι η αποτίμηση έχει πάει σε αρκετά ψηλά επίπεδα.

Την ίδια στιγμή, μία ακόμη ελληνική εταιρεία τεχνολογίας βρέθηκε στο στόχαστρο ακτιβιστών επενδυτών και πιο συγκεκριμένα του περίφημου QCM. Αυτή τη φορά ήταν η σειρά της Akazoo, η οποία είναι spin-off της InternetQ. Ο λόγος που τη «χτυπάνε» είναι, όπως ισχυρίζονται, ότι τα νούμερα των συνδρομητών που λέει η εταιρεία, δεν βγαίνουν με τίποτα. Όλα δείχνουν ότι θα ακολουθήσουν και άλλα επεισόδια στο σήριαλ που μόλις άρχισε.
combox
Στο ηλεκτρονικό εμπόριο, τα γνωστά… Τρελή αύξηση σε πωλήσεις, αλλά με πολλά προβλήματα στα logistics και φοβερές καθυστερήσεις. Έκανα παραγγελία στα LeRoy Merlin και μου απάντησαν ότι ο χρόνος απόκρισης στα μηνύματα είναι 2-3 ημέρες (!), ενώ οι παραγγελίες αποστέλλονται σε 20 μέρες (που πέρασαν ήδη χωρίς αποτέλεσμα). Δεν διευκρίνισαν αν τα πράγματα τα παραδίδει ο Άη Βασίλης…

Τουλάχιστον -μετά από τις διαμαρτυρίες που δέχτηκαν- τώρα πια το γράφουν στην πρώτη σελίδα. Είναι πάντως γεγονός ότι μετά το e-commerce μάλλον ανακαλύψαμε ότι υπάρχει και το d-commerce (delayed commerce).

Σε πολλές εταιρείες ταχυμεταφορών, τα δέματα δεν χωράνε μέσα στα υποκαταστήματα. Το Public χρησιμοποιεί ταξί για να κάνει παραδόσεις και περισσότερες από μία εταιρείες ταχυμεταφορών. Γενικώς γίνεται ένας χαμός. Ειδικά στα supermarkets. Το ερώτημα είναι αν θα συνεχιστεί η e-commerce τάση και μετά την άρση των απαγορεύσεων.

Η αίσθηση μας, είναι πως «ναι», γιατί έχει διευρυνθεί η πελατειακή βάση. Αρκεί η εμπειρία του χρήστη να μην περνάει στα όρια του απαράδεκτου και δημιουργεί απογοητεύσεις. Είναι «το νεκρό σημείο του e-commerce» που επιμένει να αναφέρει συνέχεια ο Θανάσης. Δηλαδή από τη στιγμή της παραγγελίας μέχρι την παράδοση…

Αν και είναι πολύ νωρίς για να εκτιμήσει κάποιος το μέγεθος της μεγάλης αλλαγής που επέρχεται στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ειδικοί της αγοράς (Plushost) επιχείρησαν να σκιαγραφήσουν ξανά το τοπίο, να προβλέψουν τις νέες καταναλωτικές συνήθειες και τις ανανεωμένες αγοραστικές συμπεριφορές στο άμεσο μέλλον, αναλύοντας τα αποτελέσματα της σχετικής έρευνας. Αν θέλετε να μάθετε τι ακριβώς κατέγραψε η έρευνα, δείτε την με ένα κλικ.
Banner_Grandstream_600x80pixels-100
Γενικώς, πολλά πράγματα πάνε virtual. Μέχρι και η IFA θα γίνει με διαφορετικό τρόπο χωρίς να εξηγούν λεπτομερώς οι Γερμανοί τι ακριβώς σκοπεύουν να κάνουν, αφού στο χώρο θα επιτρέπονται μέχρι 5.000 άτομα. Να δείτε που στο τέλος τα εισιτήρια για το event θα πωλούνται στη μαύρη αγορά. Stay tuned γιατί σύντομα ετοιμάζουμε και εμείς τις δικές μας virtual εκπλήξεις!

Από τα παρεπόμενα της πανδημίας είναι η έλλειψη tablet. Γενικά ξεστοκάρισαν όλοι, γιατί υπήρξε μεγάλη ζήτηση από εταιρείες, συλλόγους, και δήμους, για να τα δώσουν σε μαθητές. Οι παραλαβές από Κίνα αργούν, θέλουν προκαταβολές, και έχουν ακριβά μεταφορικά. Οπότε όσοι έχουν άκρες στην Ευρώπη είναι οι τυχεροί. Όχι ότι εκεί δεν γίνεται χαμός…

Μέσα σε όλα τα άλλα, έχουμε και τα τηλεοπτικά κανάλια να προωθούν την υβριδική τηλεόραση τους. Κυρίως η ΕΡΤ που έχει και αρκετό περιεχόμενο. Το Netflix ανέβασε νούμερα, η Vodafone και λόγω τιμής δεν τα πάει και άσχημα, και όσον αφορά την Cosmote TV και τη Nova, θα κάνουν μεγάλη ρελάνς, αν ξεκινήσουν οι αγώνες χωρίς θεατές.

Πριν κλείσουμε, να πούμε μπράβο στον ΟΤΕ για την έκτακτη οικονομική επιβράβευση, συνολικού ύψους 1,6 εκατ. ευρώ, στους ανθρώπους που εργάζονται στο πεδίο, στην πρώτη γραμμή και φροντίζουν να μη μας λείπει αυτή την εποχή ένα από τα πολυτιμότερα αγαθά. Η επικοινωνία!

Αυτά για την ώρα, και θυμηθείτε: #menoumespiti ή αν το προτιμάτε σε… «άψογα ελληνικά» #stayathome #staytuned!
ΦΑΣΑ INSIDE 600x300_Mobilus in Mobilis_2
anycast-m4-plus-600x80
Εδώ και καιρό είχαμε πληροφορηθεί για την πρόθεση της Motorola να παίξει δυνατά και στην κατηγορία των high-end ναυαρχίδων και πράγματι, τα νέα Edge+ και Edge που παρουσιάστηκαν πρόσφατα φανερώνουν την πρόθεση της γνωστής εταιρείας να δοκιμάσει και σε μια άλλη κατηγορία εκτός της mid-range, που ως γνωστόν αποτελεί το «φόρτε» και το «γήπεδο» της.
Έτσι τα δύο μέλη της οικογένειας Edge έρχονται να αναδείξουν την τεράστια δυναμική της Motorola, η οποία δεν φοβάται να πειραματιστεί και να δημιουργήσει νέες προτάσεις για τους χρήστες.
Το 5G Motorola Edge+ έρχεται με display 6.7 ιντσών τεχνολογίας AMOLED HDR 10+ και αποτελεί το πρώτο Motorola με ρυθμό ανανέωσης οθόνης στα 90Hz. H ανάλυση είναι 1080p+ και παρόλο που δεν είναι ότι καλύτερο κυκλοφορεί, ωστόσο είναι ότι πρέπει, καθώς καταναλώνει πολύ λιγότερη ενέργεια.
Στο μπροστινό τμήμα φιγουράρει μία selfie cam με ανώτερη ανάλυση στα 25MP, ενώ υπάρχει ένας εσωτερικός αισθητήρας δαχτυλικών αποτυπωμάτων, κάτω από το display. Όσον αφορά την main camera, εδώ είναι εμφανές ότι η Motorola δεν έκανε συμβιβασμούς, καθώς διαθέτει κάμερα στα 108MP μαζί με optical image stabilization.
Τη κύρια κάμερα, συμπληρώνει μία telephoto camera (με OIS και 3x optical zoom), αλλά και ένας φακός Ultra-Wide Με 16MP, αλλά και ένας ToF sensor. Το Edge+ μπορεί να πραγματοποιήσει video recording ανάλυσης 6K, κάτι μάλλον περίεργο από τη στιγμή που το chipset του υποστηρίζει 8K.
Στην καρδιά του βρίσκεται το πανίσχυρο και «δοκιμασμένο» Snapdragon 865 (που είναι το «στάνταρ» για κάθε ναυαρχίδα του 2020 που σέβεται τον εαυτό της), ενώ παράλληλα συνοδεύεται από 12GB ταχύτατης LPDDR5 RAM, αλλά και 256GB αποθηκευτικού χώρου. Σε ότι έχει να κάνει με την χωρητικότητα της μπαταρίας του, τροφοδοτείται από 5000mAh, με την Motorola μάλιστα να ισχυρίζεται ότι η ναυαρχίδα της μπορεί να αντέξει μέχρι και δύο ημέρες χωρίς φόρτιση!
Τo Edge+ υποστηρίζει wireless charging, κυκλοφορεί σε δύο χρώματα (Smokey Sangria και Thunder Grey) και η τιμή της global version του θα κυμαίνεται στα 1.199 ευρώ.
Το μικρό αδελφάκι του, Edge, διαθέτει αρκετές σχεδιαστικές ομοιότητες, μόνο που του λείπουν ορισμένα «plus» για να διατηρηθεί το κόστος του χαμηλότερα.
Ειδικότερα, το Edge διαθέτει οθόνη στις 6.7 ίντσες και ρυθμό ανανέωσης στα 90Hz, αλλά δεν υποστηρίζει HDR10+.
To δε SoC είναι αναγκαστικά ένα σκαλί πιο κάτω, καθώς στην καρδιά του χτυπάει ένα Snapdragon 765G, ενώ η μνήμη είναι μισή (6GB).
Σε ότι έχει να κάνει με το storage, το Edge διαθέτει 128GB, τα οποία όμως επεκτείνονται μέσω MicroSD (feature που απουσιάζει από το Edge+). To τριπλό κάμερα setup αντί για main sensor στα 108MP διαθέτει έναν σένσορα στα 64MP, με τους υπόλοιπους φακούς να παραμένουν ίδιοι.
H χωρητικότητα της μπαταρίας του ανέρχεται στα 4500MAh, χωρίς ωστόσο να υποστηρίζεται η δυνατότητα για wireless charging.
Θα κυκλοφορήσει τον επόμενο μήνα σε δύο χρώματα (Solar Black και Midnight Magenta) και θα κοστίζει 599 ευρώ. Τέλος, αμφότερα θα τρέχουν στο launch Android 10, αν και η Motorola υπόσχεται upgrade στο Android 11.
cl8-sept-2019-600x80
Είναι γνωστό το πόσο πολύ επενδύουν οι μεγάλες κατασκευάστριες εταιρείες κινητής τηλεφωνίας στον τομέα του mobile photography, καθώς πρόκειται για ένα από τα πιο ισχυρά «χαρτιά» κάθε εταιρείας στην προσπάθεια να πείσει τον εκάστοτε χρήστη.
Ως γνωστόν, η Samsung ανήκει στις εταιρείες που δαπανούν τεράστια ποσά στην ανάπτυξη της τεχνολογίας των camera sensors, βάζοντας διαρκώς τον πήχη πιο ψηλά.
Τα σχέδια της κορεατικής εταιρείας είναι ιδιαιτέρως μεγάλα και φιλόδοξα, καθώς σύμφωνα με τον Yongin Park, υπεύθυνο για τους camera sensors της Samsung, η κορεατική εταιρεία σχεδιάζει αισθητήρες που ξεπερνούν την οπτική δυνατότητα του ανθρώπινου ματιού (που σύμφωνα με μετρήσεις αγγίζει τα 500 MegaPixel).
Οι μελλοντικοί camera sensors θα μπορούν να προσφέρουν ανώτερη ανάλυση στα 600 MegaPixel και αυτό ενδεχομένως να συμβεί σε βάθος 5ετίας.
Σύμφωνα με τη Samsung, το άλμα από τα 64MP στα 108MP πραγματοποιήθηκε μέσα σε χρονικό διάστημα μόλις 6 μηνών. Μάλιστα, το τεχνολογικό «παιχνίδι» της Samsung, δεν αφορά μόνο την βελτίωση των οπτικών δυνατοτήτων, αλλά ήδη αναπτύσσονται sensors που θα σχετίζονται με την ανάλυση της γεύσης και της όσφρησης.
Για παράδειγμα, ένα μελλοντικό smartphone θα μπορεί να «δει» και να ξεχωρίσει τα υγιή από τα καρκινικά κύτταρα στο δέρμα ή οι ειδικοί σένσορες θα μπορούν να καταλάβουν και να συγκρίνουν το αποτέλεσμα μια σοδειάς. Είναι άγνωστο εάν αυτές οι τεχνολογίες θα μπορέσουν να βρουν πρόσφορο έδαφος σε μερικά χρόνια από σήμερα, βγαίνοντας από το designing board και καταλήγοντας σε μία συσκευή... αλλά όπως και να ‘χει το μέλλον της κινητής τηλεφωνίας διαγράφεται συναρπαστικό.
16-05-2018-BANNER-FOR-WEEKLY-TELECOM-600x74
Η πανδημία της νόσου COVID-19 έχει μεταβάλλει σε μεγάλο βαθμό τόσο στον τρόπο που αντιδράει η αγορά της κινητής τηλεφωνίας, όσο και στις αποφάσεις που καλείται να πάρει.
Με το μισό πλανήτη σε καραντίνα δεν χρειάζεται κανείς να είναι οικονομικός αναλυτής για να καταλάβει ότι η ζήτηση για νέα smartphones έχει πέσει κατακόρυφα. Στις περισσότερες περιπτώσεις οι κατασκευαστές αναγκάζονται να μειώσουν τις παραγγελίες τους και να χαμηλώσουν τις προβλέψεις τους, ωστόσο η Apple από ότι φαίνεται με την περίπτωση του πολυαναμενόμενου iPhone 12 σκοπεύει να ακολουθήσει τον αντίθετο δρόμο, προχωρώντας όχι στη μείωση της παραγωγής, αλλά στην αύξηση της.
Συγκεκριμένα, η Apple σχεδιάζει να παράγει 213 εκατομμύρια iPhone για το χρονικό διάστημα από τον Απρίλιο του 2020 μέχρι τον Μάρτιο του 2021.
Το προαναφερθέν νούμερο είναι 4% περισσότερο σε σύγκριση με πέρσι, όπου η παραγωγή ανήλθε στα 205 εκατομμύρια. Η επιχειρηματική λογική λέει ότι μία τέτοια κίνηση οφείλεται στην ύπαρξη ισχυρής ζήτησης.
Ωστόσο, αυτό δεν συμβαίνει σε αυτή τη φάση και η Apple καταφεύγει σε αυτή τη κίνηση, εξαιτίας των ανησυχιών που έχουν προκύψει στη γραμμή της παραγωγής, καθώς δεν αποκλείεται να εμφανιστούν ελλείψεις στα hardware components των νέων iPhone. Αν και η κατάσταση στη Κίνα έχει εξομαλυνθεί αρκετά, το πρόβλημα τώρα εστιάζεται στις εργοστασιακές μονάδες της Μαλαισίας και των Φιλιππίνων.
Η αβεβαιότητα οδηγεί σε αυτό το μέτρο, καθώς η εταιρεία από το Cupertino δεν θέλει να παρουσιαστούν ελλείψεις στην αγορά όταν θα κυκλοφορήσει το iPhone 12.
Φυσικά όλη η γραμμή παραγωγής δεν θα αφορά μόνο τη νέα σειρά, καθώς σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς η παραγωγή θα σπάσει στο 50 - 50 με παλαιότερα και νεότερα μοντέλα.
Εάν όλα κυλήσουν ομαλά, το νέο iPhone θα βρίσκεται στα καταστήματα τον προσεχή Οκτώβριο.
600x80 security 17-3-20 sent
facebook instagram twitter youtube linkedin