weekly D 21-1-22 sent

Συσκευές που λυγίζουν,
αγορές που... ζορίζουν!

b2c
  • Το MWC συνεχίστηκε για δεύτερη μέρα σε φουλ ρυθμούς! Με μπόλικη AI, καινοτόμα concepts και wearables που… λυγίζουν! Φέτος, κάλλιστα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως η χρονιά των bendables, καθώς τόσο η Lenovo όσο και η Samsung παρουσίασαν bending concepts. Και μπορεί σε αυτή τη φάση να μην γνωρίζουμε το πότε θα κάνουν την εμφάνιση τους στην αγορά, βάζοντας και ένα μεγάλο ΕΑΝ μπροστά από τη στιγμή που είναι concepts και όχι actual προϊόντα, ωστόσο ας μην τα απορρίπτουμε σαν ιδέα. Σκεφτείτε, μόνο, πόσο περίεργα φαινόντουσαν τα πρώτα foldable concepts πριν από 5 με 6 χρόνια και τώρα τείνουν να γίνουν απλή «καθημερινότητα» για μια μεγάλη μερίδα του καταναλωτικού κοινού.
  • Και μπορεί τα bending wearables να είναι μια από τις τάσεις που είδαμε στο MWC 2024, όμως και τα mixed reality glasses είχαν και αυτά την τιμητική τους! H TCL είναι μια από τις εταιρείες που επενδύει στα VR/AR smart glasses και στο booth της είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε τα νέα RayNeo X2 και έτσι να σχηματίσουμε μια πιο ολοκληρωμένη άποψη. Αυτό που μας άρεσε ήταν το υψηλό επίπεδο της απόκρισης, το εύχρηστο μενού και το γεγονός ότι τα γυαλιά μπορούσαν να αναγνωρίσουν με χαρακτηριστική ευκολία τις φωνητικές εντολές.
  • Και μιας και αναφερθήκαμε σε smart glasses – headsets, στο show floor είδαμε και τους πρώτους fans των Apple Vision Pro να περπατάνε φορώντας το «διαστημικό» headset των 3.500 δολαρίων της Apple, το οποίο ακόμη δεν έχει πατήσει επίσημα σε ευρωπαϊκό έδαφος.
  • Και εάν ένας πόλος έλξης ήταν σίγουρα η AR/VR τεχνολογία, o άλλος ήταν το Xiaomi SU7 (το οποίο κοντραριζόταν με το Robo-dog στο ποιος θα συγκεντρώσει τα περισσότερα… flash ή clicks). Φυσικά, οι επισκέπτες δεν μπορούσαν να δουν το εσωτερικό του EV αμαξιού της κινεζικής εταιρείας και απλά είχαν την ευκαιρία να το θαυμάζουν να περιστρέφεται νωχελικά. Εάν, βέβαια, είσαι ο πρόεδρος της DT, τότε τα πράγματα γίνονται πιο εύκολα, καθώς ο Tim Hoettges ήταν από τους ελάχιστούς «τυχερούς» που βρέθηκαν στο MWC και είχε την ευκαιρία να γνωρίσει καλύτερα το πολυσυζητημένο αμάξι της Xiaomi. Και μιας και αναφερθήκαμε σε… οδηγούς, το μάτι μας έπεσε και στον David Coulthard, το γνωστό βετεράνο πιλότο της F1, ο οποίος βρέθηκε στο booth της Oracle.
  • Η φαντασία πάντως δεν φαίνεται να λείπει από τους κατασκευαστές, οι οποίοι μπορεί να μην θεωρούνται… μεγάλα ονόματα, όμως σίγουρα τολμούν να σπάσουν τη μονοτονία. Για παράδειγμα, η Infinix με την τεχνολογία E-Color Shift παρουσίασε μια συσκευή που έχει τα χαρακτηριστικά του… χαμαιλέοντα. Οι δε fans των ιαπωνικών anime σίγουρα θα έριξαν μια κλεφτή ματιά στην ειδική έκδοση του OnePlus 12R, η οποία είναι εμπνευσμένη από το Genshin Impact! Last but not least… το ZTE 60 Ultra που είναι εμπνευσμένο από την εμβληματική έναστρη νύχτα του Vincent Van Gogh.
  • Αφήνοντας για λίγο τα της έκθεσης, χθες το βράδυ η Oppo διοργάνωσε ένα Gala, στο οποίο διασκέδασαν με την ψυχή τους συνεργάτες και εκπρόσωποι του Τύπου. Το καλύτερο; Για όσους είχαν τη δυνατότητα να κάτσουν μέχρι αργά, ήταν ότι στη βραδιά (πέραν της καλής μουσικής και των λαχταριστών εδεσμάτων) είχαμε και κλήρωση για εισιτήρια τα ημιτελικά και τον μεγάλο τελικό του Champions League, καθώς η Oppo ανήκει στους μεγάλους χορηγούς της διοργάνωσης (το βαρύτιμο τρόπαιο ήταν εκεί πάντως στο event).

Η Xiaomi… παρκάρει το εντυπωσιακό SU7 στο MWC 2024!

b2b
  • Πολλά και διάφορα προέκυψαν και από τη δεύτερη μέρα του MWC24! Ξεκινώντας με τη συνέντευξη που έδωσε στους Έλληνες δημοσιογράφους η Dominique Leroy, Board Member της Deutsche Telekom και υπεύθυνη για την Ευρώπη. Το infocom.gr ήταν, φυσικά, εκεί. Αν θέλετε να κρατήσουμε κάτι από την συνέντευξη της, τότε αυτά είναι δύο πράγματα: η εμπιστοσύνη που δείχνει η εταιρεία στο πρόσωπο του Κώστα Νεμπή, ο οποίος αναλαμβάνει το τιμόνι του ΟΤΕ μέσα στο ερχόμενο καλοκαίρι, αλλά και οι αναφορές τις για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι πάροχοι, όσον αφορά στο ρυθμιστικό πλαίσιο, τις επενδύσεις, την ενοποίηση κτλ.
  • Μια άλλη, πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη, είναι αυτή που πραγματοποιήσαμε με τον Σωτήρη Μπίθα, Διευθυντής Marketing Λύσεων Λογισμικού της Intracom Telecom, ο οποίος εξέφρασε αισιοδοξία για το μέλλον της τεχνολογίας και της καινοτομίας στη χώρα μας, τονίζοντας τη σημασία της ανάπτυξης και της συνεργασίας, αναδεικνύοντας το ταλέντο και τις δυνατότητες των Ελλήνων μηχανικών και των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας. Όπως μας είπε χαρακτηριστικά, η Intracom Telecom είναι μια εταιρεία που διαθέτει παρουσία στη μεγάλη έκθεση της Βαρκελώνης για περισσότερα από 17 χρόνια!
  • Σε άλλα νέα, οι CEO του Vodafone Group, της Telefonica, της Orange και της Deutsche Telekom ζήτησαν γρήγορες και ριζικές ρυθμιστικές αλλαγές, για να διασφαλίσουν ότι είναι σε θέση να συνεχίσουν να εξυπηρετούν πελάτες, να επενδύουν σε δίκτυα και να καινοτομούν. Κατά τη διάρκεια σχετικού keynote, η Margherita Della Valle της Vodafone, ο επικεφαλής της Telefonica, Jose Maria Alvarez-Pallete, η επικεφαλής της Orange, Christel Heydemann, και ο Timotheus Hoettges της Deutsche Telekom, έκαναν κοινή έκκληση για χαλάρωση ή βελτίωση του ρυθμιστικού πλαισίου σε τομείς όπως η κατανομή φάσματος και η ενοποίηση.
  • Ειδικά για το ζήτημα των συγχωνεύσεων ο Timotheus Hoettges, σημείωσε με νόημα ότι περισσότερο από το 60% των ευρωπαϊκών τηλεπικοινωνιακών παρόχων δεν κερδίζουν πλέον αρκετά ώστε να καλύψουν το κόστος επένδυσης κεφαλαίου. Μάλιστα, ο Alvarez-Pallete της Telefonica υπερθεμάτισε λέγοντας ότι, οι ευρωπαίοι πάροχοι πρέπει ακόμη να καλύψουν ένα επενδυτικό κενό περίπου 200 δισεκατομμυρίων ευρώ.
  • Σε παρόμοιο μήκος κύματος και η Vodafone, με την Margherita Della Valle να τονίζει την ανάγκη ενοποίησης της αγοράς στην Ευρώπη, καθώς και την ανάγκη για ορθή κοστολόγηση και κατανομή του φάσματος συχνοτήτων. Στο ρυθμιστικό πλαίσιο αναφέρθηκε, άλλωστε, και η Dominique Leroy, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης μας.
  • Αν κρίνουμε πάντως από τη χθεσινή ομιλία του Επιτρόπου Thierry Breton, ο οποίος ανέφερε και εκείνος την ανάγκη για διευκολύνσεις στην ενοποίηση της ευρωπαϊκής αγοράς, αλλά και την πιο ορθολογική κοστολόγηση του φάσματος από τις κυβερνήσεις των κρατών-μελών, θα λέγαμε ότι διαφαίνεται κάποιας μορφής σύμπνοια. Παρόλα αυτά, οι επικεφαλής των μεγάλων ευρωπαίων παρόχων είναι ακόμη δύσπιστοι, με τον Hoettges να δηλώνει εμφατικά ότι, είναι καιρός οι πολιτικοί ηγέτες στις Βρυξέλλες να σταματήσουν να μιλάνε και να αρχίσουν να αναλαμβάνουν δράση.
  • Σε μια στρατηγική κίνηση για την ενίσχυση του τηλεπικοινωνιακού τοπίου, o GSOA (Global Satellite Operators Association) και η GSMA προχώρησαν στην ανακοίνωση μιας σημαντικής συνεργασίας για την προώθηση της καινοτομίας και της απρόσκοπτης ενοποίησης μεταξύ επίγειων και μη επίγειων δικτύων. Οι δύο πλευρές δεσμεύτηκαν να προωθήσουν τις δυνατότητες των παγκόσμιων επικοινωνιών μέσω της καινοτομίας, των προτύπων και της παροχής αξίας στα μέλη τους και στον ευρύτερο τομέα των τηλεπικοινωνιών. Το έχουμε ξαναπεί, άλλωστε, πως αυτή η «σύγκλιση» θα φέρει στο προσκήνιο πολλές ευκαιρίες. Και όλοι έχουν αρχίσει και ψάχνονται γύρω από αυτήν!
  • Τέλος, να σας πούμε πως οι εκπομπές άνθρακα των εταιρειών εκμετάλλευσης δικτύων κινητής τηλεφωνίας μειώθηκαν κατά 6% παγκοσμίως μεταξύ 2019-2022, σύμφωνα με την τέταρτη έκθεση Mobile Net Zero του GSMA, που δόθηκε στη δημοσιότητα κατά τη διάρκεια του MWC Barcelona. Η έκθεση αποκαλύπτει περιφερειακές διακυμάνσεις στη μείωση των εκπομπών, με την Ευρώπη να πρωτοστατεί, με μείωση κατά 50%. Στη Βόρεια Αμερική, τη Λατινική Αμερική, τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική, οι εκπομπές μειώθηκαν κατά 20-30%. Αν και οι εκπομπές αυξήθηκαν στην Κίνα και την Ασία-Ειρηνικό –τη μεγαλύτερη και δεύτερη μεγαλύτερη αγορά κινητής στον κόσμο αντίστοιχα– οι παγκόσμιες εκπομπές μειώθηκαν συνολικά, παρά την αυξανόμενη χρήση δεδομένων.

Automotive breath of tech air

Το ότι η αυτοκινητοβιομηχανία πλέον συμπορεύεται με την τεχνολογία, είναι ηλίου φαεινότερον και αποδείχθηκε σήμερα, λίγο μετά το άνοιγμα των πυλών του MWC 2024. Με το Σαλόνι της Γενεύης να συμπίπτει χρονικά με τη φετινή έκθεση της Βαρκελώνης, η Xiaomi επέλεξε, φυσικά, το MWC για να παρουσιάσει στην ευρωπαϊκή αγορά την «μεγάλη» έκδοση του πρώτου της EV, του Xiaomi SU7 Max. Ένα όχημα όχι απλά ταχύτατο (0-100 Km/h σε κάτω από 3”) αλλά πλήρες τεχνολογικά, με HyperOS, δεκάδες αισθητήρες συν LiDAR και μια καμπίνα που θυμίζει… home cinema. Μόλις το κοινό το αντιλήφθηκε, το booth της Xiaomi πλημμύρισε με κόσμο, αλλά ευτυχώς είχαμε προλάβει να πάρουμε μερικές πρώτες φωτογραφίες…
Γενικώς, «ρόδες» υπάρχουν αρκετές φέτος στη Βαρκελώνη και παντού γύρω μας βλέπαμε showcases οχημάτων που αξιοποιούν την AI και το προηγμένο hardware για να ωθήσουν τα όρια της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης. Ναι, η αυτόνομη οδήγηση είναι λίγο πιο μακριά απ’ότι πιστεύαμε, αλλά σε συγκεκριμένες εφαρμογές είναι ήδη εφαρμόσιμη και εφαρμοζόμενη με επιτυχία. Το smart, connected car μετατρέπεται σε ένα νέο smartphone και σύντομα δεν θα έχει να ζηλέψει τίποτα από οποιαδήποτε άλλη έξυπνη συσκευή εκεί έξω. Μεγάλες οθόνες, 5G, πολυκάναλος ήχος από κορυφαίους κατασκευαστές, πανίσχυρα chipsets από την Qualcomm, τη MediaTek, την Intel, αναλαμβάνουν σημαντικές λειτουργίες του αυτοκινήτου.
Τα επόμενα βήματα γίνονται ήδη και αφορούν το V2X (Vehicle-to-Everything), την απόλυτη, διαρκή επικοινωνία του οχήματος με τα πάντα γύρω του, από άλλα οχήματα, ποδηλάτες και πεζούς μέχρι στύλους φωτισμού, φανάρια και πινακίδες σήμανσης. Η οδική ασφάλεια είναι η πρώτη που θα επωφεληθεί από τις νέες τεχνολογίες και αυτό μεταφράζεται άμεσα σε ανθρώπινες ζωές, τόσο απλά. Δευτερευόντως θα έχουμε μια ακόμα πιο ευχάριστη και ξεκούραστη εμπειρία μετακίνησης, με τον ρόλο του εκάστοτε «οδηγού» να περνά σε δεύτερη μοίρα, καθώς πλέον θα είμαστε όλοι «επιβάτες», ανεξαρτήτως… τιμονιού στα χέρια μας.
Ωστόσο, παρ’ότι το Automotive κομμάτι είναι έντονο στο φετινό MWC, λείπει σε σχέση με πέρυσι το κομμάτι του mobility γενικότερα. Βλέπουμε οθόνες, cockpits, μικρά ρομποτοειδή τροχοφόρα, αλλά δεν βλέπουμε τα actual οχήματα. Συν το ότι λείπουν τα ηλεκτρικά δίκυκλα που πέρυσι είχαν εντονότερη παρουσία, αλλά μάλλον το MWC δεν είναι η κατάλληλη έκθεση για αυτά.
facebook twitter youtube instagram linkedin