weekly D 21-1-22 sent

Η Ευρώπη κολλημένη στο pause, η Ελλάδα στο play, και το RRF στην παράταση

Αν το Total Business Transformation 2025 μας έμαθε κάτι, είναι ότι ο μετασχηματισμός δεν είναι πολυτέλεια, αλλά ζήτημα επιβίωσης. Και αφορά επιχειρήσεις, οργανισμούς και κάθε άνθρωπο που θέλει να βλέπει το μέλλον και αρνείται να μείνει απλός παρατηρητής στη νέα εποχή Το συμπέρασμα αυτό γίνεται ακόμα πιο ηχηρό αν διαβάσεις τη μελέτη της McKinsey για τα 8 τρισεκατομμύρια (ναι, τρισεκατομμύρια) χαμένης αξίας στον ευρωπαϊκό τεχνολογικό τομέα και δεις πως η Γηραιά ήπειρος, αντί για πραγματικό transformation, έκανε απλώς ωραίες παρουσιάσεις και ανακοινώσεις, με την Αμερική να συγκεντρώνει πλέον το 82% της αξίας των 100 ισχυρότερων brands και την Apple να αξίζει όσο όλα τα χρηματιστήρια της Γερμανίας In life, you don't get what you wish for. You get what you work for! Και δυστυχώς εμείς... χάσαμε Μάκη μου! Τώρα, αν θα μας αφυπνίσει ο Τραμπ, είναι μία άλλη ιστορία Το ευρωπαϊκό ταλέντο περισσεύει, αλλά στρατηγική δεν βρίσκεις ούτε με GPS (ή με το Galileo, αν θέλετε) - γι’ αυτό και μόνο 4 στις 50 μεγαλύτερες τεχνολογικές εταιρείες στον κόσμο είναι ευρωπαϊκές, ενώ στις ΗΠΑ ο Τραμπ απαιτεί 25% δασμό για κάθε iPhone που δεν παράγεται στη χώρα του - show και reality, όλα μαζί Εμείς, απλά να σημειώσουμε ότι, όπως έχει πει ο Ομπάμα, «οι δασμοί είναι αυτοτραυματισμός», με την έννοια ότι στην ουσία είναι ένας φόρος που καλείται να πληρώσει ο καταναλωτής, ενώ αξίζει να θυμηθούμε και τον Τ.Φ. Κένεντι που είχε πει ότι «το ελεύθερο εμπόριο είναι η παλίρροια που ανεβάζει όλα τα καράβια»
Τι λέει σήμερα ο Τραμπ; «I am a tariff man – είμαι άνθρωπος των δασμών»! Εμείς πάντως, θα προκρίνουμε τη ρήση του E. Musk «Η πιο αποτελεσματική προστασία για μία χώρα είναι η καινοτομία και όχι οι δασμοί». Και εκεί ακριβώς βρίσκεται και το πρόβλημα της Ευρώπης Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ετοιμάζει νέο ταμείο για την ανάπτυξη τεχνολογικών εταιρειών, με στόχο τη χρηματοδότηση startups και scaleups γύρω από AI, κβαντική τεχνολογία, ημιαγωγούς και καθαρή ενέργεια Θέλει αρετήν και τόλμην η καινοτομία… Και κεφάλαια βεβαίως - βεβαίως! Την ίδια στιγμή, το DNA της τηλεπικοινωνιακής βιομηχανίας αλλάζει: το telco-to-techco είναι το νέο ζητούμενο, οι υποδομές γίνονται assets (όπως δείχνει η απόσχιση που κάνει ο ΟΤΕ και η νέα Cosmote Telekom Towers, η οποία θα περάσει αρκετός καιρός για να πωληθεί αν πωληθεί), ενώ η μάχη για το φάσμα των 6GHz κορυφώνεται μεταξύ Wi-Fi και 6G Πιο «χειροπιαστές» αλλαγές, πάντως, γίνονται ήδη στην Ελλάδα: η Cosmote Telekom πρωταγωνιστεί σε 15 έργα 6G, ενώ η ΔΕΗ μπαίνει δυνατά στο broadband με FTTH και μετράει ήδη 948.000 συνδέσεις - εξελίξεις που αλλάζουν πραγματικά την αγορά, όχι μόνο σε αριθμούς αλλά και σε στρατηγική Σημειώστε ότι στο πλαίσιο της παρουσίασης, ο Γιώργος Στάσσης δήλωσε ότι δεν θα μπουν στην κινητή, καθώς και ότι δεν θα κάνουν bundling. Τουλάχιστον η ίδια η ΔΕΗ… Τι να το κάνεις το bundling, αν έχεις το cross selling;
Το τοπίο πάντως εμφανίζεται αρκετά ανταγωνιστικό Και ακόμα δεν έχει κάνει επίσημα την εμφάνισή της η Vodafone δια του Αχιλλέα, ο οποίος γυαλίζει την πανοπλία του για την πρώτη επίσημη εμφάνιση - που θα προκύψει σύντομα Επειδή είναι λάτρης του επιθετικού παιχνιδιού με θέαμα και πολλά γκολ, περιμένουμε να δούμε αν το σημερινό «business as usual» θα γίνει στο εγγύς μέλλον «business unusual» για να αντιμετωπισθούν και οι «unusual» καταστάσεις που αναμένεται να βιώσει έτσι κι αλλιώς η αγορά Το μόνο βέβαιο πάντως είναι ότι σε αυτή την αγορά δεν πλήξουμε ποτέ Α… και για να είστε έτοιμοι, δείτε το video της ομιλίας του Α. Κανάρη -ως CEO της Vodafone Romania- στο συνέδριο Economist Impact Ας συνεχίσουμε όμως με το τι συμβαίνει στη χώρα μας Κατ’ αρχάς, η αγορά ζει στο ρυθμό της παράτασης του RRP που λήγει τον Αύγουστο του 26, ως το 2028 Σημαντικό νέο, που το περιμένει πώς και πώς η αγορά. Μερικοί μάλιστα -και όχι άδικα- το έχουν προεξοφλήσει ήδη… Η Αθήνα συγκαταλέγεται στα ταχύτερα αναπτυσσόμενα οικοσυστήματα τεχνολογίας στην Ευρώπη, ενώ η καινοτομία γίνεται και πρακτικό εργαλείο για την κοινωνία, όπως δείχνει το Έξυπνο Δάσος της Nova ICT στο Όρος Αιγάλεω - AI, δίκτυα και αισθητήρες για να προστατεύσεις πολίτες και φύση, όχι μόνο data centers και ρούτερ Μιλώντας για data centers, η κατανάλωση ενέργειας διπλασιάστηκε από το 2017 λόγω AI, σχεδόν η μισή ενέργεια τους πηγαίνει σε συστήματα τεχνητής νοημοσύνης και τα τιμολόγια αυξάνονται για όλους, αφού το κόστος για τις νέες ψηφιακές υποδομές το πληρώνει τελικά ο απλός πολίτης (μιλάμε βέβαια για τις ΗΠΑ και…λεπτομέρειες εδώ).
Το e-waste επίσης εκτινάσσεται: 11,2 κιλά ανά άτομο ετησίως, με πολλά smartphones να πηγαίνουν στα σκουπίδια και μόλις το 22% να ανακυκλώνεται στην Ευρώπη Όλα αυτά, ενώ η AI δεν αλλάζει μόνο τις συσκευές, αλλά και τις δουλειές: 1 στις 4 θέσεις εργασίας εκτίθεται σε μετασχηματισμό λόγω GenAI, τη στιγμή που το πρόβλημα είναι να μην μείνεις στάσιμος - το μέλλον θέλει πλήρωμα, όχι επιβάτες και απλούς παρατηρητές To μέλλον ανήκει σε αυτούς που το διαμορφώνουν, όχι σε αυτούς που το παρακολουθούν Και τη δουλειά δεν θα σου την πάρει το ΑΙ αλλά κάποιος που ξέρει ΑΙ Την ίδια στιγμή, τα τηλεφωνικά κέντρα διατηρούν 58% διείσδυση και 72% ικανοποίηση στην εξυπηρέτηση, δείχνοντας ότι το ανθρώπινο στοιχείο ακόμα κερδίζει, ενώ τα φυσικά καταστήματα και τα apps απλώς συμπληρώνουν το παζλ - αρκεί να μην μπλέκουμε με chatbot που δεν καταλαβαίνουν τι θέλουμε Να σας θυμίσουμε τι είναι τα chatbots; Εκείνα τα ηλίθια μηχανήματα που βάζουν στην τηλεφωνική εξυπηρέτηση και λένε: «πατήστε το 1 για απογοήτευση, το 2 για σύγχυση και το 3 για να σας επαναλάβει το bot την ίδια απάντηση… με διαφορετικά λόγια» Η Vodafone Ελλάδας καταγράφοντας αύξηση 5,4%, ξεπέρασε σε έσοδα το φράγμα του 1 δισ, αυξάνει τα έσοδα από έργα Δημοσίου και συμβόλαια, ενώ βραβεύεται και από τη FIA με διάκριση τριών αστέρων για την οδική ασφάλεια, αποδεικνύοντας ότι η καινοτομία δεν είναι μόνο στον αριθμό των Mbps, αλλά και στην κουλτούρα
Επίσης, πλάνο για την ανάπτυξη καταστημάτων έχει η Inalan ξεκινώντας από τον Άλιμο, ενώ φιλοδοξεί σύντομα να καλύπτει 2.500.000 συνδρομητές! Τα telecom brands έχουν εξελιχθεί -η Telekom/T-Mobile στην κορυφή του BrandZ- γιατί διαφοροποιήθηκαν με εμπειρία και όχι απλώς με προσφορές Όσο για τη βιωσιμότητα, το ESG Universe Forum επιστρέφει για να ανακαλύψει αν το ESG είναι όντως «the only way to profit» ή άλλη μια «ωραία ταμπέλα» χωρίς περιεχόμενο, όπως ισχυρίζεται ο πλανητάρχης Όποιος θέλει όλη την εβδομαδιαία ανασκόπηση σε ένα podcast, το Infocom Today #121 μιλάει για χαμένη αξία, ενεργοβόρα τεχνητή νοημοσύνη, e-waste και brands που αλλάζουν τα πάντα, ακόμα και τον τρόπο που βλέπουμε το μέλλον Γιατί, όπως προείπαμε, όποιος μένει στάσιμος, διαβάζει απλώς για το πώς μετασχηματίζονται οι άλλοι - και αυτό είναι το μόνο που δεν πρέπει να μετατρέψουμε σε… (κακή) συνήθεια Και δυστυχώς, δεν είναι ότι δεν μπορούμε να αλλάξουμε τις κακές συνήθειες. Απλά, κατά κανόνα, η τεμπελιά είναι πιο πειστική από τη λογική! Last but not least: Ένας φίλος μου είπε ότι το μήνυμα της προηγούμενης εβδομάδας για την Cosmote (ούτε κουβέντα magenta), του θύμισε παλιά διαφήμιση. Με ρώτησε μάλιστα, «αν το μυαλό μου έπαψε να κατεβάζει ιδέες όπως οι αγελάδες το γάλα». Βάλαμε στοίχημα! Well, η καινούργια προσέγγιση είναι: Whats up man? MagentaONE! Καλή ανάγνωση και καλή εβδομάδα!
ΦΑΣΑ INSIDE 600x300_WEEKLY LEAKS1
Όλα όσα μάθαμε στο Total Business Transformation 2025 – 30+ σημεία-κλειδιά και 10 tips!
Το Total Business Transformation 2025 παρουσίασε την εικόνα του σύγχρονου επιχειρηματικού τοπίου με ρεαλισμό και σαφήνεια: η προσαρμογή και ο επαναπροσδιορισμός δεν είναι πολυτέλεια, αλλά ζήτημα επιβίωσης. Κάθε επιχείρηση -ανεξαρτήτως μεγέθους, τομέα ή βαθμού ωριμότητας- καλείται πλέον να χαράξει μια πορεία συνεχούς αλλαγής, στηριζόμενη σε θεμελιώδεις αξίες όπως η καινοτομία, η τεχνολογική εξέλιξη, η βιωσιμότητα και η ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού.
Τα δεδομένα, η ψηφιοποίηση και η μετάβαση σε ένα πιο «έξυπνο» και βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο μπήκαν στο επίκεντρο της συζήτησης, ενώ έγινε ξεκάθαρο πως ο μετασχηματισμός είναι ταυτόχρονα ατομική και συλλογική υπόθεση: αφορά τις εταιρείες, αλλά και τον ίδιο τον άνθρωπο – από τη λήψη στρατηγικών αποφάσεων μέχρι την καθημερινή λειτουργία. Η επιχειρηματικότητα «ανάγκης» έδωσε σταδιακά τη θέση της στη δημιουργική επιχειρηματικότητα, με το οικοσύστημα να ωθεί όλο και περισσότερους σε ρόλο ενεργού «συνδιαμορφωτή» της αγοράς, αντί για παθητικό δέκτη αλλαγών.
Το Total Business Transformation 2025 αποτέλεσε μια υπενθύμιση ότι η στασιμότητα ισοδυναμεί με παραίτηση. Σε ένα τοπίο όπου η τεχνολογία, η βιωσιμότητα και η κοινωνική συνείδηση διαμορφώνουν το επιχειρηματικό περιβάλλον, η πραγματική πρόκληση δεν είναι απλώς να επιβιώσεις, αλλά να εξελιχθείς με νόημα και σκοπό. Η καινοτομία δεν αφορά μόνο startups ή πολυεθνικές - είναι η απόφαση να σκεφτείς αλλιώς. Το ESG, η AI, η εμπειρία πελάτη, η συνεχής εκπαίδευση και η ουσιαστική ηγεσία δεν είναι επιλογές που «πρέπει να υιοθετηθούν». Είναι η νέα κανονικότητα. Το ερώτημα δεν είναι αν θα μετασχηματιστείς, αλλά πώς και με ποιους. Γιατί στην επόμενη μέρα, δεν χωράνε επιβάτες. Μόνο πλήρωμα. Τα υπόλοιπα, στο on demand video, με το πλήρες συνέδριο.
«Χαμένη ευκαιρία» 8 τρισ. για την ευρωπαϊκή τεχνολογική βιομηχανία μέσα σε 25 χρόνια
Η ευρωπαϊκή βιομηχανία τεχνολογίας, μέσων και τηλεπικοινωνιών (TMT) βρίσκεται σήμερα σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι, σύμφωνα με νέα μελέτη της McKinsey. Παρά τη θεαματική άνοδο της παγκόσμιας αγοράς στον τομέα του TMT κατά τις τελευταίες δύο δεκαετίες, η Ευρώπη εμφανίζει αξιοσημείωτη υστέρηση σε σύγκριση με άλλες μεγάλες γεωγραφικές περιοχές.
Ενώ η συνολική χρηματιστηριακή αξία του παγκόσμιου TMT αυξήθηκε από περίπου 7 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2000 σε 34 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2024, το ευρωπαϊκό μερίδιο στην παγκόσμια αποτίμηση μειώθηκε δραματικά από 30% σε μόλις 7%.
Η πτώση αυτή μεταφράζεται σε μια χαμένη αξία της τάξης των 8 τρισεκατομμυρίων δολαρίων που θα είχε παραχθεί αν η Ευρώπη είχε διατηρήσει το ποσοστό της. Τα τελευταία χρόνια, οι εταιρείες TMT της Ευρώπης έχουν απολέσει μεγάλο μέρος της παγκόσμιας επιρροής τους.
Η Ευρώπη χάνει διαρκώς έδαφος σε παγκόσμια επιρροή και το τίμημα μετριέται σε τρισεκατομμύρια ανεκμετάλλευτης αξίας. Η διάγνωση είναι παλιά: πολυδιάσπαση, κανονιστικές καθυστερήσεις, επενδυτική διστακτικότητα, φυγή ταλέντου. Η θεραπεία, όμως, απαιτεί μια νέα συνταγή: λιγότερη άμυνα, περισσότερη φιλοδοξία. Η Ευρώπη χρειάζεται να σχεδιάσει ξανά το ψηφιακό της DNA - με sovereign cloud, ανοιχτά οικοσυστήματα, ευέλικτη AI στρατηγική. Το θέμα δεν είναι να κάνουμε συνεχώς σύγκριση με τους άλλους - είναι να γίνουμε η εκδοχή της Ευρώπης που δεν φοβάται να πρωτοπορεί…
Η Αθήνα ανάμεσα στα ταχύτερα αναπτυσσόμενα τεχνολογικά οικοσυστήματα της Ευρώπης
Σύμφωνα με τον Global Tech Ecosystem Index 2025 της Dealroom, η ελληνική αγορά τεχνολογίας παρουσιάζει συνολική επιχειρηματική αξία που ανήλθε σε 9,1 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024, καταγράφοντας αύξηση κατά 9,9 φορές σε σύγκριση με το 2017. Το ίδιο έτος, οι επενδύσεις μέσω venture capital σε ελληνικές εταιρείες διαμορφώθηκαν στα 147 εκατομμύρια δολάρια, ενώ συνολικά 540 startups στην Ελλάδα είχαν λάβει χρηματοδότηση από επενδυτικά κεφάλαια.
Η χώρα βρίσκεται μεταξύ των αγορών με τη μεγαλύτερη αύξηση στην επιχειρηματική αξία στην ευρύτερη περιοχή, όπως προκύπτει από τα συγκριτικά στοιχεία του δείκτη. Επιπλέον, η Αθήνα κατατάσσεται στην έβδομη θέση στη λίστα με τα δέκα ταχύτερα αναπτυσσόμενα οικοσυστήματα τεχνολογίας στην Ευρώπη για το 2025, συγκεντρώνοντας συνολική βαθμολογία 378 μονάδων.
Η Ελλάδα της τεχνολογίας μπορεί να μην έχει unicorns, αλλά έχει αποκτήσει ρυθμό, φιλόδοξο βλέμμα και διεθνή αναγνώριση. Η εκτόξευση της αξίας στα 9,1 δισ. δολάρια θυμίζει τα πρώτα βήματα οικοσυστημάτων που παρουσίασαν σημαντική ανάπτυξη: λίγα χρόνια πριν από το «μπουμ», όλα έδειχναν απλώς «ελπιδοφόρα». Η Αθήνα δεν είναι απλώς παρούσα στη συζήτηση, έχει ενεργή συμμετοχή! Αν και η χρηματοδότηση VC παραμένει σε μέτρια επίπεδα, η στροφή σε AI και deep tech μπορεί να απογειώσει την απόδοση. Οὐκ ἐν τῷ πολλῷ τὸ εὖ, ἀλλ᾿ ἐν τῷ εὖ τὸ πολύ, όπως έλεγαν και οι πρόγονοί μας για το… ΑΙ και το deep tech!
Cosmote Telekom: πρωταγωνιστεί στην έρευνα για τα δίκτυα του μέλλοντος
Στην ανάπτυξη δικτύων και υπηρεσιών 6ης γενιάς συμβάλλει η COSMOTΕ TELEKOM, με τη συμμετοχή της σε νέα ερευνητικά έργα για το 6G. Πιστή στην υπόσχεσή της να προσφέρει ακόμη πιο ισχυρές συνδέσεις, συμμετέχει σε πέντε έργα της τρίτης φάσης της πρωτοβουλίας Smart Networks and Services Joint Undertaking (SNS JU) για την προώθηση της τεχνολογικής κυριαρχίας της Ευρώπης στα μελλοντικά έξυπνα δίκτυα.
Με την ενεργό συμβολή της σε 15 ερευνητικά έργα για το 6G συνολικά, η COSMOTΕ TELEKOM ενισχύει τον ρόλο της στην διαμόρφωση του 6G οικοσυστήματος, συμμετέχοντας στην ανάπτυξη και αξιολόγηση μελλοντικών τεχνολογικών λύσεων, εμπορικών εφαρμογών και καινοτόμων επιχειρηματικών μοντέλων σε τομείς όπως τα AI-native δίκτυα, οι ενεργειακά αποδοτικές αρχιτεκτονικές, η ασφάλεια και οι κβαντικές επικοινωνίες.
Με τη στρατηγική της τοποθέτηση σε έργα αιχμής για το 6G, η εταιρεία χτίζει την παρουσία της στον πυρήνα της ευρωπαϊκής καινοτομίας. Από τα drones του NexaSphere μέχρι το ψηφιακό δίδυμο εργοστασίου του MultiX, η COSMOTE δείχνει την πρωτοπορία της. Η Ελλάδα, μέσα από τέτοιες πρωτοβουλίες, διεκδικεί ρόλο στην επόμενη παγκόσμια ψηφιακή σκηνή - όχι ως καταναλωτής, αλλά ως συνδιαμορφωτής. Τα χρήματα θα ακολουθήσουν. Στο φινάλε, έρευνα είναι η μετατροπή των χρημάτων σε γνώση. Καινοτομία, είναι η μετατροπή της γνώσης σε χρήματα. Και στις καινοτομίες η Cosmote… δεν payz-εται!
Υπηρεσίες FTTH στον τελικό καταναλωτή από τη ΔΕΗ εντός του 2025
Εντός του 2025 σχεδιάζει η ΔΕΗ να παρέχει υπηρεσίες σύνδεσης στο διαδίκτυο μέσω του δικτύου οπτικών ινών (FTTH) που έχει υπό κατασκευή. Όπως είπε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Γιώργος Στάσσης μιλώντας στους αναλυτές με αφορμή τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου, ο σχεδιασμός είναι το δίκτυο της ΔΕΗ να έχει φτάσει σε 1,5 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις και το λανσάρισμα της υπηρεσίας επίκειται τους επόμενους μήνες.
Ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει σχέδιο για επέκταση της ΔΕΗ και στην κινητή τηλεφωνία, ενώ αναφέρθηκε στην υστέρηση που παρουσιάζει η Ελλάδα ως προς τη διείσδυση του FTTH, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Είμαστε η εταιρεία που θα ανοίξει αυτήν την αγορά, όπως έχει συμβεί σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες». Ακόμη, απαντώντας σε ερώτημα αναλυτή ο κ. Στάσσης σημείωσε ότι η ΔΕΗ «δεν πρόκειται να πουλήσει ευρυζωνικό δίκτυο κάτω του κόστους. Θα έχει ένα πολύ καλό περιθώριο κέρδους».
Η ΔΕΗ βάζει το brand της και στο broadband, διαμορφώνοντας την αγορά του FTTH στην Ελλάδα. Το σχέδιο για κάλυψη 1,5 εκατ. συνδέσεων εντός του 2025 και εμπορική είσοδο εντός μερικών μηνών, δείχνει ότι η ΔΕΗ δεν αντιμετωπίζει τις οπτικές ίνες ως συμπλήρωμα, αλλά ως στρατηγικό άξονα διαφοροποίησης. Η δήλωση Στάσση ότι «δεν θα πουλήσουμε κάτω του κόστους» στέλνει ξεκάθαρο μήνυμα: αυτή είναι μια σοβαρή επένδυση με στόχο το κέρδος και την ποιότητα. Βέβαια, αν το κόστος σου είναι χαμηλό… πουλάς χαμηλά και με κέρδος. Οπότε, δεν χρειάζεσαι bundling. Cross selling χρειάζεσαι και… καλούς συνεργάτες. Αν ανήκουν και σε εσένα… ακόμα καλύτερα!
Vodafone Ελλάδας: Κορυφαία διάκριση 3 αστέρων από τον Δείκτη Οδικής Ασφάλειας της FIA
Η Vodafone Ελλάδας έλαβε την κορυφαία διάκριση 3 αστέρων από τον Δείκτη Οδικής Ασφάλειας της FIA (FIA Road Safety Index), αποτελώντας την πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα και τον πρώτο πάροχο τηλεπικοινωνιών παγκοσμίως που εντάσσεται στο διεθνές δίκτυο οργανισμών που ενσωματώνουν την οδική ασφάλεια στις επιχειρησιακές τους πρακτικές, στη στρατηγική βιωσιμότητας και στη λογοδοσία τους. Η διάκριση αυτή αποτελεί σημαντικό ορόσημο και ενισχύει περαιτέρω τη δέσμευση της Vodafone να διασφαλίζει ότι κανείς δεν κινδυνεύει, ενσωματώνοντας την κουλτούρα της ασφάλειας σε κάθε πτυχή της λειτουργίας της και ενδυναμώνοντας τον στρατηγικό της ρόλο ως υπεύθυνος εργοδότης και συνεργάτης.
Η Vodafone Ελλάδας δείχνει ότι η καινοτομία δεν μετριέται μόνο σε Mbps, αλλά και σε πράξεις ευθύνης. Η κορυφαία διάκριση από τον Δείκτη Οδικής Ασφάλειας της FIA δεν είναι απλώς μια αναγνώριση. Σε έναν κόσμο που συχνά μπερδεύει την εταιρική υπευθυνότητα με τις φωτογραφίες στα social, εδώ έχουμε μια διαφορετική προσέγγιση: πρόληψη, εκπαίδευση και ουσιαστική φροντίδα για όσους κινούνται στους δρόμους. Όταν η τεχνολογία κοιτά μπροστά, το κάνει με φώτα πορείας - όχι απλώς με υπερβολική ταχύτητα!
Η Nova ICT υλοποιεί το έργο «Έξυπνο Δάσος» για το Όρος Αιγάλεω
H Nova ICT υλοποιεί το έργο «Ολοκληρωμένο Σύστημα Προστασίας, Ανάδειξης και Ασφάλειας για το Όρος Αιγάλεω», που ανατέθηκε από τον Περιβαλλοντικό Σύνδεσμο Δήμων Αθήνας – Πειραιά (ΠΕ.ΣΥ.Δ.Α.Π.). Στόχος του έργου είναι η προστασία και ανάδειξη ενός σημαντικού πνεύμονα πρασίνου που επηρεάζει άμεσα περίπου 2 εκατομμύρια κατοίκους σε 23 δήμους.
Το έργο που υλοποιεί η Nova ICT εντάσσεται στο καινοτόμο σύστημα «Έξυπνο Δάσος», που αξιοποιεί προηγμένα εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης (AI), δίκτυα νέας γενιάς, έξυπνες εφαρμογές, αισθητήρες και κάμερες με δυνατότητες ανάλυσης εικόνας, με στόχο την πρόληψη και αποτελεσματική διαχείριση κινδύνων από φυσικές καταστροφές.
Η Nova ICT, με το «Έξυπνο Δάσος» στο Όρος Αιγάλεω, αποδεικνύει ότι η ψηφιακή καινοτομία μπορεί -και πρέπει- να υπηρετεί το κοινό καλό. Δεν είναι μόνο το AI και οι αισθητήρες, είναι το όραμα ενός βιώσιμου μέλλοντος, όπου η προστασία της φύσης δεν ανατίθεται απλώς στις Αρχές, αλλά μοιράζεται στους ώμους όλων μας. Και αν κάποτε η φύση μας τιμωρούσε όταν την αγνοούσαμε, σήμερα μας προειδοποιεί - και μάλιστα σε πραγματικό χρόνο!
Οι 5 λόγοι που επικαλείται ο ΟΤΕ για την απόσχιση του κλάδου των παθητικών υποδομών κινητής τηλεφωνίας
Σε 632,9 εκατ. αποτιμήθηκε η αξία του κλάδου των παθητικών υποδομών κινητής τηλεφωνίας του ΟΤΕ (καθαρή θέση) από την Grant Thornton. Ο εν λόγω κλάδος αποσπάται και εισφέρεται στην Cosmote Telekom Towers, 100% θυγατρική του Ομίλου ΟΤΕ με μετοχικό κεφάλαιο το προαναφερόμενο ποσό.
Όπως σημειώνεται από τη διοίκηση του ΟΤΕ στα σχετικά έγγραφα «η Απόσχιση Κλάδου των παθητικών υποδομών κρίνεται συμφέρουσα καθώς επιτυγχάνει βελτίωση της συνολικής αποδοτικότητας και στρατηγικής εστίασης του Ομίλου. Προστίθεται επίσης ότι οι μεγαλύτερες εταιρείες τηλεπικοινωνιών στην Ευρώπη και σε άλλες χώρες έχουν ήδη προχωρήσει σε ανάλογες κινήσεις, είτε απόσχισης, είτε πώλησης των σχετικών υποδομών, όπως για παράδειγμα, η Deutsche Telekom, Orange, Telefonica, Telecom Italia, Vodafone, Telekom Austria, Iliad, AT&T, Verizon κ.λπ.
Η αποτίμηση των 632,9 εκατ. ευρώ για τον κλάδο παθητικών υποδομών του ΟΤΕ είναι μια στρατηγική στροφή με πολλαπλά μηνύματα. Η δημιουργία της Cosmote Telekom Towers σηματοδοτεί τη μετάβαση από τον κλασικό τηλεπικοινωνιακό μοντέλο προς ένα πιο ευέλικτο, επενδυτικά ελκυστικό σχήμα. Η τάση του «towerco spin-off» μετατρέπει τις υποδομές από βαρίδι σε asset. Και ενώ ο ΟΤΕ απελευθερώνει πόρους και εστιάζει στο ψηφιακό μέλλον, οι κεραίες γίνονται επενδυτικές ευκαιρίες. Κι όπως συμβαίνει με κάθε πύργο που αξίζει, κάπου τριγύρω... καραδοκεί κι ένας επίδοξος αγοραστής. Κάτι, που βέβαια -όπως και να έχει- θα αργήσει να προκύψει…
Άλμα της ΔΕΗ στην εγκατάσταση συνδέσεων FTTH
Σε 948.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις έφτασε (τέλος Μαρτίου) το δίκτυο οπτικών ινών (Fiber To The Home – FTTH) της ΔΕΗ σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η εταιρεία με αφορμή τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου 2025.
Ο προαναφερόμενος αριθμός είναι πενταπλάσιος σε σχέση με ένα χρόνο πριν και αυξημένος κατά 46% σε σχέση με το τέλος του 2024. Όπως επαναλαμβάνει η διοίκησή της στόχος είναι το δίκτυο FTTH της ΔΕΗ να φτάσει σε 1,5 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις μέχρι το τέλος του 2025. Να σημειωθεί ότι σε μεγάλο τμήμα τους οι συνδέσεις αυτές είναι σε περιοχές στις οποίες δραστηριοποιούνται οι τρεις τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι, OTE, Vodafone και Nova.
Η ΔΕΗ, χτίζοντας δίκτυο FTTH, επαναπροσδιορίζει την παρουσία της στον ψηφιακό χάρτη της χώρας. Με σχεδόν ένα εκατομμύριο συνδέσεις, αξιοποιεί ένα κρίσιμο πλεονέκτημα: φτάνει ήδη σε κάθε σπίτι, σε κάθε περιοχή. Η μετάβασή της από πάροχο ρεύματος σε πάροχο δεδομένων είναι ίσως ο πιο αθόρυβος αλλά ουσιαστικός, τεχνολογικός μετασχηματισμός. Και το εντυπωσιακό είναι ότι δεν ξεκινά από το μηδέν - «πατάει» σε υφιστάμενες δομές και γνώση. Και στο επιτυχημένο προηγούμενο της Ρουμανίας. Αν συνεχίσει με τέτοιο ρυθμό, μπορεί να γίνει το μόνο τηλεφώνημα που χρειάζεσαι όταν μπαίνεις σε νέο σπίτι!
Τα έργα του δημοσίου και η κινητή ενίσχυσαν τα έσοδα της Vodafone
Αυξημένα έσοδα παρουσίασε για την οικονομική της χρήση Απρίλιος 2024 – Μάρτιος 2025 η Vodafone Ελλάδας, κάτι που αποδίδεται στα έργα ψηφιοποίησης του δημοσίου τομέα και στην αύξηση των πελατών με συμβόλαιο στην κινητή τηλεφωνία. Ωστόσο, σημαντική μείωση (21,8%) καταγράφεται στο προσαρμοσμένο EBITDA (κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων) το οποίο διαμορφώθηκε σε 157 εκατ. έναντι 201 εκατ. ευρώ την περίοδο Απριλίου 2023 – Μαρτίου 2024.
Σύμφωνα με αρμόδια στελέχη της εταιρείας σχετίζεται με την αλλαγή του λογιστικού προτύπου από πλευράς του μητρικού Ομίλου, Vodafone Group. Σύμφωνα με τα ετήσια αποτελέσματα του Vodafone Group τα συνολικά έσοδα της θυγατρικής του στην Ελλάδα αυξήθηκαν την περίοδο Απριλίου 2024 – Μαρτίου 2025 5,4% στα 1,068 δις (από 1,013 δις. ευρώ).
Παρά τη μείωση στο EBITDA, η Vodafone Ελλάδας έχει αρκετούς λόγους να χαμογελά. Η αύξηση των πελατών συμβολαίου και η αναλογία τους στο σύνολο της πελατειακής βάσης προσδίδουν σταθερότητα και προβλεψιμότητα στα έσοδα. Την ίδια στιγμή, υπάρχει κατακόρυφη αύξηση στη χρήση δεδομένων. Και, τέλος, οι αυξημένες επενδύσεις δείχνουν μια εταιρεία που δεν διαχειρίζεται απλώς την παρούσα κατάσταση, αλλά χτίζει το μέλλον της. Η κερδοφορία ίσως πιέζεται, αλλά η στρατηγική δείχνει πως η Vodafone «παίζει» μακροπρόθεσμα - και παίζει για να κερδίσει. Όταν ξέρεις που θέλεις να πας, δεν ασχολείσαι με τις «λακκούβες» του δρόμου!
Καλύτερες τιμές και εκπτώσεις βρίσκουν οι καταναλωτές στα τηλεφωνικά κέντρα των παρόχων και τα προτιμούν
Τη μεγαλύτερη διείσδυση χρήσης με ποσοστό 58% εμφανίζουν τα τηλεφωνικά κέντρα των τηλεπικοινωνιακών παρόχων, σύμφωνα με την πανελλαδική έρευνα της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) για τα κανάλια εξυπηρέτησης. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας που δημοσιοποίησε η ΕΕΤΤ η σημασία των τηλεφωνικών κέντρων, ως μέσων εξυπηρέτησης, εμφανίζεται υψηλή, καθώς εκτός από την υψηλή διείσδυση χρήσης, επτά στους δέκα καταναλωτές δηλώνουν ικανοποιημένοι από αυτά και 4 στους 10 καταναλωτές θεωρούν ότι προσφέρουν τις καλύτερες τιμές και εκπτώσεις τόσο στη σταθερή όσο και στην κινητή τηλεφωνία, συγκριτικά με τα υπόλοιπα κανάλια πώλησης. Παράλληλα αποτελούν το κύριο κανάλι διατύπωσης τεχνικών προβλημάτων (34%), με ικανοποιητική επίλυση αυτών στο 72% των περιπτώσεων.
Σε μια εποχή που τα κανάλια εξυπηρέτησης πληθαίνουν και ψηφιοποιούνται, το παλιό τηλεφωνικό κέντρο αποδεικνύεται... βασιλιάς. Με διείσδυση 58%, παραμένει ο πρώτος σταθμός για τον Έλληνα καταναλωτή. Εντυπωσιακή και η ικανοποίηση στο 72% για την επίλυση τεχνικών θεμάτων, δείχνοντας ότι το ανθρώπινο στοιχείο κάνει ακόμη τη διαφορά. Παράλληλα, το mobile app κερδίζει έδαφος στους νεότερους και ξεχωρίζει για την ευκολία, αλλά δεν καλύπτει ακόμα τα πάντα. Το φυσικό κατάστημα προσφέρει μια εξυπηρέτηση που ίσως δεν ψηφιοποιείται εύκολα. Το συμπέρασμα; Δεν κερδίζει όποιος τρέχει πιο γρήγορα, αλλά όποιος ξέρει πότε να σταματήσει για να ακούσει τον πελάτη. Και φυσικά, όταν σας ρωτάει το chat bot «αν χρειάζεστε κάτι άλλο» η απάντηση μπορεί να είναι: «έναν άνθρωπο παρακαλώ»!
Από πάροχος… πλατφόρµα: Το µεγάλο στοίχηµα των telcos
Η εποχή που οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι βασίζονταν αποκλειστικά στα έσοδα από φωνή και δεδοµένα φτάνει στο «τέλος» της. Η σύνδεση έγινε αυτονόητη, η φωνή υποτιµήθηκε, τα δεδοµένα έγιναν commodity και η πραγµατική αξία µετακινήθηκε ψηλότερα στο σύνολο των υπηρεσιών. Για να παραµείνουν ανταγωνιστικοί, οι πάροχοι δεν µπορούν να συνεχίσουν να σκέφτονται σαν παραδοσιακά δίκτυα. Οφείλουν να µετατραπούν σε τεχνολογικές εταιρείες. Σε techcos. Και αυτή η µετάβαση δεν είναι branding. Είναι µια αλλαγή DNA.
Το 5G δεν είναι απλώς µια ταχύτερη µορφή σύνδεσης. Είναι το κλειδί που ξεκλειδώνει ένα εντελώς νέο φάσµα εφαρµογών και δυνατοτήτων. Χάρη στην ταχύτητα, την πολύ χαµηλή καθυστέρηση και την υποστήριξη πολλών συσκευών, γίνεται εφικτό ένα νέο τεχνολογικό όραµα. Αλλά η πραγµατική επανάσταση δεν θα έρθει από την ίδια τη σύνδεση!
Το «telco-to-techco» δεν είναι απλώς μόδα - είναι ζήτημα επιβίωσης. Οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι βρίσκονται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι: η εποχή που αρκούσε να μεταφέρεις data, σαν απλώς «σωλήνας», έχει περάσει. Πλέον, το παιχνίδι παίζεται στην εμπειρία, στην πλατφόρμα, στην εμπιστοσύνη. Όποιος χτίσει σχέση με τον πελάτη, μπορεί να σταθεί απέναντι στους κολοσσούς του cloud όχι σαν κομπάρσος, αλλά σαν κόμβος. Στο νέο αυτό τοπίο, ο πάροχος του αύριο δεν δίνει απλώς σήμα - δίνει ρυθμό.
Στα ύψη το ηλεκτρονικό αποτύπωμα – 11,2 κιλά αποβλήτων ανά πολίτη ετησίως
Η ετήσια παραγωγή ηλεκτρονικών αποβλήτων ανά άτομο εκτιμάται σε 11,2 κιλά, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν σε ομιλία του Francisco Jeronimo, αντιπροέδρου συσκευών EMEA στην IDC. Το 2022, ο παγκόσμιος όγκος ηλεκτρονικών αποβλήτων ανήλθε σε 62 εκατομμύρια τόνους, ποσότητα που, αν απλωνόταν, θα μπορούσε να καλύψει έξι φορές τη διαδρομή από τη Γη στη Σελήνη και πίσω.
Η Ευρώπη παράγει περίπου 5 εκατομμύρια τόνους ηλεκτρονικών αποβλήτων ετησίως, από τα οποία μόλις το 22% ανακυκλώνεται, ενώ το υπόλοιπο καταλήγει σε χωματερές με αρνητικές συνέπειες για το περιβάλλον.
Σημαντική συμβολή στην παραγωγή αποβλήτων έχουν τα smartphones, τα οποία αποτελούν τα πιο διαδεδομένα καταναλωτικά ηλεκτρονικά είδη. Τα smartphones περιέχουν εκατοντάδες εξαρτήματα, μεταξύ των οποίων και τοξικά υλικά όπως μόλυβδο, υδράργυρο και κάδμιο, τα οποία ενδέχεται να προκαλέσουν επιπτώσεις τόσο στο περιβάλλον όσο και στην υγεία.
Σε έναν κόσμο που καταναλώνει smartphones σαν να είναι πλαστικά καλαμάκια, η ψηφιακή μας πρόοδος αφήνει πίσω της μια σκιά: 62 εκατ. τόνοι ηλεκτρονικών αποβλήτων ετησίως. Κάθε χρήστης προσθέτει 11,2 κιλά στον πλανήτη, ενώ μόλις το 22% στην Ευρώπη ανακυκλώνεται σωστά. Το οικολογικό αποτύπωμα των συσκευών μας δεν σταματά στην πρίζα - ξεκινά από τα ορυχεία και καταλήγει σε χωματερές γεμάτες κάδμιο και μόλυβδο. Αν μια συσκευή ζήσει έναν χρόνο παραπάνω, σώζουμε CO όσο δύο εκατομμύρια αυτοκίνητα! Επιτέλους, ας μην ζούμε στον πλανήτη σαν να είχαμε κάποιον άλλον να πάμε…
Η «έκρηξη» των data centers στις ΗΠΑ φέρνει αυξημένα τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος για όλους
Τα τελευταία χρόνια, τα νοικοκυριά και οι μικρές επιχειρήσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες έχουν δει το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος να αυξάνεται, ενώ αναμένεται να υπάρξουν περαιτέρω ανατιμήσεις. Κύρια αιτία, σύμφωνα με νέα έκθεση της Wood MacKenzie, είναι το γεγονός ότι το κόστος για την κατασκευή νέων σταθμών παραγωγής, γραμμών μεταφοράς και εξοπλισμού που απαιτούνται για την εξυπηρέτηση μεγάλων καταναλωτών, όπως data centers και βιομηχανικές μονάδες, αναμένεται να κατανεμηθεί σε όλους τους χρήστες ηλεκτρικής ενέργειας.
Η έκθεση εξετάζει 20 περιπτώσεις μεγάλων καταναλωτών ενέργειας και διαπιστώνει ότι, σχεδόν σε όλες, τα ποσά που καταβάλλονται από αυτούς δεν επαρκούν για να καλύψουν το συνολικό κόστος του απαραίτητου εξοπλισμού. Το υπόλοιπο κόστος επιβαρύνει είτε τους υπόλοιπους καταναλωτές είτε τις ίδιες τις εταιρείες, σύμφωνα με τις διαπιστώσεις της Wood MacKenzie.
Η ενεργειακή μετάβαση μοιάζει με παράδοξο: ενώ κινείται προς ένα μέλλον ψηφιακό και βιώσιμο, οι μικροί καταναλωτές πληρώνουν το λογαριασμό για τους κολοσσούς. Τουλάχιστον στην Αμερική. Τα data centers «ξεδιψούν» με γιγαβατώρες, αλλά τα νέα δίκτυα, οι μετασχηματιστές και οι υποσταθμοί που απαιτούνται για να τα στηρίξουν, επιβαρύνουν οικονομικά ολόκληρη την αλυσίδα. Το ρεύμα γίνεται ακριβότερο για το μέσο νοικοκυριό, όχι επειδή καταναλώνει περισσότερο, αλλά επειδή το ψηφιακό οικοσύστημα απαιτεί περισσότερα.
Μισό τρισεκατομμύριο η αξία των κορυφαίων telecom brands – Στην κορυφή Telekom/T-Mobile
Η αξία των κορυφαίων τηλεπικοινωνιακών brands παγκοσμίως έχει αυξηθεί πάνω από 200% από το 2006, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Kantar BrandZ. Πίσω από αυτήν την εντυπωσιακή πορεία στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών κρύβεται μια περίοδος έντονων αλλαγών, με κύρια χαρακτηριστικά τη σύγκλιση των αγορών, την επέκταση πολυεθνικών εταιρειών και τη σταδιακή μετάβαση στην ψηφιακή εποχή της κινητής και έξυπνης συνδεσιμότητας.
Κατά τις πρώτες δεκαετίες του 21ου αιώνα, οι εθνικές αγορές ενοποιήθηκαν γύρω από λίγους ισχυρούς παρόχους, ενώ ακολούθησαν κύματα συγχωνεύσεων, ιδίως στην Ευρώπη, προκειμένου να διατηρηθεί η απαιτούμενη υποδομή για την ανάπτυξη τεχνολογιών όπως το 5G και οι οπτικές ίνες. Ορισμένοι πάροχοι, όπως οι Telekom/T-Mobile, Orange, Airtel και Vodafone, αξιοποίησαν αυτό το περιβάλλον για να αποκτήσουν διεθνή παρουσία, ενώ άλλοι, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τις Verizon, China Telecom και Spectrum, επικεντρώθηκαν στην ισχυρή κυριαρχία στην εγχώρια αγορά.
Η κορυφή των τηλεπικοινωνιών δεν κατακτάται πλέον μόνο με τις κεραίες, αλλά και με το branding. Τα στοιχεία της Kantar δείχνουν ότι τα brands που κυριάρχησαν στην αγορά τα τελευταία 20 χρόνια δεν ήταν απλώς εκείνα με το μεγαλύτερο δίκτυο ή την καλύτερη προσφορά, αλλά εκείνα που κατάφεραν να διαφέρουν ουσιαστικά. Η εκτόξευση της Telekom/T-Mobile είναι αποτέλεσμα ενός brand που «μίλησε» στους χρήστες. Ο μεγαλύτερος παίκτης δεν είναι αυτός που προσφέρει απλώς σύνδεση, αλλά εμπειρία. Σήμερα οι άνθρωποι δεν αγοράζουν προϊόντα. Αγοράζουν ιστορίες, σχέσεις και μαγεία, έχει πει ο γκουρού του marketing Seth Godin.
Wi-Fi vs 6G: Αντίπαλα στρατόπεδα «για μια χούφτα γιγάκυκλους»!
Ένα γκρουπ 58 οργανισμών απηύθυνε έκκληση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διαθέσει το άνω τμήμα της ζώνης συχνοτήτων 6GHz για χρήση Wi-Fi, δύο εβδομάδες αφότου δώδεκα εκ των μεγαλύτερων παρόχων κινητής τηλεφωνίας της Ευρώπης ζήτησαν να διατεθεί ολόκληρο το φάσμα αποκλειστικά για υπηρεσίες κινητής.
Στην επιστολή που απέστειλε η Dynamic Spectrum Alliance προς την εκτελεστική αντιπρόεδρο της Επιτροπής για την τεχνολογική κυριαρχία, την ασφάλεια και τη δημοκρατία, Henna Virkkunen, η ομάδα ζητεί να επιτραπεί η χρήση αυτών των συχνοτήτων για “απεριόριστες λειτουργίες Wi-Fi”.
Την επιστολή υπογράφουν κατασκευαστές, εταιρείες ημιαγωγών, πάροχοι διαδικτύου, επαγγελματικές ενώσεις και προγραμματιστές. Η ομάδα υποστηρίζει ότι η «δυναμική του Wi-Fi σε συνδυασμό με το 5G, τις οπτικές ίνες, την ασύρματη πρόσβαση σταθερής θέσης και την τεχνολογία δορυφορικών επικοινωνιών» είναι αναγκαία για την επίτευξη των ψηφιακών στόχων της ΕΕ για το 2030.
Η σύγκρουση για τη ζώνη των 6GHz είναι μια στρατηγική μάχη για τον έλεγχο του ψηφιακού μέλλοντος της Ευρώπης. Από τη μία, οι πάροχοι κινητής απαιτούν το φάσμα για 6G, προειδοποιώντας για κορεσμό και ανάγκες χωρητικότητας. Από την άλλη, μια συμμαχία βλέπει στο Wi-Fi μια πιο άμεση, ανοιχτή και οικονομικά προσιτή λύση, ειδικά για εσωτερικά δίκτυα και βιομηχανικές εφαρμογές. Το διακύβευμα δεν είναι απλώς η ταχύτητα, αλλά το μοντέλο διασύνδεσης που θα επιλεγεί!
Η ΕΕ σχεδιάζει νέο ταμείο για την ανάπτυξη τεχνολογικών εταιρειών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει ευρωπαϊκά κονδύλια για την απόκτηση μεριδίων σε εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης και κβαντικής τεχνολογίας που επιδιώκουν να επεκταθούν, συνεχίζοντας την προσπάθεια να αντιμετωπίσει την κυριαρχία των Ηνωμένων Πολιτειών. Σύμφωνα με προσχέδιο στρατηγικής που επικαλείται το POLITICO, η ΕΕ θα δημιουργήσει το νέο Ταμείο Scaleup Europe το επόμενο έτος, η διαχείριση του οποίου θα γίνεται ιδιωτικά και θα συγχρηματοδοτείται από ιδιώτες επενδυτές.
Το σχέδιο, που αναμένεται να δημοσιευτεί την Τετάρτη, έρχεται εν μέσω εντεινόμενων ανησυχιών για την τεχνολογική εξάρτηση από τις ΗΠΑ και άλλες παγκόσμιες δυνάμεις. Το ταμείο αποσκοπεί στην κάλυψη ενός «σαφούς χρηματοδοτικού κενού» που αντιμετωπίζουν οι ευρωπαϊκές εταιρείες κατά τη φάση ανάπτυξης τεχνολογιών υψηλού ρίσκου και έντασης κεφαλαίου, οι οποίες απαιτούν επενδύσεις άνω των 100 εκατομμυρίων ευρώ.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δείχνει πρόθεση να περάσει από τον ρόλο του θεατή σε εκείνον του επενδυτή, εγκαινιάζοντας το Scaleup Europe για τεχνολογίες αιχμής όπως η ΤΝ. Η στρατηγική είναι συγκεκριμένη: με άμεσες συμμετοχές και γρήγορες διαδικασίες ίδρυσης, επιχειρεί να δημιουργήσει ένα οικοσύστημα ικανό να συγκρατήσει ταλέντο και να μειώσει την εξάρτηση από τις ΗΠΑ. Η πρόκληση; Να συνδυάσει την ταχύτητα μιας startup με τη σοβαρότητα ενός θεσμού που μέχρι πρόσφατα μετρούσε την πρόοδο με PowerPoint και όχι με exits.
1 στις 4 θέσεις εργασίας κινδυνεύει να μετασχηματιστεί από τη GenAI
Μία στις τέσσερις θέσεις εργασίας παγκοσμίως ενδέχεται να «εκτεθεί» στη γενετική τεχνητή νοημοσύνη (GenAI), σύμφωνα με νέα κοινή μελέτη της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (ILO) και του Πολωνικού Εθνικού Ινστιτούτου Έρευνας (NASK).
Ωστόσο, οι ερευνητές επισημαίνουν πως ο μετασχηματισμός των επαγγελμάτων –και όχι η αντικατάστασή τους– είναι το πιο πιθανό αποτέλεσμα. Η μελέτη επικαιροποιεί τον Παγκόσμιο Δείκτη Επαγγελματικής Έκθεσης του 2023, ενσωματώνοντας τις πρόσφατες τεχνολογικές εξελίξεις και την αυξανόμενη εξοικείωση των χρηστών με τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης. Ο νέος δείκτης βασίζεται σε μια λεπτομερή ανάλυση 29.753 επιμέρους επαγγελματικών καθηκόντων από την πολωνική ταξινόμηση επαγγελμάτων και σε αντιπροσωπευτική έρευνα με 1.640 εργαζόμενους, κατανεμημένους κατά τις κύριες κατηγορίες του ISCO-08. Συνολικά, συλλέχθηκαν 52.558 δεδομένα σχετικά με το αντιλαμβανόμενο δυναμικό αυτοματοποίησης για 2.861 καθήκοντα.
Η τεχνητή νοημοσύνη δεν έρχεται για να μας αντικαταστήσει - έρχεται για να μας αλλάξει. Η νέα έκθεση της ILO δείχνει ότι η πραγματική απειλή δεν είναι η ανεργία, αλλά ο μετασχηματισμός χωρίς πλοηγό. Ένας στους τέσσερις εργαζόμενους βρίσκεται ήδη σε τροχιά «έκθεσης» στη GenAI, κυρίως σε επαγγέλματα γραφείου, media και τεχνολογίας. Όμως η έκθεση δεν είναι ισότιμη: πλήττει περισσότερο γυναίκες, περισσότερο τις ανεπτυγμένες χώρες, περισσότερο όσους δεν έχουν το ψηφιακό υπόβαθρο να προσαρμοστούν. Η λύση δεν είναι να μπλοκάρουμε την πρόοδο, αλλά να δημιουργήσουμε προϋποθέσεις ώστε να είναι δίκαιη.
Data centers: Διπλάσια κατανάλωση ενέργειας λόγω τεχνητής νοημοσύνης
Η ραγδαία εξάπλωση της τεχνητής νοημοσύνης μεταβάλλει ριζικά τον ενεργειακό χάρτη, με τα data centers να έχουν διπλασιάσει την κατανάλωσή τους από το 2017 έως το 2023, απορροφώντας πλέον το 4,4% της συνολικής ηλεκτρικής ενέργειας των Ηνωμένων Πολιτειών.
Σύμφωνα με νέα ανάλυση του MIT Technology Review, η αυξημένη ζήτηση για υπολογιστική ισχύ από AI μοντέλα έχει ήδη αρχίσει να μετασχηματίζει τα δίκτυα ενέργειας και να επιβαρύνει το περιβάλλον με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Από την εκπαίδευση μοντέλων όπως το GPT-4, που κόστισε πάνω από 100 εκατομμύρια δολάρια και κατανάλωσε 50 GWh ενέργειας, μέχρι τη χρήση αυτών των μοντέλων σε εφαρμογές καθημερινότητας, η τεχνητή νοημοσύνη εξελίσσεται σε μία από τις πλέον ενεργοβόρες τεχνολογίες του 21ου αιώνα.
Οι σύγχρονες εφαρμογές –από τη δημιουργία κειμένου και εικόνων μέχρι βίντεο– βασίζονται σε ενεργοβόρα υποδομή, με το μεγαλύτερο ποσοστό της ενέργειας να δαπανάται στη λειτουργία των μοντέλων σε πραγματικό χρόνο.
Η τεχνητή νοημοσύνη μας υποσχέθηκε ένα εξυπνότερο μέλλον - τώρα ήρθε η ώρα να δείξει ότι δεν είναι μόνο γρήγορη, αλλά και... σοφή. Καθώς οι υπολογισμοί φουσκώνουν τους λογαριασμούς ρεύματος, η μεγάλη πρόκληση δεν είναι να κάνουμε λιγότερα, αλλά να τα κάνουμε καλύτερα. Γιατί το πραγματικά έξυπνο σύστημα δεν είναι εκείνο που απαντά τα πάντα, αλλά εκείνο που ξέρει πότε να σωπαίνει και πού να εξοικονομεί.
Μόνο 4 στις 50 κορυφαίες τεχνολογικές εταιρείες είναι ευρωπαϊκές
Μόλις τέσσερις από τις πενήντα μεγαλύτερες τεχνολογικές εταιρείες στον κόσμο έχουν ευρωπαϊκή έδρα, ενώ καμία από τις δέκα κορυφαίες εταιρείες που επενδύουν στους κβαντικούς υπολογιστές δεν εδρεύει στην Ευρώπη. Τα στοιχεία αυτά παρουσιάζονται σε αναλυτικό δημοσίευμα της Wall Street Journal, το οποίο αποτυπώνει τη συνεχιζόμενη υστέρηση της ευρωπαϊκής ηπείρου σε τομείς αιχμής της τεχνολογίας.
Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, η Ευρωπαϊκή Ένωση, παρά το γεγονός ότι αντιπροσωπεύει περίπου το 21% του παγκόσμιου ΑΕΠ και διαθέτει αντίστοιχα επίπεδα εκπαίδευσης με τις Ηνωμένες Πολιτείες, δεν έχει καταφέρει να δημιουργήσει τεχνολογικούς κολοσσούς αντίστοιχους των Google, Apple ή Meta. Η αξία της Apple ξεπερνά την αξία ολόκληρου του χρηματιστηρίου της Γερμανίας, ενώ οι ιδιωτικές τεχνολογικές εταιρείες με αποτίμηση άνω του 1 δισ. δολαρίων είναι 690 στις ΗΠΑ, 162 στην Κίνα και 107 στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με στοιχεία της CB Insights που παραθέτει η WSJ.
Η Ευρώπη, αν και γεννά μυαλά, φαίνεται να υστερεί συστηματικά στο να τα «μετατρέπει» σε τεχνολογικά οικοσυστήματα παγκόσμιας εμβέλειας. Τα δεδομένα είναι αμείλικτα: τέσσερις στις πενήντα κορυφαίες tech εταιρείες έχουν ευρωπαϊκή έδρα, μηδέν στις δέκα στους κβαντικούς υπολογιστές. Ρυθμιστική αυστηρότητα, φορολογική πολυπλοκότητα και γραφειοκρατία ακυρώνουν το momentum των startups, που μεταναστεύουν στις ΗΠΑ, όχι για το κλίμα, αλλά για το κεφάλαιο. Η Ευρώπη σχεδιάζει κανονισμούς, οι άλλοι σχεδιάζουν προϊόντα. Αν δεν αλλάξει η κουλτούρα, η ΕΕ θα παρακολουθεί το μέλλον, δεν θα το χτίζει. Μήπως, θα άξιζε να γίνει μία ανάλογη έρευνα για τα κορυφαία πολιτικά μυαλά; Γιατί αν η αναλογία είναι και εκεί 4 στα 50, θα μπορεί να εξηγηθεί και η υστέρηση…
Σχεδόν η μισή ενέργεια των data centers καταναλώνεται από την τεχνητή νοημοσύνη
Τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης ενδέχεται να αντιστοιχούν σχεδόν στο ήμισυ της κατανάλωσης ενέργειας των data centers μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με σχετική ανάλυση. Οι εκτιμήσεις αυτές, που έγιναν από τον Alex de Vries-Gao, ιδρυτή της ιστοσελίδας τεχνολογικής βιωσιμότητας Digiconomist, δημοσιεύονται ενώ ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) προβλέπει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα απαιτεί, μέχρι το τέλος της δεκαετίας, σχεδόν τόση ενέργεια όση καταναλώνει σήμερα η Ιαπωνία.
Οι υπολογισμοί του De Vries-Gao, οι οποίοι πρόκειται να δημοσιευτούν στο επιστημονικό περιοδικό βιώσιμης ενέργειας Joule, βασίζονται στην κατανάλωση ενέργειας των επεξεργαστών που κατασκευάζουν οι εταιρείες Nvidia και Advanced Micro Devices, και οι οποίοι χρησιμοποιούνται για την εκπαίδευση και τη λειτουργία μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης. Η μελέτη λαμβάνει επίσης υπόψη την κατανάλωση ενέργειας από επεξεργαστές άλλων εταιρειών, όπως η Broadcom.
Η τεχνητή νοημοσύνη υπόσχεται να επιταχύνει την καινοτομία - αλλά επιταχύνει και τον... μετρητή του ρεύματος. Η πρόβλεψη ότι έως το τέλος του 2025 η AI θα απορροφά σχεδόν το 49% της ενέργειας των data centers αναδεικνύει το βασικό δίλημμα της ψηφιακής εποχής: μπορούμε να κάνουμε τον κόσμο «έξυπνο», χωρίς να τον κάψουμε; Περιγράφεται ένα τοπίο όπου η αποδοτικότητα είναι δίκοπο μαχαίρι: όσο πιο φθηνά «τρέχει» η AI, τόσο πιο ανεξέλεγκτα θα πολλαπλασιάζεται. Η βιωσιμότητα δεν είναι τεχνικό εμπόδιο, είναι πολιτική απόφαση. Και χωρίς διαφάνεια, κανένας ενεργειακός σχεδιασμός δεν έχει νόημα.
Τραμπ προς Apple: 25% δασμός για κάθε iPhone που δεν κατασκευάζεται στις ΗΠΑ
Ο Πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών, Ντόναλντ Τραμπ, απαίτησε από την Apple να κατασκευάζει τα iPhone εντός των Ηνωμένων Πολιτειών, διαφορετικά θα αντιμετωπίσει δασμό 25%. «Έχω από καιρό ενημερώσει τον Τιμ Κουκ της Apple ότι περιμένω τα iPhone που θα πωλούνται στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής να κατασκευάζονται και να συναρμολογούνται στις Ηνωμένες Πολιτείες, όχι στην Ινδία ή οπουδήποτε αλλού», έγραψε ο Τραμπ την Παρασκευή το πρωί στην πλατφόρμα Truth Social.
«Αν αυτό δεν συμβαίνει, τότε η Apple πρέπει να πληρώσει δασμό τουλάχιστον 25% προς τις ΗΠΑ». Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του στη Μέση Ανατολή την προηγούμενη εβδομάδα, ο Τραμπ εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του προς τον Κουκ, διευθύνοντα σύμβουλο της Apple, σχετικά με το σχέδιο της εταιρείας να κατασκευάζει iPhone που προορίζονται για τις Ηνωμένες Πολιτείες σε νέες μονάδες παραγωγής στην Ινδία. Τα τελευταία χρόνια, η Apple είχε ξεκινήσει να διαφοροποιεί τις παραγωγικές της δυνατότητες.
Η απαίτηση του Τραμπ να κατασκευάζονται τα iPhone στις ΗΠΑ, υπό την απειλή δασμών, αποκαλύπτει κάτι βαθύτερο: την πολιτικοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η Apple δεν είναι απλώς μια εταιρεία. Είναι σύμβολο - και, γι’ αυτό, ιδανικός στόχος. Όμως το αίτημα είναι τόσο ανέφικτο όσο και εντυπωσιακό. Ολόκληρο το βιομηχανικό οικοσύστημα της Ασίας, δεν μεταφέρεται απλώς με μια ανάρτηση στο Truth Social. Η Apple γνωρίζει ότι το κόστος «πατριωτικής» παραγωγής θα σήμαινε iPhone στα $3.000. Το πιθανότερο σενάριο είναι κάτι συμβολικό: αρκετό για να φανεί «παρών» στην Αμερική, αλλά όχι τόσο ώστε να κοπεί ο ομφάλιος λώρος με την Ασία. Απ’ όπου, ευτυχώς, αγοράζουμε και εμείς…
Τα 100 πιο πολύτιμα brands του 2025: Η Apple κρατά τα σκήπτρα
Η αξία των ισχυρότερων εμπορικών σημάτων παγκοσμίως φτάνει σε νέο ρεκόρ, σύμφωνα με τα ετήσια στοιχεία του BrandZ Global Top 100 για το 2025, καταγράφοντας συνολική αξία 10,7 τρισεκατομμυρίων δολαρίων. Η αύξηση κατά 29% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος αποδίδεται κυρίως σε τεχνολογικά brands που αξιοποίησαν το disruption της αγοράς και την ψηφιακή μετάβαση προς όφελός τους. Οι αμερικανικές εταιρείες εξακολουθούν να κυριαρχούν στην παγκόσμια κατάταξη, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 82% της συνολικής αξίας, από 63% το 2006.
Την ίδια στιγμή, η Κίνα ενισχύει σταθερά τη θέση της, με τα εγχώρια brands να έχουν διπλασιάσει την αξία τους μέσα σε είκοσι χρόνια και να αντιπροσωπεύουν πλέον το 6% της συνολικής αξίας. Στον αντίποδα, τα ευρωπαϊκά brands -όπως θα περιμένατε- υποχωρούν, με μερίδιο που μειώθηκε στο 7% από 26% το 2006!
Η λίστα είναι ένας καθρέφτης της πολιτισμικής και τεχνολογικής στροφής του κόσμου. Η απόλυτη κυριαρχία των αμερικανικών brands, που συγκεντρώνουν το 82% της αξίας, επιβεβαιώνει το μονοπώλιο της Silicon Valley. Οι παλιές βιομηχανίες τρέχουν να προλάβουν την ψηφιακή εποχή, ενώ νέοι παίκτες όπως το ChatGPT εισέρχονται με φόρα. Η Ευρώπη όμως, παραμένει ο μεγάλος απών - όχι λόγω έλλειψης ταλέντου, αλλά στρατηγικής τόλμης. Σε έναν κόσμο όπου τα brands «μιλούν» με αλγορίθμους, το ερώτημα δεν είναι ποιος φωνάζει πιο δυνατά, αλλά ποιος έχει κάτι να πει που αξίζει να ακουστεί. Όσον αφορά την Ευρώπη, η μείωση κατά 72% σε 19 χρόνια, κάτι λέει για αυτούς που την κυβερνούν…
4ο ESG Universe Forum: «Sustainable Investment: Utopia, Showpiece or the Only Way to Profit?»
Το 4ο ESG Universe Forum επιστρέφει για 4η συνεχή χρονιά, την Παρασκευή 6 Ιουνίου 2025, ως το κορυφαίο ψηφιακό ραντεβού για τη βιωσιμότητα και τις υπεύθυνες επενδύσεις. Το φετινό συνέδριο, με τίτλο «Sustainable Investment – Utopia, Showpiece or the Only Way to Profit?», διοργανώνεται από τη Smartpress και φιλοδοξεί να φωτίσει τις προκλήσεις αλλά και τις πραγματικές δυνατότητες που αναδεικνύει η ESG στρατηγική στον παγκόσμιο επιχειρηματικό χάρτη.
Σε μια εποχή όπου η Ευρώπη επανεξετάζει τη βιώσιμη πολιτική της, με αιχμή τις Οδηγίες CSRD και το Πακέτο Απλοποίησης Omnibus, και ενώ οι ΗΠΑ παρουσιάζουν τάσεις απορρύθμισης, η ανάγκη για μια ξεκάθαρη, λειτουργική και κερδοφόρα ESG προσέγγιση καθίσταται πιο επίκαιρη από ποτέ.
Το ESG Universe Forum επιστρέφει ως καθρέφτης μιας νέας κανονικότητας. Το ερώτημα του τίτλου δεν είναι προβοκατόρικο. Είναι ειλικρινές. Γιατί το ESG σήμερα δεν είναι πια «ωραίο να υπάρχει», αλλά «απαραίτητο να αποδίδει». Ανάμεσα στην ευρωπαϊκή υπερεξειδίκευση και την αμερικανική απορρύθμιση, το Forum καλείται να χαρτογραφήσει έναν ρεαλιστικό δρόμο, που δεν εξαντλείται σε πολιτικές δεσμεύσεις και PR, αλλά πιάνει νούμερα, δείχνει απόδοση, χτίζει ανθεκτικότητα. Η βιωσιμότητα δεν είναι κόστος. Είναι στρατηγική επένδυση. Και η ώρα της απόδειξης είναι τώρα.
Infocom Today #121: Χαμένη τεχνολογική αξία στην Ευρώπη, ενεργοβόρα AI, πολλά κιλά e-waste!
Στο Youtube, αλλά και σε όλες τις μεγάλες podcasting πλατφόρμες, είναι άμεσα διαθέσιμο το νέο επεισόδιο του Infocom Today, το 121ο κατά σειρά! Σήμερα: Χαμένη τεχνολογική αξία στην Ευρώπη, ενεργοβόρα AI, πολλά κιλά e-waste! Το Infocom Today αποτελεί την τακτική σας ενημέρωση από την τεχνολογική αγορά, με την υπογραφή της δημοσιογραφικής ομάδας του Infocom.gr. Παρουσιάζει ο δημοσιογράφος, Χρήστος Κοτσακάς.
Η Alter Ego εξαγόρασε το Newsit Η ΕΡΤ μπαίνει σε φάση ψηφιακής ανανέωσης με νέο νομοσχέδιο Ο Antenna ιδρύει το Intelligence με επίκεντρο το YouTube Το ΕΚΟΜΕ απαντά στις αιχμές για καθυστερήσεις στο cash rebate Εφημερίδες και περιοδικά εξαιρούνται από το ψηφιακό δελτίο αποστολής Η Vodafone TV αυξάνει τους συνδρομητές της Ο ΠΑΟΚ εξετάζει συνεργασία με το Open Η Cosmote TV φτάνει τους 733.000 συνδρομητές Το ERTFLIX μετρά 219 εκατ. views Η Oh! Jazz επεκτείνεται στα Βαλκάνια Στο Disney+ το UEFA Women’s Champions League Οι γυναίκες της Κνωσού: διεθνής συμπαραγωγή της Cosmote TV για τη ζωή των Μινωιτών
Η EY φέρνει την AI στον πυρήνα των Ελεγκτικών Υπηρεσιών της Γιατί η OpenAI εξαγοράζει την AI startup του Jony Ive Η αξιοποίηση των AI Agents αναμένεται να αυξηθεί κατά 327% έως το 2027 Εκμετάλλευση της άνθησης της Τεχνητής Νοημοσύνης
Supervoice_Banner_for_WeeklyTelecom_Feb2023_Final
Smart Cities στην Ελλάδα: Μια ανεκπλήρωτη υπόσχεση και η αναγκαιότητα για μια Κεντρική Κυβερνητική IoT Πλατφόρμα Η Kaspersky διερευνά τους κινδύνους πίσω από αγαπημένες σειρές και πλατφόρμες Γιατροί «μαϊμού» προωθούν ψεύτικες θεραπείες στο TikTok Πώς το έργο SOC4SME ενισχύει τις ελληνικές ΜμΕ
ΔΕΗ: EBITDA 453 εκατ. ευρώ Deloitte: Η ψηφιοποίηση στο επίκεντρο των CFOs Google I/O 2025 Westnet–Hotpoint: Νέα συνεργασία Microsoft: Νέο όραμα για το λογισμικό Bitget–LaLiga: Ποδόσφαιρο & crypto Πλαίσιο & Πλεύση: Εξοπλισμός σχολείων Data4: Βιομάζα από θερμότητα data center SingularLogic: Βιώσιμη ανάπτυξη και καινοτομία Πλαίσιο–Πλεύση: Εκπαίδευση ακριτικών Συμμαχία Visa–Ubisoft LG: Ψηφιακή σήμανση μεταφορών Oh! Jazz–United Group: Jazz σε ΝΑ Ευρώπη LG: Παρουσία στο Data Center World Cisco: Κβαντική δικτύωση BEWISE: Εκσυγχρονισμός data center του Divani Bolt: Πρώτο τρίμηνο στην Ελλάδα Aboutnet–Brainers: Ενίσχυση HPE–NVIDIA: AI Factory LG: Δορυφορική λύση οχημάτων Lamda L Factor: Περιβάλλον & κοινωνία ΕΛΣΤΑΤ: +0,6% στο λιανεμπόριο Lenovo: Αποτελέσματα χρήσης FY24/25 Space Hellas: Βραβείο Fortinet OT Partner N2Growth: Ο Chief People Officer στο προσκήνιο DOTSOFT: Έξυπνες υποδομές στο Ωραιόκαστρο Fussion: Νέο performance agency Wolt–ΣΑΔΘ: Συμφωνία για τους διανομείς Lidl Ελλάς–CTY Greece: 12 χρόνια ταλέντα Όμιλος Quest: Οικονομικά Α’ τριμήνου Apifon–Rakuten Viber: Messaging Austriacard AG: Οικονομικά Α’ τριμήνου Cashflex–Printec: Νέα θυγατρική METRO ΑΕΒΕ: +1,9% καθαρές πωλήσεις Συνεργασία Info Quest Technologies–Huawei
600x80 LTBC digital banner
Η Κομισιόν μειώνει το ρυθμιστικό βάρος για εταιρείες Τραμπ: Απειλή για 50% δασμούς στην Ε.Ε. Ψηφιακό ευρώ: Τελική ευθεία για ΕΚΤ Ε.Ε.: Μέτρα για εξοικονόμηση 400 εκατ. ευρώ Επέκταση consent μέσω gov.gr & Wallet Ε.Ε.: Πρωτοβουλία για επιστήμη & ερευνητές Εκσυγχρονισμός Εθνικού Δικτύου Υποδομών & Έρευνας Ην. Βασίλειο–Ε.Ε.: Ιστορική συμφωνία Αναβάθμιση Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας Μητσοτάκης–Αλμπούκερκ: Συνάντηση για χρηματοοικονομικά Ρεκόρ παραγωγικότητας στο Κτηματολόγιο Πιερρακάκης: Το Υπερταμείο αλλάζει τοπίο Κύπρος–Ελλάδα: Συμμαχία για Gov.gr Wallet & Ψηφιακό Πολίτη
Supervoice Banner for Weekly Telecom_July2020_Final
Το υπ. Ανάπτυξης ετοιμάζει νέα Ενιαία Αρχή για την εποπτεία της αγοράς Από 2/6 το ψηφιακό δελτίο αποστολής θα είναι υποχρεωτικό για μεγάλες επιχειρήσεις Ενισχύεται το καθεστώς ΦΠΑ για εισαγωγές e-commerce μέσω IOSS Η πτώση απόδοσης στις διαφημίσεις social media στρέφει τις εταιρείες σε νέα κανάλια Ε.Ε.: Τέλος 2€ ανά αποστολή από Temu και Shein Νέα συνεργασία Snappi και Ινστιτούτο Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού Πειραιώς και Skroutz: Συνεργασία στις online αγορές Alpha Bank και Visa: Αποκλειστική συνεργασία Revolut: Νέα δυνατότητα για συνδρομές-δώρο
cl8-sept-2019-600x80
Το Airports for Innovation ανακοινώνει τις νικήτριες εταιρείες startups
Η Ελλάδα πρώτη στην Ε.Ε. σε μακροχρόνια ανεργία Ο Tony Fletcher νέος Global Marketing Director στη FREENOW Χ. Καραΐσκος: Νέος Εμπορικός Διευθυντής στην ASBIS Hellas Τραμπ: Απαγόρευση διεθνών φοιτητών στο Χάρβαρντ McDonald’s: Νέος CEO στην Premier Capital Ελλάς Συνεργασία ΕΚΤ και Πανεπιστημίου Πειραιώς ΔΥΠΑ: Προγράμματα κατάρτισης σε ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες Η Καμπουρίδου στο Δ.Σ. του European Clearing House Association 6,1 εκατ. εργαζόμενοι εκπαιδεύτηκαν μέσω του Συμφώνου για τις Δεξιότητες
Το «διαφορετικό» και το «καινούργιο» είναι σχετικά εύκολο. Το να κάνεις κάτι που είναι πραγματικά καλύτερο είναι πολύ δύσκολο.
Sir Jony Ive, πρώην επικεφαλής σχεδιασμού της Apple και συνιδρυτής των LoveFrom και io
facebook twitter youtube instagram linkedin