Close Menu
InfoCom
  • Telecoms
  • IT
  • AI
  • Security
  • Επιχειρήσεις
    • Στρατηγική
    • Μελέτες
    • Εταιρ. Κοιν. Ευθύνη
    • Startup
    • TV
  • Πρόσωπα
    • Στελέχη
    • Συνεντεύξεις
    • Απόψεις
  • Today
  • SmartTalks
  • eMagazine
  • Weekly Telecom
  • AIBRIEF
Facebook X (Twitter) Instagram
  • ABOUT
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • NEWSLETTER
Δευτέρα, 10 Νοεμβρίου
Facebook X (Twitter) YouTube LinkedIn RSS
InfoCom
  • Telecoms
  • IT
  • AI
  • Security
  • Επιχειρήσεις
    • Στρατηγική
    • Μελέτες
    • Εταιρ. Κοιν. Ευθύνη
    • Startup
    • TV
  • Πρόσωπα
    • Στελέχη
    • Συνεντεύξεις
    • Απόψεις
  • Today
  • SmartTalks
  • eMagazine
  • Weekly Telecom
  • AIBRIEF
InfoCom
Home»Επιχειρήσεις

ΕΕΤΤ: κανονισμός για την αποζημίωση χρηστών ταχυδρομικών υπηρεσιών

02/10/2025infocomBy infocom2 Mins Read Επιχειρήσεις

Σε δημόσια διαβούλευση θέτει η ΕΕΤΤ, έως τις 29 Οκτωβρίου 2025, νέο Κανονισμό σχετικά με την αποζημίωση χρηστών σε περίπτωση πλημμελούς παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών.

Βασικά σημεία του Κανονισμού αποτελούν τα ακόλουθα:

  • Η αποζημίωση αφορά σε παρόχους που παρέχουν πλημμελώς (π.χ. ολική ή μερική απώλεια/καταστροφή/κλοπή αντικειμένου, καθυστερημένη επίδοση) ταχυδρομικές υπηρεσίες. Προβλέπονται πλέον διαφορετικές περιπτώσεις αποζημίωσης για ταχυμεταφορές (Γενική Άδεια) και παραδοσιακό ταχυδρομείο (Ειδική Άδεια, συμπερ. της Καθολικής Υπηρεσίας).
  • Οι χρήστες έχουν δικαίωμα αποζημίωσης, εφόσον έχουν υποβάλει έγγραφο αίτημα στον πάροχο ταχυδρομικών υπηρεσιών εντός εξαμήνου από την αποστολή του αντικειμένου.
  • Ο πάροχος καταβάλλει την αποζημίωση εντός πέντε εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία έγκρισης της καταβολής της. Εάν ο αποστολέας παραιτηθεί του δικαιώματος αποζημίωσης, το ποσό καταβάλλεται στον παραλήπτη.
  • Σε περίπτωση που το ταχυδρομικό αντικείμενο εναποτεθεί σε διαφορετικό σημείο (π.χ. αυτοματοποιημένη θυρίδα, ταχυδρομικό κατάστημα) από εκείνο που έχει συμφωνηθεί, χωρίς αποδεδειγμένη συναίνεση του χρήστη, καταβάλλεται αποζημίωση.
  • Για τις ταχυμεταφορές, το ύψος της αποζημίωσης διαμορφώνεται με βάση το καταβληθέν ταχυδρομικό τέλος. Ειδικά στην καθυστερημένη επίδοση, εκτός από το τέλος, λαμβάνονται υπόψη οι ημέρες καθυστέρησης. Για το παραδοσιακό ταχυδρομείο, το ύψος της αποζημίωσης διαμορφώνεται σύμφωνα με τις προβλέψεις της Παγκόσμιας Ταχυδρομικής Σύμβασης.
  • Στις περιπτώσεις ηλεκτρονικών αγορών με προθεσμία παράδοσης του αντικειμένου στον παραλήπτη, η παροχή ταχυδρομικής υπηρεσίας ισχύει από την ημερομηνία κατάθεσης του αντικειμένου στον πάροχο.
  • Δικαίωμα αποζημίωσης δεν προβλέπεται για απώλεια, κλοπή ή καθυστερημένη επίδοση αντικειμένων αλληλογραφίας παραδοσιακού ταχυδρομείου (μη ιχνηλατήσιμα αντικείμενα).

Επισημαίνεται ότι ο Κανονισμός αφορά στην παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών και δεν περιλαμβάνει προβλέψεις για διαδικασίες εκτελωνισμού ή αντικαταβολές.

Σημειώνεται ότι για τις προβλέψεις του Κανονισμού έχουν ληφθεί υπόψη, μεταξύ άλλων, η Παγκόσμια Ταχυδρομική Σύμβαση, βέλτιστες πρακτικές άλλων κρατών μελών της ΕΕ, η αύξηση του όγκου των διακινούμενων δεμάτων, η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και των ψηφιακών πλατφορμών, η ταχεία διείσδυση των αυτοματοποιημένων ταχυδρομικών θυρίδων (parcel lockers), αλλά και η αύξηση των παραπόνων χρηστών για πλημμελή παροχή υπηρεσιών στο πλαίσιο διακίνησης ταχυδρομικών αντικειμένων ηλεκτρονικού εμπορίου.

Ακολουθήστε το Infocom.gr και στα Google News, για όλες τις τελευταίες εξελίξεις από τον κόσμο των τηλεπικοινωνιών και της τεχνολογίας!

Infocom Today
SmartTalks

ΕΕΤΤ
Share. Facebook Twitter LinkedIn Email Copy Link
infocom

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η ASBIS μεταξύ των επιλεγμένων διανομέων της Ubiquiti Enterprise

Cosmote Telekom: δωρεάν γρήγορο internet σε όλα τα δυσπρόσιτα σχολεία

Όμιλος Qualco: στρατηγική πορεία ανάπτυξης με τη σύσταση της Qualco Technology

Skroutz Book Awards 2025: το κοινό ανέδειξε τους νικητές

Η Amazon ενισχύει τα ευρωπαϊκά δίκτυα με σχεδόν 1 GW καθαρής ενέργειας

Όταν θες supermarket με super τιμές η λύση είναι Wolt

Comments are closed.

Εγγραφείτε στο Weekly Telecom
* indicates required
RSS BizNow.gr
  • Το ΕΚΠΑ συμμετέχει στο ευρωπαϊκό έργο COPILOT – Ξεκίνησαν οι εγγραφές!
  • «Ψηφιακή Ηγεσία και Ανθρώπινο Σύστημα» από τον Δρ. Ανάργυρο Σίδερη: Το βιβλίο για τον Ψηφιακό Ηγέτη στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης 
  • Σταθμός στην Ιστορία της ΕΚΤΕΡ Α.Ε. η Ανάληψη του Πρώτου Έργου ΣΔΙΤ
  • SPACE Hellas: 7η Τιμητική Υποτροφία «Δημήτρης Μανωλόπουλος»
  • ΠΣΕ: Αύξηση 2,9% των ελληνικών εξαγωγών, χωρίς τα πετρελαιοειδή, στο εννεάμηνο του 2025
  • Υπερταμείο: Οι προτεραιότητες για τα ΕΛΤΑ
  • Είκοσι μία ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες συμφωνούν να τροποποιήσουν τις πρακτικές τους
RSS itsecuritypro.gr
  • Σύσταση της Qualco Technology από τον Όμιλο Qualco, συνεχίζοντας τη στρατηγική πορεία ανάπτυξης
  • Η Kaspersky εντοπίζει κενά ασφαλείας που απειλούν την ασφάλεια των οχημάτων
  • Pylones Hellas & Okta σε μια βραδιά αφιερωμένη στο μέλλον του Identity Security
  • Η Neurosoft Αναγνωρίζεται ως Microsoft Security Specialized Partner
  • Rittal & Eplan: Καινοτομία και Ψηφιακός Μετασχηματισμός στη Βιομηχανία
  • Η AWS και η OpenAI ανακοινώνουν πολυετή στρατηγική συνεργασία
  • nvisionist και Nova ICT συνεργάζονται για την ψηφιοποίηση του αρχείου της ΑΑΔΕ
Infocom Today

Copyright 2024 | All Rights Reserved

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.