Πελάτες, υποδομές και λειτουργίες, οι πυλώνες της στρατηγικής μετασχηματισμού του ΟΤΕ

0

«Ο μετασχηματισμός είναι στο DNA μας. Πιστεύουμε και επενδύουμε στη συνεχή αλλαγή ως το μέσο για να ξεπερνάμε κάθε ανατροπή και πρόκληση και για να χτίσουμε τον ψηφιακό ΟΤΕ της επόμενης δεκαετίας» επεσήμανε χθες μιλώντας στους μετόχους κατά την ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων που πραγματοποιήθηκε μέσω τηλεδιάσκεψης ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Μιχάλης Τσαμάζ εξηγώντας: «Οι πελάτες είναι ο πρώτος πυλώνας της στρατηγικής μας. Επιδιώκουμε να αναπτύσσουμε και να διαθέτουμε προϊόντα και υπηρεσίες που ικανοποιούν τις ψηφιακές τους ανάγκες ενώ παράλληλα ψηφιοποιούμε και όλα τα σημεία επαφής μαζί τους.

Οι υποδομές είναι ο δεύτερος πυλώνας. Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε και να δημιουργούμε τα δίκτυα που θα κάνουν τις τηλεπικοινωνίες ολοένα και πιο γρήγορες, απρόσκοπτες και αξιόπιστες και θα φέρνουν στους πελάτες μας το περιεχόμενο που επιθυμούν. Τα δίκτυα Fiber to the Home (οπτική ίνα στο σπίτι) και 5G είναι ζωτικής σημασίας και πρώτης προτεραιότητας σε αυτή την κατεύθυνση.

Ο τρίτος και τελευταίος πυλώνας, είναι οι λειτουργίες. Ερευνούμε σχολαστικά κάθε πτυχή του οργανισμού, ώστε να δούμε πώς μπορούμε να λειτουργούμε καλύτερα, γρηγορότερα και αποδοτικότερα. Σε αυτό το πλαίσιο, σχεδιάζουμε να μετασχηματίσουμε τις βασικές λειτουργίες που έρχονται σε επαφή με τον πελάτη – τεχνικούς πεδίου, εξυπηρέτηση πελατών και καταστήματα λιανικής – σε ξεχωριστές, ιδιόκτητες εταιρείες, εντός της οικογένειας του Ομίλου ΟΤΕ. Θα έχουν την αυτονομία και την ευελιξία που χρειάζονται για να ενισχύσουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημά τους, αλλά και για να αναζητήσουν νέες πηγές εσόδων.»

Στόχος είναι μέχρι το τέλος του έτους ο ΟΤΕ να έχει αλλάξει ριζικά μορφή. Ο σχεδιασμός δεν αποκλείεται να περιλαμβάνει και μεγάλη εθελουσία έξοδο εργαζομένων.

Υπενθυμίζεται ότι ο ΟΤΕ έχει ανακοινώσει τι προηγούμενες ημέρες ότι ξεκινά τη διαδικασία απόσχισης των κλάδων Εξυπηρέτησης Πελατών (Customer Service), Καταστημάτων (Shops) και Τεχνικών Υπηρεσιών Πεδίου (Technical Field Operations) με απορρόφηση από εταιρείες που ανήκουν κατά 100% στον Όμιλο ΟΤΕ.

Αναφορικά με τις συνέπειες της πανδημίας, ο κ. Τσαμάζ σημείωσε πως «είναι βέβαιο πως θα επηρεάσουν τα έσοδα του ομίλου για το 2020». Όπως είπε «προτεραιότητα είναι η διατήρηση της κερδοφορίας και των ταμειακών ροών για να πετύχει ο όμιλος τους στόχους που έχει θέσει για το έτος. Αναμένονται καθυστερήσεις, ωστόσο, διατηρούνται αμετάβλητα τα επενδυτικά σχέδια για δίκτυα 5G και Fiber to the Home (οπτική ίνα στο σπίτι) αλλά και για τα νέα εγχειρήματα του Ομίλου, όπως το online gaming και οι ηλεκτρονικές πληρωμές».

Από τις επιδόσεις του ΟΤΕ το 2019 ξεχωρίζουν η αύξηση περίπου 2% των εσόδων από υπηρεσίες λιανικής σταθερής στην Ελλάδα, η ενίσχυση 6% των ευρυζωνικών συνδέσεων και η αύξηση των συνδρομητών οπτικών ινών κατά 40%, στους 740 χιλιάδες, με το 90% αυτών να έχει τη δυνατότητα για ταχύτητες 50 Mbps και άνω. Ακόμη, τα έσοδα από υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας αυξήθηκαν 3% και, για πρώτη φορά, οι υπηρεσίες δεδομένων αντιπροσώπευσαν πάνω από το ένα τρίτο του συνόλου, καθώς η κίνηση data αυξήθηκε πέρσι 65%. Κατά την προηγούμενη χρήση το περιθώριο EBITDA (κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων) του Ομίλου διαμορφώθηκε σε 34,9%, ενώ στην Ελλάδα σε 41,5%. Οι ελεύθερες ταμειακές ροές ενισχύθηκαν κατά 57%, στα 420 εκατομμύρια ευρώ, στηρίζοντας την πολιτική αμοιβών προς τους μετόχους. Ο ΟΤΕ θα διανέμει μέρισμα 0,55 ευρώ ανά μετοχή.

Share.

Comments are closed.