Το νομοσχέδιο για τις τηλεοπτικές άδειες προαναγγέλλει ο Σπίρτζης

0

Εντός της εβδομάδας θα δοθεί στη δημοσιότητα το νομοσχέδιο των υπουργείων Υποδομών και Επικρατείας που θα αφορά στις τηλεοπτικές άδειες και τη λειτουργία της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).

spirtzis

Το προανήγγειλε σε  ραδιοφωνική του συνέντευξη στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης ο οποίος ωστόσο απέφυγε να αποκαλύψει το επίμαχο σημείο του σχεδίου νόμου που είναι ο αριθμός των τηλεοπτικών καναλιών που θα προκηρυχθεί.

Στο εν λόγω νομοσχέδιο το υπουργείο Υποδομών συμβάλει κυρίως με τις ρυθμίσεις που προτείνει για τη λειτουργία της ΕΕΤΤ. Από τις μέχρι τώρα δηλώσεις του κ. Σπίρτζη φαίνεται πως θα περιοριστούν οι αρμοδιότητες της Επιτροπής ειδικά ως προς τη διάθεση των συχνοτήτων, ενώ δεν αποκλείεται να συμπεριληφθεί και διάταξη που θα δίνει τέλος στην αντιπαράθεση με τα μέλη της Ολομέλειας της Επιτροπής.

Αναφορικά με το τηλεοπτικό τοπίο σήμερα οι τηλεοπτικοί σταθμοί εθνικής και πανελλαδικής Εμβέλειας είναι 8 (ALPHA, ΑΝΤ1, ΑΡΤ, Epsilon TV, Μακεδονία TVMEGA, ΣΚΑΪ και STAR) και οι μέχρι τώρα πληροφορίες κάνουν λόγο για περιορισμό τους. Συγκεκριμένα γίνεται λόγος για 4 άδειες εκ των οποίων η μια θα είναι της κρατικής τηλεόρασης. «Το πόσα κανάλια θα το δείτε στο νομοσχέδιο και στη διαβούλευση» σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και πρόσθεσε πως ο περιορισμός του αριθμού των καναλιών θα αφορά και τα περιφερειακά κανάλια. Από τα όσα είπε στη συνέχεια ο υπουργός συνάγεται πως ο διαγωνισμός θα είναι πλειοδοτικός και θα υπάρχει  τιμή εκκίνησης.

Η υπόθεση άδειες τηλεοπτικών καναλιών εκκρεμεί ουσιαστικά από την θέσπιση των ιδιωτικών ραδιοτηλεοπτικών μέσων το 1989 και η σημερινή κυβέρνηση έχει το θέμα αυτό υψηλά στην ατζέντα της. Στις προτάσεις της προς τους θεσμούς περιλαμβάνει πρόβλεψη για έσοδα από τις άδειες της τάξεως των 300 εκατ. ευρώ, ενώ εκτιμά ότι θα έχει έσοδα από φόρο 20% επί της διαφήμισης της τάξεως των 100 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, το πως θα το καταφέρει αυτό, όταν πλέον ο ετήσιος τζίρος της τηλεοπτικής διαφήμισης είναι περί τα 200 εκατ. ευρώ αποτελεί ερώτημα που μέχρι στιγμής δεν έχει απαντηθεί.

Share.

Leave A Reply