Close Menu
InfoCom
  • Telecoms
  • IT
  • AI
  • Security
  • Επιχειρήσεις
    • Μελέτες
    • Εταιρ. Κοιν. Ευθύνη
    • Startup
    • TV
  • Πρόσωπα
    • Στελέχη
    • Συνεντεύξεις
    • Απόψεις
  • Today
  • SmartTalks
  • eMagazine
  • Weekly Telecom
  • AIBRIEF
Facebook X (Twitter) Instagram
  • ABOUT
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • NEWSLETTER
Κυριακή, 13 Ιουλίου
Facebook X (Twitter) YouTube LinkedIn RSS
InfoCom
  • Telecoms
  • IT
  • AI
  • Security
  • Επιχειρήσεις
    • Μελέτες
    • Εταιρ. Κοιν. Ευθύνη
    • Startup
    • TV
  • Πρόσωπα
    • Στελέχη
    • Συνεντεύξεις
    • Απόψεις
  • Today
  • SmartTalks
  • eMagazine
  • Weekly Telecom
  • AIBRIEF
InfoCom
Home»News

Ικανοποιημένοι εμφανίζονται οι Έλληνες από τις ηλεκτρονικές δημόσιες υπηρεσίες

17/09/2012infocomBy infocom3 Mins Read News Ελλάδα Ψηφιακή Ελλάδα

Το Παρατηρητήριο για τη Διοικητική Μεταρρύθμιση της ΚτΠ ΑΕ, ανέλυσε και παρουσιάζει τα αποτελέσματα μελέτης για την ανάπτυξη και διείσδυση των υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης σε πολίτες και επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Στόχος των ερευνών που διεξήχθησαν στο πλαίσιο της μελέτης ήταν μια ποσοτική προσέγγιση του οφέλους που αποκομίζουν οι τελικοί χρήστες από τις υπάρχουσες ηλεκτρονικές υπηρεσίες και της ικανοποίησής τους από το επίπεδο ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης.

Τα κυριότερα συμπεράσματα από την έρευνα στους πολίτες συνοψίζονται παρακάτω:

  • Περίπου 1 στους 3 Έλληνες που έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, δήλωσε ότι έχει χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες του δημοσίου που παρέχονται ηλεκτρονικά.
  • Υψηλότερα ποσοστά χρήσης των υπηρεσιών σημειώνονται στις ηλικίες 35-54.
  • Η χαμηλότερη διείσδυση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών παρατηρείται στη Δυτική Ελλάδα με μόλις 7,1%, ενώ πρώτες έρχονται οι περιφέρειες Στερεάς Ελλάδας και Βορείου Αιγαίου με 61,7% και 61,3% αντίστοιχα.
  • Το 72% των χρηστών επισκέπτονται τις ιστοσελίδες των υπηρεσιών για λόγους πληροφόρησης, το 32% για να «κατεβάζει» ηλεκτρονικά διαθέσιμες αιτήσεις και λοιπά έντυπα, ενώ το 45% ολοκληρώνει συναλλαγές μέσω διαδικτύου (π.χ. υποβολή της φορολογικής δήλωσης).
  • Συχνότερες είναι οι «επισκέψεις» των πολιτών στις ιστοσελίδες του Δήμου ή της Νομαρχίας τους (70%) και  το δικτυακό τόπο των ΚΕΠ (55%), αλλά όχι εξίσου και στο portal του «ΕΡΜΗ» (13%).
  • Θετικά αξιολογούν οι χρήστες τα περισσότερα χαρακτηριστικά των υπηρεσιών, ωστόσο αρκετοί εκφράζουν πως δε νιώθουν ασφάλεια με την παροχή των προσωπικών τους δεδομένων στο διαδίκτυο.
  • 7 στους 10 πολίτες δηλώνουν ικανοποιημένοι με τη χρήση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του δημοσίου και αναγνωρίζουν την εξοικονόμηση χρόνου και τη μείωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών ως τα κυριότερα οφέλη.
  • Στα κυριότερα προβλήματα που συναντούν κατά τη χρήση των υπηρεσιών εντοπίζονται στη διαθεσιμότητα της ιστοσελίδας όπου φιλοξενείται η υπηρεσία και ακολουθούν προβλήματα σχετικά με το περιεχόμενο, την ακρίβεια και το επίπεδο επικαιροποίησης των παρεχομένων πληροφοριών.
  • Οι περισσότεροι από όσους δεν έχουν κάνει χρήση των υπηρεσιών δεν γνώριζαν την ύπαρξή τους (34%). Το 18% βρίσκει περίπλοκη τη χρήση των υπηρεσιών ή του διαδικτύου ενώ ένα σημαντικό ποσοστό (16%) προτιμά την προσωπική επαφή με το δημόσιο υπάλληλο.

Λόγοι μη χρήσης ηλεκτρονικών δημόσιων υπηρεσιών από όσους δεν τις έχουν χρησιμοποιήσει

Από την έρευνα στις ελληνικές επιχειρήσεις 10+ εργαζομένων, προέκυψαν τα εξής:

  • Περισσότερες από 9 στις 10 επιχειρήσεις χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για τις συναλλαγές τους με το δημόσιο.
  • Από τις πλήρως διαθέσιμες ηλεκτρονικά υπηρεσίες, αυτές της φορολογίας (υποβολή φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων) και της ηλεκτρονικής υποβολής ΦΠΑ είναι η πιο αναγνωρίσιμες από όλες και συγκεντρώνουν και τα υψηλότερα ποσοστά χρήσης.
  • Οι επιχειρήσεις δεν αξιολογούν αρνητικά τις υπηρεσίες, ωστόσο κρατούν επιφυλάξεις απέναντι και σε μια πλήρως θετική αξιολόγηση.
  • Το 53% των επιχειρήσεων δήλωσε ότι έχει αντιμετωπίσει δυσκολίες κατά τη χρήση των υπηρεσιών, και το πρόβλημα με τη μεγαλύτερη συχνότητα εμφάνισης σχετίζεται με τη διαθεσιμότητα της εκάστοτε ιστοσελίδας και της εύρυθμης λειτουργίας της.
  • Ωστόσο, το 66% των επιχειρήσεων δήλωσαν «πολύ ικανοποιημένες» από τη χρήση των υπηρεσιών και άλλο ένα 9% «πάρα πολύ ικανοποιημένες», ενώ ένα σημαντικό ποσοστό (21,74%) δήλωσε «μέτρια ικανοποιημένο».
  • Όλες σχεδόν οι επιχειρήσεις συμφώνησαν ότι οφελούνται από τη χρήση υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, με την εξοικονόμηση χρόνου να αποτελεί το κατεξοχήν και κυρίαρχο όφελος. Οφέλη που σχετίζονται με τη διαφάνεια συναλλαγών και τη συμμετοχή στα κοινά, δεν αναγνωρίστηκαν από τις επιχειρήσεις ως σημαντικά.

Η ανησυχία για την ασφάλεια των στοιχείων προτάσσεται ως ο σημαντικότερος ανασταλτικός παράγοντας που συντελεί στη μη χρήση των υπηρεσιών (30,3%).

Ακολουθήστε το Infocom.gr και στα Google News, για όλες τις τελευταίες εξελίξεις από τον κόσμο των τηλεπικοινωνιών και της τεχνολογίας!

Infocom Today
SmartTalks

Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση
Share. Facebook Twitter LinkedIn Email Copy Link
infocom

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Οι ελληνικές συμμετοχές στο MWC 2025 (Greek Pavilion)

Η HUAWEI στο MWC 2025: AI, ρομποτική και remote driving

Nokia @ MWC 2025: AI-ready δίκτυα, private data centers και αυτόνομη συνδεσιμότητα

Nokia @ MWC 2024: Τρια εντυπωσιακά, real-time, demos!

Κορυφαία Διεθνής Διάκριση για την Prosvasis στα 2023 WITSA Global Innovation & Technology Excellence Awards

1ο Συνέδριο Συλλόγου Οπτικών Ινών Ελλάδος

Leave A Reply Cancel Reply

Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.

Εγγραφείτε στο Weekly Telecom
* indicates required
RSS BizNow.gr
  • Κερδίστε ένα ΔΩΡΕΑΝ Marketing Check-Up για την επιχείρησή σας!
  • ΗΠΑ: Ο Τραμπ επιβάλλει δασμούς 30% σε Ευρωπαϊκή Ένωση και Μεξικό
  • Η ΕΕ εγκαταλείπει τον φόρο ψηφιακών υπηρεσιών – Τι προβλέπεται για έσοδα και χρέος
  • Infocom Today #128: «Δεν πωλείται» η Vodafone, επανεκλογή Μακρομάλλη, 250 δισ. στην καινοτομία!
  • ΕΣΕΕ: Τακτικές Θερινές Εκπτώσεις 2025
  • ΔΥΠΑ: Νέες ειδικότητες σε 10 Επαγγελματικές Σχολές με αμειβόμενη και ασφαλισμένη μαθητεία
  • ΕΤΕπ: Τεχνική βοήθεια στην Ελλάδα, για την επίτευξη των στόχων κλιματικής ουδετερότητας
RSS itsecuritypro.gr
  • Ψηφιακή εμπιστοσύνη στην Ελλάδα: Οι millennials στο μεταίχμιο μεταξύ σύνδεσης και εξαπάτησης
  • Η Akeydor Digital γίνεται σημαντικός επίσημος Πάροχος Τεχνολογίας στην Qatar Energy
  • Η Pylones Hellas αναβαθμίζει τις τραπεζικές υποδομές της Aegean Baltic Bank με σύμμαχο την AEG
  • Η ADACOM κατακτά και το Information Protection & Governance Specialization της Microsoft
  • Η κυβερνοασφάλεια εξελίσσεται σε στρατηγικό συντελεστή αξίας, σύμφωνα με νέα έρευνα της EY
  • Στις 19 Νοεμβρίου το InfoCom World 2025 – AI-Volution: A Brave New World!
  • Η HP επεκτείνει τη διαθεσιμότητα της πλατφόρμας Workforce Experience Platform στην ελληνική αγορά
Infocom Today

Copyright 2024 | All Rights Reserved

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.