Ανοδική η αγορά των smartphones – αυξημένες πωλήσεις wearables & smart speakers

0

Η αγορά των smartphones βιώνει τον κορεσμό εδώ και μερικά χρόνια, κάτι που είναι γνωστό σε όσους την παρακολουθούν. Μετά από μια «εκρηκτική» δεκαετία, η ετήσια αύξηση των συσκευών που διατίθονται έχει πέσει σε ποσοστά κάτω του 5% τα τελευταία χρόνια, δείχνοντας πως έχει δημιουργηθεί ήδη μια αρκετά μεγάλη βάση χρηστών, που απλώς ανανεώνουν τη συσκευή τους σε τακτά χρονικά διαστήματα.

Στα πλαίσια του IFA Global Press Conference 2018 που πραγματοποιήθηκε πριν λίγες εβδομάδες στη Ρώμη, είχαμε την ευκαιρία να λάβουμε ενδιαφέρουσες πληροφορίες για την πορεία της αγοράς των mobiles, μέσα από τα στατιστικά στοιχεία της έγκυρης GfK και της διοργανώτριας gfu. Σύμφωνα με αυτά, λοιπόν, το μερίδιο των smartphones επί του συνόλου των πωλήσεων Consumer Electronics προϊόντων (Smartphones, TVs, Tablets, Mobile PCs και λοιπές συσκευές) αυξήθηκε ελαφρώς στο 48%, από 46% το 2016 και αναμένεται να αγγίξει τα $487 δισ. (+4%) για το 2018, με το ποσοστό του να παραμένει ίδιο. Κοινώς, σχεδόν ο μισός τζίρος για CE προϊόντα αφορά τα smartphones, δείχνοντας πόσο σημαντικά είναι για την παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικών συσκευών.

Αύξηση σημείωσαν και οι συνολικές συσκευές smartphones που πουλήθηκαν εντός του 2017, αγγίζοντας το 1,48 δισ., από 1,418 το 2016, ενώ για το 2018 εκτιμάται πως θα σημειωθεί περαιτέρω αύξηση στο 1,527 δισ. συσκευές (+3,2%). Τα smartphones, λοιπόν, δεν είναι ακριβώς «στάσιμα», απλώς δεν σημειώνουν υψηλό ρυθμό αύξησης πωλήσεων, όπως συνέβαινε μέχρι και πριν το 2015. Αξίζει να σημειωθεί πως, σε αντίθεση με τα προηγούμενα έτη, η αύξηση των συσκευών δεν προέρχεται από την αγορά της Ασίας και του Ειρηνικού (APAC), καθώς εκεί η αγορά είναι τω όντι στάσιμη σε επίπεδο τεμαχίων (+1%), ωστόσο συνεισφέρει σημαντικά στην αύξηση της αξίας πωλήσεων, με τους Ασιάτες και να βάζουν όλο και βαθύτερα το χέρι στην τσέπη για την αγορά smartphone (+13% σε αξία πωλήσεων το 2017 σε σχέση με το 2016 και +16% σε μέση τιμή συσκευής). Ενδεικτικά αναφέρουμε πως η συνολική αξία πωλήσεων για την APAC ζώνη χωρών αυξήθηκε κατά 30% από το 2015 έως το 2017, με την Κίνα να συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό (από τα $115 δισ. στα $153 δισ.). Η αγορά της Λατινικής Αμερικής (LATAM) δείχνει δυναμική για τα επόμενα χρόνια και οι κατασκευαστές θα στρέψουν και εκεί την προσοχή τους.

Ενδιαφέρον στατιστικό: Oι χρήστες «τσεκάρουν» το smartphone τους κατά μέσο όρο 100 φορές την ημέρα, το χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο 140 λεπτά την ημέρα και το 15% του χρόνου τους σε αυτό αφορά web browsing, ενώ το 85% καταναλώνεται στα social media!

Σε αξία πωλήσεων και πάλι, η Κίνα κατείχε το 30% επί του συνόλου για το 2017, με τις χώρες της αναπτυσσόμενης Ασίας (χωρίς την Κίνα) να έρχονται στη 2η θέση (16%), την Ευρώπη στην 3η θέση (15%), τη Β. Αμερική στην 4η θέση (14%), τη Μέση Ανατολή και την Αφρική στην 5η θέση (12%), τη Λατινική Αμερική στην 6η θέση (8%) και τις ανεπτυγμένες χώρες της Ασίας στην 7η θέση με (5%).

Περνώντας στην αγορά των wearables, εξακολουθεί να σημειώνει ισχυρή ανάπτυξη σε τεμάχια και αξία, αποτελώντας πλέον ένα υπολογίσιμο παράγοντα στην αγορά mobiles συνολικά. Συνολικά πουλήθηκαν 160,5 εκατομμύρια wearables το 2017, έναντι 116,6 το 2016 (+38%) και η αύξηση αναμένεται να αγγίξει το 32% για το 2018, με τα τεμάχια να φθάνουν τα 211 εκατομμύρια. Σε επίπεδο αξίας πωλήσεων, είχαμε αύξηση 44% το 2017 (από $14,4 σε $20,8 δισ.) και αναμένεται αύξηση 35% για το 2018 ($28 δισ.).

Εδώ είναι ξεκάθαρη η κυριαρχία της Ασίας και των ΗΠΑ, καθώς συνδυαστικά κατέχουν το 70% της αγοράς (36% και 34% αντίστοιχα), με την Ευρώπη να μένει αρκετά πίσω με μερίδιο 16%, την ανεπτυγμένη Ασία να ακολουθεί με 10%, ενώ η Λατινική Αμερική, η αναπτυσσόμενη Ασία και η Μέση Ανατολή/Αφρική βρίσκονται με μερίδια 0,5% έως 2%.

Ενδιαφέροντα στοιχεία έρχονται από την αγορά της Ασίας για τα wearables, καθώς εκεί σημειώθηκε αύξηση 22% σε αξία πωλήσεων, με το 48% να αφορά τα health/fitness trackers, το 32% τα “locators” (wearables με δυνατότητα εντοπισμού του κατόχου), το 16% τα smartwatches (με ή χωρίς SIM) και το 4% λοιπά είδη wearables. Ένα άλλο, μεγάλο trend είναι η αύξηση των wearables με NFC, καθώς το 31% όσων πωλήθηκαν στην Ασία το 2017 είχε αυτή τη δυνατότητα, ενώ αυτά τα μοντέλα είναι και ακριβότερα από τα υπόλοιπα, έτσι αντιστοιχούν στο 48% της συνολικής αξίας πωλήσεων. Οι Ασιάτες καταναλωτές υιοθετούν τα mobile payments με γοργό ρυθμό σε σχέση με τον υπόλοιπο κόσμο και τα NFC-enabled wearables αποτελούν μια ικανοποιητική λύση για να πληρώνουν εύκολα και γρήγορα για τις αγορές τους.

Τέλος, μια κατηγορία προϊόντων που αξίζει να δούμε είναι τα smart, connected speakers. Οι «έξυπνοι βοηθοί» που μπαίνουν σταδιακά στα σύγχρονα νοικοκυριά, αποτελούν προς το παρόν μια μικρή αγορά σε τεμάχια και αξία πωλήσεων, αλλά αυτό δείχνει πως θα αλλάξει σύντομα. Άλλωστε, 1 στους 2 καταναλωτές παγκοσμίως θεωρεί πως το smarthome θα αλλάξει τη ζωή του σημαντικά μέσα στα επόμενα χρόνια, ενώ στην Κίνα το ποσοστό αγγίζει τους 3 στους 4 χρήστες (75%). Στην Ιαπωνία, ωστόσο, το ίδιο ποσοστό ανέρχεται μόλις στο… 19%, καταδεικνύοντας τις ιδιαιτερότητες της αγοράς αυτής.

Εντός του 2017 διατέθηκαν 45 εκατομμύρια συσκευές “voice control”, σε σχέση με τα 11 εκατομμύρια του 2016, σημειώνοντας μεταβολή +309%, ενώ για το 2018 οι πωλήσεις αναμένεται να εκτοξευθούν σε πάνω από 150 εκατομμύρια τεμάχια. Μάλιστα, η Κίνα ζει τον «πυρετό» των smart speakers τους τελευταίους μήνες, καθώς η αξία πωλήσεων στην κατηγορία αυτή ανέβηκε από σχεδόν $500.000 τον Μάιο του 2017 στα $9 εκατομμύρια τον Οκτώβριο, στα $27 εκατομμύρια το Νοέμβριο και στα $35 εκατομμύρια το Δεκέμβριο!

Συνοψίζοντας, η αγορά των smartphones συνεχίζει να μεγαλώνει χάρη στη βελτίωση της τεχνολογίας των καμερών τους αλλά και την τακτική ανανέωσή τους από τους χρήστες, ενώ η μέση τιμή συσκευής (ASP) σημειώνει αύξηση επίσης, στα $320 (από $315). Η αγορά των wearables θα αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερη δυναμική μέσα στο 2018 ενώ τα smart speakers είναι το νέο trend, το οποίο, όμως, δε γνωρίζουμε πόσο γρήγορα θα φτάσει στην Ευρώπη…

Share.

Leave A Reply