Η Huawei εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο τρόπο το γεγονός ότι με ένα έξυπνο «τρικ» κατάφερε να περάσει πρώτη (στα τεμάχια) στις πωλήσεις για το μήνα Δεκέμβριο.

Το «τρικ» είναι ότι στο πλαίσιο του προγράμματος 1+1 η κινεζική εταιρεία έδινε μία δωρεάν low end συσκευή για κάθε μία που πωλούσε σε κάθε δικαιούχο, αλλά φυσικά οι δωρεάν συσκευές μέτρησαν ως τεμάχια στις πωλήσεις και της έδωσαν 24,7% και την πρώτη θέση -σε τεμάχια- με περίπου 5000 συσκευές διαφορά!

Η κατάκτηση της πρωτιάς -έστω και για ένα μήνα- αποτελούσε εδώ και πολύ καιρό ευσεβή πόθο για τους Κινέζους και με αυτό τον ιδιαίτερο τρόπο το κατάφεραν. Βέβαια, στην αρένα της αγοράς οι αλλαγές είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση. Είναι π.χ. χαρακτηριστικό ότι σε αξίες το μήνα Δεκέμβριο ήταν πρώτη η Apple, αφού προέκυψαν παραδόσεις από τα πρόσφατα λανσαρίσματα.

Ήδη σύμφωνα με πληροφορίες τον Ιανουάριο ενδέχεται να υπάρξουν ανακατατάξεις, τόσο στις αξίες όσο και στα τεμάχια, δεδομένου και του «ροκανίσματος» κάποιων μεριδίων από την ανερχόμενη Xiaomi. Όσοι έχουν αγωνία θα πρέπει να περιμένουν περίπου δύο εβδομάδες, οπότε θα επανέλθουμε με αναλυτική ενημέρωση.

chinese-math

Έχει λεχθεί ότι «οι αριθμοί είναι σαν τις μίνι φούστες: δείχνουν κάποια πράγματα και εντυπωσιάζουν, αλλά κρύβουν τα πιο σημαντικά».

Γι’αυτό θεωρήσαμε ότι θα ήταν καλό, αντί να επικεντρωθούμε σε ένα μόνο κομμάτι του παζλ, θα έπρεπε να δούμε την πλήρη εικόνα. Ψάξαμε λοιπόν και βρήκαμε τα πλήρη στοιχεία της αγοράς για το 2017, τόσο σε τεμάχια όσο και σε αξία, τα οποία και σας παραθέτουμε:

ΑΞΙΑ

Συγκρίνοντας τα στοιχεία Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου 2016 – 2017 στην πρώτη θέση βρίσκεται η Samsung με 38,9% και 39,3% αντίστοιχα. Ακολουθεί η Apple με 24,7% και 23% και στην τρίτη θέση βρίσκεται η Huawei με 9,5% και 13,9% αντίστοιχα.

Οι συγκεκριμένες εταιρείες καλύπτουν το 75% περίπου της αγοράς και όλοι οι υπόλοιποι κατασκευαστές μοιράζονται μονοψήφια ποσοστά.

ΤΕΜΑΧΙΑ

Όσον αφορά τις ποσότητες -για το ίδιο πάντα χρονικό διάστημα- η Samsung βρίσκεται και εδώ στην πρώτη θέση με 33,5% και 32,5% για τα έτη 2016 – 2017 αντίστοιχα, ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Huawei με 13% και 17,3% και ακολουθεί η Apple με 8,3% και 7,4%.