Στις νεότερες ηλικίες, αλλά και σε όσους έχουν γνωρίσει το brand Nokia από την αρχική του επιτυχή πορεία, στοχεύει η εταιρεία HMD Global με έδρα τη Φιλανδία, η οποία ξεκίνησε πριν περίπου ένα χρόνο (από ομάδα στελεχών προερχόμενων από το «παλιό» τμήμα κινητών τηλεφώνων της φινλανδικής εταιρείας) να λανσάρει τα νέα κινητά Nokia, έχοντας στο οπλοστάσιό της τα δικαιώματα χρήσης της μάρκας.

«Θεωρούμε τον εαυτό μας ένα stratup καθώς ακόμα δεν έχουμε ξεπεράσει τους 600 εργαζόμενους» σημειώνει μιλώντας στο «infocom.gr» ο Λάμπρος Ζολώτας, Country Manager της HMD Global για την Ελλάδα, την Κύπρο και το Ισραήλ, ο οποίος υπογραμμίζει ότι, παρά το μικρό ακόμα μέγεθος της εταιρείας που έχει αναλάβει να «αναστήσει» τη μάρκα Nokia, έχει καταφέρει ήδη να λανσάρει τα νέα κινητά στο μεγαλύτερο μέρος του κόσμου. Σύμφωνα με τον ίδιο στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή εργάζονται για την HMD Global 6 άτομα, τον Γενάρη θα γίνουν 8 και ελπίζει ότι το 2018 θα είναι τουλάχιστον 10 με προοπτική η ομάδα να μεγαλώσει περαιτέρω.

«Βρήκαμε ανοιχτές πόρτες και συνεργάτες που θέλουν να προχωρήσουν μαζί μας σε όλο τον κόσμο. Αυτό μας δίνει την αισιοδοξία και τη δύναμη να προχωρήσουμε. Ο στόχος μας είναι αντίστοιχος του ονόματος Nokia. Θέλουμε τα επόμενα 3 έως 5 χρόνια να είμαστε ανάμεσα στους πρώτους τρεις κατασκευαστές συσκευών κινητής τηλεφωνίας. Ελπίζω στην Ελλάδα να πιάσουμε το στόχο όχι στα πέντε χρόνια, αλλά στα τρία» προσθέτει ο κ. Ζολώτας.

nokia-brand

Σημειώνεται ότι στην Ελλάδα η Νόκια (πριν την πώλησή της στην Microsoft το 2014) έφθασε να έχει μερίδιο 45% ενώ μεταξύ άλλων στο Ισραήλ είχε πιάσει και το 60%.

Σύμφωνα με τον Country Manager της HMD Global, το brand Nokia λανσάρεται εκ νέου με «όπλα» την υψηλή ποιότητα κατασκευής, τις δύο κάμερες (μπροστινή και πίσω) αποτέλεσμα της συνεργασίας με τα οπτικά συστήματα ZEISS, ενώ στα πλεονεκτήματά του μεταξύ άλλων περιλαμβάνεται η καθαρή (pure) έκδοση του Android χωρίς δηλαδή να υπάρχουν επιπρόσθετα «επίπεδα» όσον αφορά στο μενού και την πλοήγηση, αλλά και ούτε και προεγκατεστημένες εφαρμογές που βαραίνουν τη λειτουργία του smartphone.

«Απευθυνόμαστε στους δημιουργικούς χρήστες» σημειώνει το στέλεχος της HMD Global και συμπληρώνει: «Στους ανθρώπους που θέλουν με το κινητό τους να δημιουργήσουν περιεχόμενο. Η άποψή μας είναι ότι το λειτουργικό android πρέπει δίνεται καθαρό έτσι όπως το βγάζει η Google. Ο πρώτος λόγος έχει να κάνει με την ασφάλεια, ο δεύτερος είναι ότι έτσι προχωρά άμεσα η όποια αναβάθμιση (upgrade). Όταν ο χρήστης μας τον επόμενο μήνα θα έχει το oreo την τελευταία έκδοση του android πολλά high end (υψηλών δυνατοτήτων) τηλέφωνα στον ανταγωνισμό δεν θα το έχουν. Άλλωστε, το brand Nokia είναι συνυφασμένο με την ευκολία στη χρήση. Δεν λέγαμε πάντα ότι αγοράζω Nokia για το εύκολο μενού;»

Ειδικότερα όσο αφορά την ελληνική αγορά ο κ. Ζολώτας υπογραμμίζει ότι την επανατοποθέτηση της Nokia βοηθά το γεγονός ότι ως λαός «αγαπάμε» τις μάρκες: «Είμαστε ακόμα μια αγορά – καταναλωτές που μας ενδιαφέρει το όνομα. Υπάρχουν χώρες στην Ανατολική Ευρώπη που είναι τελείως spec oriented αγορά (αγορά που οι καταναλωτές αγοράζουν βάσει των τεχνικών χαρακτηριστικών). Στην Ελλάδα θέλουμε επώνυμο τηλέφωνο. Ο Έλληνας δεν θα πάει εύκολα σε μια λύση που δεν είναι επώνυμη. Απευθυνόμαστε στην αγορά των νεότερων δημιουργικών χρηστών, αλλά και σε όσους έχουν κάνει στο παρελθόν χρήση της μάρκας για την οποία δεν έχει υπάρξει κάποια κακή αναφορά. Πρόκειται για ένα πολύ καινοτόμο όνομα που δεν δημιούργησε αντιπαλότητες. Η Nokia είχε πάντα πολύ καλές αρχές και εμείς προχωράμε αντίστοιχα».

Όσο για το τι ακολουθεί στις συσκευές κινητής τηλεφωνίας ο κ. Ζολώτας σημειώνει ότι η καινοτομία θα αφορά κυρίως τα υλικά κατασκευής, ενώ αναρωτιέται και ο ίδιος για το ποια θα είναι η εικόνα ενός smartphone μετά από 5 χρόνια με δεδομένο ότι η τεχνολογίες «τρέχουν»: «Φανταζόμαστε το κινητό όπως είναι σήμερα; Δεν γίνεται γιατί το σημερινό δεν έχει καμιά σχέση με αυτό πριν 10 χρόνια. Πως θα επηρεάσουν οι τεχνολογίες της εικονικής πραγματικότητας (Virtual Reality) ή το IoT (επικοινωνία μεταξύ των μηχανών) αλλά και πως θα επικοινωνούμε με το κινητό. Αυτή τη στιγμή παρατηρούμε ότι οι νέοι 14 με 20 χρονών επικοινωνούν σχεδόν μόνο με γραπτό κείμενο, δεν μιλάνε…»

Μερίδια αγοράς στα smartphones

Στην Ελλάδα η Samsung συνεχίζει να κυριαρχεί στις πωλήσεις smartphone (το ίδιο συμβαίνει παγκοσμίως αν και με μικρότερο μερίδιο). Σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK το 8μηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου φέτος το 36,6% των συσκευών που πουλήθηκαν ήταν Samsung έναντι του 34,7% πέρσι το ίδιο διάστημα, ενώ σε αξία καταλαμβάνει το 43,1% της αγοράς (41,5% πέρσι).

Δεύτερη εταιρεία στη χώρα μας όσο αφορά τον αριθμό των συσκευών είναι η Huawei η οποία τους πρώτους 8 μήνες του έτους είχε μερίδιο 14,2% στον αριθμό τεμαχίων (έναντι 10,2%) και μερίδιο στην αξία 12,3% (έναντι 7,1%).

Ωστόσο, δεύτερη σε μερίδιο με βάση την αξία είναι η Apple η οποία διαθέτει μόνον high end συσκευές με 20,9% (από 21,9% πέρσι). Βάσει του αριθμού τεμαχίων το μερίδιό της είναι στο 7% από 7,8%.

Συνολικά στο 8μηνο φέτος πουλήθηκαν 1.295.800 συσκευές έναντι 1.422.400 πέρσι το ίδιο διάστημα, μείωση 8,9%, με τη συνολική αξία τους να διαμορφώνεται σε 302 εκατ. ευρώ έναντι 321,9 εκατ. ευρώ πέρσι τους πρώτους οκτώ μήνες (μείωση 6,1%).

Όσο αφορά τις υπόλοιπες μάρκες smartphone, η ελληνική MLS πούλησε κατά το εξεταζόμενο διάστημα 8,8% του συνολικού αριθμού (από 5,3%) η Lenovo το 6,4% (από 6,5%), οι συσκευές Vodafone καταλαμβάνουν το 3,5% της αγοράς με βάση τα τεμάχια (από 6,5% πέρσι) η Sony το 3,8% (από 3,4%), ενώ η πρόσφατα δραστηριοποιούμενη στη χώρα μας Xiaomi MI έχει καταλάβει μερίδιο 4,1% σε σχέση με το σύνολο του αριθμού των συσκευών και 4,9% σε σχέση με τη συνολική αξία της αγοράς. Ελάχιστο είναι φέτος το μερίδιο της Microsoft/Nokia (κάτω από 1%) ενώ πέρσι είχε το 3,5% του συνολικού αριθμού των συσκευών που πουλήθηκαν.