Σε ένα διαρκώς μεταλλασσόμενο περιβάλλον, όπως είναι το Mobile οικοσύστημα, όπου η συχνότητα των αλλαγών συμβαίνει με καταιγιστικούς ρυθμούς και οι απαιτήσεις των χρηστών συνεχώς αυξάνονται, κλειδί για την ευημερία μίας εταιρείας που δραστηριοποιείται στον κλάδο, είναι να βρίσκεται πάντοτε ένα βήμα πιο μπροστά από τις εξελίξεις. Η M-STAT έχει ήδη διανύσει μια πορεία 15 ετών στο χώρο των υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας, με δυναμική παρουσία τόσο εντός όσο κι εκτός ελληνικών συνόρων και ο Ίων Μπαντέκας, Διευθύνων Σύμβουλος και ιθύνων νους της εταιρείας, ανοίγει τα χαρτιά του και αποκαλύπτει το μυστικό της επιτυχίας.

badekas

 

I-C: Πρόσφατα η Μ-STAT έκλεισε μία 15ετία ζωής και έχει πλέον μία συσσωρευμένη εμπειρία. Ποια είναι η τακτική / στρατηγική που ακολούθησε για να το πετύχει αυτό; Θα μπορούσατε να ξεχωρίσετε την πιο ευχάριστη και αντίστοιχα την πιο δύσκολη περίοδο για την εταιρεία;

Ι.Μ.: Μία επιχείρηση που δραστηριοποιείται στο χώρο των υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας, για να επιβιώσει για 15 χρόνια, πρέπει να έχει συνεχώς τη δυνατότητα προσαρμογής σε νέες συνθήκες. Αρκεί να φανταστεί κανείς τις δυνατότητες που είχε ένα κινητό τηλέφωνο πριν από 15 χρόνια σε σύγκριση με τα σημερινά smartphones, για να κατανοήσει τις αλλαγές που έχουν γίνει στην αγορά και επομένως και σε εταιρίες σαν την M-STAT. Προσωπικά πιστεύω ότι το κλειδί της επιτυχίας είναι, εκτός από την προσαρμοστικότητα και τις σωστές επιχειρηματικές επιλογές, ο ανθρώπινος παράγοντας. Η M-STAT έχει καταφέρει να έχει μια πολύ δυνατή ομάδα τόσο σε γνώσεις, όσο και σε αξίες.

H M-STAT ξεκίνησε ως πρωτοπόρος εταιρία στον τομέα του mobile messaging το 2001 και σύντομα, εδραιώθηκε ως ηγέτιδα στα Bulk SMS. Είναι η μοναδική εταιρεία που έχει εξασφαλίσει απευθείας διασυνδέσεις με όλους τους ελληνικούς παρόχους κινητής τηλεφωνίας για τον τερματισμό SMS σε Ελλάδα & Κύπρο.

Ακολουθώντας την εξέλιξη στο χώρο της mobile τεχνολογίας, η M-STAT εμπλούτισε περαιτέρω το πεδίο δραστηριότητας της, εντάσσοντας δυναμικά στις υπηρεσίες της το Native Mobile Application Development, το Mobile UX/UI Design και τα Push Notifications.

Έπειτα από 15 χρόνια επιτυχημένης πορείας στο χώρο της mobile επικοινωνίας, η εταιρία έχει αποκτήσει πολύτιμη εμπειρία και τεχνογνωσία στον κλάδο του mobile marketing και παράλληλα, συνεχίζει να εξελίσσεται και να δυναμώνει, θέτοντας υψηλούς στόχους για μεγαλύτερη ανάπτυξη, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στις διεθνείς αγορές.

Σε όλη αυτή τη διαδρομή, υπήρξαν πολλές ευχάριστες στιγμές τόσο σε επιχειρηματικό, όσο και ηθικό επίπεδο. Ίσως, η πιο ευχάριστη περίοδος για την M-STAT να ήταν το 2013, που συμμετείχαμε για πρώτη φορά με περίπτερο στο Mobile World Congress, στη Βαρκελώνη. Η διεθνής αυτή συμμετοχή, σε συνδυασμό με το launch της Bulk SMS υπηρεσίας μας στην Ισπανία, ήταν μια τρανταχτή επιβεβαίωση της ανοδικής πορείας της εταιρίας, αλλά και της καταξίωσής της, τόσο στην Ελληνική όσο και στη διεθνή αγορά.

Η πιο δύσκολη περίοδος αντίστοιχα, ήταν το 2001, όταν δημιουργήθηκε η εταιρία και ταυτόχρονα, έπρεπε εκείνο το διάστημα να ξεπεραστούν όλα τα εμπόδια που αντιμετωπίζει μία startup εταιρεία, όπως παραδείγματος χάριν, προβλήματα γραφειοκρατίας, ρευστότητας, κτλ. Εκείνη την περίοδο, όπως ήταν φυσικό, κάθε δυσκολία που αντιμετωπίζαμε φάνταζε σαν μεγάλο πρόβλημα και αντίστοιχα, κάθε επίλυση ή υπέρβασή τέτοιων δυσκολιών μας έδινε μεγάλη ευχαρίστηση και ικανοποίηση.

I-C: Θεωρείτε ότι η αγορά των mobile apps βρίσκεται σε φάση ωρίμανσης ή / και εξέλιξης; Tι εικόνα έχετε αποκομίσει εσείς από την εμπειρία σας στον χώρο του mobile;

Ι.Μ.: Η αγορά των apps είναι μία αγορά που αναπτύσσεται ήδη με ταχύτατους ρυθμούς, εξελίσσεται συνεχώς και μέσα στα επόμενα χρόνια σίγουρα θα δούμε τεράστια ανάπτυξη. Το mobile apps εχουν τόσο μεγάλη χρηστικότητα, για αυτό και κατάφεραν να μπουν στη ζωή μας χωρίς να το καταλάβουμε. Νομίζω ότι αρκεί να αναλογιστούμε πόσα apps χρησιμοποιούμε στο δικό μας κινητό και με τι ρυθμό αυξάνεται η χρήση τους, για να κατανοήσουμε πόσο γρήγορα μεγαλώνει η αγορά αυτή.

Σύμφωνα με επίσημη έρευνα της Statista, μέχρι το 2019, οι mobile χρήστες αναμένεται να ξεπεράσουν τα 5 δισεκατομμύρια παγκοσμίως ενώ ο μέσος χρήστης έχει κατεβάσει περίπου 26 apps.

Το mobile κοινό είναι πλέον ενημερωμένο και πλήρως εξοικειωμένο με τα apps, οπότε έχει υψηλές απαιτήσεις από μια mobile εφαρμογή. Είναι πλέον επιτακτική ανάγκη για τα brands να έχουν το δικό τους, dedicated app, προκειμένου να επικοινωνούν στοχευμένα και αποτελεσματικά με το κοινό τους. Για αυτόν το λόγο, οι εταιρίες του κλάδου καλούνται να αντιμετωπίσουν καθημερινά μεγάλες προκλήσεις, αφού κύριος στόχος τους είναι να παρέχουν στο χρήστη μοναδικό user experience, μέσα από εύχρηστες, άρτια σχεδιασμένες και καινοτόμες εφαρμογές.

Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι οι σύγχρονες εφαρμογές δεν καλύπτουν απλώς μία συγκεκριμένη ανάγκη, αλλά παρέχουν στο χρήστη προηγμένα χαρακτηριστικά και πολλαπλές δυνατότητες. Ταυτόχρονα, οι συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες των χρηστών «ξεκλειδώνουν» νέες ευκαιρίες / προοπτικές για περαιτέρω ανάπτυξη στην αγορά των apps.

Σε αυτό το σημείο, αξίζει να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με την επίσημη έρευνα «App Economy Forecast», μέχρι το 2019 τα εσόδα από πωλήσεις mobile apps παγκοσμίως αναμένεται να εκτοξευθούν στα 101 δισεκατομμύρια.

Τα στοιχεία αυτά δείχνουν ότι υπάρχει μια συνεχής ανοδική πορεία στην αγορά των εφαρμογών και ότι ο συγκεκριμένος κλάδος είναι από τους πιο ταχέως εξελισσόμενους, αλλά και από τους πιο κερδοφόρους σε παγκόσμιο επίπεδο.

I-C: Πως βιώνει η Μ-STAT την πτώση της αγοράς και με ποιον τρόπο την αντιμετωπίζει;

Ι.Μ.: Η αγορά της Ελλάδας περνάει διαδοχικά πρωτόγνωρες φάσεις. Από το πρώτο σοκ της κρίσης και την πτώση της αγοράς και στη συνέχεια, τα capital controls. Όλες αυτές οι δυσκολίες αποτελούν αδιαμφισβήτητα ένα μεγάλο «σχολείο» για τους Έλληνες επιχειρηματίες, οι οποίοι καλούνται να ανταπεξέλθουν σε πολύ δύσκολες και αντίξοες καταστάσεις. Συνεπώς, ο ανταγωνισμός στην Ελληνική αγορά έχει γίνει καθαρός αγώνας επιβίωσης για όλους. Το γεγονός αυτό έχει «σκληραγωγήσει» τις ελληνικές επιχειρήσεις, τις έχει κάνει πολύ ανταγωνιστικές και ταυτόχρονα, τους δίνει ένα πολύ ισχυρό πλεονέκτημα όταν επιχειρούν να δραστηριοποιηθούν στο εξωτερικό.

Η απώλεια της δυναμικής στην Ελληνική αγορά αναπληρώνεται ουσιαστικά με την εξωστρέφεια και την επένδυση σε διεθνείς συνεργασίες.

Φυσικά, οι θεσμοί και οι νομικές διαδικασίες προσθέτουν πολλές δυσκολίες στην προσπάθεια πραγματοποίησης επιχειρηματικών κινήσεων εκτός Ελλάδος. Όταν όμως μία επιχείρηση καταφέρει να βγει εκτός συνόρων, μετά φαίνεται πιο εύκολο να ανταγωνισθεί τις εταιρείες του εξωτερικού.

Στην Ελλάδα έχουμε καταρτιζόμενο ανθρώπινο δυναμικό με υψηλό ακαδημαϊκό επίπεδο και ειδίκευση, και στόχος των Ελληνικών εταιριών είναι η συνεχής ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας.

Η Μ-STAT έχει μια αφοσιωμένη και εξειδικευμένη ομάδα ανθρώπων που μαθαίνει μέσα από τις καθημερινές εμπειρίες και εξελίσσεται συνεχώς. Όσο η εταιρία προχωρά μπροστά και διευρύνει τους ορίζοντές της, ανοίγονται νέες ευκαιρίες και σε τοπικό και σε διεθνές επίπεδο. Γι’ αυτό ακριβώς, η Μ-STAT έχει καταφέρει να εδραιωθεί και να κατακτήσει σημαντικό μερίδιο στις διεθνείς αγορές, με έντονη παρουσία στην Ευρώπη και την Αφρική.

I-C: Ποιες είναι οι mobile υπηρεσίες που θεωρούνται core business για την εταιρία σας και πως βλέπετε την εξέλιξή τους;

Ι.Μ.: Η M-STAT έχει δύο βασικούς πυλώνες επιχειρηματικής δραστηριοποίησης: τις messaging υπηρεσίες (Βulk SMS & Premium SMS) και το Μobile Application Development.

Το mobile messaging ήταν ο πρώτος τομέας επιχειρηματικής δραστηριοποίησης της Μ-STAT από την ίδρυση της το 2001. Το SMS, ως μορφή επικοινωνίας και ως mobile υπηρεσία, έχει διαχρονική αξία, καθώς αποτελεί τον πιο απλό, άμεσο και εύκολο τρόπο για να επικοινωνήσει μια εταιρία με το κοινό της. Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, η εταιρία κατάφερε να εδραιωθεί ως ηγέτιδα στον τομέα των SMS & των Premium SMS στην Ελλάδα, κερδίζοντας το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς και παράλληλα, άρχισε να επεκτείνεται δυναμικά και στις διεθνείς αγορές.

Εξελίσσοντας συνεχώς τις υπηρεσίες της σε μία ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά, η Μ-STAT τα τελευταία έξι χρόνια απέκτησε δική της, καθετή μονάδα σχεδιασμού και ανάπτυξης εφαρμογών. Το mobile app development business unit, εξελίχθηκε σταδιακά και αναπτύχθηκε σε τέτοιο βαθμό, που ουσιαστικά κατάφερε να γίνει ο δεύτερος πιο σημαντικός πυλώνας της εταιρίας.

H M-STAT με στόχο τη συνεχή εξέλιξη των υπηρεσιών της, αναπτύσσει νέα χαρακτηριστικά και προϊόντα, υιοθετώντας τις σύγχρονες τάσεις και τις νέες τεχνολογίες.

Πιο συγκεκριμένα, το κομμάτι του Bulk SMS εξελίσσεται συνεχώς με νέα features, όπως το Rich SMS, το οποίο δίνει τη δυνατότητα σε κάθε επιχείρηση να δημιουργήσει τη δική της, custom landing page, με πλούσιο και διαδραστικό περιεχόμενο όπως εικόνες, video και mobile κουπόνια, κερδίζοντας το ενδιαφέρον των χρηστών. Επιπλέον, ενσωμάτωσε δυναμικά στο πεδίο δραστηριοτήτων της και τη νέα τεχνολογία των push notifications, παρέχοντας έτσι ένα ευρύ και ολοκληρωμένο φάσμα mobile marketing υπηρεσιών.

I-C: Πρόσφατα αποσπάσατε μία πολύ σημαντική διεθνή διάκριση. Μπορείτε να μας πείτε περισσότερα γι’ αυτό;

Ι.Μ.: Είμαστε πολύ περήφανοι που η 15ετής επιτυχημένη πορεία της Μ-STAT στο χώρο της mobile επικοινωνίας επισφραγίστηκε με αυτή τη διεθνή διάκριση. Πιο συγκεκριμένα, βάσει της επίσημης έρευνας «A2P SMS Messaging Vendors Performance», που πραγματοποιήθηκε από την ROCCO Consulting, η Μ-STAT ψηφίστηκε στο top 5 των πιο αξιόπιστων εταιρειών διεθνώς, στον κλάδο του Α2P SMS Messaging για το 2016.

Στην έρευνα έλαβαν μέρος 32 εταιρίες Α2P SMS Messaging και ψήφισαν 192 συμμετέχοντες από 260 παρόχους κινητής τηλεφωνίας, σε 188 χώρες. Οι εταιρίες αξιολογήθηκαν με βάση 3 KPIs: συνολική απόδοση, απόδοση στον τομέα του Α2P SMS Messaging και ηγεσία.

Ουσιαστικά, η Μ-STAT διακρίθηκε για την αξιοπιστία, τις καινοτόμες ιδέες της, την υψηλή ποιότητα και διαφάνεια των υπηρεσιών της, τις added value υπηρεσίες της, αλλά και την τεχνογνωσία της.

badekas2

Ο Ίων Μπαντέκας, κατά τη διάρκεια των φοιτητικών του χρόνων στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του EMΠ, εκδήλωσε έντονο ενδιαφέρον για τον τομέα των Τηλεπικοινωνιών, ολοκληρώνοντας τις σπουδές του με την εν λόγω ειδικότητα.

Συνέχισε την εκπαίδευσή του με μεταπτυχιακές σπουδές στο Imperial College, στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, με ειδίκευση στις εφαρμογές Κινητών Τηλεπικοινωνιών.

Ξεκίνησε τα πρώτα του επαγγελματικά βήματα, το 1994, ως VAS Engineer στην Telestet, μία από τις δύο τότε εταιρείες παροχής κινητής τηλεφωνίας, η οποία στη συνέχεια, μετονομάστηκε σε WIND. Λίγο αργότερα, ανέλαβε τη θέση του Director of VAS & Business Innovation, από την οποία αποκόμισε σημαντική εμπειρία και τεχνογνωσία, που αποτέλεσαν τη βάση για τα μετέπειτα επαγγελματικά του βήματα.

H πιο σημαντική στιγμή στην επαγγελματική του εξέλιξη ήρθε το 2001, όπου θέλοντας να χαράξει τη δική του πορεία και να δοκιμάσει τις δυνατότητες του στο χώρο του mobile, αποχώρησε από την WIND και ίδρυσε την Μ-STAT mobile solutions, στην οποία είναι Διευθύνων Σύμβουλος μέχρι σήμερα. Η Μ-STAT ήρθε ως φυσικό επόμενο στη σταδιοδρομία του, καθώς πάντα είχε έφεση στο να ανακαλύπτει νέες τάσεις του mobile οικοσυστήματος.

Η έφεση αυτή αποτέλεσε -όχι απλώς- πηγή έμπνευσης, αλλά και πηγή κινητήριας δύναμης, που τον οδήγησε στο να καταστήσει την Μ-STAT πρωτοπόρο εταιρεία στο χώρο του mobile marketing.